dur hele hele birkaç bulut girsin kirpiklerime yaslansın gözlerim zifir geceye kepenk arası süzülsün sokak lambası saat onikiotuzyedi ilişen gözlerimde sensizliğin ötesine biraz daha küçülsün göz bebeğim az bekle hele...
gidiyorum sevgili! içimdeki sağır hisler yığını gidiyorum ömrümü kemiren otuzyedime ve sana henüz söyleyemediğim sessizliğe hiç istemezdim bilirsin uzattığım karanfiller hayalinde solmadan bırakmak ardımda bir tutam matem varlığıma haftalardır yabancı kapı komşular farketmeden avuçlarımda sensizliğin donuk yüzünü hissediyorum sevgili /adım adım
düşünüyorum da; kızıl şafağı karşılayan hırçın fırtına bir mavi dalgaya filizlenen alabora gençliğim hıçkırığımı korkak kıyılara saklayan hiçliğim kaç kaya kovuğunda boğulacak oyuk oyuk kimbilir...
zaman şafağın dördü akrep otuzyediyi birazdan vurduğunda düş kırığı ürperti, tarifsiz bir heyecan gölgeler yürek ucu yankı /canhıraş kılını kıpırdatmayan sûkut ha durdu ha duracak /anbean içimdeki fazlalık
ne zaman bir gökgürültüsünde şemsiyesiz kalırsan denizler ardı uzak duldalarıma sokul ki ıslatmasın apansız yağmurlar sana yandığım senden habersiz ve dokunmaya geciktiğim muson saçlarını bir de; alelacele nefeslediğin sigaranı belki de öksüz kalacak eksik hatıralar saçak altı serçe çırpınışı üşümelerinde bir çöp dahi tutunmazlığında oysa kaç kibrit yanmıştım yokluğuna, kaç?
vaktidir şimdi semaya yaslanmanın yarım izmarit, yarı açık çeşme altı soğuk kahve, üç-beş tamamlanmamış şiir ve dünden kalan bulaşıkları da bıraktım. gün yüzü değmeyen pencerem belki zor açılacak affet /utanırım nikotin sarısı tül perde geldiğinde havalandır dağınıklığımı unutma toplarken ıssız yatağımı
haydi artık! aldırma camdaki boğuk damlalara alev biter kül tütermiş içten içe boğazında gecikmiş bir düğüm /ismim mirasım sadece değersiz otuzyedim her şafak ürkek fısıltına yakın ıslanma iki gözüm ıslanma sakın...
-üzerine kırlangıç rüzgarları değen bir mezar taşına çizilmiş ismim. her yanım rutubet. ne yana dokunsam sen döküleceksin şiir şiir -
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
- o t u z y e d i - şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
- o t u z y e d i - şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ait olmayan ne varsa miad dolduruyor olduruyor bir yanını haybeye değil erken seher geç akşam kimse yetmiyor ne toplasam çıkarsam seni etmiyor.........
Başka bir şiirin yorumunda, bu şiirinizi ekleyin diye talep gelmiş. Başlığı görünce dikkatimi çekti. Çok etkileyiciydi. 35 in iki üstü... Ömrünüz bereketli,mutlu,sağlık ve neşe içinde geçsin. Tebriklerimle...
vaktidir şimdi semaya yaslanmanın yarım izmarit, yarı açık çeşme altı soğuk kahve, üç-beş tamamlanmamış şiir ve dünden kalan bulaşıkları da bıraktım. gün yüzü değmeyen pencerem belki zor açılacak affet /utanırım nikotin sarısı tül perde geldiğinde havalandır dağınıklığımı unutma toplarken ıssız yatağımı
haydi artık! aldırma camdaki boğuk damlalara alev biter kül tütermiş içten içe boğazında gecikmiş bir düğüm /ismim mirasım sadece değersiz otuzyedim her şafak ürkek fısıltına yakın ıslanma iki gözüm ıslanma sakın. TEK KELİMEYLE MÜKEMMEL DİZELERDİ TEBRİKLER SEVGİLER SELAMLAR.
Otuzyedi bende öylesine anlamlar bırakıyor ki yalnız yaşımın otuzyediyi altı geçişi değil, ıtuzyedi canın ateşler içinde canhıraç haykırarak yanışını anımsatıyor.
Belki de beni bu kadar etkilemesinin nedni budur. Çünkü yaşımız ister istemez otuzyedileri geçecek ama bir otel yangınında otuzyedi canın yok olmaması sağlanabilirdi sevgili şairim.
