(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kendine gel dostum şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kendine gel dostum şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Hoşgörülü insan,kimseyi yermez Herkesin işine, karışma dostum. Allahtan gelene, akıl sır ermez. Kusurları kapat, hiç deşme dostum.
Yasak olan şeyi, özden geçirme. Yapman gerekeni, gözden kaçırma. Gerçeği bilmeden, yalan uçurma, Düşeceğin yolda,hiç koşma dostum.
Her yüze gülenin, gitme peşinden. Örnek alsın herkes ,senin işinden. Helal lokma yesin, tatlı aşından. Toprak verimsizse,hiç eşme dostum
Seviyorsan eğer, sahte olmasın. Bahçendeki gülün , kışın solmasın. Rızık kuyusuna, haram dolmasın. Ne isen öyle ol, hiç coşma dostum.
Dünya nimetine, fazla sevinme Zengin oldum diye,mala güvenme Fakirin yanında, asla övünme. Sakın böbürlenip,hiç şişme dostum.
Çağlayan dereler, dipte durulur İşlenen günaha, mizan kurulur. Ahiret gününde, hesap sorulur. Kim olduğunu bil,hiç taşma dostum
Ecel dinlemiyor, ne fakir ne tok. Bu fani dünyanın hiç faydası yok. Öleceğiz bir gün, günahımız çok. İyilik yapmaktan hiç şaşma dostum.
Ülkü Hanım, Şiirin anlatımı aynen Haci Bektaşı Veli'in dergahında onun evrensel düşüncesini içine almış gibi,harika kutlarım...Bu güzel duygularınızı kutlarım...
Kim başkasının ayıbını, hatasını örterse, Allah da onun ayıbını, hatasını örter. Çok güzel bir yorum, öylesine de güzel bir şiir. O güzel ruhunuz, yüreğiniz var olsun. Allah razı olsun. Kutluyor, saygılar sunuyorum.
İnsanlığın icabı hoş görülü olacaksın, Kalbinden kötülüğü atıp, huzuru bulacaksın. Hızlı geçiyor günler belirlenen saatı dolduracaksın, Kim olduğunu unutma, kötü açma ağzını .... Değerli Üstadem, Duygulandıran olunması gereken vasıflar ... Ama nefis var ya nefis en büyük düşman...
.Değerli hocam ,Yapmacık vurgulardan uzak nasihat veren duyguların doğallığı dizelere renk katmış. Dosthane dolu bir sesleniş içeren şiiriniz için sizi kutluyor, örnek alınacak bir çalişma bu başarılı çalışmanızı devamını diliyorum...saygi selamalr..
Fon, resim ve seslendirme ile taamlanmış bir sanatkar sayfasında olduğumuzu hissettiren bir nefis eserdi yine, okumaktan ve dinlemekten mutlu oldum... Saygı ve selam ile...
bu harika hümanist siirnize cok gec kalmis olsam da bir yorum birakmak istedim . önce gec kalislarimi mazur görünüz sevgili sairim Ülkü dost . ne kadar da ders niteliginde bir siir olmus . aslinda bu gibi siirleri daha fazla öne cikarmaliyiz diye düsünüyorum . hani ana sayfaya gelseymis daha da fazla insana ulasirdi .. lakin siir degerinden bir sey kaybetmez . zaten sizin siirleriniz güne secilmese de yine de cok üye tarafindan okunuyor .
Dünya nimetine, fazla sevinme Zengin oldum diye,mala güvenme Fakirin yanında, asla övünme. Sakın böbürlenip,hiç şişme dostum.
sesinizi dinleyemedim . ev halki uyuyor ama yarin insallah dinlerim .
o güzel yüreginize iyi bakiniz sevgili Ögretmenim ...
cok selam olsun uzak diyarlardan..... sevgimle.................
_ZERRE_ tarafından 11/23/2012 1:34:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hoşgörülü insan,kimseyi yermez Herkesin işine, karışma dostum. Allahtan gelene, akıl sır ermez. Kusurları kapat, hiç deşme dostum.
Yasak olan şeyi, özden geçirme. Yapman gerekeni, gözden kaçırma. Gerçeği bilmeden, yalan uçurma, Düşeceğin yolda,hiç koşma dostum.
Her yüze gülenin, gitme peşinden. Örnek alsın herkes ,senin işinden. Helal lokma yesin, tatlı aşından. Toprak verimsizse,hiç eşme dostum
Seviyorsan eğer, sahte olmasın. Bahçendeki gülün , kışın solmasın. Rızık kuyusuna, haram dolmasın. Ne isen öyle ol, hiç coşma dostum.
Dünya nimetine, fazla sevinme Zengin oldum diye,mala güvenme Fakirin yanında, asla övünme. Sakın böbürlenip,hiç şişme dostum.
