(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
EY! TÜRKAN SAYLAN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
EY! TÜRKAN SAYLAN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli abim sizi görmek ne güzel nasılsınız?. Türkan hocamız için yazdığınız şiir harika olmuş yüreğinize emeğinize sağlık. İçtenlikle kutluyorum kaleminizi. Selam ve saygılarımla...
Siir hem sekil olarak hem de fikir olarak alkislanacak güzellikteydi, Saylan Hocaya Allahtan Rahmet diliyorum. Burada onu ve insanligi tam kavrayamamis düsüncelerle Onu tartismak cok yersizdi.
Fikir ve aydinliktan korkan yobaz kafalarin bildik saldirilariydi.
TEŞEKKÜR EDERİM. YORUMLARI OKURKEN BAZI GÖZÜME DEĞEN ÇAPAKLAR OLDU. ASLINDA GÖRMEZLİKTEN GELMELİYİZ. NORMALDİR . GİDENİN ARDINDAN KONUŞAN ÇOK OLUR ASIL GERİDE NELER BIRAKTIĞIDIR. PEYGAMBERİMİZİN BU KONUDA HADİSLERİ VARDIR. AMEL DEFTERLERİ AÇIK OLAN KİŞİLER HAKKINDA. BURAYA DEĞİL ORAYA YAZILANLAR ASIL ÖNEMLİ OLANDIR. GERİSİ BOŞTUR BOŞ...
"....Seni ilk kez gördüğümde henüz 30’lu yaşlardaydım. Bana o zaman;
"Henüz yolun çok başındayız, daha çok uzun yolumuz var, Emine. Gel birlikte yürüyelim" demiştin.
Şaşırmıştım!..
Çünkü, yolun bu kadar uzun olabileceğini düşünmemiştim. Şimdi yaşım 50’lere geldi ve sen, yolun yarısında dönüp, bize el salladın, ardından da;
"Ölüme hazırım" dedin ve aniden gittin. Öyle bir koca boşluk ki sensizlik. Boşluğunu KİM dolduracak? Bu yolu sensiz nasıl yürüyeceğiz? Yolumuz karanlık Türkan Hocam. Senle iken aydınlanıyordu, Atatürk’ümüzün bize açtığı yol... İleriyi gören gözlerin ışık olmuştu, önümüzü görüyorduk. Ya şimdi? Bizi öksüz, yetim bıraktın. Sensizliğe nasıl alışacağız Türkan Saylan? Acı veriyor yokluğun.... Üzerimizde çok hakkın var... Helal et hakkını Türkan Saylan. Yattığın yerler cennet olsun... Türk Ulusunun başı sağ olsun.
Emine Pişiren/Bursa/19.05.2009"
PAYLAŞIMINIZA SONSUZ TEŞEKKÜRLER... SEVGİ VE SAYGILARIMLA
Fatih Altaylı Türkan Saylan'ın umre yaptığını biliyor muydunuz? 19.05.2009 07:31
Prof. Türkan Saylan'ı kaybettik. Bugün yayınlanacak bazı gazetelerin manşetlerini tahmin edebiliyorum. Zil takıp oynayacaklardır. Hakaretin boyutunu nereye kadar vardırabileceklerini tahmin etmek ise güç. Çünkü bunun için o tıyneti bilmek gerekir. Ben bilemem. O zil takıp oynayacak taifeye, bir nebze arları varsa utanmaları için bir minik hatırlatma yapmak istiyorum. Bilirler mi, ki o sevmedikleri, o nefret ettikleri, o dinsiz dedikleri Türkan Saylan, 1983 yılında bu yana "Hacı" Türkan Saylan'dır. Bilmezler, çünkü Türkan Saylan onlar gibi din üzerinden güç toplamak, din üzerinden ticaret veya siyaset yapmak isteyen biri değildi. Bu yüzden de umre ziyareti yaptığını hiçbir zaman, en ağır saldırılar karşısında bile vurgulama ihtiyacı hissetmedi. Şaka yapmıyorum. Türkan Saylan 1983 yılında Mekke'ye gidip, Kabe'yi tavaf ederek umre yapmıştı. Ben de bunu iki yıl önce, tam da bugünlerde yanlış hatırlamıyorsam Ayşe Arman'ın kendisiyle yaptığı bir röportajda okumuştum. Utangaç bir eda ile köşede kalmış bir bölümünde.....
