Belki herkes gibi koşup oynayamayız Ayaklarımızda yoktur Belki var, üzerine basamak nasip olmadı Ya da basarken basamaz olduk Kim bilir beklide sizler gibi göremiyoruz dünyayı Bilemiyoruz maviyeşil sarı nasıldır Nasıldır gündüzün ve gecenin değişkenliği Belki de sizler gibi duyup konuşamayız da Nasıldır rüzgârın yağmurun sesi Kuşlar nasıl ötüşür Nasıl meleşir kuzular Şarkı söylemek nasıl bir şeydir hiç tatmadık Anne baba bile sizler gibi diyemedik…
Kimimiz görüntümüzden hor görülürüz Öcüye bakar bakışları üzerimizde buluruz Belki yemeğimizi de kendimiz yiyemeyiz Her zaman hizmet edilmeye muhtaç olanlardanız Kimi zaman sonumuzun ne olacağı Kimlerin bakacağının hesaplarının yapıldığı engellileriz…
Bizler engelli olsak da can taşıyan nice canlarız Bizimde duyguları olan yüreğimiz var Ne farkımız var sizlerden Sizler gibi düşünemez miyiz? Sevemez miyiz? Hakkımız yok mu bizlerin sizler gibi yaşamaya Bu toplumun içinde var olmaya Sizlerden daha çok ilgiye muhtaç olanlardanız…
Sizlerin garantisi mi var bizler gibi olmamaya Ya da her zaman sağlıklı evlatlar doğurmaya Yürüyerek çıktığınız evlerinize Yürüyerek dönmeye senediniz mi var İlla başınıza gelince mi anlayacaksınız bizleri Düşünün biraz duygudaşlık yapmayı öğrenin Görmeye çalısın bizlerin dünyasını…
Bizler engelliyiz belki Gözlerimiz görmese de gönülden gören gözlerimiz var Duymasak da konuşmazsak da Yüreğimizle gören duyan hislerimiz Yürüyüp koşabildiğimiz çok güçlü hayallerimiz var…
Belki sınırlıdır yapacaklarımız sınırsızdır ufkumuz bizim Bizleri hayata bağlayan bir yaşam sevincimiz Sonsuz kıldığımız umutlarımız var Bizler engelli olsak da hiçbir şey yapamaz değiliz Bizleri yapabildiklerimizle kabul etmek çok mu zor Engel bizlere yoldaki taştır atlar geçeriz Belki denizde sandalsız kalanlardanız yüzer geçeriz Belki de hayallerine yıldırımlar düşenlerdeniz güler geçeriz Bizler engelli değiliz engel sizlersiniz…
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ENGEL SİZLERSİNİZ şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ENGEL SİZLERSİNİZ şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Kimimiz görüntümüzden hor görülürüz Öcüye bakar bakışları üzerimizde buluruz Belki yemeğimizi de kendimiz yiyemeyiz Her zaman hizmet edilmeye muhtaç olanlardanız Kimi zaman sonumuzun ne olacağı Kimlerin bakacağının hesaplarının yapıldığı engellileriz…
Engel vücutta değil,engel düşüncesiz beyinlerdedir... Emine Öztürk ...
Emine Hocam bu şiir bilgisayarımda kayıtlı tebrikler yürege ve yorumlayan emek veren ustalara her kes bir engelli adayı bunu unutmamak lazım selam ve dualarla sayğılar (sayfanın müdaimlerindenim müsadenizle)
Muhterem üstadem, saygıdeğer Emine Hanım; Bu nadide gönül sayfanızda, etkili söylemlerle dolu, duygulu müthiş bir şiir dinledim şu buğulu gözlerimle. Yüreklerimizde gizli kalan duygularımızı aklımıza getirmeniz ne güzel bir seslenişti. Emeğinizi gönülden kutlarım. Seçkin kaleminizi ve engin yüreğinizi içtenlikle Tebrik ederim. En derin selam ve saygılarımla.
Engel bizlere yoldaki taştır atlar geçeriz Belki denizde sandalsız kalanlardanız yüzer geçeriz Belki de hayallerine yıldırımlar düşenlerdeniz güler geçeriz Bizler engelli değiliz engel sizlersiniz…
Kimimiz görüntümüzden hor görülürüz Öcüye bakar bakışları üzerimizde buluruz Belki yemeğimizi de kendimiz yiyemeyiz Her zaman hizmet edilmeye muhtaç olanlardanız Kimi zaman sonumuzun ne olacağı Kimlerin bakacağının hesaplarının yapıldığı engellileriz…
Benim kalbi güzel ,kalemi ve fırçası güzel değerli kardeşim. Şiirin öylesine içimi acıttı ki hiç sorma. Kanayan yarama tuz bastın.
Harika yazmışsın.Bir saat sonra ne olacağımızı Allah bilir. Keşke herkes kendine düşen görevi yapabilseydi.