Çağlayan dereler, dipte durulur İşlenen günaha, mizan kurulur. Ahiret gününde, hesap sorulur. Kim olduğunu bil,hiç taşma dostum
Ecel dinlemiyor, ne fakir ne tok. Bu fani dünyanın hiç faydası yok. Öleceğiz bir gün, günahımız çok. İyilik yapmaktan hiç şaşma dostum.
Ülkü Ahıska 9.Kasım.2012
// Uzun zamandır sayfada olmadığımdan güzel şiirlerinize hasret kaldığımı desem abartmamış sayılırım...beni az çok tanırsan..öyle şiir şiir değilse boş ver metiheye yazma zahmetini okumam bile...Tebriklerimi bildiririm üstüne sevgi saygımı eklemeyi unutmadan // Kaqdir Haktan TÜRKELİ
Seviyorsan eğer, sahte olmasın. Bahçendeki gülün , kışın solmasın. Rızık kuyusuna, haram dolmasın. Ne isen öyle ol, hiç coşma dostum.
NE KADAR GÜZEL,NE KADAR ANLAMLI HAKLI NASİHATLER. YÜREĞİNE NEFESİNE USTA KALEMİNE SAĞLIK SEVGİLİ ÜLKÜ HANIMCIĞIM.ALLAH KİBİRDEN UZAK EYLESİN BİZLERİ İNŞ. BAŞARILARIN BİTİMSİZ OLSUN SELAM SEVGİMLE.
KUL BEŞERDİR ŞAŞAR Öğretmenim Ama aslolan güzel insan olmayı hedefleyebilmek. Güzel insan olabilmektir. Yaşaımın anlamına yönelik didaktik ögelerin oldukça etkili olarak kullanıldığı bir güzel yürek sesiydi paylaştığım . Sizden okuduklarım içinde en güzellerinden biriydi çalışmanız. Emeğinize yüreğinize sağlık
Çağlayan dereler, dipte durulur İşlenen günaha, mizan kurulur. Ahiret gününde, hesap sorulur. Kim olduğunu bil,hiç taşma dostum
Ecel dinlemiyor, ne fakir ne tok. Bu fani dünyanın hiç faydası yok. Öleceğiz bir gün, günahımız çok. İyilik yapmaktan hiç şaşma dostum. ***
Muhterem üstadem, Ülkü Hanım; Bu nadide gönül sayfanızda hayatın gerçekleriyle dolu şiiriniz muhteşemdi. Her mısrası Altın öğütlerle dolu olan bu güzel şiirinizi hayranlıkla dinledim. Seçkin kaleminizi ve engin/olgun yüreğinizi canı gönülden Tebrik ederim. En içten selam ve saygılarımla. Nice anlam dolu şiirlerinizi okumak dileğim ile.
Her zamanki gibi harika bir şiir hocam gerçekten konu güzel akıcılık güzel ee şiir de güzel bizede sayfanıza sıcak bir tebessüm ve tebrik bırakmak düşer
ÜÇ GÜNLÜK DÜNYADAN ÖTESİ DEĞİL BU YAŞAYAN DÜNYADA HEPİMİZ ALLAHA EMANETİZ KALP KIRMAK NEYE YARAR BİZLER YAPTIĞIMIZ İYİLİKLERİMİZLE HATIRLANALIM HEP DER BENİM YAŞAYAN KALBİM RUHUMA TESLİM OLUNCAYA DEK İNSANLARI BEN HEP SEVECEĞİM SÖZ: ÖZLEM DEMİRKAYA &*.*&
Sevgi,li kardeşim.Çok güzel bir didaktik,ders alınması greken bir şiirdi.Tabi hiç kimse kimsenin etlisine sütlüsüne karışmasın ve herkez kendi oturup yapacağı şeye baksın.Çünkü kerkezin karakteri ayrı ayrı..Renklerle zevkler mukayese edilmez.Onun için,millet önce kendini eleştirip kendi noksanını bulması lazım.Eğer öyle olmasaydı Allah bütü n kullarını aynı karakterde yaratırdı. İyi insan, iyi ahlaklı insan demektir. Dinimiz iyi huylar edinmemizi, kötü huylardan kaçınmamızı emretmektedir.
Sevgili kardeşim, şiiriniz çok güzel ve çok anlamlıydı.kutlarım.puanım tam. şimdi şiirinize ve yorumumu uygun iki güzel söz ekliyorum.hoşçakalın.
Sana zulmedeni affet, sana gelmeyene git, sana kötülük edene sen iyilik et, aleyhine de olsa mutlaka doğru konuş.) [Ruzeyn]
Kötü ahlak, öyle bir fenalıktır ki, onunla yapılan birçok iyilikler fayda vermez. Güzel ahlak, öyle bir iyiliktir ki, onunla yapılan günahlar bile affa uğrar."
