-Sağol kızım, Bunları Yazmam gerekiyordu... İçim dopdoluydu , Yaşama sebebim.-
“Ben kime anne diyeceğim artık?” “Bana de, Ben de kuzum deyim sana. Sen hep “kuzum” derdin bana, Ben çok severim bunu.”
“Annemmmmmm!”
“Kuzuummm, söyle yavrum! Ne diyordum sana 25’i aksamı: Serap yapma böyle!”
“Çok özledim seni annem. Üşür müsün o kara toprakta? Özler misin bizleri? Söndü ışığın diye Ağlar mısın sessizce? Annem De bana bir kez, O kınalı ellerinle Tuttun mu babamın ellerini?” “Kına mı yaktınız ellerime?”
“Kına yaktım annem Teneşirde yıkarken seni. Babama Bir kez daha gelin ettik seni. Sustun sen, Hiç konuşmadın. Sessizce durdun öyle… Ne sıcak dedin ne soğuk Öylece sustun… Ak pak Bembeyazdı giysin İyi de annem Söyle bana Sen gidip babama Sarıldın ruhuna, Biz Ya biz ne yapacağız Siz olmadan? Bak Torunların seni arıyor… Dün yeleğinde saç telin, Bugün cebimde mendilin Anam Seccademin içinde kaldı Kokunun sindiği tülbentin… Zormuş be anam, Çok zormuş… Nedir zor olan biliyor musun? Seni bunca özlerken Yavrularım için yaşamak... İşte böyle anacığım Şimdi ben, sen oldum. Tuttum kardeşlerin ellerini, Sardım sımsıkı yavrularımı Yemek yaparım sen gibi, Dualara saklarım özlemimi.. Resimlerinle konuşuyorum… Ama annem Onlar sen gibi kokmuyor... Telefonunu çevirdim bugün Bir evini aradım, Bir cebini... Ses yok! Açan yok! Boğazım düğüm düğüm oldu... Bir dönem daha kapandı... Anneannemin evini Yıllarca hep düşümde görmüştüm. Her odadaki bin anıyı Belki milyon kere anmıştım... Yıkıldı o ev, Bir beton yığını dikiliyor oraya şimdi... Bir vakit gelecek, O beton da anılara sahip olacak... Ne çok yanmıştın eviniz yıkıldığında, Şimdi Şimdi anacığım Seni nasıl anlıyorum bilemezsin... Hayat buymuş, Öğreniyorum... Düşsem de Kalkıyorum, Çünkü ben Anneyim artık."
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
BOĞAZDAKİ DÜĞÜM şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
BOĞAZDAKİ DÜĞÜM şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Başınız sağ olsun Allah sabırlar versin.Yaşayan her canlı ölümü tadacak yaratan yüce Allah, ölümünde hayırlısını versin. Şaireyi kutluyorum.Ve validenize dualarımızla Yunus diyarından selamlar.
Saygıdeğer Hocam yaktın yüreğimizi Ana deyince akan sular durur.Allah sana sabırlar versin mekanı cennet olsun kolay değil ...en kalbi sevgilerimle...:(((((((
İNSAN YAŞAMI BU... GELİRLER VE GİDERLER HER GÜN GİDENİN YERİNE DOĞAR YENİ BİR BEBEK ÇOCUK OLUR, ABLA ABİ OLUR ANNE BABA OLUR NİNE DEDE OLUR GÖREV BİTER ONLAR GİDER NE SANA DIR YALNIZCA ÖLÜM NE BANA HEPİMİZE ............................Rabbim sabır versin kardeşim, hepimizin yaşadığı acı....Duygular çok güzel anlatılmış, kutluyorum seni sevgimle.
Şimdi çocuklara tatlı anılar bırakacağım diye çocuklara Karagöz olacağım :)
Sabır dilerim ve Şifa ve Huzur ve Kolaylık...
Sevgiyle kalın...