Okuduğunuz şiir 1.2.2010 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
Muzaffer Tekbıyık
***Gayrimeşru aşklar
’’Bin türlü mel’ anete cevaz verir bu çarklar Utançtan bakamıyor üçler yediler kırklar’’
// Yasak aşkların kulpu düzeyli beraberlik Anlamı neymiş bunun çocuk bile tanıyor Savunmaya kalktığı günahla bire birlik Gerizekalı haspam bizi aptal sanıyor Kahramanı insanlar büyülüydü bu masal Görecek hal mi vardı, ne yasaktır ne yasal Gayrimeşru öyküler başı sonuna misal Bin türlü mel’ anete cevaz verir bu çarklar Utançtan bakamıyor üçler yediler kırklar
Meşruluk alanından sapıp gitmiş bedenler Beyhude bir çabayla savunmaya geçiyor Böyle mi örnek oldu senden önce gidenler Allah’ ın adaleti haklı haksız seçiyor Sensin yasak meyveyi çiğneyip de fırlatan Günahı sevap sayıp habis nefsi parlatan Kendini habib sanıp suçu vahiye atan Temiz kalmış yanından eli vicdana koyun Ârlı kütüğüne bak hiç böyle miydi soyun
Nasıl geldik bu hale şakşakçıları çoktur Hayâyı bırakıp da ulu orta saçıyor Utanmaz bu güruhun gözü aç karnı toktur Vücudu örtse bile özelini açıyor Züleyhayla Yusuf’ u emsal gösterme bana Hak nikah emredince emre uydu baksana Henüz vakit geçmedi dön şimdi helal yana Meşru ve güzel yoldan akmak ister bu arklar Tövbeleri bekliyor üçler yediler kırklar
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
***Gayrimeşru aşklar şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
***Gayrimeşru aşklar şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Züleyhayla Yusuf’ u emsal gösterme bana Hak nikah emredince emre uydu baksana Henüz vakit geçmedi dön şimdi helal yana Meşru ve güzel yoldan akmak ister bu arklar Tövbeleri bekliyor üçler yediler kırklar....
Züleyhayla Yusuf’ u emsal gösterme bana Hak nikah emredince emre uydu baksana Henüz vakit geçmedi dön şimdi helal yana Meşru ve güzel yoldan akmak ister bu arklar Tövbeleri bekliyor üçler yediler kırklar
Anlamlı ve düşündüren dizelere tebriklerimle....sevgiler selamlar esenlikler....
can dostum güzel insan ...tebrik ederim ...çok güzel dizelerdi.. yazan kalemin susmasın daim olsun...yüreğine sağlık... harıka şiir tadında bır şiir okudum... kutlarım...sevgı ve saygılarımla...
...her yönden çok güzel olan şiirinizi dün okumuştum,ama tebrik etmeyi unutmuşum..sürekli daha da güzele doğru giden güçlü kaleminizi saygıyla takip ediyorum...Rabbim başarılarınızı ziyadeleştirsin...
Teşekkür ederim, ama sanırım yorum vardı. Tekrar teşekkürler. Yorum konu değil fakat okuduğunu belirtmenin bir yolu da bu. Başarılarınız daim olsun,selamlarla...
Meşruluk alanından sapıp gitmiş bedenler Beyhude bir çabayla savunmaya geçiyor Böyle mi örnek oldu senden önce gidenler Allah’ ın adaleti haklı haksız seçiyor Sensin yasak meyveyi çiğneyip de fırlatan Günahı sevap sayıp habis nefsi parlatan Kendini habib sanıp suçu vahiye atan Temiz kalmış yanından eli vicdana koyun Ârlı kütüğüne bak hiç böyle miydi soyun
Nasıl geldik bu hale şakşakçıları çoktur Hayâyı bırakıp da ulu orta saçıyor Utanmaz bu güruhun gözü aç karnı toktur Vücudu örtse bile özelini açıyor Züleyhayla Yusuf’ u emsal gösterme bana Hak nikah emredince emre uydu baksana Henüz vakit geçmedi dön şimdi helal yana
cok güzel bir siirdi. yüreginize saglik sevgili mejegitim sevgilerimle
Yasak aşkların kulpu düzeyli beraberlik Anlamı neymiş bunun çocuk bile tanıyor ** Savunmaya kalktığı günahla bire birlik Gerizekalı haspam bizi aptal sanıyor Kahramanı insanlar büyülüydü bu masal Görecek hal mi vardı, ne yasaktır ne yasal Gayrimeşru öyküler başı sonuna misal Bin türlü mel’ anete cevaz verir bu çarklar Utançtan bakamıyor üçler yediler kırklar
Sevgili Mujgan hanımefendi
.....Kendimi tarif ederken bazen ben şiirim bazen şiirlerde bulurum kendimi başka tanımın yok mu diyenlere varla yok arasındayım sıkışıp kalan bir canım derim ama her zaman birinci tanım kendimi daha iyi tanıtır. Şiirleri yorum yaparkende şairin duyguları adına kendimden bazen anıları da açıkca yazarım bu şu demek aslında şiiri bir araca benzetmek biraz tuaf gelecek ama hani kimileri vardır aracı teknik özelliklerini bilir bondrolü vergisi ve hatta o modelin az çok sattığını kadar irdeler ben sadece ben sadece aracı çalıştırır varmak istediğim hedefe giderim.