Bu da tatmin etmez ona nefretini,kinini kusmak için fırsat kollayanları ya,ben yinede Fatih ALTAYLI'nın bu yazısını paylaşmak ihtiyacı hissettim."ÖLÜDEN ŞEYTAN BİLE UMUDUNU KESMİŞTİR" diye çok bildik bir söz vardır lakin şeytandan daha şeytanlar var.Ayrıca cenaze namazını kıldıran emekli müftünün konuşmasından da bazı bölümleri ekliyorum
"Teşvikiye Cami'ndeki cenaze namazını kıldıran Beyoğlu emekli Müftüsü İhsan Özkes, duygusal bir konuşma yaptı. 2002 yılında tanıştığı Türkan Saylan'ın vasiyeti gereği cenaze namazını kıldıran Özkes, konuşmasını hadislerle süsledi.
Türkan Saylan'ın ödülünü Allah'tan alacağını söyleyen Özkes "Annesi Leyla hanım'dan dolayı kendisine misyoner ve kafir denmesinden dolayı çok rahatsızdı. Kendisine "KAFİR" denilen her Müslüman bundan rahatsızlık duyar. Bu yakıştırmayı yapanlar, merhumenin cenazesine saygı göstermelidir. Türkan Saylan hanımefendi, ömrünü eğitim ve cehalete karşı savaşla geçirdi. Kansere rağmen kenara çekilmedi. Sadece iki oğlunun annesi olmadı. Onbinlerce öğrencinin anası oldu. İnsan eğitiminin önemi hepinizce malumdur. Eğitime verdiği destekten dolayı ödülünü Allah'tan alacaktır. Allah, 'Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu' diyor. 74 yıllık ömrünü eğitime ve sağlığa adadı. Acı bir gerçek şudur ki, her canlı ölümü tadacaktır. gerçek ölüm, dirilerin ölümüdür. Kuran'da şöyle deniyor. 'Her kim zerre ağırlığınca iyilik yaparsa karşılığını görecektir.
Türkan Saylan Hanımefendi aslında ölmemiştir, istirahata çekilmiştir. Onun adı eserleriyle hep anılacaktır. Samsun'a çıkışının 90. yılında Ulu önder Atatürk'ü rahmetle anıyoruz. Prof. Dr. Türkan Saylan Hanımefendi dünyasını madden değiştiriyor. Ancak onun başlattığı hizmet devam ediyor. Bugün milyonlarca insan onu duayla anıyor. Rahmetle anıyor. O bizlerden ayrılıyor ama bizden daha fazlası onu diğer tarafta karşılamaya hazırlanıyorlar. Ölüm sevgiliyi sevgiliye kavuşturan bir köprüdür. Türkan Saylan Hanımefendi'nin burada kaldığı kadar diğer tarafta da sevdikleri vardır. Ölümünden az önce görevini tamamladığını söylemişti. Umarız merhumenin bıraktığı yerden hizmet bayrağını devralacak nice Türkan Saylanlar çıkacaktır."
Öte yandan namazı kıldıran eski Beyoğlu Müftüsü İhsan Özkeskin, Saylan ile olan tanışıklığını dile getirdi. Saylan'ın kendisini ziyaret ettiğini bu vesile ile tanıştıklarını, zaman zaman dini sohbetler için kendisine geldiğini belirtti."
" Saylan’ın ölümüne sevinen zavallılar!
Hayatının son günlerinde de başarıları ve hizmetleri cezasız bırakılmayarak evi basılan Prof. Dr. Türkan Saylan’ı kaybettik...
İyileştirdiği hastalara, okuttuğu gençlere, şefkatli kollarına sığınanlara... Ve elbette laik, demokratik, sosyal, hukuk devletinden yana tavır alıp, Türkan Hoca’nın yolundan gidenlere sabır dilerim.
***
O; vasiyet olarak ailesinden ve Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği’ndeki arkadaşlarından tek bir şey istedi:
“Okuttuğumuz kız öğrenci sayısını 36 binden 100 bine çıkarın, Türkiye’deki her köye bir okul yapın ve her kasabada kız öğrenci yurdu açın...”
Yani son yolculuğuna çıkarken bile bu ülkeyi düşündü.
Peki; bu ülkenin bazı “vatandaş”ları ona ne yaptı?
İkisi aynı anda nasıl oluyorsa; hem dinsizlikle hem de misyonerlikle suçladılar.
Onu darbeci ilan ettiler.
Dün ölüm haberinin duyulmasından sonra da “bayram” yaptılar...
Ölenin arkasından konuşulmayacağını bile unutarak; hakaretlerini, iftiralarını, saldırılarını sürdürdüler...
