(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Amerikan Rüyası şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Amerikan Rüyası şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Uyan da sikelen kalk ayağa!..... "Arkamdan gelen varmı" diye hiç hiç sorma arkana bakma..... hayat senin, yaşam senin; üstelik farzet ki dünya senin: Önce onu kazan ve kazancını koru. Kurtulmuş olursun yüzüne gülen, en güçlü benim diyen ve sürekli gözdağı veren Amerikadan ve de digerlerinden. Kazanmak en güzel şeydir. Kazanmak için çaba ve cesaret gereklidir. Kazanmak ve de paylaşım ehli olmak; en olmaz sa olmazıdır bu insanın. Yaşamın en güzel söylemleri hep insana dairdir. Onun odağında oluşup şekillenip gelişmelidir her şey. Böylece önce birey, sonra toplum, sonrasında da ancak millet olunur. Bu bütünlükte, birey olmanın, millet olmanın onur ve vekarı taşınmalıdır. Bütün bunların gerizide kalan insanın hikayesi, serüveni, tam anlamıyla bir Amerikan rüyasıdır.
İlham veren vurgulu mesajlarıyla gerçekten uyanmak isteyenleri uyandırandı, bu özeli çalışmanız da. Esenlik ve mutluluk dileklerimle kutluyorum değerli kalem, dost şaieim Faize hanım sizi. Kemal Polat
Bağışlarsınız umarım, taktirle karşıladığım hızlarınıza ben ulaşamıyorum. Çok da gönül koyan dostlarımın olduğunu anlıyorum mesajlarında, uğrayamaya zaman bulamadıklarımdan. Geriden de olsa, dostlarımın değerli yapıtlarını, elverdiğince naçizane yorumlayacağım şairim, saygımla Kemal Polat
Acı gerçeği kaleme dökmüşsünüz hemde ayrı ayrı örneklerle... Eğitimin yetersiz olduğu ülkemizde AT KOŞTURANLAR sırıtıyor ama nedense anlaşılmayan bir yandaş kitlesi oluştu...Herkes gelecek kaygısıyla olmayacak hatalar yapıyor...Bizler çocuklarımıza iyi bir gelecek bırakamadık maalesef...Herşeyin maddiyat olduğu bir zaman dilimindeyiz...Ayaklar baş oldu...Ama umutlu olmalıyız...Umut olmazsa yaşanmaz...
Uyanışlar zor be ablacım. Hele ki yıkanam beyinleri arındırmak... Herkes sefa sürdüğünü sanırken koca bir boşlukta kaybolmak... Anlamlıydı ablacım yüreğin dert görmesin.
zaten kendıne hayatını yasayanlar yasayamıyorkı hep bır yere odaklanmalı hep bır yere sırtını dayamak zorundadırlar yada ınsanlarımız sagmal ınek gıbı sagılmaktadırlar aslında ınsan kendı ıcın yasamalı ve olmelıdır o guzel yuregıne kocaman bır buse bırakıyorum canımın canı benım
İnsan olmak insanlık adına çalışmak insana insanca muameleden geçer renk ırk cins ayırımı yapmadan ayırmadan tanımak gerek. Aslında bu anlamda internet bir velinimet illaki onu görmek değil yazdığı söylediği veya bir buluşu ile onun hayranı olmak devreye giriyor ki bu iletişimin ta kendisi canlı cansız ulaşmak Amerika'da ne varsa bizde de var azı değil fazlası belki özgürlük diyoruz ama kişi hak ve özgürlükleri üç grup yeterli mi bence yetersiz Anayasadan gelir ki bir ülkenin anayasalarını yapanlar bilinmez ama Türkülerinin şarkılarının yazarları ve söyleyenleri halk tarafından her zaman bilinir. Atatürkçü olmak karma ekenomiyi kabullenmektir ve onu yaşatmaktır. Ha bu anlamda tuzaklar vardır uyanık olmak lazım bir kapanın üzerine zeytin konulmuş o zeytini almak için kapana yakalanacaksan bir taş at önce kapanı etkisiz hale getir sonra zeytini almak akıllıca ve zeki bir davranıştır. Gelelim Amerikan Rüyasına aldığın bir özellik kültürünü değiştiriyor sana yozlaştıroyorsa uzak durmak gerek ama teknloji ile ilgiliyse kapmak onu faaliyete geçirmek lazım derim. Özkaynaklar iyi kullanılmalı uçan araçı belki ilk defa biz keşfetmiş oluruz. Bir gün gelecek bizim Türkülerimiz söylenecek bekle.
Korkutulmuş yüzler Korkutulmuş yürekler. Çizgisinde kaderin Bir nokta bile olamazlar.
Uyan ! Silkelen. Geçen hayat senin hayatın Yutturulan amerikan rüyasından Uyan da kendini yaşamayı öğren.
evet nasıl bir uykuyla uyuttular bizi ki uyanması çok zor ne zaman gerçekler tokat gibi vuracak yüzümüze işte o zaman çok geçmiş olacak saygımlasınız kutlarım
Fon resmi insanın içini ürpertiyor. İnsan bu kadar mı değersiz, dedirtiyor. Güzel, gerçekçi uyaran ve uyanmayı öneren bir şiirdi. Diliyorum bu Amerikan rüyasından öncelikle başımızdakiler uyanır yoksa çok kötü olacak halkın uyanması onları da çarpacak..
tebrikler Faize, her zaman güzel ve okunası yazdıkların,
ulaşamıyorum neolur beni üzme
sevgili Lebim lütfen ses ver bana