Okuduğunuz şiir 8.4.2014 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Doğan Bilge
Kaç Lisân'dır Acı?
Kaç lisânla anlatılır ki? Acı...
Ahvâlime Senaryolar yazarken yüreğimin çukurunda üstü başı naftaline bulanmış özgürlüğü saçları yanık kokan oyuncak bebeğinin gözlerinde arayan çocuklar dikildiğinde karşıma alfabeyi yutmuşluğumun tedavisi süren insan bozması bir dille mi?
terli terli okuduğum âyetler öksürtürken yozlaşan hücrelerimi bir inşirâh ferahlığı solusam savaş meydanlarında ecnebilerin altından kalkamayan kadınların gerdanına doğmamış ceninlerden inci boncuk dizenlere en çok mahşere şahitliğimin yeminlisi bir dille mi?
şehâdet mertebesine asılan künyeler karşısında diz çökerken dâr-ı saâdet zûlüm etrafında kendinden geçen azgınların zir ü zeber olmuş hayatlarına can damarlarımın şakağından süzülen kanın kelimelerin intizamını bozmaya âhd ettiği isyan dolu bir dille mi?
rüyalarında güneşe yetişemeyen doğduğundan beri kendini insan belleyenlerin dizginleyemediği uçkurlarından saçtıkları geleceklerine nüfûz eden şekvâların çatallaşan cümlelerine bütün harflerin şefeâtçi tayin edilmeyeceği bir dille mi?
Müebbet cehennemi seçen âcip mahlukatın ikbâlinde esen fırtınaların vazifesi bittiğinde benim bir kısım emsalimin vicdanlarının susmayacağı, sus ağrısı çekmeyeceği bir dille mi?
"Allah’ım! Bir inşirâh ferahlığı ver kalplere... muhakkak ki sen, sabredenlerle berabersin." Şimdi toplasam insanlığı bu dûa’da kaç amin acı’yı bir lisândan def eder...
Sakın, ALLAH’ ’ı zalimlerin yaptıklarından habersiz sanma ! Ancak, ALLAH (c.c) onları (cezalandırmayı), korkudan gözlerin dışarı fırlayacağı bir güne erteliyor... | - ibrâhim Sûresi / 42.Ayet -
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kaç Lisân'dır Acı? şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kaç Lisân'dır Acı? şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Sakın, ALLAH’ ’ı zalimlerin yaptıklarından habersiz sanma ! Ancak, ALLAH (c.c) onları (cezalandırmayı), korkudan gözlerin dışarı fırlayacağı bir güne erteliyor... | - ibrâhim Sûresi / 42.Ayet -
ARAF KURULDUĞU ZAMAN HESABI YAMAN OLACAKTIR bu türlü desiseleri halkın üstüne salanlara.Yürekten tebrik ediyorum değerli toprağım
Anlatılmıyor değil mi bu vahşet hiçbir lisanda,binlerce lisan var ama tek sorun beyinler kuklalaşmış ve gerçek görülmeyecek kadar karmaşık hale getirilmiş zihinlerde YÜREĞİNE SAĞLIK ŞAİREM ÇOK GÜZEL ETE KEMİĞE BURUMUŞSÜN ŞİİRİNİ İZNİN OLURSA PAYLAŞMAK İSTERİM ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER...
"Allah’ım! Bir inşirâh ferahlığı ver kalplere... muhakkak ki sen, sabredenlerle berabersin." Şimdi toplasam insanlığı bu dûa’da kaç amin acı’yı bir lisândan def eder...
bilmezler bir (İNŞİRAH)gölgesinde ayakta kaldığımı acımı tarif ederken secdemin üzerine serdiğim gözyaşlarımı aminlerimin büyüklüğünü bilseler korkardı yüreğimi ortasından bölenler!!
bir bilen var can birde gören
o yeter bana inan
tebrıklerimle çok güzeldi çok gel sil hadi gözlerimi...
Ahvâlime Senaryolar yazarken yüreğimin çukurunda üstü başı naftaline bulanmış özgürlüğü saçları yanık kokan oyuncak bebeğinin gözlerinde arayan çocuklar dikildiğinde karşıma alfabeyi yutmuşluğumun tedavisi süren insan bozması bir dille mi?
terli terli okuduğum âyetler öksürtürken yozlaşan hücrelerimi bir inşirâh ferahlığı solusam savaş meydanlarında ecnebilerin altından kalkamayan kadınların gerdanına doğmamış ceninlerden inci boncuk dizenlere en çok mahşere şahitliğimin yeminlisi bir dille mi?
