Bugün bir yorum-sohbet üzerine latife olsun diye çalakalem yazdım
Dizimde derman bitmiş, saçlarım ağarsa da Yürek yaşım yirmibir, ihtiyar görme beni. Senin gibi on tane içine sığarsa da Bir tane bana yeter, gözleyip durma beni.
Güzelliğin ölçülmez, ne parayla ne pulla Yazık ki; talibin yok evde kaldın abula.
Bakmazlar sana diye kızarsın erkeklere Doğruları söylerim, del’lenip kırma beni Düşer de bayılırsın, çıkma çok yükseklere İşin doğrusu budur, fuzuli yorma beni.
Kırmızı bir fistan giy, her gün çık anayola, Hayırsever birisi görür belki abula.
Yardımım olur inan, arada yanına al Yokuşta elimi tut, düzde kayırma beni. Dua ederim çokça, etmezsem mahşere sal Yeter ki; küçük görüp senden ayırma beni.
Her türlü kötülükten ederim seni zula Elimden başka bir şey inan gelmez abula.
Kısmetin açılacak, biraz daha naz yapsan "Hiç kimse beğenmiyor" deyip de vurma beni. Şöyle böyleyim deyip, bakanlara caz yapsan Sözüm sade sanadır ele duyurma beni.
Kader adını yazsın Kaf Dağı’nda bir kula Burda yoksa orası pâklar seni abula.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ABULA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ABULA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
YAŞAMA TEĞET GEÇMEDEN inceden inceye dokunmuşsun bam tellerine sevgili şair dost. ABULA anlarsa onun iyiliğine.:)) ) Yoksa vay haline. Zira ondan sonrası ne yazık ki bir aç kurtlar sofrasıdır. Yine güzeldi, yine hoştu.
Baktim şiirin içeriğine, daldım biraz derinliğine... Ben de bir söz söylerdim amma, kul ne etsin Mevlanın dediğine...
İnsan darlığa düştüğü vakit ; bazı umutları olur bir takım kapılardan... Bu konumda iken mevlasına sitem eder Yarab görmüyormusun halimi gibi.... Oysa mevlanın o kulu görmemesi mümkün değildir...Ama neden bu sıkıntılar devam ediyor?..İşte soru ve cevap; hani o bir takım beşeri kapılar var ya , işte onlar kul ile Mevlasının arasında olursa durum vahimdir...Çünkü Allah taala kulu ile kendi arasında hiçbir şey istemez...Bu amma sıkıntılar konusunda olsun amma ona olan aşk konusunda olsun... Ne zaman ki diğer bütün kapılardan umudu keser ve tüm samimiyetinle Rabbine sığınırsın işte o anda Rabbin yetişir kulunun imdadına... Hani denir ya ;" kul daralmadan hızır yetişmez" ...Hızırın gönderilmemesi diğer kapılara umut bağlandığı içindir..Yani şu samimiyet varya , işte o; ALLAH taalaya olan sevginde ve darlığında da arada kimse olmayacak... Söz nerden nereye geldi ünsüz işte idare et üstadım...
Güzel dileğiniz çizgisinde ; atttığımız her adımda ve baktığımız her yerde hayatın tebessümü ALLAH ç.c nin rahmeti üzerimizden eksik olmasın....Selamlar , saygılarımla...
ÜNSÜZ ŞAİR... tarafından 1/2/2013 9:40:33 PM zamanında düzenlenmiştir.
Kısmetin açılacak, biraz daha naz yapsan "Hiç kimse beğenmiyor" deyip de vurma beni. Şöyle böyleyim deyip, bakanlara caz yapsan Sözüm sade sanadır ele duyurma beni.
Kader adını yazsın Kaf Dağı’nda bir kula Burda yoksa orası pâklar seni abula.
Hocam akşam akşam yüzümde bir gülümseme oluşturdunuzya bu şiirinizde allahımda sizin yüzünüzü daima güldürsün.şiiriniz fevkaledenin fevkinde niteliğindeydi daha şimdi başladım şiirinize birde bakmışım size yorum yazıyorum.zaman nasıl akıp gitti anlayamadım. saygı ve sevgilerimle
Sayın Şiirlerin Ziyası her şeyin izahı kolay değildir.Çeşitli pencerelerden elde edilen karışık görüntüler bazen kaos ta yaratabilir. Bu durumda çıkış : " Yoksa izahı , vardır mizahı " ... Ben sıkça sığınırım. :)) Tebrik eder saygılar sunarım.
Yardımım olur inan, arada yanına al Yokuşta elimi tut, düzde kayırma beni. Dua ederim çokça, etmezsem mahşere sal Yeter ki; küçük görüp senden ayırma beni.