Madden bir şey yapamasak da, onlara manen yardım edip yaşama sevinci verebilseydik. Yazan ellerin duyarlı gönlün dert görmesin sevgili kardeşim.
Takdirlerimle birlikte selam sevgilerimi gönderiyorum.Allaha emanet ol. Her şey güzel gönlünün istediği gibi olsun.
Sizler bedensel engellisiniz. Ama insanlık engelli değilsiniz. Duygu engelli değilsiniz. Belki engelli olmanız bizlere ders Sağlığımıza şükretmek için... Rabbimize şükretmek için... Ve siz güzel insanlardan Alacağımız insanlık dersleri var... Hem de çok... Yardımlaşmalarınız Dayanışmalarınız... İnsanlığınız bizlere örnek olmalı...
Sizleri çok seviyoruz... Ama utanıyoruz... Sizlere yeterince destek olamadığımız için... Sizlere karşı İnsanlık engelli olduğumuz için...
Her ana başımıza gelecek olanları önemsemeden yaşayıp gitmek o kadar umarsız duyarsız bir dünyada yaşıyoruz anlatımıyla seslendirmesiyle çok güzeldi yüreğine sağlık değerli dost
Değerli hemşehrim. Şiiriniz baştan sona harika. Engelli kardeşlerimizin duygularına tercüman olmuşsunuz. Gerçi benim de ÖZÜRLÜ YAŞAMAK adlı şiirim var. ( O zaman özürlü derlerdi. Engelli olarak değiştirilmesi çok iyi oldu.) Ama sizin şiir daha güzeldi. Tebrikler.
Konu toplumun yarası. Maalesef konuya dair biryerlerde bir kaç satır bir şeyler yazıp engeli olan insanları sonrasında unutmak yerine etrafımızda olduklarını, hayatımızın bir parçası olduklarını, en az bizler kadar engeli olanlanların da kaliteli bir yaşam sürmeye hakları olduğunu ve bunun için hepimizin desteğine ihtiyaç duydukları bilincinde olmak, acımak yerine maddi-manevi-sosyal açıdan hayata atılmalarını sağlamaya çalışmak, bu fikirde olup böyle davranmak imkan sağlamak, yardımcı-destek olmak gerekir.
Kutlarım yürek sesinizi ve yorumlayanı. Beyinler yürekler engelli olmasın ona çare de yok...
Belki sınırlıdır yapacaklarımız sınırsızdır ufkumuz bizim Bizleri hayata bağlayan bir yaşam sevincimiz Sonsuz kıldığımız umutlarımız var Bizler engelli olsak da hiçbir şey yapamaz değiliz Bizleri yapabildiklerimizle kabul etmek çok mu zor Engel bizlere yoldaki taştır atlar geçeriz Belki denizde sandalsız kalanlardanız yüzer geçeriz Belki de hayallerine yıldırımlar düşenlerdeniz güler geçeriz Bizler engelli değiliz engel sizlersiniz…
Aynı zamanda; engelli insanların yaşama sevinçlerini kaybetmeden aktif ve üretken bireyler olarak toplumsal yaşama katılmalarının gerçekleştirilmesi uygar bir ülke olmanın da geregidir.Ama,maalesef bugün,sağlık,eğitim,istihdam,sosyal güvenlik ve toplumsal yaşama tam katılım gibi temel sorunlarda engelli insanlar için büyük fırsat eşitsizlikleri yaşanmaktadır.Temel haklarının ihlali ve toplumsal bilincin yanlışlığından dolayı engelli insanların dışlanması,iş ve üretim alanlarından uzat tutulmaları kabul edilemiyecek bir durumdur.Güzel gönlünüzün elit,seçkin ifadeleri şiirinize yansımış.Ne çok şey anlatmış yüreğiniz.Sesiyle,sözüyle,fon müziği ve resmi ile çok anlamlı,çok gerçekçi şiirinizi kutluyorum.Sevgi ve selamlarımla.
kimseyi engelli diye hor göremeyiz onlarında bizlerden bir farkı yok bizim yapamadıgımız birçok şeyi fırsat verildiginde onların yapabildigini biliyoruz sevmek sevilmek herkesin hakkı yeterki engelli diye dışlamayalım. Duyarlı yüreginize saglık kutlarım sessizlerin sesi olmuşsunuz toplumun kanayan yaralarından birini dile getirmişsiniz. kaleminiz daim olsun
Öcüye bakar bakışları üzerimizde buluruz
Belki yemeğimizi de kendimiz yiyemeyiz
Her zaman hizmet edilmeye muhtaç olanlardanız
Kimi zaman sonumuzun ne olacağı
Kimlerin bakacağının hesaplarının yapıldığı engellileriz…
Engel vücutta değil,engel düşüncesiz beyinlerdedir... Emine Öztürk ...