Siz Ahiret yurduna göçtünüz göçeli Öksüz kaldı dünyanın mazlum milletleri Sadece insan soyu değil Siyah renge büründü Nur renginde kum taneleri Artık çölden esmiyor Sam yeli Akbabalar yiyor, Kara derili çocukların cesetlerini..
Ey Nebi şimdi dünyanın süper gücü oldu şeytan Senin adınla kandırılıyor insan soyu Kızıl kan renginde doğarken tan Rezil bir istila kokuyor Fırat’ın suyu
Sultanlarla şeytanlar birleşti Haram mideleri akrepler deşti Diyordun ya hani Korkum sizi değiştirecek altın gümüş Onların uğruna nice güzeller Hainlerin yatağından geçti Ey Nebi, Artık senin ümmetinin Nesilleri değişti
İmam Hüseyin’ in yurdu işgalde Küffar Senin köyünün bir karış ötesinde Senin dininin bin yıllık sancaktarı Anadolu’nun, Ölü toprağı serili üzerine Dünkü kapı kulunun çizmesi Şimdi beyaz küheylanın üzengisinde
Hu çekmez dervişler Sina çölünü geçmiyor ’o’ kutlu ordu Çil çil serpilmez kubbeler Başları korumaz miğferler Nerede kaldı? Beyaz atlı süvariler Ümmetinin başında şimdi kral Ayak takımı sefiller
Ey Nebi Medine sokaklarında geziyordun Şarktaki ümmetine Garptaki ağlar diyordun Uzaklara dalıp dalıp Bu günleri görüyordun Elini dizine vurup Vah ümmetim diyordun
Ey Nebi Atının dizginlerini çevir artık Mazlum milletlerin yurduna. Tıpkı hicretinde olduğu gibi Deflerle söyleyelim "TALA AL BEDRU ALEYNA"
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Peygamber Efendimize Mektup şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Peygamber Efendimize Mektup şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
TALA BEDRU ALEYNA Alah Resulunün Medine topraklarındaki karşılanış hümayüşüdür.Tüm MÜSLÜMANLARIN ayet gibi bildiği ve Medineye girmenin sevincinin ötesinde ayeti huzru ifadesi gibi algılanmış bir hoş geliş ifadesidir. Ey Nebi Medine sokaklarında geziyordun Şarktaki ümmetine Garptaki ağlar diyordun Uzaklara dalıp dalıp Bu günleri görüyordun
Elini dizine vurup Vah ümmetim diyordun. şiirsel benzetme ve ruhsal yaklaşım doğru .Lakin Muhammed bu günleri görüp elini dizine vurmadı.vah ümmetim demedi.B u düşünce Allahın Resülüne yapılmış en büyük hakarettir.
Hu çekmez dervişler Sina çölünü geçmiyor ’o’ kutlu ordu Çil çil serpilmez kubbeler Başları korumaz miğferler Nerede kaldı? Beyaz atlı süvariler Ümmetinin başında şimdi kral Ayak takımı sefiller
yorum yazmak zor.çünkü sayfa aşağıya kayıyor ve ben baş edemiyorum.Sonuçta Nebi ye yakarış ve muhammede sesleniş zayıf yakarış ve muhammedin alaseyhüsselam hazretlerinin şiirde hafife alınmış bir ifadesi gibi geldi.Doğru anlatım olarak göremedim.(Nebi hazretleri at binmeyip (bin sadr_abdülcevad binülmüttalip gibi arap cengaverlerin bindiği atların yanında devesi ile dolaşmıştır.)Teşbihte hata olmaz diyerek saygı duyuyor..lakin muhammed hazretlerini yazarken özen duyulması gerektiğini belirtiyorum.Ve dinlerin yayıldığı yıllarla şimdiki zaman arasında hoş geldin ve gel ey nebi sözlerinin abartılı olduğunu düşünüyorum.
kastı cümlem islami düşünceden ziyade( ki yıllardır ilgili değilim) yapılanı doğru anlatılması gereği izahatıydı.sizin de izahat buyurduğunuz gibi şiirde anlatım doğru benzetimin güzel sözlere ifadesidir.
Sözlerinizin aşk tanrı ve sosyalite içinde bütün olabildiğini görüyor ve..
