(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Güle düşen gözyaşı şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Güle düşen gözyaşı şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Güle düşen gözyaşı Gençliğim Ucuz pazarların, kör alıcısı Bu sessiz vedalar gibi çaresiz Güle düşen gözyaşı kadar Masum… Eskiyorum galiba Ya sonra… Bülbülün güle düşen gözyaşlarını ve aşkın masumiyetini ancak ve ancak bir şair hissedebilir ve şiir yapar kutlarım duyarlı yüreği şiiri ve şairi teşekkürlerimle.
Hülya Aslan tarafından 11/13/2015 8:31:42 PM zamanında düzenlenmiştir.
abim ne kadarda güzeldi uzun zamandır yoktum gönül sayfandan affola kalemine yüreğine sesine sağlık saygı ve sevgi ile kal ramazanın bereketi üzerine olsaun..
İnsan iki kere doğar bir kere ölür kendi özüne dönen karşısıdaki için yaşar Abı Hayat suyu canlı insanı kamilin sözleri yürekte yer tutturur ekin ektirir tohumunu zamanı gelince verdirir o da işte ölümsüzlük ihtiyari ölümdur yeniden doğmuş olur sevgili kardeşim şiirlerinizi takip ediyorum gercekten ders vereçek ve ruh yapısı olarak etki birakıyor teşekürler ALLAH a emanet selamlar.
Mustafacığım şiirlerinde harika yorumlarında sizi candan kutlamak İstanbul büyüklüğünde tebrikler göndermek ve günün seçkisine hayran olmamak mümkün değil sevg,ilerimle kalınız kardeşim benim
az kalsın kaçıracaktım, uzun zaman deftere gelemedikten sonra son zamanlarda da sitenin teknik problemleri dolayısıyla epeyce uzak kaldım şiirlerden ve dostların sayfalarından... İyi ki bugün geldim... Müthiş bir şiir ve müthiş bir yorum, yürekten kutluyorum kardeşimi... Selamlıyorum, alkışlıyorum günün şiirini ve günün şairini...
Değilmidir ki mevlana'nın en büyük korkusu Şemsini bir gün kaybetme korkusuydu. Şems O'na olan aşkından başını veda etmeye hazırdır hesapsız.yaşarken askın esrarında doğmak, yaşamak, ölmek ve tekrar dirilmek.Ölüm hayat ise, "hoş gelmiş sefa gelmiş.başım gözüm üstüne" teslimiyetini yaşayabilen yüreğe sonsuz selam olsun. Okurken dizeler bunlar sıralandı biranda zihnimde ve yüreğimde...yazan kaleme sonsuz selam ve sevgilerimi sunuyorum...
yaşananı yazmak ve kurgulamak kolay olmuştur genelede, bir de yaşanabilecek olanı yazmak vardır ki bu ileriyi görmeyi ve güçlü bir tahayyülü gerektirir.en zoru da yaşanmamşı yaşamışçasına anlatmak... Sizin hayırlınız gençken ihtiyarlığa özenenlerdir ............ düsturunun gereği yaşı genç olmasına rağmen ileriki hayatı böylesine anlatabilen ve böylesine hissedebilen bir yüreğe sahip olabilmek olgun bir ruhu gerektirir ki bu da ancak alınan her nefeste bile muhasebeyle, dünyalıklardan vazgeçerek ruhun çile ile yoğrulmasıyla mümkündür. Bu nasıl bir ifadedir ki her beyaza borçlu kalmak. Gereğini yerine getiremek mi yoksa vakti dolmadan geldiğine mi yanmak.Hazan insanın ahir ömrüdür ........... Düşen her akın hesabını verebilmek endişesi............. ucuz pazarların kör alıcısı bir gençlikten sonra bu hesabı yapabilmek ve borcu ödeyebilmek........... yok yok bu hesabı şimdiden kurabilecek kadar cesareti bulamam kendimde........ korkum borçlu kalmak değil, kötü örnek olmaktandandır.... hani bir ben olsam borcum borçtur der hesaba çekilmekten de korkmam; ama bu akların bedelini ben ödeyecek olmama rağmen sebebini de sorsalar ya......hiçbirinde nefsim olayacaktır sanırım...... ( Şİirin bu kadarına gücüm yetti diğer kısmını kaldıracak takatim kalmadı .....................)