.....Biz her zaman aşk denilince çok şeyleri birbirine karıştırarak turşu yapmışızdır bu turşu ama bir nevi zehirli turşu. Bazen sorarım gençlere aşk elmanın içindeki kurtsa aşk nedir diye yanıtları hep komik olur aşkın akılda başladığını sonra kalbe doğru bir yıldırım hızıyla düştüğünü ve orada tahribat yaptığı bir gerçektir. Aslında insanoğlu her çektiğini dert sayar sevmek bir duygudur şimdi buraya yazsam açıkca Mujgan hanım sizi seviyorum çünkü sizinle şiir paylaşıyorum diye yazmam gerekir sevgi bir paylaşımdır. Aslında en önemlisi ne biliyormusnuz sevginin saygının ve selamın farkında değiliz sağ olsun başımızdakilerde sevgisizliği bizi iyi öğretiyorlar Hacivat Karagöz gibiler. Aşk dediğin nedir yaratılanı sevemezsen emeği sevemezsen burnun kaf dağında ise çocukla çocuk kuşla kuş ayla ay güneşle güneş olamıyorsan ve inanmıyorsan canlı cansız herşeyin bir kalbi olduğuna...
Bir Melami dervişi edasıyla yazmış aslında şair; belki de herkesin ' ne olacak bu insanlığın hali' dediği yerde " ne olacak bu halimiz" dediği için aklıma melamiliği getirdi şair ve tabiki şiiri..
Biz kınanmayı, yani eleştirilmeyi hazmedemeyen bireylerden müteşekkil bir toplumun bireyleriyiz. Hem bireysel anlamda, hem de toplumsal anlamda eleştiriye kapalıyız. Dolayısıyla ilerlememiz de o denli yavaş oluyor. Zira özeleştiri yapmayan, eleştirilere de tahammül etmeyen insanlar, toplumlar, hizipler hatta illegal örgütler bile dağılmaya ve acı çekmeye mahkumdurlar..İlerleme ve aydınlanma eleştiriyle; özeleştiriyle orantılıdır..
Peki kınanmaya ve eleştirilmeye neden ihtiyacımız? daha iyiyi, daha güzeli, daha doğruyu bulmak ve uygulamak için. Yaptığı en ufak iyilikle böbürlenen, en ufak başarıda cezbeye giren, en küçük ilerlemede ufku görmeye başlayan bir toplum haline geldik ve kimse bize dur demiyor..diyenleri işitecek kadar ayık bile değiliz egomuzun sarhoşluğundan.
Basit örnekler vereyim; Bir futbol maçı milli mesele haline geliyor. Tıp alanında ufak bir ilerleme bizi hasta ediyor. Bir depremde insanlara yaptığımız en ufak yardım,kendimizi kahraman sanmamıza neden oluyor..çoğaltabiliriz ama yeter..
Birilerinin bize heyy insan demesi yeterli değil mi ? İnsanlık dediğimiz olgu libas gibidir; riyadan, taşkınlıktan, bencillikten, zalimlikten arındıkça temizlenir..
Ne diyorum be şair.. şiiriniz çok iyi, bizi de düşündürdü..
Yok ben tartışma şeklinde severim, çünkü kasdedilen bazen anlaşılamamış oluyor. Tövbe elbette kime yapılır bilinen bir şey. Burada, üçler yediler kırkların ruhları rahatsız, ahvalimizin düzelmesini bekliyor anlamında.Yoksa tövbe onlara yapılmaz. Medet Ya Muhammed dediğimizde de kalkıp gelmeyeceğini biliyoruz elbette.
Sizi elbette anlıyorum. Şiirden anlamasam da şiiri de anlıyorum. Şiir yazma tekniklerini de takdir ederseniz az çok irdelemişimdir. Nerde kafiye kaygısı güdülür, nerde hissedilen gerçektir bilirim az çok. Gerçeğin kurgulanamaz olduğunu, aktığını da ..
Melamilikten söz ederken eleştiriye kapalıyız demiştim dikkat ettiyseniz;) İnanın internet ortamında eleştirmekten korkmaya başladım...Ve tekrar tekrar sorguluyorum sanaldaki varlığımı..
Üçler yediler kırklar ile tövbeyi bekleyenler, taktiksel bir hatadır ve şiirin genel örgüsü ve güzelliği içinde revize edilebilir bir durumdur..
Yorumlarınız,misafirliğiniz büyük bir değer ve onur. Çok memnun oldum,sevgilerle...
Ben şimdi herkesten önce kendimi eleştireyim mesela,
hecenin zorlamasıyla bazı bölümler özellikle son bölüm daha basit oldu. Mesaj verme arzusu ağır basınca şiiri her okuyan anlasın kaygusu hissediliyor. Mesaj ağırlıklı olduğu için tekniği zorlamayarak, abab ccc d daha kolayca kullanılabilirdi.
Daha çok sayılabilir aslında inceledikçe. Şiir kritiği de ayrı bir branş aslında.. Sayfamda bir kaç örnek var. Teşekkürler...
Şiirinizi çok beğendiğimi söylemeliyim. Hece, Aruz veya serbest olması hiç önemli değil benim için. Çok daha önemli olan şiir olmasıdır. Şiirde sosyal mesaj olmalı mı? Tabii ki bu edebiyatımızda yüz elli yıllık bitmez bir tartışma olagelmiştir. Bunu sizinle tartışmayacağım.