Öncelikle eleştirili yorumunuza teşekkür ediyorum. Ancak; 1. madde hakaret olarak görmüş olduğunuz cümlenin neresi hakaret onu alayamadım. Zira bu güne kadar gelen hikaye ve yorumlarda(kaldı ki annemden dinledim) böyle bir durumdan bahsedilir. 2- ha deve ha at siz hayal gücünü yok ediyorsunuz. Ve şiiri dar kalıplara sokuyorsunuz. Şiirlerin biraz da hayal gücünden ibaret olduğunu unutmayın. Şiir dar kalıplar içerisine girdiğinde kendi çevresinde döner durur. Edebiyat adına teşekkür ederim. Sevgimle.
emeğine sağlık candan kutlar emek mana dolu bir eser olmuş tabiki bilene yazılana anlayana manasını bilene kul kuluğunu bilmese bin peygaber gelse nafile özü insan olanı yolu hergün haç olur emek umut ile
Jale Hocam nefis bir yürek sesiydi aynı zamandada nefsini terbiye etmiş bir gönül sesiydi gönül gözünüz daim olsun İnşallah tüm temennileriniz İslam corafyasında gerşekleşir selam ve dualarla sayğılar
Sizden özür diliyorum bu yürek sesine oy vermeyeceğim bu panelde verilebilecek bir oy bulunmuyur
ARİF BARAN tarafından 4/28/2014 10:17:17 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hu çekmez dervişler Sina çölünü geçmiyor ’o’ kutlu ordu Çil çil serpilmez kubbeler Başları korumaz miğferler Nerede kaldı? Beyaz atlı süvariler Ümmetinin başında şimdi kral Ayak takımı sefiller
Çoktandı jale keskin şiir okumamıştım beğeni ve keyf alarak akıcı bir şiir okudum tebrikler.
Rabbimin Habibi Ya MUhammaedimiz bilirdi bu günleri.Ümmetinin geleceğini görürdü.Şimdi bile görmekte o can Muhammedimiz bu halleri.Müslümanı kırmak değil mi asırlardır hedefleri:(Muhteşemdi can gönülden kutlarım sevgilerle.
enfes bir şiir olmuş... Ya RasulAllah...yürekte kalan imanla sesleniyoruz sana.. ümmetin girmiş bir bataklığa, öyle bataklık ki çıkmak istedikçe daha da batıyorsun.. uzanan bir ele muhtaçsın... uzat bize elini , uzat ki yine senin bildirdiğin ayetleri anlayalım..
yüreğinize sağlık efendim.. gönül sesiniz hiç susmasın...
Serbest dalda bir Naat gibi çalışma. duyarlı kalemden anlam dolu bir sesleniş. İslamın geldiği durum gözler önüne serilmiş. Fitne Müslümanlar arasında kol gezmekte. Kaleminiz daim olsun.
Ey Nebi
Medine sokaklarında geziyordun
Şarktaki ümmetine
Garptaki ağlar diyordun
Uzaklara dalıp dalıp
Bu günleri görüyordun
Elini dizine vurup
Vah ümmetim diyordun.
şiirsel benzetme ve ruhsal yaklaşım doğru .Lakin Muhammed bu günleri görüp elini dizine vurmadı.vah ümmetim demedi.B u düşünce Allahın Resülüne yapılmış en büyük hakarettir.
Hu çekmez dervişler
Sina çölünü geçmiyor ’o’ kutlu ordu
Çil çil serpilmez kubbeler
Başları korumaz miğferler
Nerede kaldı?
Beyaz atlı süvariler
Ümmetinin başında şimdi kral
Ayak takımı sefiller
yorum yazmak zor.çünkü sayfa aşağıya kayıyor ve ben baş edemiyorum.Sonuçta Nebi ye yakarış ve muhammede sesleniş zayıf yakarış ve muhammedin alaseyhüsselam hazretlerinin şiirde hafife alınmış bir ifadesi gibi geldi.Doğru anlatım olarak göremedim.(Nebi hazretleri at binmeyip (bin sadr_abdülcevad binülmüttalip gibi arap cengaverlerin bindiği atların yanında devesi ile dolaşmıştır.)Teşbihte hata olmaz diyerek saygı duyuyor..lakin muhammed hazretlerini yazarken özen duyulması gerektiğini belirtiyorum.Ve dinlerin yayıldığı yıllarla şimdiki zaman arasında hoş geldin ve gel ey nebi sözlerinin abartılı olduğunu düşünüyorum.
saygımla.
cemil melih.