İnsanlar çiçeklere koşarken akın akın, Kaktüse çiçek diye, bakan yoksa ne yapsın? Dikenli gövdesine çirkin demeyin sakın, Vakurlu duruşunu çeken yoksa ne yapsın?
Güzel olan her şeye bakmaya alıştık ya; Güle, sümbüle türkü yakmaya çalıştık ya; İşveli edalara akmaya yılıştık ya; Kaktüse çiçek adı takan yoksa ne yapsın?
Ruhumuza işledik göz zevki denen şeyi, Sorumsuz yaşıyoruz, günübirlik herşeyi, Anlık güzelliklerde buluyoruz neşeyi, İçte ki güzellikten çakan yoksa ne yapsın?
Kulak verin sesine, ibret alana kıssa, Dokunulmaz halinden almıyor kimse hisse, Hoşumuza gitmiyor garip dikenli cüsse, Ona sevgi ağıdı yakan yoksa ne yapsın?
Mahzun bakışlarıyla mühim değil der gibi; Ahvalimizi görüp için için yer gibi; Bütün yokluklar ile savaşıyor er gibi; Gönlüne bir talihli çıkan yoksa ne yapsın?
İç dünyadır değerli, aldanma görünüşe, Tenezzül etmez bize, meyletmez yaranışa, Susuz kalsa da devam ediyor direnişe, Yaradandan başkası bakan yoksa ne yapsın?
Elden ele dolaşmaz çiçeklere kıyasla, Sağlamdır karakteri, üç günde solmaz asla, Her gün yere atılıp kardeş olmaz paspasla, "Daldan dala" düzeni yıkan yoksa ne yapsın?
Çiçek, çiçekten güzel, kaktüsün hali başka, Süsten, püsten anlamaz, inanmaz sahte aşka, İçindeki sevdayı anlasaydınız keşke, Bir günlük sevdalardan bıkan yoksa ne yapsın?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
DİKENİ KUTLU ÇİÇEK şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
DİKENİ KUTLU ÇİÇEK şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şiiri iyi okumanın semeresidir bunlar..Şiiri seversen ilhamın bol olur ben okuduğum şiirlerden çok etkilenen biriyim. bir kaç böyle şiirim var. teşekkür ederim saygılarımla
Elden ele dolaşmaz çiçeklere kıyasla, Sağlamdır karakteri, üç günde solmaz asla, Her gün yere atılıp kardeş olmaz paspasla, "Daldan dala" düzeni yıkan yoksa ne yapsın?
Çiçek, çiçekten güzel, kaktüsün hali başka, Süsten, püsten anlamaz, inanmaz sahte aşka, İçindeki sevdayı anlasaydınız keşke, Bir günlük sevdalardan bıkan yoksa ne yapsın?
güzel duygularla bezenmiş harika bir şiir dost kutlar sevgiler sunarım...
Çiçek, çiçekten güzel, kaktüsün hali başka, Süsten, püsten anlamaz, inanmaz sahte aşka, İçindeki sevdayı anlasaydınız keşke, Bir günlük sevdalardan bıkan yoksa ne yapsın?
Kaktüs çiçeği baz alınarak bazı göndermeler yapılmış. Yerli yerinde güzel bir şiir. Aslında ben kaktüs çiçeğini çok severim. Bu çiçekle ilgili bir de anım vardı hazır aklıma gelmişken ben ona bir öykü yazayım bari. Bak işte, sizin şiirde bana ilham verdi. Ne duygusal insanlarız bizler Allah aşkına.
