her dinlediğimde iliklerime kadar duyumsarım tüylerim tek tek ayaklanır heyecanla eşlik ederim bed sesimle..
"hayat bayram olsa insanlar elele tutuşsa birlik olsa....."
ahhh çocuklar topunu oynasa kızlar ip atlasa aşıklar elele sarmaşdolaş hiç kimsede olmasa korku telaş
ne başındaki örtü ne giydiği etek ne taktığı küpe ne de atkuyruklu saçı ne de benim gibi, ’keçi sakalı’ derdi olmasa kimsenin.. germese gerilmese
"bir inansa ah bir inansa insanlar"
herkesin bi işi olsa bir evi mütevazi bi sofrası aç kalmasa yani.. baba masal anlatsa anne şiirler okusa.. çocuklar sıcacık yumuşacık uyusa
ne kitabı ne dini ne de dili ne şarkısı ne türküsü ne de sevdası yasaklanmasa...
sevsek diyorum, sevsek birbirimizi ayrımsız..
yürekten geldiğince yürüsek varsak düşlerimizin ülkesine ne kadına şiddet taciz, ne çocuğa korku yasak ne babalara tuzak...
bize gölgesini ve meyvesini veren ağaçları kokusunu veren çiçekleri gökteki kuşları kedileri köpekleri börtüyü böceği.. feda etmesek günlük çıkarlarımıza hayatı sevsek diyorum...
sınırlar sınıflar bayraklar yitirse önemini belleklerimizde.. sevgi olsa sınırımız, aşk olsa, sevda olsa bayrağımız.
hatırlar mısınız sokağımıza gelen macuncuları.. yuvarlak tepside cam kapaklı dilim dilim rengarenk, ortasında limon ekşisi.. çocukluğumuzun gökkuşağı yani tadı aynı, rengi başka başka.. amca bana maviden de ver ama bende sarı yok ki derdik ya hani...
işte, yaşamın gökkuşağına bi inansak bi inansak hayat tüm renkleri ve türlü çiçekleriyle güzeldir..
şarkı...... hala kulaklarımda...
"insanlar elele tutuşsa birlik olsa uzansak sonsuzluğa, hayat bayram olsa"
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
"HAYAT BAYRAM OLSA" şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
"HAYAT BAYRAM OLSA" şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"insanlar elele tutuşsa birlik olsa uzansak sonsuzluğa, hayat bayram olsa"
dinle müziği aç hayatın sesini..
''Hayat bayram olsa'' benim de hala bügünkü gibi kulaklarımda, Şenay'ın çok da sevdiğim bir şarkısıydı... Evet keşke olsa dost, insancıl bir yüreğin akışlarıydı dizeler, duyarlılığınızı gönülden kutluyorum, saygıyla...
Şiir yorum mükembeldi ahhhhh diyorum ahhh keske hayat bir bayram olsa malesef o bayram tadını yavaş yavas kaybediyoruz cocuk bayramlarımız demeye basladık bile :( ...
birgün usta birgün,başkasına yapılan zulmü kendimize yapılmış hissedenlerin ortak aklı yenecek zalimin silahını..her dilden her renkten çocuklar şehrin en işlek caddelerinde göğe salacak uçurtmalarını.. birgün,'insan merkezli düş' bayramı sonsuzlaştıracak.. apak sevda pankartının gerisinde, insanlık en uzun halayına duracak..sevgilerimle.
Yeliz, Şenay... gibi sanatçıları bana hatırlattınız saygıdeğer kardeşim bu anlamlı şiirinizle ve fonuyla... Bizler bu güzel dileklerle dolu, coşkulu şarkıları dinleyerek büyüdük... Siz de aynı güzellikteki ve erdemli dileklerle donattığınız şiire o şarkılardan birini fon olarak alarak bizlere harika duygular duyumsattınız, varolunuz, sağolunuz.. Çok teşekkürler... Selam ve saygılar...
Biliyorum, hiçbir zaman ayrı değil yollarımız Ve aynı yolda yürüdükçe Gün gelir ellerimiz yine dostça birleşir Ayrılsak bile kopamayız...* (arkadaş şarkı sözü)...Ve şiir ne güzeldin yürekten alkışlarım saygılarımla.
Hayat okul gibidir : İyiler ve '' kötüler ' maalesef aynı sıralarda okumak zorunda dertleri ve tasaları sadece bozgunculuk çıkartmak olanlar o büyük gün geldikten sonra, yani sınıfta kaldıktan sonra, özlenen ve beklenen, sadece sınıfı geçenler insanca yaşamayı seçenler o güne er ya da geç kavuşacakatır...
Herşeye rağmen Hayat büyük bir bahçe gibidir : içinde güzellikler de çirkinliklerde var Rabbimizin mealen buyrdğu gibi biz doğru yolda olduğumuz müddetçe sapkınlar bize asla zarar veremez, iyi kötü kendimizce kalbimizde yaşattığımız o güzelliklerle hayatı sürdürmek yaşamak inasanca tüm zorluklara rağmen güzel,
Şenay'ın söylediği bu şarkıyı çok severim. Onun sesine benzeterek sesimi az mı söyledim, mutfakta, banyoda. Yllardır söyledik bu şarkıyı ve hayat bayram olmadı yinede.
Anlatımı ve içeriğiyle hayata uyarlanan anlamlı dizelerdi. Şiiriniz; hayata bakışınızı ve duruşunuzu,duyguya ve ruha dokunarak insan sevgisini,dostluğu şiir diliyle,şefkatle ve sözlere anlam yükleyerek "hayat bayram olsa"diyerek ne kadar güzel anlatmış...Beğeni ve tebriklerimle.Selamlarımla...