(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BİR VARMIŞ BİRDE YOK.. şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BİR VARMIŞ BİRDE YOK.. şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
harika bir şiirdi adı yoksul kelime hazinesi zengin şair.nakış nakış işlenmiş sanki enfes bir kilim meydana getirilmiş gibi... kutluyorum her dem selam ve dua ile bire emanet ol...
yaşarken ölümlüyü, bilirsen; nere gitmiş canı verirken zulüm, zerzebil yerde yitmiş kavuşmaya bir adım, aruz; sebil dert bitmiş gelin güvey tapulu, cennetlerin içinde . behey zurnacı yoksul, bundan sen ne anlarsın bön bön kapıl dünyaya, ahirette ağlarsın fikreyle aklı biraz, rabbini ne sanarsın zannı zannet dünyada, dünyalıklar içinde...
Bu güne kadar okuduğum en güzel hece şiiriydi ... Var oluşun ve yaşamın, bu dünya ve ahiretin sorgulandığı, konu edildiği çok çok harika düzeyde güzel hazırlanarak kaleme alınmış bir şiir idi bu...Yalnızca bu duygu ve düşünce doruk nokta zenginliği için bile, şairi binlerce kutlamaya değer.Ama, ben , bir tesadüf sonucu bir başka şair arkadaşımızın şiirine yorum eklerken bir yorumu dolayısıyla rastlayabildim böylesi düzeyli bir şair dosta ...Sitede okuyamadığımız, ve paylaşamadığımız nice mükemmel eserleri kaçırıyoruz bunu bir kez daha anlamış oldum şu an... Değerli şair dost, yüreğinize ve kaleminize dert keder değmesin.Tüm şiirlerinizi okuyup paylaşmaya çalışacağım artık.Bu şiirinizi ve sizi favorilerim listeme alıyorum müsadenizle. Sevgi ve saygılarımla.
Var olun dost ...Alçakgönüllülük ediyorsunuz .Şiire ve size yönelik yazdıklarım bence az bile gelir değerli şair.Ben de iyi geceler diliyorum. Saygı ve sevgiyle.
anka kuşun külleri, yanarak oluşurmuş sırça dünya düşleri, kanarak doluşurmuş serap gören gözlerim, sanarak kavuşurmuş cennetini ararsan, pişmanlıklar içinde . tebrikler güzel bir eser
verdi bana bir canan, zencirledi zindana arzın taamından tadan, gem vuramaz vicdana cennet ateş içinde, sorar isen vildana söndürmeye muhabbet, insanların içinde . anka kuşun külleri, yanarak oluşurmuş sırça dünya düşleri, kanarak doluşurmuş serap gören gözlerim, sanarak kavuşurmuş cennetini ararsan, pişmanlıklar içinde . yaşarken ölümlüyü, bilirsen; nere gitmiş canı verirken zulüm, zerzebil yerde yitmiş kavuşmaya bir adım, aruz; sebil dert bitmiş gelin güvey tapulu, cennetlerin içinde .ANLAMLI VE ÇOK GÜZEL ELLERIN VAR OLSUN SEVGİYLE KALIN DOSÇA KALIN
Şairim, çok zengin bir dil, muhteşem teşbihler, mükemmel kafiyeler, harikulade bir içerik. Çok istisnadır yorumcuların laf olsun diye yazmadıklarına tanık oluşum. Can-ı gönülden kutluyorum sizi usta şairim. Can-ı gönülden kutluyorum vesselam...
ehey zurnacı yoksul, bundan sen ne anlarsın bön bön kapıl dünyaya, ahirette ağlarsın fikreyle aklı biraz, rabbini ne sanarsın zannı zannet dünyada, dünyalıklar içind Yüreğine sağlık dost şair.
'' Cenab-ı Hakk, insan ruhunda korku ve sevgi denilen iki mühim his yaratmıştır. İnsan bu hisleri yaratılış gayesine uygun kullandığı takdirde dünya ve ahiret saadetine nail olur. Cenab-ı Hakk’ın Cemal ve Rahmeti muhabbeti icap ettiği gibi, Celal ve Azameti de korkuyu iktiza eder.
Kul, Cenab-ı Hakk’ı sevmekle rahmetine mazhar olduğu gibi Ondan korkmakla da azabından kurtulur.
Allah’ı sevmenin ölçüsü emirlerine riayet etmek, korkunun ölçüsü ise yasaklarından sakınmaktır. Bunların her ikisi de insanın saadet ve necatına vesile olurlar. Böylece insan ne Allah’ın rahmetinden ümit keser, ne de azabından emin olur.
İnsan Allah’ı sevmekle kalben tatmin olur ve vicdanen huzur bulur. Muhabbetin en önemli üç kaynağı “kemal, cemal ve ihsandır”. Cenab-ı Hakk’ın bütün sıfatları hem sonsuz kemalde, hem de nihayet derecede güzeldir; ihsan ve keremi ise sonsuzdur. Buna göre, aklen ve vicdanen, insan muhabbetini ancak Allah’a hasretmelidir. Onun yarattığı mahlukatı sevmek ise Onun namına olduğu takdirde Allah katında makbuldür.
İnsan, korku hissini de ancak Allah’a hasretmelidir. Çünkü Allah nihayetsiz celal, azamet ve kudret sahibidir. Öyle ise Allah’tan korkmak da hem aklın, hem de vicdanın gereğidir. Bir insanın kalbinde, Allah korkusu kemaliyle hakim olunca başka türlü korkulara mahal kalmaz. Zira Allah’tan korkan bir adam, hiçbir zaman başkasının hukukuna tecavüz etmez, hiç kimsenin canına, malına namusuna dokunmaz.
Peygamber Efendimiz (a.s.m.) bu konuda şöyle buyururlar: “Hikmetin başı Allah korkusudur.” (El-Münâvî, Feyzü’l-Kadir-3:574)
Toplum hayatının nizam ve ahengi Allah korkusuyla kaimdir ve onunla devam eder. Hak ve hukuk tanımamanın cezası, dünyada zillet ve ahirette İlâhî azaptır.''
Rabbim her dem onu seven ve ondan emin olarak korkanlardan eylesin Kalplerimizi
kutlarım cok anlamlı yurekli bir eser okudum kalemine ömrüne sağlık candan tebrik ederim yurekten kalemine hak eyvalaha, COK guzeldi can dost artsın eksilmesin kalemindeki sevgi
ablam bak vallahi daah şiri okumadan yumurtaları kimse almadan yazıyorum bekle geliyorum hemen pişirelim tamammı görüntü harika yumurtaya hiç dayanamamda ablam yüreğin var olsun dur şimdi okucam kızma valla yumurtaları kımse almadan yazayım dedim ne bağırıyorusun :)))))))))))