(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİLİN BENİ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİLİN BENİ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
...ah be ağam ah. yine bana bir ah çektirdin. her ne kadar inancında samimi olduğunu biliyorum ama bu kavilden mütevelli cümleler "HAFAZAN ALLAH" tehlikelidir.
NURANİ’Yİ BİLİN
Yaradan kılmış kabile Hep özendim ben Habil'e Sordum meşhur bir tabibe Dedi: Ram ol sen Habib'e
Soyumla asla övünmem İslamdan başka giyinmem Atamı sevmez değilim Rabden gayriye eğilmem
Nice Türk var şu alemde Şişe taşır hep elinde Nice de gördüm çok zenci Zikir gül açar dilinde
Var soyunu bilip tanı Tamir et hatalı yanı Firavunda soylu biri Boğularak verdi canı
NURANİ can inkâr etmez Körü-körüne hiç gitmez Soyunu tutar-sever ama; Hak'dan başka dava gütmez
...işte tam da bu sakat düşünce değil midir ki bize bize düşüren.
" Siz soyunuzdan utanıyorsanız, övünmeyebilirsiniz."
...ne kadar da çirkin ve sığ bir düşünce tarzı bu. efendim biz soyumuzdan niye utanalım ki şiirimizde de vurguladık.
Soyunu tutar-sever ama; Hak'dan başka dava gütmez...Osman NURANİ
...EVET GÖRÜLDÜĞÜ ÜZERE BİZ SOYUMUZU DA BİLİYORMUŞUZ. Biz neye ne kadar değer biçilecekse onu biçeriz. ne bir gram fazla ne bir gram eksik tartmaz bizim terazimiz. örneğin hava, su, ekmek sıralaması gibi. yerli yerince kullanırız.
" Yaradan kılmış kabile...Osman NURANİ"
...Evet yaradan bizi kabile kabile ayırmış. biz bunu inkar etmiyoruz ki. ta ki birbirinizle tanışasınız diye buyruluyor. hal böyleyken bizim soyumuzdan ırkımızdan utanacak ve yerinecek bir durumumuz olmadığı gibi övünç meselesi de görmeyiz. niye çünkü biz biliriz ki "KIZIM FATIMA BABAN PEYGAMBER DİYE GÜVENME" hadisi mucibince soyun-sopun bir övünç meselesi yapılamayacağına gönülden inanırız.
...sakatlık ihtiva eden tüm düşüncelerden arınmış "HAKKI HAK BİLİP HAKKA İTTİBA, BATILI BATIL BİLİP ONDAN İCTİNAB" eden kullarından eylesin bizi Rab'bim der saygılar sunarım.
Nurani Kardeşim, Şiir tek mısra değil. Dikkatinizi çekerim. Tarihi bir gelişmeden bahsedildiğini anlayamadınız herhalde. Türk Milleti, Göktanrı inancı içinde olmasa idi o kadar kolayca İslâm dinini kabul edebilir miydi? Aldığınız mısradan sonrasında Vahyedeni yormadım mısraının anlamı nedir sizce? Sonrasında gelen Başka inanç sormadım'ın anlamı nedir acaba? Lütfen bakış açınızı biraz daha geniş tutmaya çalışın. İllâ ki eleştirmek istiyorsanız, eleştirecek konu bulmak zor değil amma biraz mantık lütfen... Soyumla asla övünmem demişsiniz. Olabilir. Ben övünürüm. Elhamdülillâh övünülecek bir soyum varb. İnancımla da övünürüm. Elhamdülillâh övünülecek bir inancım var. Bunlardan utanmam. Siz soyunuzdan utanıyorsanız, övünmeyebilirsiniz.
yüzü ak yüreği pak soyu belli sopu belli olan kendini böyle tarif eder hocam bilin beni der türküm Müslümanım der kalemin yüreğin var olsun ellerinden öpüyorum hayırlı cumalar dilerim feyzi bereketi üzerinize olsun
Çok şükür kavmimizin zalimliğini değil zalimlere karşı dik duruşunu alkışladık her zaman. Ve İslâm'ın bayraktarlığını yapan bir kavmin mensubu olmakla övünüyoruz. Elhamdülillâh. Sağlıcakla kalınız Bekir Bey Kardeşim.
Gonlunuze bereket olsun
tebrikler.
Dualarimi birakiyorum siire.
Sevgi sunumlarim saygiyla .