Okuduğunuz şiir 17.2.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Hüznün Aynası
Yüzünde ar değil de hüzün saklayan ayna Ardım sıra dizilen sızıya umman mısın? Gölgem sırrım dedikçe sırrı aklayan ayna Kor ateşte yürüyen devrilmez iman mısın?
Alsam içimden gülü kahve hâkiye küser Gel desen ilkbaharda ansız rüzgârlar eser Yağmurun arınmışlık yağmurun aşk-ı Kevser Us düşü savurdukça gel diyen liman mısın?
Dil değmemiş cümleler önüne serilir mi? Dokuz boğum yeminler dudaktan derilir mi? Can canandan geçmeyip hesapsız verilir mi? Korkunun iç çekişi bir anlık aman mısın?
Kime tutunsa yanar hazan vurmuş dalların Kime medet der dilin kime bakar yolların Gölgesini yar bilmiş sarılmamış kolların Dağ başında ağlayan vefalı duman mısın?
Yol ayrımında durup zifiriye saparken Sükûta erdim dersin son çığlıktan koparken Aynasında aşk gören siluete taparken Son nefesi vermeden gözünü yuman mısın? Beklenen son cümleyi duymayı uman mısın?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hüznün Aynası şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hüznün Aynası şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Şairim, halâ sayfanızdan ayrılamadım. Kimi zaman yürek serzenişlerime tercüman olmuş şiirleriniz, kimi zaman başka bir bahar esintisi. Ve şiirleriniz kelimelere dökmek istemediğim nice duyguları canlandırdı yüreğimde. Bu usta kalemi, bu güçlü kalemi, şiir budur dedirten bu şairi yürekten kutluyorum.
bu kalemleri okudukça şiir yazmaya korkuyorum nasıl anlatsam ne desem az gelecek şiirdi tepeden tırnağa kutluyorum yürekten kaleminiz elem yazmasın selam ve de saygılarımla
nihayet gelebildim bu güzel şiire, gündüz koşuşturma arasında okumuş hatta başka bir platformdaki şair dostlara paylaşmış ama değerlendirmemi yazamadan çıkmıştım.
ismiyle, kelime dizimi ve ince bütünselliğiyle harika şiire söylemek istediğim tek şeyse değerini bilmek gerekliliğiydi ki seçkide görmek bu anlamda onur verici gerçekten...
Leyla Usta Hanım hem serbest hem hecede sözü olanbirkalem.Çalışmalarını dikkatle takip ediyorum.Güne gelen bu şiiri gerek teknik gerek anlam yönünden güzel olmuş.Saygımla...
Yol ayrımında durup zifiriye saparken Sükûta erdim dersin son çığlıktan koparken Aynasında aşk gören siluete taparken Son nefesi vermeden gözünü yuman mısın? Beklenen son cümleyi duymayı uman mısın? harikasınız efendim güne düşmesi haklı tebrikler tşkler
Yüzünde ar değil de hüzün saklayan ayna Ardım sıra dizilen sızıya umman mısın? Gölgem sırrım dedikçe sırrı aklayan ayna Kor ateşte yürüyen devrilmez iman mısın? ****************************************************** Usta'yı hecenin içine katalım Hepsi güzelde burada daha şık duruyorsunuz
Teşekürler bu güzel dizeler için. Özgün, etkileyici ve duygulu ifadeler. .................................................. Dil değmemiş cümleler önüne serilir mi? ................................... Sükûta erdim dersin son çığlıktan koparken ........................................... Kutluyorum günün şairini ve şiirini . Selamlar.
Bakarken ayna/lara gördük mü aslında kendimizi? Yoksa görmek istenilen miydi görülenler.. Bakarken çevirdik mi aslında kendi yüzümüze? Suçlandı hep bir şeyler, bulundu hep suçlu bilmem nerde kimlerde, bakış açısında. Arandı şu ya da bu sebepte, sığınıldı o sebeplere. Peki gerçekten ama gerçekten bakarken o aynalara hiç hata, yanlış, pişmanlıklar görülüp yüzleşildi mi acep..?! Bakıp geçildi mi yoksa, sadece öylece..? Görülen sadece kaş göz müydü? Bakılırken görüldü mü öz, yürek denilen.. Ve o yüreğin içindekiler.. Başkasından evel kendimizi eleştirmeyi kendi iç dünyamızda dolaşmayı ve sorgulamayı becerebildik mi? Sorgularken kendini, hüzünlendimi yürek, hatta göz yaşı dökebildi mi? Akıyorsa o damlalar halen ümit var. İnsanlığın gerektirdiği değerlerin kaybedilmediğine ve sevmenin sevilmenin kıymetini bilmeye dair :)) Zira; öz ağlamayınca göz ağlamazmış derler.. Büyük haz alarak okudum dizelerinizi. Kaleminiz yüreğiniz daim olsun sn. şairem.. Saygı ve sevgilerimle...
sera. tarafından 2/18/2010 10:29:51 AM zamanında düzenlenmiştir.
Hüzün yağmurlarının aynada sesini duydum bir an yine çok güzel bir şiirdi şiire emek vermek ve hep arkasında durmak şiir duraklarının bu olsa gerek sevgili dostumu kutlarım güne yakışmış şiirini de,sevgilerimle...
Yol ayrımında durup zifiriye saparken Sükûta erdim dersin son çığlıktan koparken Aynasında aşk gören siluete taparken Son nefesi vermeden gözünü yuman mısın? Beklenen son cümleyi duymayı uman mısın?
hem hece de hem de serbestte çok iyi yazan nair kalmelerdensiniz...
İlk defa bir şiirinizi okuyorum yanılmıyorsam. Tarif edecek kelime bulamıyorum, gerçekten etkileyici. Kutluyorum ve alkışlıyorum.
İzninizle ufak bir soru sormak istiyorum. Şiirin ilk dörtlüğünde hitap edilen "ayna" ile diğer dörtlüklerde hitap edilen ve soru sorulan "ayna" aynı değilmiş gibi duruyor. Doğru mudur ?
Şiirin başından sonuna kadar hitab edilen ayna Hüznün aynası dır. Ayna- Öz - anlamında kullanılmıştır. İçinizde ki hüzünle hiç sohbet ettiniz mi? Bu da böyle bir iç sohbet...
Dil değmemiş cümleler önüne serilir mi? Dokuz boğum yeminler dudaktan derilir mi? Can canandan geçmeyip hesapsız verilir mi? Korkunun iç çekişi bir anlık aman mısın?