Aşağıda, www.haber7.com adlı internet sitesinde dün yayınlanan bazı okur yorumlarını, sizden ve Saylan’ın aziz hatırasından özür dileyerek yayınlıyorum.
Okuyun ve nasıl bir ülkede, kimlerle birlikte yaşadığımızı kendi gözlerinizle görün:
* Hepimize hayırlı uğurlu olsun. Toprak bile kabul etmez.
* Bir ebucehil daha gitti, çok şükürler olsun. Devamını diliyorum Allah’tan.
* Nasıl yani; bir de cenaze namazı mı kılınacakmış? Ne gerek var efendim; bale yapılarak uğurlansın hanımefendi. Nasılsa kendisi de böylesini isterdi.
* Bence Sayın Fazıl Say piyanosuyla bir tören yapsın, daha iyi olur.
* Mezarında Mozart çalıp bale gösterisi yapılması daha uygundur diye düşünüyorum...
* Yıllarca namaz kılanları horladı, baş örtüsüne söylemediğini bırakmadı, şeriatın ne olduğunu bildiği halde, kahrolsun diye bağırıp laiklik dedi... İşte şimdi şeriatla yüzleşme zamanı; tabii yüzü varsa!
* Saylan’ın ölümü inşallah tüm ateist-siyonistlere ibret olur.
* Üzüldüm dersem yalan olur. Ömrünü şeriata düşmanlık yaparak geçiren biri olarak tarihe geçti.
* Bu kadının cenazesini kıldıracak imamlar, o gün iş yavaşlatma eylemi yapsın.
* De get hadi derine...
* Cenaze törenine başörtülüler alınacak mı?
* ADD üyeleri, haydi Türkan Hanım sizi bekliyor o tarafta...
***
Bu yaratıklar insansa, insanlıktan istifa ediyorum!
Sen bize üç beden büyüktün Türkan Hoca... Rahat uyu...
Mustafa Mutlu.....
Dün bir yazının altına eklemiştim yukarıdakileri......Buraya da gördüğüm lüzum üzerine ekledim,mükerrer oldu lakin başka söze gerek yok anlayana bunlarda yeter....Saygılar Ozanım saygılar...
Eş:)Hülya tarafından 5/20/2009 11:59:27 PM zamanında düzenlenmiştir.
feyzi efendi sana verilecek cevabım çok lakin fuzuli olur vede fuzuli nefes harcamak haram olduğundan sen kendi kendine ulu ve de başını ye )))) sana cevap vermek gibi bir yanılgıya tekrar düşmeyeceğim...
feyzi efendi biz müminler ve vatan severler ne okuduğumuzu çok iyi bilir vede gereken neyse onu anlarız....
hülya hanım o sözü alıntı yapıp yazdığında aynı sözü sölemiş olur... ve ulumuş işte.... kuranı kerimi sakın olaki bu safsata şiirinize alet etmeyin.... yoksa o ismi lazım olmayan hatun sizi çarpar:))) siz en iyisi balerinler üzerine şiir yazın.... okul sıralarında namz değil balerin isteyen o ismi lazım olmayan kişi için siz balerinler üzerine uluyun..
"hülya hanım şöyle bir gafta bulunmuş , bu yaratıklar insansa ben insanlıktn istifa ediyorum ....Bunu ben değil MUSTAFA MUTLU söylemiş dikkatli okuyun bir ikincisi "ulumuş"u size iade ediyorum...
"Allah sadece imanından razı olduklarına vaaediyor cennet".....Bu bilgiyi NİHAT HATİPOĞLU öğrenememiş demek ki bir sohbetinde cehennemde hiç kimsenin kalmayacağını herkesin günahlarının bedelini ödedikten sonra cennete gideceğini söylemişti.Eğer sizin verdiğiniz bilgi doğru ise ben hocanın söylediğini anlayamamışım ya da hoca yetersiz islami açıdan yok eğer hocanın söylediği bilgi doğruysa bırakınız varsa günahı Allah sorar hesabını.Ayrıca yine hoca sohbetinde demiştiki;Hz.Muhammed(s.a.v) efendimiz kabirde bir mezarın başına ot diker ve sahabeden biri sorar sebebini,der ki,"bu kabirde yatmakta olan azap görmekte gıybet ettiğinden dolayı bu sebeple bu otu ektim ki ot Allaha her secde edişinde azabı hafifleyecek"
Kardelenleri gül bahçesine çevirir kabrini...Ve Hz.Alinin bir sözü "Hayatın karşına çıkardığı müşkül hadiselere sabır ve tahammül et. Onları hiç kimseden bilme ve hiç kimseye karşı kalbinde bir adavet besleme; hiç kimseye hiddet ve şiddet gösterme. Bu suretle hareket edersen en büyük müşkülleri bile yenersin ve sen de "insan-ı kamil" mertebesine erersin."....En olumsuz,sıkıntılı ve rahatsız anında bile hiddetlenmedi tam aksine herkesi sükunete davet etti "ölüme hazırım" dedi gitti.
