Allah’ın ismiBİSMLLÂHİRRAHMANİRRAHÎM B bir kelimedir başlı başına “B” harfi hem kendi bir kelime hem de; Bağlılık münasebet, alakalı oluş, ait olma gibi, Bir fiil ile failini de bildiren Üç kelime hükmündedir. İsim; Bir şeyin zihinde doğmasını sağlayan; İşaret ve Alâmet demektir. Örfte; Tek başına anlaşılır İsim bir manaya delalet eden kelime. O manaya ve onun dışta Veya zihinde gerçekleşen asıl şekline; Müsemma denir Allah; Gerçek İlâh’ın özel ismidir. Yüce Allah’ın varlığı ve birliği kabul ve tasdik edilmeden, Kâinat ve kâinattaki düzeni hissetmek Ve anlamak bir hayal bir seraptan, Aynı zamanda Telafisi imkânsız acıdan ibaret kalacağı gibi, “Allah” özel ismi üzerinde Birleştirilmeyen ve düzene konmayan İlimlerimiz sanatlarımız bütün bilgiler, Eğitimimizde iki ucu bir araya gelmeyen, Varlığımızı silip süpüren Dağınık fikirlerden, Anlamsız toz ve dumandan ibaret kalır. “ALLAH” Yüce ismi; Bütün duygularımızın düşüncelerimizin İlk şartı olan derin ve tek duygunun Görünen ve görünmeyen varlıkların Birleştikleri tek NOKTA Hiçbir engel olmaksızın ALLAH’IN Zat’ına delâlet eden “Zati” özel ismidir. Varlık gerçeklik nedensellik ilişkileri, Bütün ilim ve sanatlara hakim olan Düşünme ve doğru olduğunu Kabul etmek prensipleridir. Nedensellik sebebin müsebbibi ile Bağlantısı orantısı Ve kalıcılığı kanunu İlişkileri anlatır ve Asrımızda bütün ilimlere hâkim olan En büyük kanundur. Bu orantı ise Sebep denen başlangıç ile Müsebbip denilen(sebepleri ve vesileleri mevcut olan –sebep ile meydana getirilen)bir sonuç arasındaki Bütün kâinatın düzeni dediğimiz şeyde İşte bu yegâne ilişkidir. Sebep ve sonuç açısından Varlığı düşünüp doğrulamadan Bu bağlantının tam olduğunu Düşünemeyiz ve Doğrulayamayız Düşüncelerimizi Hakkın hakikatine dayandırmazsak Anlayışlarımızın Yalan ve kuruntudan ibaret Serap olduğuna hükmederiz, Böyle hükmetmek Bir gerçeği itiraf etmektir, Bundan dolayı İnsan doğruyu inkâr ederken bile Onun doğru olduğunu Kabul mecburiyetinden kurtulamaz, Mümkün olan gerçekler üstünde Varlığı zaruri olan Hak Gerek ilmimizin gerek varlığımızın İlk başlangıç noktası ve ilk sebebidir Ve “ALLAH” onun ismidir. B harfi sayesinde biz Allah’ın ismine ulaşırız, Not; "Bazı satırlar; Elmalı tefsirinden alıntıdır" Nisan.2008…Mustafa Yaralı |