ölmek için doğduğmuz dünyadan ölmemek için ölmek...... işte bu final nefisti. Ölmeden ölenlerden olmak ümidiyle..... kaelmine ve sesine sağlık methiyem şiire selam ve duam şairedir
ahh yaşamak alın teri kadar temiz sunulan nimetin iyadesi değilmidir saçalarını akını borçlandıran hani 40 yıl vardı ayaklarım altında ezdiğim çiginedğim hor hakir sıgıntı topukları kanayan kız çocugu olan yanımız usta
Haydi kalk Bu sefer vedasız gideceğim Cebimde bilyeler sırtımda kürek Abı-hayat olacak ölüm
Bir daha Ölmemek için öleceğim
yüreğinize sağlık çok güzel anlam yüklü , Hayatın ta içinden insan ölmemek içinde ölür kutlarım . Sesde mükemmel sesinize yüreğinize sağlık.selam ve Saygılar.......
sonsuzluğa diriliştir ölüm kutladım günün şiirini harika sesini hayata kattığınız eşsiz güzellikleri iyi ki varsınız değerli şair dost..:) sevgim saygım selamlarımla...
Bu sayfada okuduğum serbest şiirler içerisinde en başarılı bulduğum bir şiir bu olsa gerek.Evet istesekte istemesekte bir daha ölmemek üzere öleceğiz.Ebedi hayatımızın sermayesini de bu dünyadan alıp götüreceğiz.Cennetin vizesi son nefeste iman. gerisi yalan,inan. Tebrikler.
Şiirlerinizdeki imgeleri gıpta etmemek mümkün değil. Harika imglelerin,edebiyatımızın o eşsiz hazinesinden beslenerek şiirde büyük metaforlarla yankılanıyor olmasındaki görkem,şiir izleğini ustalıklı üretileriyle sürdürmesini çok iyi bilen ancak Değerli MUSTAFA DOGAN Dost'un özeniyle ortaya çıkabilirdi. Hayranlıkla okudum . güçlü sesinizden dinlemenin keyfini yaşadım şiirinizde. Bu şiir,okumayı kat kat hak ediyor. Kutluyorum Dost. Yürek selamlarımla...
hecenin usta kalemini sayfamızda görmek bizi onure etmiştir
varolsun
bir sevincimdir paylaşmak istedim sizi sayfamda görmüşken
kurban bayramı arefesiydi bir şekilde bana ulaşan bir tlf bir şirimi bestelenmek üzere istemişlerdi . çok yakında piyasaya çıkacak olan bu albümde sizin de bir eserinizin oldugunu menuniyetle ögrenmiş bulunuyorum
Her beyazın bir alacağı var bende Şakaklarım alacakaranlık Gün başına hazan düşer payıma Ölümün kardeşi ihtiyarlık
Yaşamak Alın teri kadar temiz ve saf Isınmış sularda oynaşırken hayalim Ayaklarımın dibine düşer gölgem Ve ecel çırılçıplak koynuma girer
Haydi kalk Bu sefer vedasız gideceğim Cebimde bilyeler sırtımda kürek Abı-hayat olacak ölüm
Bir daha Ölmemek için öleceğim .
İşte şairim yaşamın bir gerçeği..... Yıllar yılları kovalarda bir bakarızki yaşamın içinde bir boşlukta zannederiz kendimizi. Yaşamak her anını hissedebilmektir be şairim.
Güne düşen güzellikte bir şiir.Mustafa dogan klasiği.Var olsun yüreginiz kaleminiz.Muhtesem bir yorumla dört dörtlük bir şiir.Saygilar saygilar saygilar bu güzel kaleme. Ölmemek için öleceğim ..................
Haydi kalk Bu sefer vedasız gideceğim Cebimde bilyeler sırtımda kürek Abı-hayat olacak ölüm
Bir daha Ölmemek için öleceğim ......Su gibi akıp giden yılların ardından bakarken hüzünlenir yüreklerimiz..Hiç geri gelmiyecek zamanlar için ne çok pişmanlık var yüreklerimizde... Ölmemek için ölmek şimdiden...Ki hazırlıklıyız çok provasını yaptık diyebilelim inşallah... Bugün muhteşem törendeydim, geriye kalanlara şöyle baktım ağlayan bir İSTANBUL vardı...Anlaşılmamışlıkların ardında... Tebrikler..Ardımızda güzellikler bırakmak dilekleri ile selam ve dualar gönderiyorum.. Seçki yakışmış bu sayfaya,tebrikler... ESRA
Büyük ustadan büyük bir eser, güne en yakisan. Yorum ve siir birbirini öyle tamamlamis ki, kopmak istemiyor insan. Yürekten kutluyorum hocam. Selam ve muhabbetle.