şehâdet mertebesine asılan künyeler karşısında diz çökerken dâr-ı saâdet zûlüm etrafında kendinden geçen azgınların zir ü zeber olmuş hayatlarına can damarlarımın şakağından süzülen kanın kelimelerin intizamını bozmaya âhd ettiği isyan dolu bir dille mi?
rüyalarında güneşe yetişemeyen doğduğundan beri kendini insan belleyenlerin dizginleyemediği uçkurlarından saçtıkları geleceklerine nüfûz eden şekvâların çatallaşan cümlelerine bütün harflerin şefeâtçi tayin edilmeyeceği bir dille mi?
Müebbet cehennemi seçen âcip mahlukatın ikbâlinde esen fırtınaların vazifesi bittiğinde benim bir kısım emsalimin vicdanlarının susmayacağı, sus ağrısı çekmeyeceği bir dille mi?
"Allah’ım! Bir inşirâh ferahlığı ver kalplere... muhakkak ki sen, sabredenlerle berabersin." Şimdi toplasam insanlığı bu dûa’da kaç amin acı’yı bir lisândan def eder...
Sakın, ALLAH’ ’ı zalimlerin yaptıklarından habersiz sanma ! Ancak, ALLAH (c.c) onları (cezalandırmayı), korkudan gözlerin dışarı fırlayacağı bir güne erteliyor... | - ibrâhim Sûresi / 42.Ayet -
zєץиєp є¢є єяєи
Zeynep Eren (Zeynepece)
Kimsenin yaptığı kimsenin yanına kalmaz insan olmak hak yememekten ve doğru yoldan gitmekten geçer ar ve namus insanın onurudur, koruyabilenlere ne mutlu şiirinizi kutluyorum.Puanım tam.Yunus diyarından selamlar.
BİLEN İÇİN ACININ DİLİ DE ORTAK SEVGİNİN DİLİ DE ORTAK. Ama anlamaza sorarsan kendinden başka kimseye ne söz hakkı vardır ne de bir yudum sevgi. Oldukça hoş dizelerdi Beğeniyle okudum . Daha doğrusu okumuştum ama yorumsuz kalmışım ... Kendime kızarak paylaştım aslında huyum değildir böyle güzel şiirleri es geçmem. Birilerinin üzerinde taşıdıklarını sandıkları etikete ne kadar yabancı olduklarını gördükçe üzülüyor insan.Dili başka eli başka, gözü başka gönlü başka insanların doğruluktan, insanlıktan dem vurması ne yaman çelişkidir aslında.Şiir hoş öğütlerle bezenmiş. Yani mesajlarla
Hiçbir senaryoda yazılmaz Göğün mavisinde kazılan mezarlıklar Riya dokuz doğurdukça Doğrular inim inim inliyor Ey dudak uçuklatan ahlaksızlık! Sırf sana inat; vicdanlı her hüznün önünde eğilip Şapkamı çıkaracağım… Yasemin Ceylan
Muhteşem bir şiirdi.Hak ettiği değeri bulmuş....gönülden kutlarım sevgilerle.derken rabbime emanetiz.. Sakın, ALLAH’ ’ı zalimlerin yaptıklarından habersiz sanma ! Ancak, ALLAH (c.c) onları (cezalandırmayı), korkudan gözlerin dışarı fırlayacağı bir güne erteliyor... | - ibrâhim Sûresi / 42.Ayet -
insanları diri diri yakan bu zalimlere ALLAH BİR GÜN HESAP SORACAK ZEYNEP KARDEŞ KALEMİN DAİM OLSUN NE YAZABİLİRİM Kİ BU DİZELERE YAZACAK BİR ŞEY BULAMIYORUM ALLAHA EMANET OL SAYGI VE SEVGİLERİMLE ESEN KALIN
severim seni tatlım içimden geçen tüm sevgi sözlerinin hepsini birden yolluyorum sana fıstık...hep böyle samimi hep böyle cana yakın hep böyle gül yürekli kal...acılar şiirlerde kalsın sevgimle
Müslümanım diyen bu kadar millet, İslam gözü ile dünyaya baksa, Esir mi olurdu Mescid-i Aksa...!