Şiirinizde güçlü bir mesaj var. Tabii ki mesaj önemlidir; ama ondan daha önemli olan şey mesajın veriliş şeklidir. Şiirde şekil olarak bir kusur yok. Mısra tasnifiniz yanında bölümlerdeki tasnif de çok başarılı olmuş. Mesaj amaçlı şiirlerde duygudan ziyade fikir ön plana çıkar; bu yüzden de söyleyişin çok daha güçlü -eskilerin deyimiyle tumturaklı- olması gerekiyor. Kuru, basmakalıp bir takım cümlelerle yazılan şiirlerde insanı iten bir taraf vardır daima. Sizin şiirinizde bunu görmedim. Anlaşılıyor ki -şairin samimiyetini tartışmak adetim değildir; ama diyemeden geçemeyeceğim- inanarak yazmışsınız. Ben bu arada diğer şiirlerinize de göz attım. Onlarda da başarılı olduğunuzu söyleyebilirim.
Şiiri tarih boyunca ideolojilerin, farklı düşünce akımlarının kullandığını biliyoruz. Ben 'inanç'ı bu kategorinin dışında görüyorum. Yani bir şair inançlarını şiir yoluyla başkalarına anlatmalıdır. Önemli olan inanç değil, o inancı inandırıcı bir şekilde başkalarına ne kadar anlatabildiğimizdir. İşte insanı şair kılan veya onu şairden ayıran en önemli husus budur.
Şiirde '...suçu vahiye atan' ifadesinde 'vahiy' kelimesinin ünlüyle başlayan bir ek aldığnıda 'aradaki türeme ünlünün düştünü ve kelimenin 'vahiye' değil 'vahye' şeklinde yazıldığını hatırlatmalıyım. Ben bunu bilerek, ölçüyü tutturmak maksadıyla yaptığınızı da düşündüm; ama ölçü için bu tür hatalara cevaz olmadığını da bildiğinizi sanıyorum.
Güçlü bir kalemle karşılaşmış olmak Türk şiiri adına beni çok sevindirdiğini ifade etmeliyim.
Tebrik ediyor, sevgi, saygı ve selamlarımı gönderiyorum...
sevgili hocam ülkemizde kamu kurum ve kuruluşlarında o kadar çok personel açığı varki nereden baksanız yüzde atmışlara dayandı. ilk önce kurumlardaki hizmetli kadrolarını kaldırdılar, hiç değilse bu kadroda yerine göre karı, koca çalışıyordu insanlar.son on yıldır boşalan kadroların yerine personel alınmıyor ve personel açığı her geçen gün artıyor. sonra tütüne kota koydular köylüyü bitirdiler, buğday ve mısırada el attılar çiftçiyide sildiler piyasadan, sonunda hububat konusunda yunanistana muhtaç hale geldik. fabrikalar, iş yerleri kapanıyor binlerce işçi işsizlikle boğuşuyor, yetmiyormuş gibi baştaki beyler sigara içmedikleri için kapalı alanda sigara içme yasağı getirdiler hangi akla hizmetse ve iş yapamayan mekan sahipleri, mecburen işçileri çıkarmak zorunda kaldılar, sanırım yarısına yakınıda dükkanlarını kapattı. bu insanlarımızın bakmakla yükümlü oldukları kişiler var, geliri olmayan bir insan nasıl geçimlerini sağlaya bilir ki. sevgili hocam benim evim barların bol olduğu bir caddede, bu barlarda beş, altı sene önce bir veya iki bayan çalışıyordu. onlarda içi geçmiş ölümü bekleyen türdendi, ama şimdi hangisine gitseniz inadına genç, inadına güzel ve üstüne basarak şu anda ispatada açığım en cahili lise mezunu. işçiye, memura, emekliye üç kuruş zammı çok gören, işsizler ordusuna her geçen gün katılımların artmasına sebep olan ankaradaki kimliği belirsizlere özellikle duyurulur. şunu belirtmeden geçemiyeceğim şiirinizin başlığı gibi aşklar geçmişte kaldı, ne yazıkki güzel ülkemiz dünyanın en gözde fuhuş cenneti olma yolunda.? yan gelip yatma yeri değil diyenler bir uyudular bir dahada uyanamadılar. duyarlı sevgi dolu yüreğine sağlık, sevgi ve saygılar sunarım.
Meşruluk alanından sapıp gitmiş bedenler Beyhude bir çabayla savunmaya geçiyor Böyle mi örnek oldu senden önce gidenler Allah’ ın adaleti haklı haksız seçiyor Sensin yasak meyveyi çiğneyip de fırlatan Günahı sevap sayıp habis nefsi parlatan Kendini habib sanıp suçu vahiye atan Temiz kalmış yanından eli vicdana koyun Ârlı kütüğüne bak hiç böyle miydi soyun
Nasıl geldik bu hale şakşakçıları çoktur Hayâyı bırakıp da ulu orta saçıyor Utanmaz bu güruhun gözü aç karnı toktur Vücudu örtse bile özelini açıyor Züleyhayla Yusuf’ u emsal gösterme bana Hak nikah emredince emre uydu baksana Henüz vakit geçmedi dön şimdi helal yana Meşru ve güzel yoldan akmak ister bu arklar Tövbeleri bekliyor üçler yediler kırklar
YÜREĞİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL BİR ŞİİR OLMUŞ ANLAM İTİBARIYLA HARİKALAR YARATMIŞSINZ SEVGİ VE SAYGILARIMLA..
