"Aş!" deseler zorlanmaz, aşar Çin’in seddini Kâinât kağıt olsa hecelere dar eder. "Boğaz Harbi" denince kalem bilir haddini Akif ne yazmış görür; aczini ikrâr eder.
Hakikat dile gelmiş; zerre kadar yok kuşku Ne kurgu var, ne hayal; ne de övgü düşlemiş. O ne müthiş anlatım, o ne müthiş bir coşku Mahşerin mîzanseni iliğine işlemiş.
Ne haması bir destan, ne sıradan bir savaş Çanakkale, mazlûmun, gür çıkan feryâdıdır. Bu tarihi iyi bil! Hiç unutma arkadaş! Çanakkale, külünden, doğuşunun adıdır!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
* ÇANAKKALE GEÇİLMEZ! şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
* ÇANAKKALE GEÇİLMEZ! şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Köprübaşı olunca düşmana Seddülbahir Yürekler dağlanmıştı, yanmıştı için için. Esirdi esasında batına çoktan zâhir Yol yoktu ötesine kirli ayaklar için.
Conkbayırı tanığı cephanesiz askerin Besmeleydi bileyi pas tutan süngüsünün. Anafartalar de, dur! Önemi çok bu yerin Her ânı bir destandır ibretlik öyküsünün.
Düşman güçlü, kararlı, akıbet âşikârdı Gözönünde tutmuştu sözde her ihtimali. Hesaba katmadığı önemli bir şey vardı! Ne bizi tanıyordu, ne Mustafa Kemal’i...
Varsın çılgın desinler; bir hilâlin uğruna Şehadet delilikse Vatanım deli dolu! Ezelden aşinayım kara toprak bağrına Kabrime sığarım da, dar gelir Gelibolu!
Ne bilsin vahşi batı beni ben yapan ruhu Bendim kolay sarsılır, yıkılır sanıyordu. Perişan olduğunda akşam haçlı gürûhu Donanması yok olmuş, hem hâlâ yanıyordu.
Söz konusu Vatansa, koşar gelir Mehmed’im Ömrü nöbetle geçse ne usanır, ne bıkar. Hani, bir an zorlansam, sarsılsa azametim Nice Seyid Onbaşı, Nene Hatun’lar çıkar!
O gün öğrendi cihan; hayali dahi abes; Gözü pek bu millete asla kefen biçilmez! Dünyada yankılandı tarihe not düşen ses; Sırat geçilir...belki! "Çanakkale geçilmez!"
Mecit AKTÜRK
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ey şair kardeşmyüreğine ve kalemine sağlık.gönül sesin hiç susmasın saygılarımla....
Evvelâ hoşgeldiniz diyorum Mecit Bey Kardeşim. İzninizi bitirip döndünüz hayırlısıyla. İnşaallah bundan sonra kaleminizin izini takip edeceğiz. Böylesi anlamlı bir günde, kusursuz tekniği ve gönüllere tesir eden duygusuyla mükemmel bir şiir okumanın hazzını yaşattığınız için teşekkür ediyor, sıhhat ve selâmet dileklerimi ileterek muhabbetle selâmlıyorum.
Hakikaten yurek olarak da gecemiyoruz oteye, kilitlenmisisz Canakkale'de, sehitlerimizle Mecit kardesim.. Ben yine masallah diyecegimonca guzel birbirinden guzel siirlere ardi ardina ve hakikaten dualarimi gonderecegim. Siire selam olsun, yuregine ve o kavi kalemine selam olsun, buyusun buyusun her siir yazisinda....
Biçimiyle muhtevasıyla güzel bir şiir olmuş. Gönlünüze sağlık. Geleceğimiz, Çanakkale ruhunun gençliğimize kazandırılmasıyla orantılı olarak şekillenecektir.
Söz konusu Vatansa, koşar gelir Mehmed’im Ömrü nöbetle geçse ne usanır, ne bıkar. Hani, bir an zorlansam, sarsılsa azametim Nice Seyid Onbaşı, Nene Hatun’lar çıkar!