Ses olsun dediğimde hakikaten olması gerektiği miydi hani eksiği aksağı örtsün diye yoksa gerçekten hüzün damlarken, içe adını bıraksın diye miydi… Elbette ki ikinci seçenekti sebep. Öyle yorgunuz ki şair, sesler olsun istiyoruz; istiyoruz istemesine de mümkünse ses kendine ait olsundur istenen. Çalışmalarınızda kullandığınız fonlar, dinlendiren, okuru - dinleyiciyi kendine götüren bir renk oluyor hep. Hani acı ve hüzün diyoruz ya, kabûllenen hüzün var işte; hatta mutlu eden belki de. Çözememiş olmakla birlikte hep dinlenilesi, defa kere dinlenilesi ve göz ritmi ile okunası çalışmalar oldukları da gerçektir elbette.
“Gençliğim Ucuz pazarların, kör alıcısı Bu sessiz vedalar gibi çaresiz Güle düşen gözyaşı kadar Mâsum… Eskiyorum galiba”
Gençlik… Yaş ilerlerken sevdâsı her şeyden – hepsinden daha deli daha kor. Gençlik kadar mâsum bir sesleniş.
“eskiyorum gâliba”
Hep o-bu derken “m” yani sadece ben yanı hayatın, ölüm ve ihtiyarlığı işte. Eskiyoruz desek pek bir ihtişamı olmuyor harflerin,ama geçip aynanın karşısına ya da susup söylerken sadece kendi karanlığında bir başkalaşıyor insan ve yaş bir başka geliyor insana.
“Ya sonra… “
He ya…
“ya sonra”
“Her beyazın bir alacağı var bende Şakaklarım alacakaranlık Gün başına hazan düşer payıma Ölümün kardeşi ihtiyarlık”
Üçüncü cemre düşsün de güneş gülsün yüzümüze diyen bir ruh hâli ile bakan birine böyle hangi yanı buzsa dünyanın, bir rüzgâr estiriyor şiirin:
“Gün başına hazan düşer payıma”
Bu yanı…
Yukarıdaki çarpı işareti var ya hani, bassam da çıksam gitsem ne gerek var şimdi hüznü çekip çekip âh etmeye diyorum. Sonu gelir mi sözlerin bilmem ama diyeyim:
Hep hazan olmaz mevsim!
Olmaz değil mi… Şems’ten gölgeler düşmüş gönle, oturur onun hesabı yapılır vakit gidene kadar kabre… Dinlemeli, yine de dinlemeli…
“Yaşamak Alın teri kadar temiz ve saf Isınmış sularda oynaşırken hayâlim Ayaklarımın dibine düşer gölgem Ve ecel çırılçıplak koynuma girer”
Bir “yaşamak” aldı götürdü bir de “alın teri kadar temiz ve saf” böyle takılıp kalasım geldi bu ikilide. Öyle güzel ki:
“yaşamak – âh yaşamak-“
Ecel demesek… Düşünmek, düşünmek gerek ama önce heybeyi düşünmeyi hak edecek kadar doldurmak da gerek değil mi şair…
Yine de!
“yaşamak”
Diyorum, yaşamak yine de her hâlde ve her nefeste tadını bile bile… Hele bir yaşamaktan sıkılsın ki insan sonra kolay gel demek ecele.
“Haydi kalk Bu sefer vedâsız gideceğim Cebimde bilyeler sırtımda kürek Âbı-hayat olacak ölüm
Bir daha Ölmemek için öleceğim”
Âb-ı hayat ...
(Serzenişi görmezden gelerek "bir daha ölmemek için ölmek" bunu görmezden gelerek.....)
:
Ölüm’e âb-ı hayat yükünü yüklemek ve belki de yük değil selâmeti söylemekti asıl söylenen… İşte o hüzün dediğim aldı gitti burada kendini. Gerek kalmadı ki…
“ Âh insan! âb-ı hayatsa ölüm ne korkusudur yokluk dediğin…”
Çok güzeldi, gerçekten çok güzeldi. Ayrı bir lezzet dinlemek ve okumak bu sayfayı. Daha daha iyilerini dileyerek şimdi gitmek gerek…
Selâm ile…
**Havin_** tarafından 3/1/2011 9:58:33 PM zamanında düzenlenmiştir.
bazan olur ya düşersin hayatın yakasından ve istemez artık seni ..........
haykırırsın yüzüne niye bu kadar beni eskiten sen değilmisin diye sinsi bir gülüş yapışır suratına
geçmiş ola .....
işte o yokuş hisseder oldugum zamanlara dek düşer bu şiirn ilk yazıldıgı anlar biraz eski ama benden bir parçaydı bir o kadar da her halimiz aynı değil malum
hayat o sinsi gülüşünü ömrün üzerine konduruken işte o an diyorum bütüm gücümle
bir daha ölmemek için ölecegim....
kıymetliydi yorumunuz müsadenizle etkin seçtim varolun
öncelikle teşkkür ederim ziyaretiniz ve yorumunz için
yaklaşık 5 yıl önce yazdığım bir şiirdi çok küçük değişikliler yaparak yayınladım bahsettğiniz konuya yakın makaslar yaptım aslında ama final nedense bu haliyle daha sempatik geldi mutlaka söylediğinizde güzeldir ama çok da fazla oynamak istemedimiğim bir yerdi ..