Yasak aşkların kulpu düzeyli beraberlik Anlamı neymiş bunun çocuk bile tanıyor ** Savunmaya kalktığı günahla bire birlik Gerizekalı haspam bizi aptal sanıyor Kahramanı insanlar büyülüydü bu masal Görecek hal mi vardı, ne yasaktır ne yasal Gayrimeşru öyküler başı sonuna misal Bin türlü mel’ anete cevaz verir bu çarklar Utançtan bakamıyor üçler yediler kırklar ............ Agzına, yüreğine saglık. Güzel bir şiir, tebrikler.... Selam ve saygıyla...
Çok uzun bir şiir herkesin bu şiirden alacağı bir kelime veya bir sıra bir anlam vardır elkide bir çoğunuz benim gibi Allah allah demiştir ben payıma düşeni aldım ve gidiyorum kalanlara iyi günler..... elinize sağlık çok anlamlıydı
Önce aşka,aşk olsun demeli..Sonra şiiri dinlemeli...Ne desem söylenecek onca söz doğar,çünkü bazı şeylerin terazisi yok.Yürekten kutladım efendim.Selam,saygı...
ney sesini duydum da geldim ney gibi güzel ney gibi hoş şiir ve yorum buldum üç güzellik bir arada daha ne isterim ki :) tebrik ederim bu siiri yazan yüreginizi ve güne ney hoşluğunda düşen şiirinizi :)
’Bin türlü mel’ anete cevaz verir bu çarklar Utançtan bakamıyor üçler yediler kırklar’
//
Yasak aşkların kulpu düzeyli beraberlik Anlamı neymiş bunun çocuk bile tanıyor ** Savunmaya kalktığı günahla bire birlik Gerizekalı haspam bizi aptal sanıyor Kahramanı insanlar büyülüydü bu masal Görecek hal mi vardı, ne yasaktır ne yasal Gayrimeşru öyküler başı sonuna misal Bin türlü mel’ anete cevaz verir bu çarklar Utançtan bakamıyor üçler yediler kırklar
Meşruluk alanından sapıp gitmiş bedenler Beyhude bir çabayla savunmaya geçiyor Böyle mi örnek oldu senden önce gidenler Allah’ ın adaleti haklı haksız seçiyor Sensin yasak meyveyi çiğneyip de fırlatan Günahı sevap sayıp habis nefsi parlatan Kendini habib sanıp suçu vahiye atan Temiz kalmış yanından eli vicdana koyun Ârlı kütüğüne bak hiç böyle miydi soyun
Nasıl geldik bu hale şakşakçıları çoktur Hayâyı bırakıp da ulu orta saçıyor Utanmaz bu güruhun gözü aç karnı toktur Vücudu örtse bile özelini açıyor Züleyhayla Yusuf’ u emsal gösterme bana Hak nikah emredince emre uydu baksana Henüz vakit geçmedi dön şimdi helal yana Meşru ve güzel yoldan akmak ister bu arklar Tövbeleri bekliyor üçler yediler kırklar
Müjgân Akyüz /MAJ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------- Müjgan Akyüz' ün bu şiiri, bence zamanların en gerçekçi, en haklı, en güzel, fişek gibi mesajlar ve anlamı olan, toplumsallığı zirvelere taşımış müthiş özenli ve çok değerli bir eser olmuş. Ancak yapılan yorumları okuduğumda, çok memnun olduğumu söyleyemiyeceğim. Yorumlar şiirin ve sayın şairin gösterdiği cesaret ve dinamizmi gösterememiş. Kutsal kadın cinselliğinin, sapkınlık derecesinde çarpıklıklara kurban edildiği hala görülmüyor, görülüyorda değinilmekten korkuluyor, beyinlerde yaratılan korku dolu çarpık ilişki tabuları hala yıkılamıyor. Bu güzel ve necip toplumun, anlamsız ve onaylanmaz çarpık ilişkiler kirliliğinde yaşaması, neden, niçin görmezden geliniyor? Bir toplumun en önemli ahlak yapısını oluşturur ve gösterir, kadın erkek ilişkisi. Alabildiğine uygar, düzeyli, kurallı, bilinmesi ve olması gerektiği kadar şeffaf, ahlaki ve toplumsal kural ve telakkilere uygun olmalıdır. Bu konudaki tüm gerçekler ve bilinmesi gerekenler genç nesillerimizden esirgenmemelidir. Ancak ozaman, çöplere atılan, cami avlularına terkedilen, doğurulup otobüs duraklarrında bırakılan, hunharca öldürülüp yakılan, yada dere kenarlarına, çalılıklara terkedilen gayrimeşru ilişkiler sonucu doğumların önü alınabilir.