ÜSTADIM; ÖNCE HOŞ GELDİNİZ HOŞ GELDİNİZ AMMA ÇANAKKALE GEÇİLMEZ İSİMLİ ŞİİRİNİZLE DE GÖNÜLLERİMİZE TAHT KURDUNUZ. BATI DENEN CANAVAR YILLARDIR BİZİ YIKMAK İÇİN UĞRAŞTI DURDU TA ÇANAKKALE'YE KADAR GELDİ AMMA NE YAZIK Kİ ORADA DA HAVASINI ALDI. ALDI DA BİR KUYRUK ACISIDIR HİÇ BİTMEZ DURMADAN BİZİ İÇTEN VE DIŞTAN YIKMAK İÇİN UĞRAŞIP DURURLAR, DURSUNLAR NE KADAR UĞRAŞIRLARSA UĞRAŞSINLAR BOŞUNA. GEÇİLİR DİYE UMUT ETTİKLERİ ÇANAKKALE DE ASLA GEÇİLMEZ. AVUÇLARINI YALASINLAR DİYEREK SAYGILARIMI SUNUYORUM.
Öncelikle ziyaretiniz ve bu mükemmel dizeleriniz icin tesekkür ederim Nurani Hocam.
Dikkat ettim de, Canakkale dendi mi kalemler bir baska güzel yaziyor. Her siir bir destan niteliginde âdetâ. Kim Bilir, belki de Merhum Mehmet Akif'in destanindan aldigimiz ilhamdir sebep.
Günümüzdeki kavga ve gürültülerden bunalan, kacan kalemlerin SIGINAK yeri olmus CANAKKALE.
Her tarafta ayni cosku, ayni heyecan.
iNSALLAH milletimizin tamamina sirâyet eder ve kendimize gelmemize vesile olur.
Usta kalemine, eşsiz kelamına binlerce alkış üstad. Tüm şiirlerinizde olduğu gibi kahramanlık şiirlerinizde de Mecit Aktürk farkını hissedebiliyorum. Tebrikler, selam ve saygılarımla...
Sabah gazetelere baktım doğru dürüst bir haber yok çanakkale hakkında. Bu nasıl bir siyasi hırstır ki böyle önemli bir günü bile unutturuyor. İşte duyarlı bir şair yüreğinin farkı burada ortaya çıkıyor. Günün ehemmiyetine binaen yazdığınız muhteşem şiiri kutluyorum. İyi ki MECİT AKTÜRK'ler var. Selam sevgi ve muhabbetle Değerli DOST kalem...
"Ya Rabbi cemalini, görmek için aman ver, Her nefes aşkın ile, arşa çıkar bu hârım. Huzuruna kul diye, çıkacak bir iman ver, Hayy hayy diye inlerken, tutuşuyor buharım..."
Ne yana dönseniz akibet BUHAR'LASMAK :))
ASLINDA fena da olmaz. Varacagimiz yere tez elden variriz SAiRAGAM :))
"Hic bir seyden cekmedim, övgülerden cektigim kadar."
Bu size bir sitem degil elbet Gürsel Bey, degerli Dost.
Gönül güzelliginizin yansimasi teveccühünüz icin cok tesekkür ederim.
Lâkin, Merhum Akif ile ayni cümlede anilmak bile boyumuzu asar, haddimizi biliriz.
Nitekim, bir önceki siirimin hikâye bölümünde bunu belirtmeye özellikle dikkat ettim;
Hiç Unutma Arkadaş!
"Aş" deseler zorlanmaz, aşar Çin'in seddini Kâinât kağıt olsa hecelere dar eder. "Boğaz Harbi" denince kalem bilir haddini Akif ne yazmış görür; aczini ikrâr eder.
Hal böyle olmasina ragmen, insanliktan nasibini almamis, agzi bozuk, kalemi ici gibi kirli ahlak yoksunu edepsizler sadece bu sitede huzuru bozmakla kalmayip, muhatap alinmadiklari halde, kendi sayfalarimda dostlarimla yaptigim görüsmeleri mesnet yaparak, degisik yerlerde karsima cikmakta, sadece bana ve aileme küfretmekle kalmayip ziyaret edenleri de icine alarak, hakâretin ötesinde, agiza alinmayacak küfürlerle seviyelerine düsürmeye calismaktalar.
Bir önceki siirim ve yorumlara bakildiginda konu daha iyi anlasilacaktir sanirim. Sayet vaktiniz olur da okuyabilirseniz, bir insanin ölmüs babasina, ailesine, ecdadina, ana-avrat küfretmeyi gerektirebilecek bir "hakaretim, üslubum" olup olmadigini da belirtirseniz sevinirim.