İslam dünyası gözünü açmadıkça bu ne ilk, ne de son olacak..Saddam Hüseyin'i bile İslam dünyasına gözdağı verircesine sıradan bir günde değil de, kurban bayramı sabahı asmadılar mı ?...
Şiire gelince....günün şiiri mi ? ...çok yanlış...sahi bu sitede niye ayın şiiri veya yılın şiiri bölümü yok ?...Şiir oralara daha çok yakışırdı..Yarın bu şiir listeden inecek...yazık...çok yazık...bugün işi olupta siteye giremeyenler göremeyecek belki de bunu bir daha..yine de yazan yüreğe kocaman tebrik, selam ve dua ile...
Yalan Dünyada Mülkümüz Olmadı Ama… Kabir İçin Mülk’ü Sur/e Ettik Gönlümüze… İhlas’la Hamdulduk Fatiha’ya Doyduk… ALLAH’ım Aşkın İçin Felak, Nas… Biz Aşkınla Yandık Ne Olur Bizleride Cennetine Yaz…
Allah’ım! Bir inşirâh ferahlığı ver kalplere... muhakkak ki sen, sabredenlerle berabersin." Şimdi toplasam insanlığı bu dûa’da kaç amin acı’yı bir lisândan def eder...
İnsan insana kıyınca acının en acılısı ve adaletsizi bu uygulama olsa gerek. Allah yardımcıları olsun. Gün doğmadan neler doğar ben umutluyum inşallah sonuç idam konusu olan ve ateş altındaki tüm insanlar için kurtuluş olur, yaşamları devam eder. Güne düşen bu güzel eseri, şairi ve seçici i kurulu tebrik ediyorum. Selamlar, saygılarımla.
HAKSIZLIĞA VE ZULME UĞRAYAN MÜSLÜMAN KARDEŞLERİME DUAMDIR.....EY RABBİM...!! Bugün de SANA kul olarak el açıyoruz.. Bugün bütün ŞERLERİ,HAKSIZLIKLARI, ZULÜMLER bizlerden uzak eyle.... Sürpriz belalardan bizleri koru... Mutlulukları, huzurları ve güzellikleri HAYIRLI bir şekilde ver.. Ve bizleri SEVDİKLERİMİZDEN ayrı koyma..!! SEN Bütün Müslüman kardeşlerimize ve bizlere Rahmetinle, merhametinle muamele eyle.. ALLAH'ım: Bize Annemize ,Babamıza, kardeşlerimize, çocuklarımıza , bütün müslüman dünyasına,Mısırda idam ile yarğılanan kardeşlerimize sabır,metanet, barış ve huzur ver... Hastalarımıza ŞİFA Dertlilere deva ver. ALLAH'ım; Bizlere helal kazanç, hayırlı rızk ve bereket ihsan eyle.! Üzerimizden ve Mısırdaki müslüman kardeşlerimizden,sevgini ve merhametini eksik etme.. YARABBİM..amin.
Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz ve ziyaretiniz için
rüyalarında güneşe yetişemeyen doğduğundan beri kendini insan belleyenlerin dizginleyemediği uçkurlarından saçtıkları geleceklerine nüfûz eden şekvâların çatallaşan cümlelerine bütün harflerin şefeâtçi tayin edilmeyeceği bir dillemi?
Müebbet cehenennemi seçen âcip mahlukatın ikbâlinde esen fırtınaların vazifesi bittiğinde benim bir kısım emsalimin vicdanlarının susmayacağı, sus ağrısı çekmeyeceği bir dillemi?
"Allah’ım! Bir inşirâh ferahlığı ver kalplere... muhakkak ki sen, sabredenlerle berabersin." Şimdi toplasam insanlığı bu dûa’da kaç amin acı’yı bir lisândan def eder...
Sakın, ALLAH’ ’ı zalimlerin yaptıklarından habersiz sanma ! Ancak, ALLAH (c.c) onları (cezalandırmayı), korkudan gözlerin dışarı fırlayacağı bir güne erteliyor... | - ibrâhim Sûresi / 42.Ayet -
Yüreğinize ve kelamınıza sağlık,duyarlı yüreğinizi kutluyorum,müslumanların durumu içler acısı,üzülüyoruz ama elimizden bir şey gelmiyor.Yüce ALLAH'a sığınmaktan başka,firavunlar ölmedi kıtalar arası geziyor.biz ne zaman kendimize geleceğiz.geç olmadan.selam ve dua ile..
