-ne/ye yaşıyoruz ne/lere alıştırılıp ne/lerden mahrum bırakılıp-
kaşığın ucuna değmeden aşımız nasıl yaşıyoruz nasıl hayatın burnundan getirip
bir yerde,yere kapaklanmışken yaşam bir yerde, tıka basa tok karnına unutmuşuz sevgileri sevgiler yoksul sevgi yoksuluyuz!
nasıl bakıyoruz,insana yakışmayan eğreti yüzlerle aynalara sahte bakışlar kullanıp kullanılıyoruz öyle böyle değil hemde alaşağı edilinceye değin insanlığımız!
bu insanı iteleyip yürüyen bacaklar bizim değil bu insan eli tutmayan eller bir kuklanın elleri cansız ve ölü
ölü gözlerle bakıyoruz kör düşlerle kolluyoruz keyfimizi aman hiç bozulmasın
aklımıza getirmeyelim etleri kemiklerinden çekilenleri o kocaman bakışları bize en yoksul yanımızdan bakan en sevgisiz
yoksuluz sevgi yoksulu bütün su yolları bize açılsın bütün ekin tarlaları bize fırınlar bize çalışsın bize semirilsin inekler bize dönsün çarklar kılımız kımıldamasın
açlıktan ölen çocuklar nasılsa düşüvermiş bu sevgisiz dünyaya!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Sevgi yoksulu şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Sevgi yoksulu şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ÜSTADE; DİZELERİNİZE BAŞTAN SONA KATILIYORUM. GERÇEKTEN DE SEVGİ YOKSULLUĞU İÇİMİZE O KADAR İŞLEMİŞ Kİ SORMAYIN GİTSİN. YANI BAŞIMIZDA BİRİNE BİR ŞEYLER OLSA GIKIMIZ ÇIKMAZ. UMURSAMAZ BİR HALE GELDİK VE DE GELİYORUZ DURMADAN SAYGILARIMLA...
aklımıza getirmeyelim etleri kemiklerinden çekilenleri o kocaman bakışları bize en yoksul yanımızdan bakan en sevgisiz
yoksuluz sevgi yoksulu bütün su yolları bize açılsın bütün ekin tarlaları bize fırınlar bize çalışsın bize semirilsin inekler bize dönsün çarklar kılımız kımıldamasın
Açlıktan ölen çocuklar,nasılsa düşüvermiş bu sevgisiz dünyaya...Dün gece okudum bu şiirinizi ,yorum yapmak istemedim ,özellikle çocuklar gözlerimin önüne gelince takadım kalmıyor,bu yüzden yazamadım...Bugün sayfanıza baktım şiir hala duruyor...Bir kaç kelam edeyim insanlık ve sevgi üzre...Aç çocuklar denilince aklıma ,kaburgası sayılan afrikalı çocuklar geliyor dayanamıyor, insanlığımdan utanır hale geliyorum...İnsanı ,insandan ayırmadan rengine bakmadan duyarlı olmak gerekiyor...Ülemanın birine ,adam laf atar .Ülemanın rengi siyahtır ,renginden dolayı aşağılar...Ülema cevap verir ,derki; "boyadanmı rahatsızsın yoksa boyacıdanmı"...İnsan sevilmeyle değil ,sevmeyle yaşar .Sevmek daha önemlidir .Dediğiniz gibi sevgi yoksulu olmamak gerek...Ayrıca o kadar para silahlara harcanmasa,eminim ki dünyada fakirlik olmaz ,açlıktan ölen çocuklarda olmaz....Bir kurşun kalemi annem üç eşit parçaya bölerdi ,okuyan kardeşlerim vardı,ilkokulu okurken kalemimin boyu bir sigara boyunu geçmedi...Hamdolsun ki yoksulluk bizi asileştirmedi...Yüreğimizi kaybetmedik .Bu yüzden "SEVGİ YOKSULU" isimli şiirinizi yazan o kalemi dahi çok seviyorum...Selam ve saygılarımla...
Böyle koşullarda yaşamak insanı hayata karşı daha dirençli kılıyor, paylaşmayı ve azla yetinmeyi biliyor. Bizler de hemen hemen dediğiniz gibiydik çocukken. Öyle güzel kalemlerimiz olmadı, oyuncaklarımızı kendimiz yaptık.Küçük yaşlarda annemin ekip ürettiklerini satardık pazarda. Bir kalem belki üçe bölünmedi ama onu dikkatli kullanmayı öğrendik.
Bütün dediklerinize katılıyorum. Ne olurdu savaştan çok barış düşünülse. Savaşa yapılan harcamalarla aç, açık insan kalmazdı.
aklımıza getirmeyelim etleri kemiklerinden çekilenleri o kocaman bakışları bize en yoksul yanımızdan bakan en sevgisiz
yoksuluz sevgi yoksulu bütün su yolları bize açılsın bütün ekin tarlaları bize fırınlar bize çalışsın bize semirilsin inekler bize dönsün çarklar kılımız kımıldamasın
açlıktan ölen çocuklar nasılsa düşüvermiş bu sevgisiz dünyaya!
Çok güzel bir şiir paylaşmışsınız kutluyorum kaleminize,yüreğinize sağlık selamlar.........
Çok halısın kardeşim suçluda bulamıyorum ortada Bilmiyorum yeterki kendimize güvenimiz olsun yinede güven verelim Fazla güvenmeyelim insan güvendiği anda kayıptadır Daim ol
Biraz da ne yapabilirizi düşünsek arkadaşım.. Ama nerde?...Battıkça batıyoruz sevgisizlik batağına.. Bu sanal ortamda bile yazmak kolay.. Dön en yakınına bak bakalım sevgi varsa beklentisiz.. Sonra uzağa açılabilirsin yelkensiz.. Duyarlı dizelerini ayakta alkışlıyorum.. Selamlar sevgiler İzmir'den..
