kim bilir hangi martı üstlenecek şimdi ütüleyip asacak yadırgar tebessümlerimi kaygılı sol cebimin büzüşmüş astarına kordonu dolanmış gibi sarılacak boğazına yalan doğumlu binlerce çürümüş şahitliğin gitmek senden uzaklaşmaksa unutmak; evveli ahire zimmetleyip bahar sonrasını yazmayan ülkelere göç o zaman şimdi tam zamanı yok say beni sevgili tüm varsayımları dilinden sök!
yalnız zamanları sarıp demir soğukluğuna ölmek filinin ikinci evresinden seslenirim sana ürkek melodilere kodes sancıları düğümlerken sesim evet, bir aşk şarkısında üşüyen serçeyim ayın güneşle göz göze geldiği kadar bile seni görmedim tehdit altında üstlenilen bir fiilim tamam, ben senin sevdiğin adam değilim!
bir bataklık rüyasıydım ölümsüz ve ne varsa senden kalan balansı bozuk bir uykuya sattım geri dönüşümsüz kartpostal beyazı gibi göz akmasıyım gayri rüyâlarına pencerelerden süzmüş kuyruğu kırmızı ojeli bir uçurtma intiharın en renkli anlarını yakalayan haberci bileğine zoraki takılmış bir zincirim aslında adının harflerine bir sürü melek indirmiş sahi unuttum! ilk ne zaman sevmiştim seni iki ucuna yürek kıstırılmış kerpeten gibi hadi gel şimdi tüm iyi niyetleri kötü emellere fedâ edelim mi!
tamam, ben seni seven o adam değilim! anlaştık! dönüşü olmayan bir biletim!
bu kadar yeter mi hadi şimdi kendimize dönelim!
iliklerine tütsü vurulmuş bir karıncayım aslında cebindeki tükenmeyen tek şey , ne kadar harcasan da sok iyice aklına kurulmuş bir saatim yüreğinde ne camları pervazları sökmek fayda eder ne kuvvetli perhiz aynalara dudaklarının buğusu ben oldukça
demirden küreğim unu ekmek eden ellerinin karasına ne delmek fayda eder astarları ne yıkamak sökmek kâr, dibi çürük iki bozgun bakışla anla işte tenden kurtulmadıkça bedenin, ben sendeyim ve kabul et;
ben senin en i ç cebindeyim! göz bebeklerinin yatak odasında
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Uykusuzluk Paradigması şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Uykusuzluk Paradigması şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Aceleye gelmiş, dağınık bir şiir gibi geldi bana...
Böyle dediğime gör bir de örnek göstermem gerek;
"bir bataklık rüyasıydım ölümsüz ve ne varsa senden kalan balansı bozuk bir uykuya sattım geri dönüşümsüz kartpostal beyazı gibi göz akmasıyım gayri rüyâlarına pencerelerden süzmüş kuyruğu kırmızı ojeli bir uçurtma intiharın en renkli anlarını yakalayan haberci bileğine zoraki takılmış bir zincirim aslında adının harflerine bir sürü melek indirmiş"
ölümsüz bir bataklık rüyasıydım ve ne varsa senden kalan balansı bozuk (Burada izi dizeyi ayırarak ondan kalan herşeyin bozuk olduğunu ima edebilriz. )
geri dönüşümsüz bir uykuya sattım kartpostal beyazı gibi göz akmasıyım gayri
pencerelerden süzmüş rüyalarına kuyruğu kırmızı ojeli bir uçurtma intiharın en renkli anlarını yakalayan haberci bileğine zoraki takılmış bir zincirim aslında adının harflerine bir sürü melek indirmiş
sahi unuttum! ilk ne zaman sevmiştim seni iki ucuna yürek kıstırılmış kerpeten gibi hadi gel şimdi tüm iyi niyetleri kötü emellere fedâ edelim mi!
-----------------
Dediniz diye böylesi bir fikir öneriyorum size. Beni yanlış anlamayın benim şiire olan düşkünlüğümü bilirsiniz, sizin de iyi şiir yazdığınızı bildiğimden, şiirlerinizi içime sindire sindire okuyorum, arada bir şiirinizde bir yerlere takılıyorum işte.
Valla zamanım olsa seslendirecektim şiirinizi... :)
iyi niyetinizden şüphe etmem de aceleye geldiği konusuna katılmam ki; 2 gündür seslendrime için bekliyordu. seslendirecek arkadaşım erkek sesi okumalı bunu diye okuyamayacağını bir saat önce filan beyan etti. ( çimlerin melodisi)
ve elbette her fikre saygı duyarım duymasına da o verdiğiniz bölüm zaten benim. nasıl daha düzgün olurdu, nasıl daha şiirsel, onu belirtmek daha iyi olmaz mıydı ? eleştirmek sadece bu çok iyi çok cici veya bu olmamış demenin adı değildir. yapıcı ve katkı sağlayıcı değildir. sayfam herkese açıktır her daim; buyurun arzu ettiğiniz gibi sizindir şiir.
Yazan yüreğinize sağlık...kutlarım...saygılarımla.....