Dizeler bir daha okumam için çekiyor beni içine ve ben yne yaşanmışlıklara bakıp geçen yaşımın izlerini silmeye çalışırken üstümden bir tek alev kızılllığını silemiyorum dimağımdan.
^^dur hele hele birkaç bulut girsin kirpiklerime yaslansın gözlerim zifir geceye^^
Başlangıç bir anda vurdu, devamı geldi satır satır, doğrandı ekmeğime bin kahır. /Kalimera kutluyor mısralardaki kimsesizliğe isyanı ve savrulan zamana değer katan duyguların ince ince işlenişini./
Çok çok güzeldi. Hayatın lime lime dökülep sayfalara, pürçükleri üst üste getirilip birleştirilmesiydi dönüp bakıldığında... Ne bir bütün, ne de parça...
Çok yerlere gittim kendimce... Tebrikler kalemi, yüreği... Saygılarımla...
USTA İŞİ ŞİİRİNİZİ YÜREKTEN TEBRİKLERİM EFENDİM... YAŞAM DAİR NE VARSA GÖZLERİME SERİLDİ ADETA SAYGILARIMLA...
vaktidir şimdi semaya yaslanmanın yarım izmarit, yarı açık çeşme altı soğuk kahve, üç-beş tamamlanmamış şiir ve dünden kalan bulaşıkları da bıraktım. gün yüzü değmeyen pencerem belki zor açılacak affet /utanırım nikotin sarısı tül perde geldiğinde havalandır dağınıklığımı unutma toplarken ıssız yatağımı
rüzğar çanları tarafından 5/29/2009 4:47:34 PM zamanında düzenlenmiştir.
Eğer şair, şiirine ; " dur " ile başlayıp," hele " yi te'kid yaparak ikinci dizenin başında da tekrarlarlıyor ve " birkaç bulut girsin kirpiklerime " diye devam ediyorsa o şiirden hüzün damlamasından daha doğal ne olabilir?
Akıcı ve etkileyici, Birebir yaşatır gibi sürükleyici..
haydi artık! aldırma camdaki boğuk damlalara alev biter kül tütermiş içten içe boğazında gecikmiş bir düğüm /ismim mirasım sadece değersiz otuzyedim her şafak ürkek fısıltına yakın ıslanma iki gözüm ıslanma sakın... güzel çağrışımlardı kutlarım kalemi ve de yüreği saygılarımla...
yüreği ile sarmak ,duldalarına almak ,ıslanmaktan korumak ...sevda anlatımı dizelerinizle otuz yedinize seslenmişsiniz.saat 12.37 de duygular karışmış biraz ...acabalar olsada gönül bu söz dinlememiş.akmış sevdanıza doğru.dilerim en güzel yarınlar sizlerle olur.çünkü saat 12.37 bakın yeni günün ilk saati.yüreğinize sağlık duru yalın bir sevda anlatımı. coşku dolu bir sevda aktarımı .şiir ,şiir akmış yüreğinizden saygılar sevgilerle hoşçakalın
haydi artık! aldırma camdaki boğuk damlalara alev biter kül tütermiş içten içe boğazında gecikmiş bir düğüm /ismim mirasım sadece değersiz otuzyedim her şafak ürkek fısıltına yakın ıslanma iki gözüm ıslanma sakın...
-üzerine kırlangıç rüzgarları değen bir mezar taşına çizilmiş ismim. her yanım rutubet. ne yana dokunsam sen döküleceksin şiir şiir - ÇOK ANLAMLIYDI HİLMİ BEY...YÜREKTEN KUTLUYORUM ŞİİRİNİZİ VE SİZİ..SEVGİLERİMLE..
Mükemmel her zamanki gibi okunası tekrar tekrar okunacak kadar güzel bir şiirdi.Sevgili yüreğinize sağlık. Ben de aynen bu şiirle kaldım.İyi geceler... Saygı ve sevgilerimle selâmlar...Üstad.
Çaresizce kızarır insanın gözleri, kelimeler, sarhoş bir kaç cümle gibi yalpalanır odanın ortasında. Usul usul yanaklarından sızarken sıcak tuzlu gözyaşları, ıslanmamak mümkün mü acaba ?. Güzeldi şiir 'bir veda busesi' gibi sızıyor insanın içine..
haydi artık! aldırma camdaki boğuk damlalara alev biter kül tütermiş içten içe boğazında gecikmiş bir düğüm /ismim mirasım sadece değersiz otuzyedim her şafak ürkek fısıltına yakın ıslanma iki gözüm ıslanma sakın...
