Nâr!.. Yorgun bir yüreğe, revâ mıydı düşmekliğin? Gama gark edilmiş azâdsız çilekeşe yok mudur merhametin? Yalazından nasîbi hep mi âh u zâr, Acı çığlıkları yutan nefesimin?
Oysa isli bir şal örtmeliymişim aşk ocağına. Yıldızsız gecelere bürünüp, ıssız yollara gitmeliymişim. Belâgatsiz sözler devşirmeliymişim sarhoş ağızlardan Gizlenmeliymişim titrek, koyu gölgeler ardına. -Gönül, beyhûde yere artık ahlanma-
Nâr… Boşuna değilmiş söylediğim sûzidilârâ şarkılar. Dîvânlardan aşırılmış aşkın yabancısıyım Leylâ’da yitmişlerin rehberi, içlerinde deli sancıyım. Bezm-i cânda düşmüş bana Yaşamak hissesi, bir sevdanın kızıllığında.
Derûnuma üflenen kader, ebedi keder mi? Zulmete ziyâ mı sûz-ı âhım Yâ Rabbi Bu sorgunun günâhını boynuma vebal sandım. Ahvâl-i hicrân ile yandım, söndür artık Allah’ım, Söndür kalbi kavuran cehennemi!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
****** NÂR... ***** şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
****** NÂR... ***** şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
GÖNLÜMCE VE DİLİMCE BİR ŞİİR OKUMANIN HAZZINA VARDIM...TEŞEKKÜRLER ŞAİR...DAHA ÖNCE SİZİ OKU(YA)MADIĞIMA ÇOK ÜZGÜNÜM... HER GELDİĞİMDE SAYFANIZA UĞRAMAKTAN VE ŞİİR OKUMAKTAN MUTLU OLACAĞIM...
"Nâr Nam-ı diğer yaaarrr Boşuna değilmiş söylediğim sûzidilârâ şarkılar"....kalbe dokunan dokunduğu yeri yakan manası derin ifadesi lâtif bu güzel şiirin şairine içten tebrikler:)
Nâr… Nâm-ı diğer; Yaaaarrr! Boşuna değilmiş söylediğim sûzidilârâ şarkılar. Dîvânlardan aşırılmış aşkın yabancısıyım Leylâ’da yitmişlerin rehberi, içlerinde deli sancıyım. Bezm-i cânda düşmüş bana Yaşamak hissesi, bir sevdanın kızıllığında. ... "tahassür" ün manasındaki derinliği yansıtan şiirinizi, bir ayna gibi tekrar size yansıtarak takdir hislerimi ifade edebilirm. Yazacağım fazladan bir keilme kendi adıma hariçten gazel okumak olur. Gönlünüze sağlık sayın tahassür...
Teşekkür ederim hocam. Her zaman yapıcı oldunuz. Şiir yolunda eğer bir gelişme kaydedebilmişsem temelinde sizin en alelade olanlarına bile güzel deyip güvenimi pekiştirmeniz yatar. O günlerde bunu hissettirmeseydiniz şiir sadece okuduğum bir tür olacaktı.
Teşekkür ederim. Bu vesile ile sizin eserlerinize bakma imkanı buldum. Şiirlerinizde bir yaşanmışlık var, ısmarlama duygular değil bunlar. Bazen insan yaşadığını, hissettiğini değil de hayal ettiği, olduğunu tasavvur ettiği, gözlemlediği olayları, hisleri, düşünceleri, tasarıları şiirleştiriyor. Kimi başarılı oluyor elbette. Ama okuyucuya geçen duygular yaşanmış olanlar diye düşünüyorum. Şiirleriniz ilk başta bu bağlamda gerçekten başarılıymış. Takibe aldım efendim. Saygılar.
şair, yar ve od demiş... yalaz yalaz yanarken yüreği bir katre su bulma ümidi ile... ve pişmanlık sanki kurallara göre oynamamışlığında oyunu... oysa aşk oyun değil ki... oynadığını sananlara sunulmaz aşkın gerçeği... olsa olsa bir oyuncak ellerine ya da ellerinde , beyhude eskiyip giden.
ve bir dua şiiri bitirirken... O'ndan medet!
Amin demeli mi dememeli mi, bilemeden Hayırlısı ne ise o olur elbet.
HER GELDİĞİMDE SAYFANIZA UĞRAMAKTAN VE ŞİİR OKUMAKTAN MUTLU OLACAĞIM...
SELAM İLE...
AŞK DAİM OLSUN...CG