Nasıl bir tolum yapılanmasıdır bu? Ne biçim kadın- erkek ilişkisidir, hangi aşk ve sevdaların ürünüdür bu korkunç sapkınlık? Aşk ve sevdalar kutsaldır, başlı başına narin, insan güzelliğine bambaşka , çok daha fazla güzellikler katan, tüm sapkınlık ve çarpıklıkları, bünyelerinden kovan duygulardır. Çarpıklık ve sapkınlıklar, düzeyli aşk ve sevgilerle asla kıyaslanamaz, izah edilemezler. Aşk ve sevgi günahı bilir, kuralsızlığı rededer, kadına en büyük değeri vererek onun mertebesini alabildiğine yükseltir. O mertebede toplumsal sorumluluklar, ilahi kurallar, kadın ve erkek ilişkisinin nimetsel değerde oluşu vardır.
Bu inceliği, ilişkilerde nimetsel değer ve kuralların ihmal edilmesi sonucunu batıp gide, tarihin dönülmez kara deliklerinde kaybolan büyük devlet ve medeniyetlerin varlığı niçin hatırlanmaz, hatırlatılmaz. Bu konularda bizim toplumumuzda da korkunç boyutlarda bir çözülme ve yozlaşma yaşanmaktadır. Bunu sakın ola hiç kimse gelişme, uygarlaşma, batılılaşma olarak izah edip toplumumuza yutturmaya kalkmasın. Bu düpe düz rezilliktir, kuralsızlık, hatta inançsızlıktır.
MÜJGAN AKYÜZ bu korkunç düşkünlüğün üzerine cesaretle gitmiştir. Hemde bir kadın olarak. Bu ne denli önemli bir toplum hizmeti ve cesaretidir; keşke herkes bunun farkında olsaydı. Bunları söylerken, dost şair ve aydın insanlarımızın son derce düzeyli olduklarından asla şüphem yoktur. Ancak anlamsız ve son derece, yozlaşmış zararlı tabuların yıkılmasında, gerektiği kadar aktif ve cesur olamalarını bekliyoruz. Bağışlasınlar sitemimiz bunun içerir..
Sayın Müjgan akyüz, Şiiriniz ve cesaretinizle, bu güzel ve asil toplumumuza Çok değerli mesajlar ve asil bir hizmet sundunz. Dileğim, bu içerikteki çalışmalarınızı yılmada, bıkmadan sürdürmenizdir. Bütün içtenliğimle size derin saygı, sevgi, taktir ve tebriklerimi sunuyorum; esenlik, mutluluk ve daha üstün başarı dileklerimle. K E M A L P O L A T
Tebrik ederim.. Güzel bir konu… Sosyal yaralarımıza parmak basan şairlerimizden biri olarak tanıdım.. Şiirin bir görevi de bu olmalı..ama tabii vaaz etmeden…nutuk atmadan.. İşleyiş güzel…sade..duru… Şiirin muhtevası hakkında herkes bir şeyler yazmış.. Ben de şekil özelliklerine bakayım biraz..
Şiirin tamamı 7+7=14 hece ölçüsüne uygun… Duraklar yerli yerinde..sadece hece ayırımı değil… Nefes alınacak yerler.. Yer yer geniş ve dar ünlüler kullanılmış.. bu da bazı mısraları diğerlerine göre kısa bırakmış.. görsel olarak biraz sırıtsa da…şiirde kusur değildir bu…
Kafiye şeması: a b a b c c c d d
Tam ve zengin kafiye kullanılmış… İç ritim ve ahenk güzel ..
Nasıl geldik bu hale şakşakçıları çoktur Hayâyı bırakıp da ulu orta saçıyor Utanmaz bu güruhun gözü aç karnı toktur Vücudu örtse bile özelini açıyor Züleyhayla Yusuf’ u emsal gösterme bana Hak nikah emredince emre uydu baksana Henüz vakit geçmedi dön şimdi helal yana Meşru ve güzel yoldan akmak ister bu arklar Tövbeleri bekliyor üçler yediler kırklar
ÖFF NE MANAVİYAT YAZILI MÜKEMMEL BİR ESER DEFALARCA OKUYASIM GELİYO MÜKEMMEL KALEMİNDEN HARİKALAR DAMLAMIŞ DEĞERLİ ŞAİREM YÜREĞİNE SAĞLIK SAYGILAR SAĞLICAKLAR BIRAKIYOM SAYFANA EFENDİM,,,
Züleyhayla Yusuf’ u emsal gösterme bana Hak nikah emredince emre uydu baksana Henüz vakit geçmedi dön şimdi helal yana Meşru ve güzel yoldan akmak ister bu arklar Tövbeleri bekliyor üçler yediler kırklar **************************************************Şiirde yorumda tümüyle çok güzel olmuşlar--5 Beğeni ile okudum,dinledim...Kutlarım,selamlarım efendim
İçerdiği duygu ve şekil bakımından mükemmeliyet gösteren bu harika şiir Hakettiği yere gelmiş. Sunum ve yorum da aldı götürdü.Tekrara tekrar okudum. Gönülden kutluyorum.Sevgiler.
