BANA GÜZEL ŞEYLER SÖYLEBana güzel şeyler söyle Öyle ihtiyacım var ki Yok muyum var mıyım cihanda Gündüzlerim gece olmuşken Bana güzel şeyler söyle Yük Ağır Sabır Tükendi Tükenecek Ya bir uçurumun başındayım Ya da suyla dolu bir ovanın Karar anı Ya atacağım kendimi uçurumdan aşağı Ya da çekmeye devam edeceğim çilemi Can artık taşımakta zorlanınca Güç yetersiz kalıyor Farkındayım Her yeni gün Benden çok şey alıyor Gece Acı Gündüz Endişe Yarın Acaba Bana güzel bir şeyler söyle Yanan yüreğim değil sadece Koca bir hayat Vazgeçeceklerim öyle değerli ki Ya ben Harcadığım yaşamımın Sorgusu bana mı yalnız Bana mı olmalı yükün en ağırı Bana mı denk geldi Feleklerin en sağırı Antakya /Hatay Mehmet Ali Türkan 27/05/2011 |
Ben, sizin sayfanızda umut dolu, düş dolu, sevgi dolu şiirler okumaya çok alışmışım. Bu şiir sanki başkası için yazılmış gibi.
Sanki uçurumdan atlayıp atlamama arasında karar vermeye çalışan kişi, aslında bir hayal kahramanı. Kim gelmemiştir ki şiirin bu aşamasına. Herkes zaman zaman yaşamıştır bu duyguyu.
Çok insani ve çok içten bir hikaye, okuduğum. Bir sonra ki şiirde de sanki güzel şeyler söylenecek ve şiire cevap verilecek, nedense öyle hissettim. Şiiri okuduğumda, neden ben de bu kadar cesurca, benzer duygularımı kağıda dökemedim diye sordum kendime. Farkındalık belki de bu şiirin cesurca satırlara dökülmesinin sebebi.
Bazen yaşarız ve acı çekeriz de farkına varmayız tam olarak neden o noktaya geldiğimizin.
Vazgeçeceklerim öyle değerli ki
Güzel bir şey arıyorsa şiir, güzel şeylerin hepsi bu cümlede gizli. Öyle değerli şeylere sahip ki bu duyguların sahibi, karar vermekte çok da zorlanmayacak. Ömür boyu didinip durmazmıyız, bizim için değerli olguları ve kişileri koruyabilmek için.
Zaten şair de hazır bekliyor, ona güzel şeyler söylesin diye değer verdikleri. Amacı belki de bunları duymak, umut hep var olmuş zaten içinde. Bazen bilsek de duymak isteriz sevildiğimizi.
Hüzün bile anlatılırken bir şiirde demek ki, umut ışıkları da yakmak lazım şiirin başlığında. Bunu unutmayacağım ve hüzün ağırlıklı şiirlerimi yazarken ben de dikkat etmeye çalışacağım. Selam ve saygılarımla.