"Saçları yanık kokan oyuncak bebekler"i olan çocukların yaşadığı bir dünyada acı, hangi lisanla yeterince anlatılabilinir? Hem konu, hem konuyu işleyişiniz mükemmeldi. Duanıza yürekten amin diyorum. Güne seçilmiş olmasını ve emeğinizi, kaleminizi tebrik ederim. Duyarlılığınızı da. Rabbim mazlumların yâr ve yardımcısı olsun.
Asırlardır Müslüman ülkeler bir konuda ittifak etmektedirler o da asla ittifak etmemektir. Her akşam tv kanallarında tekbir sesleri ile birbirlerini öldüren müslümanları görünce insanlığımdan utanıyorum. Ehemmiyeti olan bir konuyu duyarlı bir yürekler dizelere yansıtmışsınız. Yüreğiniz var olsun Kutluyorum...
Estf Zeynep hanım Siz bol bol yazın bizler de feyz alarak okuyalım o şiirleri. Canınız sağ yüreğiniz şiir yüklü olsun her daim. Selam ve sevgilerimle...
Son olarak bir şey daha yazayım. Dün gece on ikiye on kala şiirinizi okuyordum Hanıma 'bak bu şiir on dk sonra günün şiiri olacak dedim.' Neticede kurdeleyi görünce hanım: nasıl bildin dedi. Ben de müteşairlikten şairliğe geçiş ancak böyle mümkün olur dedim:))
Bir kez daha şiirinizi kutlar esenlikler dilerim...
Hiç bir sistem ve hiç bir beşer bizlere amerika ve israili SEVDÎREMEZ Alçaklar Zalimler Hainler Ve Kan İçici Şerefsizler. Artık İslah Edici Dualar Gelmiyor İçimizden ,
Ya Rab! Gönder Gazabını Zalimlerin Üzerine . . ! Değersiz İdam Sehpalarında , Değerli İnsanlar Oldukça ,
Hayatı İzzet Bilenlerin Suratına Tüküreyim . . !
Çok teşekkür ederim Mehmet hocam kıymetdar yorumunuz için duam ile
sevgili şiir dostum mükemmel bir paylaşım. Duygular hisler ve anlatımlar su gibi. aktığı bir zaman.işte o zamanın meyvesi olan. eseri Kutluyorum ve başarılarınızın devamını diliyorum. Selam ve saygılarımla.
Yerdekilere Merhamet Ediniz Ki ; Göktekiler ( Mekandan Münezzeh Olan ALLAH ve Melekler ) De Size Merhamet Etsin..." ( Ebu Davud,Edeb,58 : Tirmizi,Birr,16 )
Sadece sustum nutkum nurdu yutkunmaya çalıştım harika ötesi söyleyecek söz bulamıyorum yetenek yetenek bu imreniyorum böyle güzel şiir yazanlara ben olabildiği kadar yazmaya çalışmak saygılar mis yüreğe sevgiler
terli terli okuduğum âyetler öksürtürken yozlaşan hücrelerimi bir inşirâh ferahlığı solusam savaş meydanlarında ecnebilerin altından kalkamayan kadınların gerdanına doğmamış ceninlerden inci boncuk dizenlere en çok mahşere şahitliğimin yeminlisi bir dillemi?
şehâdet mertebesine asılan künyeler karşısında diz çökerken dâr-ı saâdet zûlüm etrafında kendinden geçen azgınların zir ü zeber olmuş hayatlarına can damarlarımın şakağından süzülen kanın kelimelerin intizamını bozmaya âhd ettiği isyan dolu bir dillemi?
Duyarlı yüreğinize gönlünüze sağlık Şiiri okurken nutkum kesildi,çok etkileyici.. selam ve saygılar Allaha emanet olun
terli terli okuduğum âyetler öksürtürken yozlaşan hücrelerimi bir inşirâh ferahlığı solusam savaş meydanlarında ecnebilerin altından kalkamayan kadınların gerdanına doğmamış ceninlerden inci boncuk dizenlere en çok mahşere şahitliğimin yeminlisi bir dillemi?
