hüznün çamuruna düştü yüzüm ki hep maviyi arar gözüm aç pencereyi kuzeyden biraz nefes alayım . .. …
devşirme pezevenkler ip üzerinde yürüyor bu dünyaya ait değilim güneşin yüreğimi yaksın bırak ben aya yürüyorum bak ve çiz tuvaline resmimi ömrümü sedefkar ellerine serdiğim
hafif meşrep gülüşler tırnakladı masum tenimi asıldı dilime küfürün binbir türlüsü tozunu sil geçmişimin yeniden başlayalım
puşt tuzakların ışık geçmeyen yollarında çocuk yanım intihar haydi tut elimi yalancı gerdeklerin kusmuk kokulu çarşaflarını parçalayalım döşümde it uluması karanlığın inleyişim! çığlık oldu dondu dudaklarım ruhumu açtım durma! iki basamak ötede eşiğin sana nefes alıyorum
ufacık bir sabi gibi kırılgan yanlarımı, peyke altına saklayıp nikbin duygularına büründüm usanmadım yine de dimdik gecenin üzerine yürüdüm şimdi utanmaz ellerin dikenli tellerindeyim ruhumun ince yanlarıyla sana kanıyorum esir al tutsaklığımı ölüyorum görmüyor musun?
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Boynum Darağacın şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Boynum Darağacın şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
devşirme pezevenkler ip üzerinde yürüyor bu dünyaya ait değilim güneşin yüreğimi yaksın bırak ben aya yürüyorum bak ve çiz tuvaline resmimi ömrümü sedefkar ellerine serdiğim ................................ belki derinliğini burda yakaladım şiirin yada yaşama bakışımdaki isyan yanıydı şiir okudukça beni hazlandıran ama bilirim şair bilirim keskindir kalemin yüregin ..
böyle anlarda hep o şiiri ve o şarkıyı anımsarım "keki sen mi geldin.." Atilla Ergun'un yazdığı kısa bir şiir...türkü yapmışlar bir iki defa dinleme şansım oldu "keki ytine sen mi geldin sen gelmişsen hoş gelmişsen"...
utanmaz ellerin dikenli tellerindeyim ruhumun ince yanlarıyla sana kanıyorum esir al tutsaklığımı ölüyorum görmüyor musun?
Şu emperyal dünyada kanmak var Ucuzundan yaşam adına kendi kusmuğu içinde Birde kanamak var kahramanca Boynunu darağacına koyarcasına! Şair ki darağacını tecih etmiş. Şiir ki sanat eseri olmuş.
Çok güzel ve anlamlıydı dizeler. Yürekten tebrik eder, Sevgiler, saygılar sunarım.
puşt tuzakların ışık geçmeyen yollarında çocuk yanım intihar haydi tut elimi yalancı gerdeklerin kusmuk kokulu çarşaflarını parçalayalım döşümde it uluması karanlığın inleyişim! çığlık oldu dondu dudaklarım ruhumu açtım durma! iki basamak ötede eşiğin sana nefes alıyorum
sert sözler..kısgın..umut daha derinde bir yerde..undergraund..siyah beyaz bir resimde kırmızı leke gibi sizi çarpıyor şiir..özgün söylemeler..
bunula beraber belki bir çok okuyana itici gelebilecek kösnül sözler..sokak jargonu..sanat ve edep üzerine bir yazı yazmıştım..ve tamda bu konuya değinmiştim..bu şiirde bu söylemeler sırıtmıyor..tam tersine şiiri sözüyle paralel bir söylemeye ses'e oturtuyor..etkileyici bir sesi var şiirin
yalancı sevdaların illegalitesinde dimağım durdu emperyal düşlerim karabasan tuzağında nikotin artığı nefesim yolla bana gül kokunu
buraya kadar..bundan sonrasına ise şerh koyuyorum..sanat estetik ve algılarla birlikte paylaşıldığında gizeminide korumalıdır..cinsellik hayatın bir parçasıdır..doğaldır ama sosyal yapının edep sınırları içinde paylaşılan yada söylenen kısmının estetik gizemli bir örtüsüde olması gereklidir..
şiir neden yazılır,ne gerek vardır sorusuna bir çok şairin verdiği yanıt üç aşağı beş yukarı aynıdır. kelimelerin bittiği..içinizdekinin düz cümlelerde veya bir lisanda karşılığını bulmadığı an şiire gerek duyulur ki buda imge dili dediğimiz yapının yada şiirin bir üst dil olarak algılanmasının gerçek sebebidir..
şiirin büyük kısmını beğenerek okudum..diğer şiirlerinize bakınca sizde şair algısını,imgelere bakınca belli bir okuma birirkiminiz olduğunu hatta bunun karşılığında bir felsefi derinliğinde olduğunu düşündüm..
SEVGİLİ DOST, ŞİİR YAZMAK KOLAY DEĞİL. KALEMİNİZDEN KOLAY OLMAYAN BİR ŞİİR OKUDUK BİR YAŞAM...BİR HÜZÜN...BİRAZ DA UMUT VARDI. YANİ ŞİİR DERİNLERDEYDİ.. Ben her zaman şunu derim"Ben şiir yazamam. Ben o an yüreğiminden ne geliyorsa onu yazarım" ŞİİRİNİZ SERBEST ŞİİRLERDEN ÖRNEK GİBİYDİ TEBRİKLER BENDEN. SONSUZ SELAM VE SAYGILAR..
yalancı sevdaların illegalitesinde dimağım durdu emperyal düşlerim karabasan tuzağında nikotin artığı nefesim yolla bana gül kokunu
Dizelerde isyanla karışık ağlayan şair aslında sevgilisinin yerine de ağlıyor fakat gözyaşları yetmiyor acılarını, kederlerini dindirmeye. çünkü karşılığı yok belki de. ve içine atıyor iki kişilik hüznü, acıyı. ve içten içe kendisini bitirirken saklı akıttığı gözyaşlarıyla kendisini onulmaz acılara salıyor.... Oysa Duyarlı olmanın yol açtığı yaraların sarılması, iyileşmesi için; yüreğin yeni, yaşanası bir geleceği hazırlanması için Bırakıp ardımızda yetim sevdaları Daha gün ışımaya başlarken çıkmalı umudun sokaklarına....
Şiir çok güzeldi günümün şiiriydi Yüreğine selam olsun sevgili şairim sevgimle...
ufacık bir sabi gibi kırılgan yanlarımı, peyke altına saklayıp nikbin duygularına büründüm usanmadım yine de dimdik gecenin üzerine yürüdüm şimdi utanmaz ellerin dikenli tellerindeyim ruhumun ince yanlarıyla sana kanıyorum esir al tutsaklığımı ölüyorum görmüyor musun? ----------
Bekleyişlerin yangın sarmalında bir gönül yanar içimizde, dudaklarımızdaki mavi alevlerle denizleri geçer, ruhumuzdaki kelimelerle sözcükler asarız yeşil ormanlara. Kendi yolculuğumuzun ılıman iklimlerinde sevdanın dumanları yolumuzu çizer, içten içe bir kanamayla ve gözlerimizin rotasıyla uzak iklimlerin fışkınları bedenimizi gölgeler... Tebrikler."
ki hep maviyi arar gözüm
aç pencereyi kuzeyden
biraz nefes alayım
HÜZNÜN ÇAMURU MU YALNIZLIĞIN ATEŞİ Mİ UMUTSUZLUĞU BUĞUSU MU BİLİNMEZ...
TEK BİLDİĞİM NEFES ALAYIM DERKEN NEFESİMİİZ ÇALABİLİYORLAR....
DERENİM TEBRİKLERRR....