Nasıl geldik bu hale şakşakçıları çoktur Hayâyı bırakıp da ulu orta saçıyor Utanmaz bu güruhun gözü aç karnı toktur Vücudu örtse bile özelini açıyor Züleyhayla Yusuf’ u emsal gösterme bana Hak nikah emredince emre uydu baksana Henüz vakit geçmedi dön şimdi helal yana Meşru ve güzel yoldan akmak ister bu arklar Tövbeleri bekliyor üçler yediler kırklar
Nefsine yenik düşenler,her zaman yasak olanları yapmaya çalışmazlar mı?Sonra kendi vicdanlarını rahatlatmak için,dinimizi esnetip istedikleri gibi yorumlamıyorlar mı?.. Evet öyle bir hale geldik ki ;aynı dizelerinizde dediğiniz gibi,bu tür insanları bir ayağa kalkıpta alkışlamadığımız kalıyor...Bırakın dinimizi,gelenek örf ve adetlerimize ters düştüğünü bile bile toplumumuz bu tür insanlara sanki daha bir değer vermeye başladı...Sonları hanımefendi ve beyefendi ile bitmeye başladı...Yüreğinize sağlık.Sevgilerimle.Sevgi
Nasıl geldik bu hale şakşakçıları çoktur Hayâyı bırakıp da ulu orta saçıyor Utanmaz bu güruhun gözü aç karnı toktur Vücudu örtse bile özelini açıyor Züleyhayla Yusuf’ u emsal gösterme bana Hak nikah emredince emre uydu baksana Henüz vakit geçmedi dön şimdi helal yana Meşru ve güzel yoldan akmak ister bu arklar Tövbeleri bekliyor üçler yediler kırklar
Muhteşem güzellikte bir şiir ve yorum. Tebrik ederim. Saygı ve selamlarımla.
harikaydı gayrı meşruysa nedenirki........bomboş iş demektir......................her yaptığının hasabı insana elbet sorulacak bir gün işte o gün hesabı verilmeyecek amellerden davranışlardan allah bizi beri eylesin................................saygımla tebrikler
Nasıl geldik bu hale şakşakçıları çoktur Hayâyı bırakıp da ulu orta saçıyor Utanmaz bu güruhun gözü aç karnı toktur Vücudu örtse bile özelini açıyor Züleyhayla Yusuf’ u emsal gösterme bana Hak nikah emredince emre uydu baksana Henüz vakit geçmedi dön şimdi helal yana Meşru ve güzel yoldan akmak ister bu arklar Tövbeleri bekliyor üçler yediler kırklar
Müjgân Akyüz /MAJ
tüm şiirlerinizde edebî sanat var, güzellik var, duygu var, biçim var...yâni şiir adına her güzellilk var...haliyle de şiir var...teşekkürler, tebrikler, saygımla,selamlar...
Yüreğinizin sesi çağlıyor ,kaleminiz de yıkayıp geçiyor gönlümüzü değerli şairem.Eksik olmasın değerli varlığınız. En derin selam ve saygılarımı kabul buyurun lütfen.
KİBİR EN SEVDİĞİM GÜNAHTIR DİYOR ŞEYTAN VE KİBİRE YENİK DÜŞEN İNSANDA BİRÇOK AŞKA KAPTIRIYOR KENDİNİ ŞEYTANA UYUP AŞK ÜRETİLİP ÇOĞALTILASIDIR ASLINDA FAKAT KİRLİ ELLERLE TÜKETİLİP YOK EDİLİYOR GERİYEDE İBLİSİN KIZIL VE SIRITAN YÜZÜ KİBİR EN SEVDİĞİM GÜNAHTIR
Züleyhayla Yusuf’ u emsal gösterme bana Hak nikah emredince emre uydu baksana Henüz vakit geçmedi dön şimdi helal yana Meşru ve güzel yoldan akmak ister bu arklar Tövbeleri bekliyor üçler yediler kırklar
çok şey söyleyen dizeler ki her birisi inci tanesi gibi
söylenmesi gereken usta bir dille ve anlaşılır şekilde ki üstü başı da pak olarak söylenmiş....
Biz inançlarımızı da kılıf olarak kullandık... Böyle ilişkilere hayır dediğimizde erkeğe dört hanım helaldir deniyor, çelişkili cevaplar hem bizi günaha sokuyor hem anlamsız münakaşalara sebep oluyor. Sonuçsuzdur bu mesele ne üçler ne yediler ne kırklar yetmez bu edepsizliğe... Var olun emeğinize sağlık. Sevgiyle.
Hurafelerden bahsediyorum Müjgan Hanım hemde tam özünden. O bahsettiğiniz şartların gözardı edilip dini hurafelere gömen zihniyetten bahsediyorum. Aslını hepimiz biliyoruz, bilmiyorum diyene inanmıyorum sadece herkes istediği şekli yontuyor. Şirde işlenen "düzeyli beraberliğin" adı imam nıkahı ile takas edildi, şimdi kadın bir erkeğe imam nikahı ile vardıysa olayı hem dini hem düzeyli buluyor. Bu konu uzun ve çokça vicdan hesaplaşması gerektiren konudur, en doğrusu Allaha havale ettik demekten geçer yapacak bir şey yok. Sevgiyle.
Sizin gibi konuya vakıf biri sanırım hurafelerden bahsetmiyordur. Çünkü Kuran 'a baktığımızda tek hanım alırken bile öyle şartlar var ki... Kadın istemese çocuk bile emzirmez ve ev işlerine hizmetçi alınır.
Bu hak ancak istisnai durumlar, rahatsızlık vs gibi durumlarda, üstelik o da eşinin rızası ve her isteğini yerini getirme şartıyla olabilir ancak. Gerçi araştırdığınıza eminim ben. Sevgilerimle...