Kaktüsü sevmeyenler varsa, o onların sorunu. Benim çeşit çeşit kaktüslerim vardı. Ençok sevdiğim bir tanesi bardı ki kıpkırmızı çiçekleri vardı. Bir karga sürüsü gelip ta o kaktüsümü yemiş. Ne çok ağlamıştım o dikenli çiçek için bir bilseniz:(
:)) amacım buydu zaten gönderme yapmak dün okuduğum şiirden esinlenerek yazdım bende Kaktüse çiçek değil süs bitkisi diyorlar ama yanına kimse kolay kolay yanaşmaz. saf ve temiz kalplidir, arada sürprizlerde yaparmış gece yarısı açarmış aniden..anlayacağın çok değerli bir çiçek şair ruhu işte gördüğü herşeyden etkileniyor Bu gün saate baktım bir ara, az takıldı gözüm saniye koşuyor, yelkovan az daha yavaş ve en önemlisi akrep hiç çiftini bozmuyor en son sözü o söylüyor:)) şiiri yapıştırdım hemen ayar çekeyim yetişise gece asarım sevgi saygılarımla
Fırtınalı bir havada semadan dökülen kırcı taneleri canlı ve manalı çok güzel bir şiir görücüye çıkmış Kalemine sağlık kutlarım Selamlarımla Osman AKSOY
Bu şiirin üstüne ne desem boş... Hem çiçek anlamında hem de günümüzdeki varsa yoksa dış güzelliğe önem verip yürekte saklanan hazineyi göremeyenler anlamında çok güzel anlatımdı. Dış güzelliğe tamah edilir aman Allahım afet-i devran denir oysa sol yanında taşıdığı beş para etmezdir... Burnun mu eğri, karın bölgende fazlan mı var ya da dudakların çok mu ince hepsinin kolayı var hadi kolaysa o döktükleri servetle yüreklerini adam etsinler... Öte yanda üstüne basıp geçtikleri, beğenmedikleri kul'un pırlanta gibi yüreğinden bihaberdirler... Çok fazla uzatmışım :( Kaktüsleri çok severim o dikenlerin arasından cenab-ı hakkın mücizesi gibidir çiçekleri...Tebriklerim bolca...Kutlarım... Saygılarımla...
Kaktüslerin çiçekleri öyle güzel açar ki. İri kırmızı kocaman açanları mı istersiniz yoksa pek iri olmasa da gül gibi pespembe açanı mı? Bir de benim sarı sarı küçük çiçek açan kaktüs çiçeğim var.. Kaktüslerin çiçeklerini çok beğenirim.Belki de bütün çiçekleri sevdiğimden olacak..
Çok güzel yazmışsınız anlamıyla da örtüşerek,dikeni kutlu çiçeğe dönmüş.
Olurmu hiç arkadaşım.Kaktüslerim açacak diye sabahladığım çok olmuştur.O dalını titrete titrete açarken gözümü bile kırpmazdım.Sevinirdim. Harika bir anlatım ve değişik bir konusu olmuş.Kutlarım.
ANLAM VE ANLATIMI MÜKEMMEL BİR HECE ŞİİRİ OKUDUM SEVEREK VE HAZLA. SAYIN ÇETİNER DİYORDU Kİ, BÖYLESİNE NADİDE BİR ÇİÇEĞİ ANCAK BU KADAR DİKEN KORUYABİLİRDİ. TEBRİKLER USTA KALEME...SAYGILAR SUNUYORUM...HŞT
Evet dostum, aylarca balkonun bir köşesinde duran, yüzüne bakmadığım, su bile vermediğim o diken topağı bir gün öyle bir çiçek açtı ki güzelliğine hayran kalmış ve ona şiir yazmıştım.
Şiirimin bir dosta ilhâm olmasına sevindim.
Hârika bir eser çıkarmışsın ortaya. Emeğine, yüreğine sağlık dostum. Selam ve sevgimle.
Mustafa Beyin şiirini okumuştum. Böyle bir şiire vesile olduğu için ona ne mutlu.
Demek ki görünüşe aldanmamak gekeriyormuş. Kaktüs çiçeğinden insanlara çıkardığınız ders anlamlıydı.
"Yaradan'dan başkası bakan yoksa ne yapsın?"
Öyle ya; biz ona çiçek gözüyle bakmıyorsak o ne yapsın?
Selamlar.