_________
kimileri icin otuzyedi..kimisi icin kirkyedi ama ayni duygularin hissedilisi, yansimasi farkli otuzyedinin.. birakmis oldugu izler can yakiyor bu sayinin,o sekilde düsünmeye otuzyedi itmiyor bizi biz kendimizi,kaybedilmislikleri itiyoruz.. aslinda gercek olan tek birsey var olsun bu sayi ile gündeme geldi anlatim ve basariya ulasti..cok iyi anliyorum Bu kalemin renginide cok seviyorum ..ayni nihan örtmenimin kaleminden kokuyor Kutluyorum düsünen yüreginizi
Elliye onüç varken kuşanmış yürek hüzne daha nice hisler düşecek yaşanacak zamana ve daha nice ıslaklıklar gelip akacak evre evre duygu sağanakları….............İçimden geldi ve yazdım Üstadımk.
Her zamanki gibi yine muhteşem bir şiir akıp gelmiş hüzünle beyaz sayfaya.............Harika şiirinizi ve yazan yüreğinizi kutluyorum. Kaleminiz susmasın. Saygılarımla.
Kimi şiirleri okurken yaşarız adeta,hissederiz her zerremizde, yürek vardır şiirde atan...,yaşam öyküsüydü şiir gözlerimin önünden geçen, hüzün kareleriydi puslu bir cama yazılan,dokunsan ha ağladı ha ağlayacak...
harika bir şiir üstadım,haz alarak okudum. sayın yöneticiler günün şiiri seçselerde hazzımız bir kat daha artsa,yoksa yazık olur bu şiirede şairede. saygılar sunuyorum.
vaktidir şimdi semaya yaslanmanın yarım izmarit, yarı açık çeşme altı soğuk kahve, üç-beş tamamlanmamış şiir ve dünden kalan bulaşıkları da bıraktım. gün yüzü değmeyen pencerem belki zor açılacak affet /utanırım nikotin sarısı tül perde geldiğinde havalandır dağınıklığımı unutma toplarken ıssız yatağımı
haydi artık! aldırma camdaki boğuk damlalara alev biter kül tütermiş içten içe boğazında gecikmiş bir düğüm /ismim mirasım sadece değersiz otuzyedim her şafak ürkek fısıltına yakın ıslanma iki gözüm ıslanma sakın...
BİR HÜZÜN KASIRGASINA KAPILDIM BU MAYIS SABAHINDAA GÜZEL DİZELERİNİZE YASEMİN ÇİÇEKLERİ BIRAKTIM BİR DAHA Kİ GELİŞE KADAR CİCİ BAKIN ONLARA SEVGİLER............................
gidiyorum sevgili! içimdeki sağır hisler yığını gidiyorum ömrümü kemiren otuzyedime ================================ Hasreti arkada bırakıp uzaklara gider gibi, Gelmez artık bu aşkın ne başı nede dibi. Tebrikler Yüreğinize . Saygılar üstadım.
vaktidir şimdi semaya yaslanmanın yarım izmarit, yarı açık çeşme altı soğuk kahve, üç-beş tamamlanmamış şiir ve dünden kalan bulaşıkları da bıraktım. gün yüzü değmeyen pencerem belki zor açılacak affet /utanırım nikotin sarısı tül perde geldiğinde havalandır dağınıklığımı unutma toplarken ıssız yatağımı
kutlarım üstat... aldı götürdü şiir biiz bilmediğimiz alemlere.... hissediş ve söyleyiş olarak mükemmel bir şiirdi....selam ve hürmetler...
sayfa ıslak, okuyucu bile ıslandı muhatabı nasıl ıslanmaz ki şiir dostu...içinde yaşama dair çok şey vardı, duygular zaten hüzün adına arı gibi çalışmış...maviler yüreğinize, saygımla, kocaman selamlar gönderiyorum...
alev biter kül tütermiş içten içe boğazında gecikmiş bir düğüm / ismim mirasım sadece değersiz otuzyedim her şafak ürkek fısıltına yakın ıslanma iki gözüm ıslanma sakın...
İnsanın hiç itiraf edemediği duygular o kadar güzel ve vurucu dökülmüş ki kaleminizden, bana düşen de tüm yüreğimle kutlamaktır. Saygı ile.
Yüreğine sağlık.
Daha güzel ve kalıcı şiirler dileğimle,
Selamlar sevgiler.