Ne zaman ki ar perdemiz kalktı namussuzluk moda oldu işte o zaman bitti soyumuzun asaleti artık geriye dönüş zor gibi etrafımızda nice örnekleri kuldan saklıyorlar Allah' ın şahitliğinden korkmadan işte asıl mesele bu...
Allah' ı unuttuk, ta ki ölüm gelip bizi alana dek sanki ölmeyecek gibi yaşıyoruz...
meşrulaştı her şey kahrolası medya sayesinde körpe beyinlere kazınıyor her şey helâl gibi elde olmadan büyüyünce yapılıyor normal gibi
......Tebrik ederim sevgili Müjgân, sayfana hep farklılık haiz olunca okuyup feyz almak bize kalıyor
sevgili Muzaffer ağabeyimin de nefesine sağlık, son derece yakışmış şiire...
Nasıl geldik bu hale şakşakçıları çoktur Hayâyı bırakıp da ulu orta saçıyor Utanmaz bu güruhun gözü aç karnı toktur Vücudu örtse bile özelini açıyor Züleyhayla Yusuf’ u emsal gösterme bana Hak nikah emredince emre uydu baksana Henüz vakit geçmedi dön şimdi helal yana Meşru ve güzel yoldan akmak ister bu arklar Tövbeleri bekliyor üçler yediler kırklar
malesef acı gerçekler dizelere yansımış güncel ve anlatımı güzel bir çalışma iki uatayıda candan kutluyorum saygılar selamlar
Meşruluk alanından sapıp gitmiş bedenler Beyhude bir çabayla savunmaya geçiyor Böyle mi örnek oldu senden önce gidenler Allah’ ın adaleti haklı haksız seçiyor Sensin yasak meyveyi çiğneyip de fırlatan Günahı sevap sayıp habis nefsi parlatan Kendini habib sanıp suçu vahiye atan Temiz kalmış yanından eli vicdana koyun Ârlı kütüğüne bak hiç böyle miydi soyun MÜTHİŞ..ŞİİRİN İÇERİĞİ VE SÖZCÜKLERİN ÜSLENDİĞİ DERİN MANALAR..GERÇEKTEN MÜTHİŞ..UZUN ZAMANDAN BERİ UĞRAMAMIŞTIM..DOĞRUSU DEĞDİ UĞRADIĞIMA..YÜREĞİ VEDE EMEĞİ CAN-I GÖNÜLDEN KUTLUYORUM..
Yasak aşkların kulpu düzeyli beraberlik Anlamı neymiş bunun çocuk bile anlıyor Savunmaya kalktığı günahla bire birlik Gerizekalı haspam bizi aptal sanıyor Kahramanı insanlar büyülüydü bu masal Görecek hal mi vardı, ne yasaktır ne yasal Gayrimeşru öyküler başı sonuna misal Bin türlü mel’ anete cevaz verir bu çarklar Utançtan bakamıyor üçler yediler kırklar
YÜREĞİNE SAĞLIK HER ZAMANKİ GİBİ MUHTEŞEM YAZMIŞSIN CANNN ARKADAŞIM.... HER MISRASI HER DİZESİ DUYGU YÜKLÜ SEVDA YÜKLÜ BİR ŞİİR OKUDUM.... YÜREĞİME HİTAP ETTİN.... SEVGİYLE.....
Meşruluk alanından sapıp gitmiş bedenler Beyhude bir çabayla savunmaya geçiyor Böyle mi örnek oldu senden önce gidenler Allah’ ın adaleti haklı haksız seçiyor Sensin yasak meyveyi çiğneyip de fırlatan Günahı sevap sayıp habis nefsi parlatan Kendini habib sanıp suçu vahiye atan Temiz kalmış yanından eli vicdana koyun Ârlı kütüğüne bak hiç böyle miydi soyun
Yasak aşkların kulpu düzeyli beraberlik Anlamı neymiş bunun çocuk bile anlıyor Savunmaya kalktığı günahla bire birlik Gerizekalı haspam bizi aptal sanıyor Kahramanı insanlar büyülüydü bu masal Görecek hal mi vardı, ne yasaktır ne yasal Gayrimeşru öyküler başı sonuna misal Bin türlü mel’ anete cevaz verir bu çarklar BU KISILER BASKALARINI KANDIRDIKLARINI SANIRKEN, ASLINDA KENDILERINI KANDIRIYORLAR. SEVG'N'N YERINI MADDIYATIN ALDIGI BU YENI TOPLUM PEK COK INANCINI KAYBETTI. COK ANLAMLI VE COK GUZEL BIR SIIRDI YINE. TEBRIKLERIM YUREKTEN Utançtan bakamıyor üçler yediler kırklar
Yapılan her yanlışa kılıf bulmak da yoktur üzerimize.Defalarca tövbe eder bozarız ama 40 kere bozsan da tövbeni... deriz.Kenar bir mahallede yapılanı ayıp ve de suç sayarız da elit(!) bir tabakada yapılanın adı düzeyli beraberlik olur. Sistemin gerektirdikleri diyelim.Çok güzel bir anlatımdı.Tebrik ediyorum. Saygılarımla.
