evinin önünde en sevdiği ağacı senelerce çiçek açtı özenle topladı mahsülünü çocuklarına dağıttı dirhemle göçünce pamuk dede zamanı geldi kesildi odun yapıldı dalları şömnede yakıldı yıllar sonra açtı yeniden bembeyazçiçeklerle ıhlamur ağacı eski tadı yoktu çayının
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
IHLAMUR AĞACI... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
IHLAMUR AĞACI... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
evinin önünde en sevdiği ağacı çiçek açtı yıllarca mahsülünü özenle topladı çocuklarına dirhemle dağıttı göçünce pamuk dedem zaman geldi kesildi dalları odun yapıldı şömnede yakıldı bu sene yeniden açtı bembeyaz çiçeklerle ıhlamur ağacı eski tadı yoktu çayının
Tebrik ederim. Güzel bir şiirdi. Saygı ve selamlarımla.
Ortadaki Avrupa'da eskiden birçok köyde ıhlamur vardı. Merkezde bulunur buluşma noktası olarak kullanılırdı. Ayrıca burada haber alış verişinde bulunulur, gelinler kendilerini gösterirlerdi. Mayıs başında dans festivalleri bu ağacın altında düzenlenirdi. Bunlarla beraber köy mahkemeleri genelde yine burada kurulurdu. Bu yüzden ıhlamur, mahkeme ağacı ya da mahkeme ıhlamuru olarakta bilinir. Germen ve Slav halklarında ıhlamur kutsal bir ağaçtır...bunun yanın biz insanlara sağlık açısın dan en faydalı bitklerden dir...bukadar özelliğinin yanında o yazın sıcaklarında mis gibi kokusuyla serinletir insanları gölgesinde.... ama bizler o nadide ağacı bile hoyratlığımızla küstürebiliyoruz....tebrikler bu güzel ıhlamur ağacı şiirine...saygılar...
aşiyan052 tarafından 2/8/2010 11:46:05 AM zamanında düzenlenmiştir.
aşiyan052 tarafından 2/8/2010 11:47:01 AM zamanında düzenlenmiştir.
en sevdiği ağacı
çiçek açtı yıllarca
mahsülünü
özenle topladı
çocuklarına dirhemle dağıttı
göçünce pamuk dedem
zaman geldi kesildi dalları
odun yapıldı
şömnede yakıldı
bu sene yeniden açtı
bembeyaz çiçeklerle ıhlamur ağacı
eski tadı yoktu çayının
Tebrik ederim. Güzel bir şiirdi.
Saygı ve selamlarımla.