Değerli paylaşımınızda, ayrı bir güzellik ve mana var, okurken insanı düşündüren şiirinizi beğeni ile okudum. Kaleminiz hiç susmasın. Saygı ve sevgi ile kalın.
Ecel dinlemiyor, ne fakir ne tok. Bu fani dünyanın hiç faydası yok. Öleceğiz bir gün, günahımız çok. İyilik yapmaktan hiç şaşma dostum. ************************************************
Bir katre hayır, bin derdi def eder. Yeter ki hem gönülden, hem de elinden ver... Böylesi duyguların özetiydi şiirinizin teması.. Anlayana çok şeydi sevgili şairem.. Usta kaleminiz ve asil ruhunuz hep deminde...Ne kadar övgüye dair söz varsa bırakıyorum yüreğimden... Sevgiyle kalınız her dem...
Sayfanda her zaman bir şölenle karşılaşıyorum arkadaşım.. Duygusuyla yorumuyla müziğiyle ustalığıyla harika bir şölen.. Yürekten kutluyorum..Sevgiler Bornova'dan..
Her bir kitasi kulaga takilacak kupe gibiydi. Cok cok guzel bir emek, tipki yureginizin sayfaya , kaleme dokulusu gibi tertemiz, guzelce.. Tebrikler arkadasim guzel siirinize, kelaminiza.. Sevgimle..
Her zaman okunacak ve sunulacak kıvamında ve tadında bir didaktik eser olmuş tefekkürün ve derin düşüncenin mahsulü bu eseri severek okudum tebrik ve teşekkürler :)
NASİHAT DOLU DİZELER HARİKA AKMIŞ SAYFAYA ÜSTADE. GÖNÜL SESİNİZ VE YAZMA ŞEVKİNİZ HİÇ EKSİLMESİN. Seviyorsan eğer, sahte olmasın. Bahçendeki gülün , kışın solmasın. Rızık kuyusuna, haram dolmasın. Ne isen öyle ol, hiç coşma dostum.
Dünya nimetine, fazla sevinme Zengin oldum diye,mala güvenme Fakirin yanında, asla övünme. Sakın böbürlenip,hiç şişme dostum.
Çağlayan dereler, dipte durulur İşlenen günaha, mizan kurulur. Ahiret gününde, hesap sorulur. Kim olduğunu bil,hiç taşma dostum
Ecel dinlemiyor, ne fakir ne tok. Bu fani dünyanın hiç faydası yok. Öleceğiz bir gün, günahımız çok. İyilik yapmaktan hiç şaşma dostum. SAYGILARIMLA...
Hoşgörülü insan,kimseyi yermez Herkesin işine, karışma dostum. Allahtan gelene, akıl sır ermez. Kusurları kapat, hiç deşme dostum.
Yasak olan şeyi, özden geçirme. Yapman gerekeni, gözden kaçırma. Gerçeği bilmeden, yalan uçurma, Düşeceğin yolda,hiç koşma dostum.
Her yüze gülenin, gitme peşinden. Örnek alsın herkes ,senin işinden. Helal lokma yesin, tatlı aşından. Toprak verimsizse,hiç eşme dostum
Seviyorsan eğer, sahte olmasın. Bahçendeki gülün , kışın solmasın. Rızık kuyusuna, haram dolmasın. Ne isen öyle ol, hiç coşma dostum.
Dünya nimetine, fazla sevinme Zengin oldum diye,mala güvenme Fakirin yanında, asla övünme. Sakın böbürlenip,hiç şişme dostum.
Çağlayan dereler, dipte durulur İşlenen günaha, mizan kurulur. Ahiret gününde, hesap sorulur. Kim olduğunu bil,hiç taşma dostum
Ecel dinlemiyor, ne fakir ne tok. Bu fani dünyanın hiç faydası yok. Öleceğiz bir gün, günahımız çok. İyilik yapmaktan hiç şaşma dostum.
Ülkü Ahıska 9.Kasım.2012
Nefisti hocam keyif alarak okudum , dinledim Her dizesi ayrı anlam ve nasihat doluydu... Anlayana sivri sinek saz..... Kaleminize yüreğinize sağlık Saygılar selamlar
Ecel dinlemiyor, ne fakir ne tok. Bu yalan dünyanın hiç faydası yok. Öleceğiz bir gün, günahımız çok. İyilik yapmaktan hiç şaşma dostum.
