Okuduğunuz şiir 6.5.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Her Şey İmkân Dâhilinde
Her Şey İmkân Dâhilinde
daha dün gibi kulağıma küpe sevda sözleri ruhumun içtenliği kusursuz tortusu dudak kıvrımında yıkılıyor bağbozumu tebessümlerin kalesi gidiyorum bir hüsranla
ibadetten de öte bir tütsü beş mevsim kutsanırdı üzüm bağları dar bir geçitte yedi vakit istihare yatardı akrep üç öğün şölen farz gibiydi
bir çuval yanılgıyla yargılansa da gece tanrı katında günahlar birer inci tanesi süzülür gözyaşı darağacında inceden odamın sessizliğine çivili gözlerim sönük bir mumun gölgesinde ay yine çok âsil adeta küllerinden doğuyor karartı gibi soluk silüetim
düşler ağlarda alabora hüzün sarmalına tutunan kopuk bir kahkahada sesim vaveylalar öpüşmelerin sancılı turnikesi ürperti sıfır altı bir derecede çok ötelerde sevişmelerin hışırtısı zaman bıçak sırtı, kağıt kesiği şehrin bendi sular altında ağıt sekteye uğramış bozkırda ninemin elleri kınalı gökyüzü buluttan medet umar hâlde ve bir martı tutsak zindanlarda
kırgınım aslında ben siyaha yedi düvele seslenip rengârenk boyamak istiyorum kâinatı baştan sona varmazken dilim beddua’ya bundan beri yeminli aşk’a mühürlüdür sözlerim dudaklarım lâl nefesim çığlık çığlığa bekle güneş’in doğumunu geliyorum bir hışımla...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Her Şey İmkân Dâhilinde şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Her Şey İmkân Dâhilinde şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Canınız sağ olsun, ben o gibi şeylere pek itibar etmem efendim, yanlışlık olduğuna inanıyorum ama beğenmemiş olmanız ihtimalide olabilir, çünkü iki buton yapıldığına göre, yadırgamam,ssaygılarımla
demincek okurken şiirini hawara Xwede diye haykırdım kürtçe lisanımla, senin adına aman diledim Allahtan, renklere küsmüş şair okudum şimdi, yaz yedi düvele yaz toplansınlar bir muska yapsınlar, büyü-telim harfleri. tşklr
Paylaşımınızı beğeni ile okudum sözleri çok etkileyicin kutlamamak elde değil kutlarım başarılı çalışmanızdan dolayıyüreğine ellerine saglık hep böyle değerli vede güzel paylaşımlar buluşalımnice şiirlere
şiir güzel. anlatım arı ve duru ancak bu dizede bir anlam kaybı var bence; yedi vakit istişare yatardı akrep... istihareye mi yatardı, istişareye mi.. istişare yatardı ! istişare; bir başkasının görüşüne baş vurmak, fikir alış verişi gibi manaları var bildiğim kadarıyla..
Ben bu tarz şiirlerdeki anlam labirentlerinden çıkmayı çoğu zaman başaramıyorum. Sonra da belki de şair o kadar derin manalar yüklememiştir deyip sıyrılıyorum. Anlayabildiğim kadarıyla şiiriniz güzeldi. Lakin bir adet hatalı kelime mevcut: "istişare"... Zira bu kelime "danışma" anlamındadır ve istişareye yatılmaz, istişare edilir. Sizin kullanmanız gereken "istihare" dir ve "bir şeyle ilgili rüyaya yatmak" anlamındadır. Tebrikler ve başarılar...
kırgınım aslında ben siyaha yedi düvele seslenip rengârenk boyamak istiyorum kâinatı baştan sona varmazken dilim beddua’ya bundan beri yeminli aşk’a mühürlüdür sözlerim dudaklarım lâl nefesim çığlık çığlığa bekle güneş’in doğumunu geliyorum bir hışımla...
Tebrik ediyorum çok güzeldi yüreğinize gönlünüze sağlık... selam ve dua ile.
imgelem ve anlatım güzel olmakla birlikte keşke zaman birliği de sağlanmış olsaydı diye düşünmeden edemedim.Şiirin girişinde geçmiş zaman sonra şimdiki zaman bir arada kullanılmış.kutlarım değerli eserinizi.Saygıyla.
Şükran AY tarafından 5/7/2014 6:46:23 AM zamanında düzenlenmiştir.
Tabiki şiir yoruma açık yapılmışsa tabiki de okuyan kişi bir okur olarak kendince bir yorumda bulunacaktır... Bunda hiç bir sıkıntı yok... Yapıcı yönde şiirin hayrına yapılan her yorum benim bu yolda daha iyi ilerleyip mesafe kat etmem yararınadır.Bilincindeyim durumun... Değer verip oynatmış olduğunuz kalem için de ayrıca teşekkürler. Sevgi ve selam ile...
Saygı duyarım şiir anlayışınıza sevgili arkadaşım.Ben şiiri çok değerli bulduğum için kendimce anladığımı da paylaşmak istedim.Öyle olmasa zaten zerre kalem oynatmazdım eminTakdir elbette sizin.Ben nihayetinde bir okurum sadece.Ne kadar okur o kadar fazla yorum ve anlayış demektir.Bu demek değildir ki doğru olması gereken bunlardan biridir diye.Sadece küçük bir açılım yapmak istedim.Şiir için tekrar teşekkür ederim.Sevgiyle.
Şükran hanım, öncelik olarak teşekkür ederim yapmış olduğunuz yoruma... İnsan bir yazı yazmaya yeltendiğinde veya bir senaryo veya bir öykü artık neye niyet etmişse şart mıdır bu satır veya dizelerin illaki baştan sona kadar ya geçmiş zamandan bahsetmiş olması ya da içinde bulunduğu şimdiki zamandan olması... Bir giriş yaparak bir kurguya dayandırarak başlar kanaatimce... Neden ve de niçin aynı anda kullanılmaz bu iki zaman dilimi onu pek anlayamadım...
Zannımca; bir şiiri hızlıca okuyorsan, dizelerde takılı kalıp, anlamın kuyuluğuyla yaka paça olmuyorsan, şöyle yutkundurmuyorsa insanı, işte orda koskoca bir kırık çıkar meydana. aynaların ardı yoktur şiirde, ki o ayna kırılır. Burda ayna kırıldı işte. ( ''Yüreğine sağlık, kalemine sağlık, tebrikler ...'' gibi şiire hakaret eden bayağı-plastik yorumları kaldırıp atmalı.) Velhâsılı; burda bir kırık var. bende.
Rabbim gönlümüzü genişletsin. Selametle.
Şehzâde tarafından 5/7/2014 2:17:59 AM zamanında düzenlenmiştir.
Şehzâde tarafından 5/7/2014 2:18:28 AM zamanında düzenlenmiştir.
Şehzâde tarafından 5/7/2014 2:18:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
Siz ortepedi uzmanı mısınız ki böyle bir kırıktan dem vuruyor kendinizce fikrinizi zannımca diyerek belirtip seçki kurulu tarafından günün şiiri seçilen bir şiire gölge düşürmeye üstelik verilen bir emeği hiçe saymaya çalışıyor ve yine kendinizce protesto edip bir puan veriyorsunuz.... Etkili olması için illaki okurken acıtasyon yapıp duraksatarak bir yutkunma mı yaptırmalı okuyucuya...? ister beğenir istemezseniz de tepkinizi bir kaç kez yazıp silerek verirsiniz... Yine de fikrinizi açıkça belirttiğiniz için teşekkürler
Kutluyorum efendim