Bu yürek nasıl kandı, Nasıl dayanıp yandı. Sensiz günüm geçmedi, İnan hep seni andı...!
Seni ilk gördüğümde kuyunun başındaydın, İlk gözağrım olurken oniki yaşındaydın.
Yıllar gelip geçerken, arada bir gelirdin. Pembeler içindeydin, Borda kapının önünden bakardın. Hep soran gözlerinle...! Buraya mı aittin, Yoksa ; Öksüz gittiğin köye mi. Pembelerin buraya ait değilim derken, Yüreğin burası dedi. Sevdinmi bilmiyorum, Sevdiğini sandığını. Ayrılık günü gelmişti, Bir avuç kor’du, Bölüştüğümüz. Hep yaktı yıllarca, Sakladığım yeri. Sen nereye koydun, Yarım avuç kor’u. Seni de yakmış, biliyorum. Ateş, düştüğü yeri yakarmış. Acı haberinle öğrendim, yakışını. Söz kesmişler sana, Ekmek doğrayıp kan’a. Ayrılık düştü payıma, Eş ederken o meş’um ay’ıma. Gördüğüm sanki hayâlmiş, Hayâli cihâna değermiş. Hep bekledi, bu gönül. İçin için yanarken, Geceler boyu sensiz, Yalnız seni anarken.
Yıllar geçti aradan, Bir kızın olmuş senin. Hem de dünya güzeli., Nasıl desem bilmem ki.
Gözleri ahû gibi, Lüle lüle saçları. Yüreği desen inci, Kalbime sor, birinci.
Sanki senin tarifin, Nur yüzüne bakana. Hep seni anlatıyor,
Ay alası gözlerin, Duymadığım sözlerin.
Kadere dur diyemem, Yazısı bende saklı. Ah edip de kıyamam, Belki de onlar haklı.
Yıllar sonra kavuştum aradığım denize, Al beni gözlerine istersen at denize.
Yakamozlar getirdim med-cezirler içinde, Yarım avuç kor ile bir sen kaldın içimde.
Yarım asır ömrümü geride bırakırken, Mâziye geri dönüp gitmek istiyor gönül.
Ne desem anlamıyor, Beni hiç dinlemiyor. Hep ondörtte duruyor, Bu gönül yaşlanmıyor. Peşinden sürükleyip, Gece gündüz yoruyor.
Öyle çok geziyor ki Kaf dağı’nı, Fizân’ı, Zümrüd-ü anka ile seni getirecekmiş. Yaktığın küllerimden güller bitirecekmiş, Yeter ki hep beni sev, sevdiğini bileyim. Razıyım hasretine, son demimde güleyim.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
ZÜMRÜD-Ü ANKA şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
ZÜMRÜD-Ü ANKA şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Öyle çok geziyor ki Kaf dağı’nı, Fizân’ı, Zümrüd-ü anka ile seni getirecekmiş. Yaktığın küllerimden güller bitirecekmiş, Yeter ki hep beni sev, sevdiğini bileyim. Razıyım hasretine, son demimde güleyim.
abim heceden sonra serbest şiire geçmiş. geçiş ne ki. öyle güzel dökülmüş ki duygular dizelerine. özlem, sevda bu kadar mı güzel dile gelir. ödülünü almışsın zaten. söz bulamıyorum. kutluyorum abimi.
İnsanın yaşı kaç olursa olsun, insan kendini kaç yaşında hisediyorsa gerçek yaşı odur, gönlün ve aşkın yaşı yoktur, bazı aşklar ve sevdalar vardır ki unutulmaz onların yeri sende hep özeldir, abimde sevdasını dizelerine nakşetmiş kutlarım şiir yürekli can abim, kaleminiz daim ve dik olsun saygılar...
Çok teşekkür ederim, beğeninize lâyık olan şiirim öksüz kalmadı, Acizane yazmaya çalıştığım şiirime yapılan yorumlar yüreğimde birikiyor. Allaha emanet olun.
Zümrüd-ü anka ile seni getirecekmiş.
Yaktığın küllerimden güller bitirecekmiş,
Yeter ki hep beni sev, sevdiğini bileyim.
Razıyım hasretine, son demimde güleyim.
abim heceden sonra serbest şiire geçmiş. geçiş ne ki. öyle güzel dökülmüş ki duygular dizelerine. özlem, sevda bu kadar mı güzel dile gelir. ödülünü almışsın zaten. söz bulamıyorum. kutluyorum abimi.