Yüzümü okşardı, akşam(ın)dan kalan gün artığı rüzgâr. Saçlarımın arasında parmakların dolanırdı, çözülürdü yüreğimin esaret koyaklarından yetim melekler. Sen merhamet kadar güzeldin.
Hiç büyümedim ben, mükerrer bir yalnızlık adaşım, duvarlar sırdaşımdı. Uzaktan sevmeleri bilirdim. Bir de; gözyaşlarımı silen güneş kavruğu ellerini, belki bu yüzden her doğan yeni gün esmerdi.
Hiç sev(e)medin beni, Oysa seni memleket gibi sevmiştim. Her dilden. Her şiveden. Çeviremediğim tek şey duygularındı, tercümesiz ve mutlaka sessiz. Halaylarda mendil sallamayı da sevdim, horon tepmeyi de. Mum ışığında bir akşam yemeğini bir sinide kahvaltı etmeyi de sevdim seninle.
İstanbul’un yağmura teslim yosun kokan caddelerinde, fütursuzca dans etmeyi de. Belki bu yüzden keman akortlarını, bir de içli memleket türkülerini çok sevdim.
Ellerinle ittiğin her sürgün, ki; acıyı tuzla geçiştirdiğim günlerdi. Ve seni daha çok sevdiğim. Bozardım ezberlerini…Yemin ederdim, "karşıma çıktığın yerde alnından" öpeceğim derdim. Öperdim toprağı öper gibi, nasıl özlerdim.
Bir beceremedik asi durmayı, ellerimizdeki kelepçeye kurşun sıkmayı, iki dudak arasından çıkan bir kelimeyi suskuya yatırmayı bilemedik.
Bir ikindi vakti gömülüp gözlerime, “hoşçakal" derken sen! O an ne kadar büyüdüğümüzün farkında bile değildik...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Büyüdük Biz şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Büyüdük Biz şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İçerdiği duygasallık şiirin şekli yorumu ve romantik fon müziği ile harikaydı. Haz duyarak dinledim.Çok güzeldi arkadaşım. Yaşattığınız duygulu dakikalar için teşekkürler. Sevgimle.
bir dilim ekmekle yetinirken sizli bizli hikayede şimdi dünyalara sığmayız biz şimşek çakımı dünyamızda..........................................saygımla tebrikler
Zaman insan hayatındaki en hoyrat şeydir.Hiç bilinmez kadri.Ne zaman ve nasıl geçtiğine akıl ermez.kİİİ DİBE VURANA KADAR.çOK GÜZEL BİR YÜREK SESİYDİ.içtendi.Kutlarım.
Hiç büyümedim ben, mükerrer bir yalnızlık adaşım, duvarlar sırdaşımdı. Uzaktan sevmeleri bilirdim. Bir de; gözyaşlarımı silen güneş kavruğu ellerini, belki bu yüzden her doğan yeni gün esmerdi.
şiire üflenen ruh ve yorum harıka uyumlu olmuş
çok güzeldi demenin yetersiz kaldığı dizelerdi
tebriklerimi bırakıyorum sayfaya ve şiire...saygımla
Ondandır belkide o hoşçakal.
dua ile.