Meşruluk alanından sapıp gitmiş bedenler Beyhude bir çabayla savunmaya geçiyor Böyle mi örnek oldu senden önce gidenler Allah’ ın adaleti haklı haksız seçiyor Sensin yasak meyveyi çiğneyip de fırlatan Günahı sevap sayıp habis nefsi parlatan Kendini habib sanıp suçu vahiye atan Temiz kalmış yanından eli vicdana koyun Ârlı kütüğüne bak hiç böyle miydi soyun
Şair arkadaşımdan ders alınacak güzel dieler. Her mısrasına katılıyorum. Yüreğine sağlık. Esen kalın...
bastan sona gerceklerle dolu siirinizi kutluyorum herseye bir kulp takar olduk hakli cikmak amaciyla,,,,,,saygilar slmlar yüreginize saglik MUzaffer beyde can olmus siirinize her iki yüregede slm olsun,,,,,,,,,,,,tbkler cokca,,,,,
Nasıl geldik bu hale şakşakçıları çoktur Hayâyı bırakıp da ulu orta saçıyor Utanmaz bu güruhun gözü aç karnı toktur Vücudu örtse bile özelini açıyor Züleyhayla Yusuf’ u emsal gösterme bana Hak nikah emredince emre uydu baksana Henüz vakit geçmedi dön şimdi helal yana Meşru ve güzel yoldan akmak ister bu arklar Tövbeleri bekliyor üçler yediler kırklar
_______________Ne kadar haklı doğruydu her bir satır..Anlamlı şiriinizi yüreğinizi kutluyorum..
Nasıl geldik bu hale şakşakçıları çoktur Hayâyı bırakıp da ulu orta saçıyor Utanmaz bu güruhun gözü aç karnı toktur Vücudu örtse bile özelini açıyor Züleyhayla Yusuf’ u emsal gösterme bana Hak nikah emredince emre uydu baksana Henüz vakit geçmedi dön şimdi helal yana Meşru ve güzel yoldan akmak ister bu arklar Tövbeleri bekliyor üçler yediler kırklar HERZAMANKİ GİBİ YİNE ÇOK ANLAMLI VE USTALIKLA YAZILMIŞ HARİKA BİR ŞİİRDİ.YAZAN YÜREĞİNE VE KALEMİNE SAĞLIK DEĞERLİ ABLAM.KALEMİN VE DUYGULARIN DAİM OLSUN.SEVGİ SAYGI VE SELAMLARIMLA...RUMUZ4300
Nasıl geldik bu hale şakşakçıları çoktur Hayâyı bırakıp da ulu orta saçıyor Utanmaz bu güruhun gözü aç karnı toktur Vücudu örtse bile özelini açıyor Züleyhayla Yusuf’ u emsal gösterme bana Hak nikah emredince emre uydu baksana Henüz vakit geçmedi dön şimdi helal yana Meşru ve güzel yoldan akmak ister bu arklar Tövbeleri bekliyor üçler yediler kırklar
Sanat sanat içindir derde çıkar içinden Toplum anlamıyorsa o hiçlerin hiçinden Anlamazsa kitleler söyle bana suçune Vay ben böyle sanatın t......m içine...
Anlayış, reflex, duyarlılık, yakalayış, işleyiş hepsi çok güzel tebrik ediyorum bacımı.
Çığlığa gebe şavkı gecenin Namusun yemini düşük yapmakta Üşümüş zamanların şafak vaktidir Müsvette adamın ayak sesleri Ağlayan kadına ritim tutmakta
Tenperest Ayinin kutsal şarkısı Aşksız şehvetin pençesindedir Dönüş vaktidir kutsal ocağa Fısıldar tan yeri sıcak somuna Sinmiştir sofraya adamın kiri
Bugün insanlığın baş belası bir mevzu ustaca işlenmiş mısralarınızda.Bende bir şiirimde başka bir açıdan ele almıştım mevzuyu paylaşmak istedim.Tebrik ve saygılarımı sunuyorum.
Meşruluk alanından sapıp gitmiş bedenler Beyhude bir çabayla savunmaya geçiyor Böyle mi örnek oldu senden önce gidenler Allah’ ın adaleti haklı haksız seçiyor Sensin yasak meyveyi çiğneyip de fırlatan Günahı sevap sayıp habis nefsi parlatan Kendini habib sanıp suçu vahiye atan Temiz kalmış yanından eli vicdana koyun Ârlı kütüğüne bak hiç böyle miydi soyun
Nasıl geldik bu hale şakşakçıları çoktur Hayâyı bırakıp da ulu orta saçıyor Utanmaz bu güruhun gözü aç karnı toktur Vücudu örtse bile özelini açıyor Züleyhayla Yusuf’ u emsal gösterme bana Hak nikah emredince emre uydu baksana Henüz vakit geçmedi dön şimdi helal yana Meşru ve güzel yoldan akmak ister bu arklar Tövbeleri bekliyor üçler yediler kırklar
her şeye bir kılıf bulur olduk ne yazıkki...derin anlamlarla yüklü ders veren dizelerinizi çok sevdim tebrikler yüreğinize.
söz le değil hâl ile dönmek
sözün azü ile BİR'e dönmek
TEKBİR'le Matluba dönmek
Vuslat
Tebrik ediyorum yüreğine sağlık pişman olup kendini HAK ta bulanlardan olmak niyazıyla
siyah-beyaz tarafından 10/17/2014 6:48:59 PM zamanında düzenlenmiştir.