Fikri sabit bir yargıç oturdu masasına Okşadı elleriyle zehirli kâğıtları Aldırmadan konulan devletin yasasına Dinlemedi duymadı verilen yanıtları. Ufaldıkça ufaldı öfkeli gözlerdeydi Naftalinli geçmişte, yeminli sözlerdeydi.
Suçlusun! Dedi birden, savunmaya yok hakkın! Aniden kollarını göğsünde kenetledi. Sanık sustu muhtaçtı merhametine Hakk’ın Boynunu yere eğip düzeni lânetledi. Belli ki bu demekti; bağımsız mahkemeler Meydanda nutuk atıp çözdük işi demeler.
Göz görmese ne olur körleşmesin vicdanlar Kötülük çukuruna batmış bir kez diploma. Nice masuma çile parmaklıklı zindanlar Hastalanmış adalet teşhisim kesin; koma. Zalimden yana olmak nasıl şey susma, söyle! Nasıl rahat uyursun karalamayla böyle?
Şahit olduk geçende sabit kılındı karar On parmağı yakanda olacaktır mahşerde. Mazlumun sırtında mı zarar üstüne zarar Korkmaz mısın azaptan yatacağın makberde? Bilirsin ki yalandı isnat edilen her suç Böyle mi olacaktı hakça gelinen sonuç?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİR MAHKEME DAHA SONUÇLANDI şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİR MAHKEME DAHA SONUÇLANDI şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Birşeyi neresinden görmek isterseniz orasından görürsünüz. Bu kadar tepki gösterilecek bir durum söz konusu değil bence. Zaman içinde şahit olmadık mı suçsuz yere ömrünün en güzel yıllarını rutubetli dört duvar arasında geçirip, kimisinin de amansız derde yakalandığı, ve nihayetinde ''PARDON'' dendiğine... Yüreğine sağlık ablam.
gündemi takip edenler iyi bilir... öğretmen olarak atanabilmek için ankara'da eylem yapan ama aynı zamanda kanser hastası olan genç öğretmen adayı bundan yaklaşık 6 ay önce vefat etti.... o eylemiyle ilgili hakkında soruşturma açılmış o dönemde ve ne yazık ki 6 ay önce vefat eden öğretmene dün ceza evi yolu görünmüş.
bu durumun imkan dahilinde olup olmadığını diplomalı yetkililere sormuşlar. aldıkları yanıt şu /bu bizim sorunumuz değil/...
doğru. bu öğretmenlik aşkıyla yanıp tutuşurken kansere yenik düşen genç öğretmenin sorunu.
şiirin teması ve anlatılmak istenen çok garip geldi bana. o mahkemenin elinde delil var evrakı müsbite var bunlara dayanarak bir karar vermiş.ya siz neye dayanarak yargıcı mahkemeyi mahkum ettiniz. belliki çocuğunuzun yemin merasiminde başınız kapalı diye nizamiye kapısında azarlanarak,aşağılanarak kovulmamışsınız. belliki çocuğunuz sırf soyadından dolayı arkadaşlarının içinde hakarete uğrayıp dersten atılmamış.okul birincisi olan bir başka yavrunuz diploma törenine dahi layık görülmemişliliği yaşamamış.gecenin bir yarısı eviniz basılıp postallarla evinize girilip vatan haini gibi kelepçelenirken çocuklarınız çığlıkla uykudan uyanmamış.yıllarca emek verdiğiniz işinizden ve kariyerinizden iki satır yazı ile uzaklaştırılmamışsınız.acaba işini aşını kaybedip eve ekmek götürmek için çöpten kağıt plastik toplayıp sattınız mı.birilerinin ikbal hırsı uğruna çoluğunuz çocuğunuz ve kendiniz vatan haini muamelesi gördünüz mü.fişlenip sicilinize mürteci yazıldı mı.Biz bunları yaşarken tek suçumuz Allahın emrettiği bir hayat tarzını yaşamaya çalışmaktı. Acaba 27 mayısta bir teğmen tarafından hakarete uğrayarak götürülen zamanın genelkurmay başkanı Şükrü Erdeluna da ŞİİR YAZDINIZ mı.tiyatral mahkemelerde binlerce vatan evladı savunma hakkı dahi verilmeden mahkum edilirken de şiir yazma gereği duydunuz mu.vatandaşın yarısından fazlasının oyu ile seçilen bir başvekilin gördüğü muameleye ve ipe çekilmesine de şiir yazmışmıydınız.elinizi vicdanınıza koyup biraz empati yapın.yıkılan ocaklar,heder olan canlar ve ayaklar altına alınan haysiyetleri düşünün.unutmayalım ki mahkemeker mahkemesinde hesap lkaçınılmaz.Nemrudun ateşine odun taşıyanla İbrahimi yakmasın diye su taşıyan aynı değildir.''hubbul vatan minel iman''vatan sevgime söz söylemek kimsenin haddi ve hakkı değildir.müslüman kuşu şarab içmez,gevur kuşu puta pislemez.safımızı iyi seçelim ölüm var hesap var cennet var cehennem var. Diyeceğim diğer sözleri sıratın başında söyleyeceğim. saygılarımla.
Yazdıklarımın içinde sizin bahsettiğiniz konuyu ima eden bir söz var mıydı, herkes yaşadığı, herkes düşünceleri doğrultusunda yorumlar şiiri. Zaman zaman gittiğim duruşmalardan birisinde şahit olduğum olayı anlattım belki de. Belki basit bir konuydu ama değişik yorumlara sebep olmuş görüyorum ki. Yok mu zamanımızda haksız yere suçlananlar, cezalandırılanlar? Daha dün haberlerde 2 yıl suçsuz yere hapsedilen, sonunda affedersiniz deyip salınan bir adam vardı. Bağımsız yargı anladığımız kadarıyla yargıcın kendi vicdanıyla vereceği kararmış, bunu anladım ben. Doğruluğuna inanmadığım konuda yazmam, o bahsettiğiniz zamanlarda zaten yazmıyordum. İlk darbede daha okula bile gitmiyordum, diğerinde ailem de çok zarar gördü. Hala o yapılanlarda doğruyu yanlışı ayırt edemiyorum. Ve ben de ailem de başörtülüdür.
Şahit olduk geçende sabit kılındı karar On parmağı yakanda olacaktır mahşerde. Mazlumun sırtında mı zarar üstüne zarar Korkmaz mısın azaptan yatacağın makberde? Bilirsin ki yalandı isnat edilen her suç Böyle mi olacaktı hakça gelinen sonuç?
Adaletin kılıcı herkeze göre başka Anlamlı eserinizi duyarlı kaleminizi kutlarım efendim saygı ve selam ile..
işte ablam. işte şiir. o her konuda yazar. korkmayan yüreği tebrik ederim. vicdanı olmayanın allahı yoktur. ve bunların allahı varsa benim allahım nerde.
Terazisi bozulan adaletin parmağını kimler keser bilmiyorum, ama kesilmeli.
Hem de mahşere bırakmadan.
Saygı ve sevgim şairin duyarlı yüreğine..