(ölmemek için ölüm) de çok güzel daha sanat dolu şiirlerde buluşmak adına önerilerinizi paylaştıgınız için teşekür ederim varolun
bir daha ölmemek için ölmek, tabi ki orada ölüm yok, sonsuza kadar ruhlarımız yaşayacak, ama iyi ama kötü, inşallah en iyi yerlerde yaşayanlardan olursun kardeşim. güzeldi.
Tülay hanım bunu benim yorumum altına neden yazdı, ona böyle bir şey diyen ben değilim. zaten başım büyük yine benden bilecek insanlar. Açıklama yapsın lütfen.
Tülay Hanım,eleştiriyi kabullenmek zordur...ama eleştiri insanı ve yaptıklarını geliştirir...Ben tek satırlık "aman çokk güzel olmuş" yorumlarına karşıyım,okumaya değer bulduğum şiir güzelse güzel derim değilse eleştiririm...İnanın Türkçeniz gayet güzel yazdığınız şiiri biraz demleyin sonra asın...Saygılarımla
Anlıyorum ama ben bu kadar yazabiliyorum o istediğiniz ifadeleri bulmam çok zor..Yurtdışı doğumluyum..Elimden ancak bu kadarı geliyor..Bir çok yabancı dil biliyorum..Ama ne yazık ki en zayıf olduğum dil Türkçe..Ve Türkçe bir çok dillere göre çok zor..Saygılarımla..
Tüm umutları gençliğimizde bırakıp şiirlerin ardına takılarak sokaklara saldık yorgun yüreklerimizi ve ölüm yakamıza taktığımız karanfil kadar yaklaştı...
Tebrik ederim sevgili şairim Güzeldi şiir Emeğine Yüreğine Sevdana sağlık Dostlukla....
Elbette kötü bir durum sezmedim ama bende sizin gibi merak etmiştim:)
ANSIZIN'ın elinin değdiği yer kesinlikle hiç bozulmamak üzere onarılmıştır ama herşeyin tam oturmasını bekleyene dek hepimizin biraz daha sabretmesi gerekiyor :)
mehtap hanım sorun site kaynaklı oldugu anlaşıldı isim yazılım için özür birgül hanım suçu yok o kendi sayfasında cevap yazıyor cevap buraya geliyor :))) çok ilğinç ansızın yapayım derken bozdumu ne:)))
birgül hanım merakmı mazur görün özür dilerim şu anda sayfamda bir skıntı var meltem hanıma cevabı burdan mı yaznız sanki bir gariplik var gibi açıklarsanız sevinirm
Haydi kalk Bu sefer vedasız gideceğim Cebimde bilyeler sırtımda kürek Abı-hayat olacak ölüm
Bir daha Ölmemek için öleceğim
Mustafa bey şirin kısa ama destanlar yazıyor okudukca her dizesinde uzun uzun anlamlar yatıyor evet hadi kalk bu sefer vedasız gideceğim ah giden geri gelrimi can gelirmi tebrikler yüreğine kalem tutan ellerine sağlık günün bu saatinde okuduğum ilk şiir harikaydı dostcakal hocakal ..
Dedim ya ben seni sevmiyorum BİR DOST OLARAK NEDEN HİÇ SAYFALARIMA MİSAFİR OLMAN ACABA?.. HATAM VARSA ÖZÜRDİLERİM... ŞİİRLERİM LUZÜMSÜZCE BIRAKAYIM... HİÇ ÖNEMLİ DEĞİL...
Gençliğim
Ucuz pazarların, kör alıcısı
Bu sessiz vedalar gibi çaresiz
Güle düşen gözyaşı kadar
Masum…
Eskiyorum galiba
Ya sonra…
Bülbülün güle düşen gözyaşlarını ve aşkın masumiyetini ancak ve ancak bir şair hissedebilir ve şiir yapar kutlarım duyarlı yüreği şiiri ve şairi teşekkürlerimle.
Hülya Aslan tarafından 11/13/2015 8:31:42 PM zamanında düzenlenmiştir.