Benciliz şairim,, hep bana rabbena diyenlerdeniz maalesef,, toplumu bizler meydana getiriyoruz,, bireyiz.. suçluyuz.. maalesef ben de öyle. :( saygılar
yoksuluz sevgi yoksulu bütün su yolları bize açılsın bütün ekin tarlaları bize fırınlar bize çalışsın bize semirilsin inekler bize dönsün çarklar kılımız kımıldamasın
açlıktan ölen çocuklar nasılsa düşüvermiş bu sevgisiz dünyaya!
Maalesef öyle efendim.Toplum olarak çok değiştik.Yaşam şartlarımı değiştirdi yoksa yabancı özentiliğimi,düşünmek gerek değerli eserinizi canı gönülden kutlar saygılar sunarım..
"Bilmiyorsa sevmeyi, yoktur yüreği..." taşıyabildiği sadece sorumsuzca et ve kemikten bedeni... Çok güzel anlatım ve dizelerdi, sevmeyi bilmeyenlerin tam tarifi var derinlerinde, anlayana..... elinize yüreğinize sağlık...saygılar...
DUYARLILIĞA SAYGI İLE EĞİLİYORUM VE YİNE İÇİM ACIYOR, TAAA DERİNLERDEN, NE DENLİ ÇABALASAM DA, ELİMDEN GELENİ YAPSAM DA, BU TABLOLARDA VAR HEPİMİZİN SORUMSUZLUĞU, ADAM SENDECİLİĞİ.
AĞZINIZA YÜREĞİNİZE SAĞLIK. SELAM VE SAYGILARIMLA.
Çok haklısınız, verilmeyen sevgi verilemiyor. İnsan sanki böyle kodlanmış. Sadece Allah'mı olsun, almadan veren.. Hâşâ insan Tanrı değildir ama onun veren elidir, olmalıdır..
açlıktan ölen çocuklar nasılsa düşüvermiş bu sevgisiz dünyaya! ....SEVGISIZLIK NE KØTÜ BIRSEY, ALLAH cc EKSIKLIGINI VERMESIN, MANIDARDI, KALEMINE SAGLIK CANIM SEVGILERIMLE
"Sevginin gücü, baska hic bir seyde yoktur" O gücün paylasimcisi olmaliyiz. Susuz yasanmadigini bildigimiz gibi, Sevgisiz yasamin olmayacagini bilmeliyiz.
Sizi candan kutlarim. Sevgisizlikten olusan, sadist anlayislar son bulsun. selam ve saygilarimla...
yaylacik tarafından 4/7/2012 1:12:31 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hanımefendi acaba aileden başlıyarak yetiştirmede kusurumuz mu var? Bizim çağımızda büyüklerin yanında sessiz gürültüsüz/soğuk oturtulduk. :( Konuşmalara karıştırılmadık/aklımız ermiyeceğinden :( Okulda öğretmene sadece kemik olarak teslim edildik. Derste gülemedik. Askerlik ciddi bir kurumdu gülemedik. Taze gelinin gülmesi hoş olmazdı...vs...vs...vs... Bu kadar somurtkan bir toplum düzeninde sevgi eksikliği olabilir mi acaba diye düşündüm. Tebrik eder saygılar sunarım.
yoksuluz sevgi yoksulu bütün su yolları bize açılsın bütün ekin tarlaları bize fırınlar bize çalışsın bize semirilsin inekler bize dönsün çarklar kılımız kımıldamasın
açlıktan ölen çocuklar nasılsa düşüvermiş bu sevgisiz dünyaya
ARTIK BU DEVİRDE BÖYLE İNSANLAR NERDE?ÇOK ZOR BULUNUR.BU KONULARA ALIŞMALIYIZ ÇÜNKÜ AT GÖZLÜĞÜ TAKMIŞ KİŞİLERİN GÖRÜŞÜNÜ DÜZELTMEK ÇOK ZOR.ŞİİRİNİZ ÇOK GÜZELDİ ANLAM VE AKICILIĞI HARİKAYDI.ÇOK GÜZEL BİR SOSYAL YARAYA PARMAK BASMIŞSIN.PUANIM TAM .KUTLARIM.SELAMLAR.
SİZİ YÜREKTEN KUTLUYORUM... İŞTE GERÇEK HAYATIN ÖZETİ,, HELAL OLSUN SANA ,,,MALESEF SEVGİ YOKSULUYUZ, ADETA HASTAYIZ. HEMDE AĞIR HASTA. YÜREĞİNİZ, KALEMİNİZ SUSMASIN. BEN BAŞKA ŞİİR OKUMADIM AMA GÜNÜN ŞİİRİ HATTA YILIN , YILLARIN ŞİİRİ SEÇİLMELİ BU ŞİİR. TAM İSABET HEMDE ON İKİDEN,,KUTLUYORUMM
Sami hocamın yazısı, senin şiirin çok düşünmeme sebeb oldu. İnşallah hepimiz biraz düşünür sevgi yoksulluğundan kurtulmanın yolunu buluruz çiğdemim. Yüreğine sağlık. Sevgilerimle...
nasıl bakıyoruz,insana yakışmayan eğreti yüzlerle aynalara sahte bakışlar kullanıp kullanılıyoruz öyle böyle değil hemde alaşağı edilinceye değin insanlığımız! ____________________Kutladım değerli kalemi harika bir eser okudum yüreğiniz hiç susmasın efendim saygılarımı bıraktım...
sevgi yoksulluğu olan bir dünyada yaşıyoruz
saygı ve selamlar