Bu denli alcalabilen, insanliktan nasipsiz kudurmus yaratigin hâlâ bu sitede Adam yerine konmasi hayli üzücü.
Bu tür meseleleri siir sayfalarimda dile getirmekten dahi haya ederim. Zirâ, siteler icinde bu sitenin müstesna bir yeri oldugu ve yönetimin üslup konusundaki hassasiyeti ve gayreti herkes tarafindan bilinmekte.
KISA yorumunuza KISA bir tesekkür ederek gecebilirdim.
Bu türden yorumlar UYU(MA)YAN YILANI harekete gecireceginden belirtme geregi duydum.
Anlayis göstereceginizi umarim.
Tekrar tesekkür eder, her seyin gönlünüzce olmasini dilerim.
ALLAH taalanın izni ile, bu ülkenin ne seyid onbaşıları ne de nene hatunları bitmez üstadım...
Siyasi amaçlar uğruna kim ne derse desin....İşte bayrak, işte toprak , işte millet, işte yürek, hâlâ dimdik ayaktayız Elhamdulıllah....
ALLAH göstermesin, bir harp olsa...Askerimiz ya ALLAH deyince bu halkın içinden bir ordu daha çıkar....Bu bayrak için gözünü kırpmadan can verecek nice yiğitlerimiz var hamdolsun...Hepimiz hazır askeriz....
Elde olmayan sebeplerle sitelere uzak kaldim. Sizleri de hayli özledim dogrusu.
Bugün yine Berlin'deyim. Lâkin yakinda yine yolculuk var.
Sayfalara sööyle bir göz atinca insan üzülmeden edemiyor. Böyle günlerde kalemlere hakim olabilene ne mutlu. Bu konuda sizin MASALLAH bir zorlugunuz yok. iSLAMI özümsemis degerli bir kardesim olarak yanginlara su tasimakla mesgul gördüm sizi.
CANAKKALE'nin gönlümde ayri bir yeri var. Yazilmis onca mükemmel siiri görünce cok mutlu oldum.
Yasadigimiz zor günler iNSALLAH cabuk gecer ve hasar tesbitinden sonra gereken dersleri alarak, yeniden birlik icinde, huzurla, kardesce yasamanin yollarini buluruz.
Herseyin gönlünüzce olmasini diler, selam ve SAYGILARIMI sunarim...
Yürekler dağlanmıştı, yanmıştı için için.
Esirdi esasında batına çoktan zâhir
Yol yoktu ötesine kirli ayaklar için.
Conkbayırı tanığı cephanesiz askerin
Besmeleydi bileyi pas tutan süngüsünün.
Anafartalar de, dur! Önemi çok bu yerin
Her ânı bir destandır ibretlik öyküsünün.
Düşman güçlü, kararlı, akıbet âşikârdı
Gözönünde tutmuştu sözde her ihtimali.
Hesaba katmadığı önemli bir şey vardı!
Ne bizi tanıyordu, ne Mustafa Kemal’i...
Varsın çılgın desinler; bir hilâlin uğruna
Şehadet delilikse Vatanım deli dolu!
Ezelden aşinayım kara toprak bağrına
Kabrime sığarım da, dar gelir Gelibolu!
Ne bilsin vahşi batı beni ben yapan ruhu
Bendim kolay sarsılır, yıkılır sanıyordu.
Perişan olduğunda akşam haçlı gürûhu
Donanması yok olmuş, hem hâlâ yanıyordu.
Söz konusu Vatansa, koşar gelir Mehmed’im
Ömrü nöbetle geçse ne usanır, ne bıkar.
Hani, bir an zorlansam, sarsılsa azametim
Nice Seyid Onbaşı, Nene Hatun’lar çıkar!
O gün öğrendi cihan; hayali dahi abes;
Gözü pek bu millete asla kefen biçilmez!
Dünyada yankılandı tarihe not düşen ses;
Sırat geçilir...belki! "Çanakkale geçilmez!"
Mecit AKTÜRK
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ey şair kardeşmyüreğine ve kalemine sağlık.gönül sesin hiç susmasın saygılarımla....