Her türlü kötülükten ederim seni zula Elimden başka bir şey inan gelmez abula.
Kısmetin açılacak, biraz daha naz yapsan "Hiç kimse beğenmiyor" deyip de vurma beni. Şöyle böyleyim deyip, bakanlara caz yapsan Sözüm sade sanadır ele duyurma beni.
Kader adını yazsın Kaf Dağı’nda bir kula Burda yoksa orası pâklar seni abula.
:))
Ustalık ön plandaydı, Bu sayfayı okumaktan keyif alıyorum hocam........... Yüreğine kalemine sağlık yürek sesin hiç susmasın............. Saygılar selamlar.................
Ustanın sofrası zengin neylersin. Öyle görünüyor ki sofranın zenginliği gönlünün zenginliğinden. Acılısı, tatlısı, turşusu hepsi var. :) Yeni yılın eğlenceli şiirini hepimize armağan etmiş oldunuz. Teşekkürler. Varolun.
Dizimde derman bitmiş, saçlarım ağarsa da Yürek yaşım yirmibir, ihtiyar görme beni.
Aynı anlamda bir mani yazmıştım:
Olsa da yaşım yetmiş Sanma ki işim bitmiş Canlı ceaze miyim Sadece yıllar yitmiş
Bir de şu kıt'a: Bakmazlar sana diye kızarsın erkeklere Doğruları söylerim, del’lenip kırma beni Düşer de bayılırsın, çıkma çok yükseklere İşin doğrusu budur, fuzuli yorma beni.
Kızarlar üstadım, hemen kızarlar. Hatalarını söylersen kızarlar, bakmazsın kızarlar, bakarsın kızarlar. Geçen gün tasvir ettiğiniz kalitede bir bayan gördüm yolda. Birçok erkek ona bakıyordu. Meğerse kadının tişötünde tren resmi varmış. (Bundan da bir beyit çıkar herhalde.)
Çokça tebrik ediyorum, alkışlıyorum. Çalakalem böyle yazıyorsanız bir kaç ay üzerinde çalışarak kitleleri harekete geçirecek, bilgilendirecek ve bilinçlendirecek kalıcı, yıllara damgasını vuran şiirler yazabilirsiniz. Bence az yazın ama yazın!
Yandığının resmidir, Bir yıl uğraş artık Abulanla. Ne kadar ben öyle demek istemedim desen de, Sırtında onun olacak süpürgesi.. Tebrik ederim saygılarımla.
"Güzelliğin ölçülmez, ne parayla ne pulla Yazık ki; talibin yok evde kaldın abula. ,,
:))
Konu kadınsa korkarım ben:) Nemelazım çantayı başımıza yemek var durduk yerde... Gerçi bizim erkeğin kötüsü de fena... Onlar da yumrukları saydırıyor içip içip... Hülasa ruh kötüyse cinsiyet farketmiyor. Allah kötülerden karşılaştırmasın...
İronik güzel bir mizansen... Teşekkürler Mehmet Ziya hocam...
Sevgiler, hürmetler...
=================================================== e d i b / a h m e t
Sen bu abulanı gözden çıkartmışsın demek ki kaf dağının ardına yolluyorsun. Ne deyim kardeşim. Vardır bir bildiğin. Lakin şiir tadında yenmiyor vallahi. Kutlarım.
abula beter,Tutti mi yak asundan adamin anasıni belleyii. Siz nereyekaçacağunuza pakın. Tebessüm etmeme, kendimle onuşmamaa,geçmişi hatırlamama neden oldu şiiriniz. Yeni yıl güldürsün sizi. Selam ve saygıyla.
Yardımım olur inan, arada yanına al Yokuşta elimi tut, düzde kayırma beni. Dua ederim çokça, etmezsem mahşere sal Yeter ki; küçük görüp senden ayırma beni.
Her türlü kötülükten ederim seni zula Elimden başka bir şey gelmez inan abula.
Kısmetin açılacak, biraz daha naz yapsan "Hiç kimse beğenmiyor" deyip de vurma beni. Şöyle böyleyim deyip, bakanlara caz yapsan Dinlemezsen sözümü arayıp sorma beni.
Kader adını yazsın Kaf Dağı’nda bir kula Ancak ordaki koca, pâklar seni abula.
Hayat size hep gülümsesin değerli dostlar...
AMİNNN SİZEDE İNŞ . TEBRİK EDİYORUM ABULAYI FENA VURMUŞ OLSANIZDA O ANLAR KARDEŞİNİN ŞAKASINI MUTLAKA. YENİ YILINIZ HAYIRLI OLSUN SAYGIMLA.