Ey adem oğlu adem siz ki elleri saki ah ki avuçları deniz gözlerinizde sevgiyağmurları ve aynı gözlerinizde taşıdığınız kahır oklarıyla kırıp kirpiklerinizde taşıdığınız öfkenizi dinleyiniz…
Sürgün versin ektiğiniz tohum çatlarken anaç karnı toprağımızın umuda filiz sürsün papatyaların gamzelerinde kadınlığımız tamamlansın eksikliği titrek ellerinizle yapıştığınız sakındığımız canınızın en güvenilir saçak altı ‘etekliğimiz’!
Babamız, çocuğumuz, erimiz, yarenimiz asırlar boyu omuz omuza yürüdüğümüz siz! emdiğiniz, çiğnediğiniz ve göçtüğünüzde sığındığınız bağrı neden inkar edersiniz?
Şimdi susun ve silkelenin yapıştığınız ’saçlarımız’ aklınızı yorarken toprağın kadın kadının toprak olduğunu unuttunuz!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Kadın .. ve .. Toprak şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kadın .. ve .. Toprak şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
kadın ve toprak asırlardır tüketilen her tükenişte yeniden var olan doymaz ruhların kemirdiği aldıkça veren vermekten usanmayan şimdi düşünme vaktidir onlarsız neden eksiksiniz?
/seçkiyi hak eden bir şiirdi, okudukça okutuyor kendini, var olun /Kalimera beğenilerini sundu çokça/
Olmaz elbette toprak tek bir başına direk! Suyla samanı katıp karıştırıp hâl gerek ol çamuru kalıba taşıyan hamal gerek ! usta elinde Kerpiç, taş gibi kale olur... elbette hava gerek, güneş gerek,yalnız başına hiç bir şey , bir şey ifade etmez... Şu kainata bir bakıp her şeyin ama her şeyin bir eşi birde benzerinin olduğunu görmek gerek.. "Ben sizi bir kan pıhtısından yarattım" elbette toprak saklıyor cansız bedenleri fakat toprak olduğunu söyleyemeyiz.fizik beden su olup buharlaşıp akıp gidiyor.Kemik İskelet bin yılda geçse duruyor.Acep bu Bir dem kan pıhtısı değersiz midir ? Ya da olmasa idi..! Şu sıralar ülkemizde de yaygınlaşıyor Su içinde örneğin domates yetiştirmek..Bakalım topraksız daha neler yetişecek..! Her varlığın ,yaratılışın bir sebebi hikmeti mutlaka vardır.İnsan lar değerli hayvanlar,meyveler değersiz diyemeyiz..VE biri olmadan diğerinin olmayacağını da görmeliyiz... İnsanı ve insani değerlerimizi yücelten bizler değil miyiz ? Tıpkı şiirinizde kadın varlığımızı yücelttiğiniz gibi... Tebriklerimle efendim...
Neferi tarafından 6/29/2009 10:29:21 AM zamanında düzenlenmiştir.
ancak bizim ülkemizde, erkeğin kadına yaptıkları kadar, kadının kadına yaptıklarıda az değildir...
yüzyıllardır kaynana gelin-gelin görümce- arkadaş arkadaşıyla-v.s liste uzar gider birbirlerine destek olmak yerine tam tersi birbirlerini mahfetmek için uğraşıp durdular...
Kimine göre; kardelen olur vezirava’da ilkbaharla usul usul gülümser yeni bir mevsime. Süsén olur Reşko’nun yamaçlarında. Beri yolunda deste deste kır çiçeğidir, Berivan’ın tokası olur yer yer. Şıvan’ın burnundan girer yüreğinde tomurcuklanır dağ çiçeği gibi. Nérgéz olur Meydan belek’te yele kapılır. Kelebek olur, mezarlık mahallesinde nice yitip giden sevdaya inat. Keklik olur sürü sürü Sat’ta göle iner, yaban çiçeği olur rengârenk, Cilo buzullarına dost olur. Mor Dağın da eflatun eflatun mor menekşe olur. İner ovada dolanır kaynak ağızlarında Reyhan olur. Nehil’de patlar nehil çiçeği gibi, sonra kıvrım kıvrım dudakları gül olur. Ela gözlü dilber olur Karacaoğlan’ın dizelerine. Kışla tepesine çıkar seyr olur, dinler yüreğinin sesini. İki damla yaş olur göz pınarcıklarında yiğidin. Sonra bir şairin sözünde;
____________________“oy dilsizim oy gülmezim yağmur yüreklim, _____________________oy çiçek bakışlı yarim rüzgarım benim” olur.