//Gülerek günah işleyen,ağlayarak cehenneme girer. HZ. MUHAMMED (S.A.V)
//Allah'tan gelene razı olursak,Allah'ta bizden razı olur. MEVLANA CELALEDDİN-İ RUMİ//
//Öyle bir söz söyle ki;cümlelerin dost,düşmana gül olsun.ŞEMS-İ TEBRİZİ//
//İnsanlar bozuk para gibidir.İki seçenek vardır: Yazı ya da tura. Bir yüzünü gösterirken bize,diğer yüzünü zaman gösterecektir. OĞUZ ATAY//
//İnsanlar kötülüğü,arzuları kuvvetli olduğundan dolayı değil, vicdanları zayıf olduğundan dolayı yaparlar. JONH STUART MİLL//
Sesinizle,sözünüzle,fon resmi ve müziği ile süper kombinasyon olmuş.Harika. Kalbinizde mayalanıp çoğalmış çok güzel bir hece şiiridi.Sevgi dolu ve duygusal yüreğinizin sesi,içten ve hissettiren şiirinize tebriklerimle.Sevgi ve selamlarımla.
Çok sevdim ve beyendim; zevkle okudum, payıma düşenleri de aldım toplumsal kapsam ve içerikli şirinizi dost şairim sayın Ahıska. Umarım okur paylarına düşeni alır yurttaşlarımız da, bu özenli çalışmanızdan. Tüm görgü ve geleneklerini, düşünüp uygulamak ve uymak zorunda oldukları kuralları unutmuş gibi, başka dünyaların hülyalarına dalmışlar sanki insanlarımız. Şairlerimize, yazar çizer tüm aydınlarımıza, değerli sanat erbaplarımza çok iş düşmektedir. Umulur ki onlarda bu zorlayıcı bilincin farkındadırlar. Toplumsal kurtuluşumuz söz konusudur: En önemli ve en çetin gündem toplumsal yönetim sorunu olarak bütün günlerimizi işgal ediyor. Aydınlarımız kıpırdamalı, öne çıkmalı, toplumsal sorunlara sahip çıkmalılar. Yurt ve toplum sevgisinin kendilerinde var olduğunu göstermeliler, sizin anlamlı mesajlar sunan özenli çalışmalarınızda olduğu gibi. İYİLER ŞAİRİM... İYİLER DEĞERLİ DOST... KÖTÜLER, KÖTÜLÜK DÜŞÜNENLER KADAR, ONLARDAN DAHA DA ZİYADE CESUR OLMAK ZORUNDALAR. BU GÜN KÜ TOPLUMSAL VE YÖNETİM SORUNLARIMIZDAN KURTULABİLMEMİZİN TEK VE BİRİNCİL ŞARTI OLMALIDIR CESARET VE DİNAMİK DUYGULAR, davranışlar.
Esenlik ve mutluluk dileklerimle selamlayıp kutluyorum dost şairim sayın Ülkü Ahıska sizi. Kemal Polat
kempol tarafından 11/9/2012 9:26:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
YÜCE YARATICI da : " Kimsenin ayıbını araştırmayın,ben de sizin ayıbınızı çıkarırırm.." melaindeki buyruğuyla kul'unu ikaz etse de,ille de birilerinin ayı- bını,kusurunu araştırmayı,kimi zaman da yüzüne vurmaya neden se bayışırız..Hoşgörüyü,sevgiyi,saygıyı,manevî değerlerini unutmuş görünen toplumumuzun sonunu hayretsin inşa ALLAH.. ----ŞİİRİN VE SESLENDİRMEN ÖYLESİ SAKİN,NASİHATLARIN DA ÖYLESİNE YÜREKTEN Kİ... SEVGİLİ ÜLKÜ HM.EF.,DEĞERLİ ŞAİRE'M, AZİZ HEMŞEHRİM, sayfanda dolaşmak ,şiirlerini okumak;seslendirmelerini dinlemek büyük keyif veriyor..İşte memleketimin KADINLARI..İşte değerli bir şaire..diye çok mutlu oluyorum..Zira taşın altına elini sokmayan ERKEKlerimize nisbet..Acizane kutlar,selam,sevgi ve saygılarımı yollarım hm.ef. şaire'm..
Erdemli bir insan olmak için güzel öğütleri sıralamış şiir. Başta şahsım, hisse kapanı çok olsun dileklerimle sizi gönülden kutluyorum Ülkü hanım. Kucak dolusu selam ve saygılarımla.
üLKÜ AHISKA HANIM !ÇOK GÜZEL ÖĞÜTLER.SESLENDİRME DE FON MÜZİĞİ UYGUN DÜŞMÜŞ.YÜREĞİNİZE SAĞLIK. BENİM DE ( ÖĞÜT) ADINDA BİR ŞİİRİM VAR AMA FON MÜZİĞİ EKSİK. BİR DEFA DENEDİM BECEREMEDİM FON MÜZİKLİ SESLENDİRİLMİŞ ŞİİRLER ÇOK DAHA DUYGULU OLUYOR. eĞER FON MÜZİĞ NASIL İ EKLENİR İ BİLİYORSANIZ LÜTFEN DETAYLI OLARAK BANA DA İZAH EDİN. SELAM VE SAYGILAR