Yudum yudum yudumladim sairem siirinizi cok guzel bir anlatim gelmis seckin kaleminzden Yurekten kutladim Sevgilerimle
Elimde bir şeyim yok deme Ey insan: Yüzündeki tebessüm En büyük Sadakadır. Diyecek sözüm yok deyip de Susma: Allah'ın Selamı En büyük Kelamdır. Kimseye yardım edemiyorum deyip Ümidini Kesme: Ettiğin Dua büyük yardımdır. Ümidim yok deyipte Gaflete Dalma: Rabbimin kapısı Her Zaman Açıktır...
Çok teşekkür ederim değerli kalem hisseden yüreğinize bin bereket..
rüyalarında güneşe yetişemeyen doğduğundan beri kendini insan belleyenlerin dizginleyemediği uçkurlarından saçtıkları geleceklerine nüfûz eden şekvâların çatallaşan cümlelerine bütün harflerin şefeâtçi tayin edilmeyeceği bir dillemi?
ALLAH BÜYÜKDÜR BİRGÜN GELİR DUR DİYEN OLUR ÇOK GÜZEL ÇALİŞMA KUTLARIM SEVGİLER
Meydanlar kerbela şimdi, sanki müslümanım diyen çoğu insan seyre dalmışı ölümleri..tıpkı Kufe halkı gibi.. Sonra Zeyneplerin ahı tutacak diye utanıyorum!
Rabbim elbet nurunu tamamlayacak, Mısırın bahtına hep kuyular düşse de, Elbet kuyulardan çıkacaklardır Yusuflar..
Rahman tüm samimi dualarımızı kabul etsin, ve duyarlı yüreğiniz hiç üşümesin Şaire'm.. Kaleminize bereket..
etkili bir sunumdu. çirkin niyetli insanların yaptıkları ustaca şiire yansıtılmış. yaratıcının büyüklüğü vurgulanarak, bir gün hesap sorulacağı muhakkak der şair. saygılarımla
yüreğine sağlık çok güzel ibret verici bir paylaşım bütün hesapların görüleceği gün geldiğinde istediğimiz kada bağıralım bir imdat çığlığımızı duyacak yok hesap günün sahibinden başka kim ne ekerse onu biçecek hasat samanı hayat tarlasından
DEĞERLİ GÖNÜL DOSTU İNSAN GÜNAYDIN ; NE ACI NE AĞIT NEDE GÜLMENİN DİLİ MİLLETİMİ OLUR ÖYLE DEĞİL Mİ.. ÇOK ÇOK GÜZELELDİ..GÜZEL VE DE ANLAMLI BİR DUGU DİZELERİYDİ.... YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN KUTLUYORUM EMEĞİNİZİ... SELAM VE SAYGIMLA..
Nekadar zor bu zamanda yasamak gozlerimizin onunde kardeslerimiz katlediliyor Biz hala gule oynaya bos isler pesindeyiz. Nasil verecegiz hesabi nasil :(((( Rabbim bizlere derman şifa versin ummet bilinci gelsin inş.
Lübnanda insanlar katledildi, Sustuk! Filistinde Çocuklar ve Kadınlar katledildi, Sustuk! Suriyede mazlumlar doğrandı, Sustuk! Doğu türkistanda masumları arabalarıyla ezdiler, Sustuk! Arakanda yetimler asıldı, Sustuk! Mısırda sokaklarda insanlar vuruldu, idam sehpasına götürüldü, Sustuk! Islam dünyasında çığlık ve feryatları duyduk, Sağır olduk, Sustuk! Yarın bizim çığlığımız arş-ı alayı kaplayacak... Bu. seferde bütün dünya. susacak! Biz öleceğiz... Susmaya devam sıra bize gelene kadar...!
Çok teşekkür ederim hisseden yüreğinize bin bereket...
ALLAH (c.c) onları (cezalandırmayı),
korkudan gözlerin dışarı fırlayacağı bir güne erteliyor...
| - ibrâhim Sûresi / 42.Ayet -
ARAF KURULDUĞU ZAMAN HESABI YAMAN OLACAKTIR bu türlü desiseleri halkın üstüne salanlara.Yürekten tebrik ediyorum değerli toprağım