AĞIT -Mehmet Ceren’e ithaf-Şiirin hikayesini görmek için tıklayın Mehmet Ceren: Afşin’in Büyüktatlar Kasabasından Şaban ve Rukiye (Gözükara) Ceren çiftinin kendi ikizi olan Erdem’le 1985 yılında dünyaya geldi. Kendi ikiziyle birlikte oynayıp birlikte gülmüşler, birlikte büyümüş, birlikte hayal kurmuşlardı. Her ikisi de Allah’tan çok zekiydiler. Her ikisi de İstanbul Üniversitesi Çapa Tıp Fakültesi Diş Hekimliği bölümünü kazanmış ancak Erdem, Mehmet’ten bir yıl sonra mezun olmuştu. Artık her ikisi de diş hekimiydi. Hem de İstanbul Üniversitesi Çapa Tıp Fakültesi mezunu…
Bundan sonrasını Gazete Kupüründen okuyalım: İkizleri kaza ayırdı (Posta 17 Ekim 2011 - 18:21) Kahramanmaraşın Elbistan İlçesinde meydana gelen trafik kazasında hayatını kaybeden Tabip Teğmen Mehmet Cerenin cenazesini, ikizi Tabip Asteğmen Erdem Ceren, mezara kendi elleriyle indirip ebedi yolculuğuna uğurladı. Kaza dün gece Nurhak- Elbistan karayolunda meydana geldi. Nurhaktan Elbistan yönüne giden 35 yaşındaki Ümit Zafer Yeğin yönetimindeki 44 NP 600 plakalı otomobil, Elbistan Şeker Fabrikası yakınlarında aşırı hız nedeniyle kontrolden çıkıp, taklalar atarak tarlaya uçtu. Kazada sürücü Ümit Zafer Yeğin ile yanında bulunan Tabip Teğmen Mehmet Ceren yaşamını yitirdi. TERHİSİNE 10 GÜN KALMIŞ Kazada ölen Teğmen Mehmet Ceren, Samsun Sahra Sıhhiye Okulu ve Eğitim Merkezi Komutanlığında acemi eğitimini tamamladıktan sonra Tabip Asteğmen olarak Malatya 2nci Ordu Komutanlığı Asker Hastanesinde görevine başladı. Vatani görevini bitirmesine 1 ay kala teğmen rütbesine terfi eden Cerenin, terhisine 10 gün kaldığı belirtildi. Tabip Teğmen Mehmet Cerenin 26 Ekimde terhis olduktan sonra İzmirde yaşayan ailesinin yanına gideceği ve 27 Ekim tarihine de uçak biletini aldığı bildirildi. Mehmet Cerenin, İzmire gideceği için belki bir daha gelmeye fırsat bulmam, son defa gelip arkadaşlarımı göreyim diyerek 1 hafta izin alarak Elbistana arkadaşlarının yanına geldiği belirtildi. İKİZİ ELLERİYLE MEZARA İNDİRDİ Mehmet Ceren için bugün Elbistan Ulu Camiinde düzenlenen cenaze törenine ailesi, yakınları, CHP Kahramanmaraş Milletvekili Durdu Özbolat, Elbistan Garnizon Komutanı Jandarma Binbaşı İsmet Korkut, askeri personel ve vatandaşlar katıldı. Cenaze namazında ise babası Şaban Ceren ile ikizi Tabip Asteğmen Erdem Ceren saf tuttu. Güçlükle ayakta duran Erdem Ceren, zaman zaman yakasına taktığı kardeşinin resmini elleriyle okşadı. Ölen ikiziyle İstanbul Üniversitesi Çapa Tıp Fakültesi Diş Hekimliği bölümünü bitiren ancak ondan 1 yıl sonra mezun olan Erdem Ceren, askerlerle ikizinin tabutunu omuzlarda taşıdı. Gariplik Mezarlığına götürülen cenazeyi, ikizi, mezarın içine kendi elleriyle bıraktı. Ve doğdukları günden bu yana ayrılmadığı ikizinin üzerine toprak atarak onu ebedi yolculuğuna uğurladı. Bu sahne, cenazeye katılanları gözyaşına boğdu. - Kahramanmaraş / Elbistan Bende; kederli ailesinin yanı sıra dost ve akrabalarına bir kez daha başsağlığı dilerken, annesinin ağzıyla o günden kaleme aldığım ancak yayımlaması bu güne nasip olan ağıdı siz kıymetli okuyucularımla paylaşmak istedim. Allah evlat acısını hiç birimize yaşatmasın. Yaşattıklarına da sabır versin. (Âmin…)
Ayrıldı anadan ana kuzusu
Kavuşmak mahşere kaldı komşular Ağarmazmış kara kader yazısı Al yeşil vakitsiz soldu komşular Gerdi üstümüze felek yayını Karakış eyledi Ekim ayını Askerden mahşere çıktı tayını Toplanıp namazın kıldı komşular Mehmet’im hem subay he mi de doktur Evlat acısının ilacı yoktur Yüreğe saplanan agulu oktur Gözler kan çanağı doldu komşular Sazak vurdu yetirdiğim gülümü Kırdı kanadımı kırdı kolumu Ben tatmadan Mehmet tattı ölümü Ecel kapımızı çaldı komşular Çok yalvardım başucunda kalk diye İkiz eşi minnet etti bak diye Boynu bükük döndü ümit yok diye Feryadı-figana saldı komşular Kar yağdı kapıya işte dam boyu Çok soğuk olmasın yavrumun suyu Tiftik-tiftik ettik gece uykuyu Kim demiş anası daldı komşular Gece kalkar üç-beş defa yoklardım Öpmelere kıyamazdım koklardım Mutluluğu onlar için saklardım Demen boşa saçın yoldu komşular Aradığım kara değil ağ benim Gazel olan sazak vuran bağ benim Kondu omuzuma gamdan dağ benim Arayıp kara gün buldu komşular Nazım geçse ben feleğe küserim Yana-yana sözü burda keserim Diyor Gözükara’m hicran eserim Emaneti veren aldı komşular |