Bir uçum gider Şemdinli ormanında dolanır, tusi’den öz alır, bal dudaklı, gerçek kara kovan balı olur. Hakkâri’de Zap’a uzanır, bir sıla türküsü olur. Hasretinde Şemdinli tütünü tüter. Çukurca’da ham meyve olur, yârin gül kokulu sabah kahvaltılarında, mis kokulu otlu peynir ya da koyun yoğurdunun kaymağı olur. Sümbül’ün başında bulut, gökte aşk, Depin’de alabalık ve bir duble rakı, yanı başında çeltik tarlası, şarıl şarıl dinletiler, taştan taşa çarpar Mozart olur,Depin çayın da. Monalisa dır, Leonardo da vinci tablolarında. Bir yaz günü Nehil bataklığında nilüfer, seher vaktinde yasemin kokusu olup yayılır ovaya, yağmur tıpırtısından sonra ki gök kuşağı olur. Feraşin yaylasında çobanın kavalına üflediği nefesteki ses olur. Sonra günün orta yerinde güneş, gecede mehtap, ilkbaharda filizlenen ilk çimene düşen çiy tanesi olur. İlk yaz esintisi ve rüzgârda fısıldaşan sır olur. Dökülür ahmed ARİF’in dizelerine şiir olur.
____________________“içmek _____________________gözlerinde içmek ay ışığını _____________________varmak, _____________________gözlerinde varmak can tılsımına _____________________gözlerin hani? ”
vargenéman’da kaçakçı bir sevdadır katır sırtında. Soğuk kış gecelerinde soba, şömine, tandır oldu. Döndü dolandı sevdanın son demi gelin oldu. Fırtınalı bir gece kızak sırtında hastaneye giderken anne oldu. Doğdu, güne ciyak derken kız kardeş oldu. Büyüdü abla oldu. Evlenince gelin, gelinken yenge oldu, görümce oldu. Gün geldi yatalak oldu, hala, teyze o da yetmez gibi bir baktı kaynana ardından da nene oldu. Hiç beyaz elbisesi olmadı, evlenince de, ölünce kefen yoldaşı oldu. Bir gün Fatma, elif, ayşe, revnek, kejé, diyana, meri oldu. Kimine göre leyla mecnununa, aslı keremine, zin memine,havva ademine,şirin ferhadına ve hatta meryem bütün mucizelere inat. Sonra Necati CUMALİ’nin Emine si oldu.
______________________Abanozdaki emine ______________________On yedisinde düştü ______________________Afro nun eline ______________________Şimdi yaşı yirmi bir ______________________Eridi gitti dört senede ______________________İpek saçlar vücudu bozuldu ______________________Ela gözlerinin ateşi söndü ______________________Kalmadı eski neşesi ______________________Alıştı zamanla küfre,tütüne ______________________Zamanla etrafına uydu ______________________Isındı evin adetlerine ______________________O içimizden birinin kızı ______________________Birinin kardeşi ______________________Aşık birine....
dili olsa da konuşsa cemaller adını koyamadığım sükut. Yüz sürülmemiş düşler faili sessiz. oysa ki; sen ve O çalmıştınız olimpostan ateşi. Aslı’nı sorarsan Kerem eylerim.
Çok güzeldi ..Gerçek olan tek gerçekti imgeleriniz..Kutluyorum günün şiirini.. Ve belleğimde tüm zamanların şiiri.
kadın ve toprak ..harikasın sevgili hüzzam... çok güzel... üzerinde düşünülmesi gereken dizeler..bütün börtü böcükleri bırakıyorum şiire.. sevgim saygım tebriklerimle değerli şair dost..
bu imge sağnağı şiirin için kucak dolusu papatyalarımızla erguvanlarımızı bırakıyoruz ayrılmadan önce sayfana ki ardımızdan gelenler burdan da ekrem ali geçmiş desinler buram buram soluklanırken güzel can ..kendine iyi davran ve bir tas su dök arkamızdan bir daha gelmemiz adına olarmı güzel can
Ey adem oğlu adem siz ki elleri saki ah ki avuçları deniz gözlerinizde sevgi yağmurları .. /.. ve aynı gözlerinizde taşıdığınız kahır oklarıyla kırıp kirpiklerinizde taşıdığınız öfkenizi dinleyiniz …
ÇOK GÜZEL ANLATIMLI BİR ŞİİR OKUDUM SİZDEN.KALEMİNİ KUTLARIM.KALEMİN DAİM OLSUN.SAYGI VE SEVGİLERİMLE...