"ah Tamara | Mesaj gönder | Arkadaş listeme ekle | Engelle | 21.05.2009 00:22:06 Allahın müslümanı,Kuranın müslümanı olmadığınız açık...Öyle olsaydı onlara teslim olurdunuz gidipte Türkan Saylanın dinine değil...Allaha kitaba ve resule savaş açanların dinine değil..."....Haddinizi aşmayınız dikkatiniz çekiyorum cevaplarımda sorum yok ki başka cevap vermek istemediğimdendir siz benim dinimin imanım ölçeri değilsiniz.
hülya hanım şöyle bir gafta bulunmuş , bu yaratıklar insansa ben insanlıktn istifa ediyorum ....
önce insan olup sonra istifa edeceksin...olmadığın bir sıfattan istifa etmek nasıl oluyo.... haa öleya türkan saylan onuda halleder.... okuttuğu kızlardan belli....kimleri okuttuğu vede okutup burslar verip mezun ettiklerinin pkk vede diğer terör örgütlerinin dağ kadrolarında meze olduklarını biliyoruz... kendileride biliyor hülya hanımın.... lakin bağnazlık bu ya ulumuş işte.......
Allahın müslümanı,Kuranın müslümanı olmadığınız açık...Öyle olsaydı onlara teslim olurdunuz gidipte Türkan Saylanın dinine değil...Allaha kitaba ve resule savaş açanların dinine değil...
Hülya hanım: Yeni eklediğiniz bölüm için de teşekkür ederim. Şunu herkes bilsin ki, bunlar müslüman falan değiller.. Bunlar, indirilen değil uydurulan bir dini ellerine almışlar, dindarız diyerek bu sayfada kendini gösterenler gibi, belli bir zeka düzeyindekileri kandırıyorlar. Çünkü öyle işlerine geliyor ve o yolla keselerini dolduruyorlar. Sorsak burada dinden bahsedenlerin hiç biri anlayarak Kuran okumamıştır. Kulaktan dolma bilgilerle ve ağababalarının feyvalarıyla(!) ahkam kesiyorlar.
Size kısaca şunu söyleyeyim; Kuran'ı en az dört defa hatmetmiş ve sık sık da takıldığım sureleri yeniden okuyan birisi olarak, bunlar müslümansa ben değilim.
1biz çocuklarımıza okul sıralarnda namaz kılmasını değil bale yapmasını istiyoruz!diyor sevgili türkan saylanınız...Alemlerin rabbinin böyle diyen biri için cennet vaadi yok...Dediğiniz kişilerinde vaadebilecekleri bir cennetleri yok...Allah akledenleri muhatap tutarak hayırlı iş tutanları ve sadece iman edenleri cennetine koyacağını söylüyor...Türken Saylan cennete gittide bana yer kalmadı diye hayıflenmıyorum,keşke gitse,keşke Alemlerin Rabbi affetse ama Allah sadece imanından razı olduklarına vaaediyor cennet...Kendi dinine savaş açamları ve küfredenleri göndereceği yeride belirtmiş ayrıca...
İkna Odaları'nın mucidi, Ergenekon Cuntasının bilimsel kanadının temsilcilerindenTürkan Saylan ömrünü adadığı İslam düşmanlığı mücadelesini bu saatten sonra Cehennem Zebanilerine karşı sürdürecek.
İslam'a ve Müslümanlara karşı ömrü boyunca TSK ve TÜSİAD adına tetikçilik yapan Saylan Lions ve Rotarylerin finans desteğiyle, Bankaların verdiği paylar ve AB fonlarıyla bütün bir ülkeyi haki renge boyamaya gayret etti.
"Herkes Atatürkçü olacak!" saplantısıyla darbelerin, muhtıraların, andıçların önünde koştu durdu. 28 Şubat darbecileri ile, Ergenekon cuntası ile iş tuttu. Utanmadı, arlanmadı, sıkılmadı hiç bir zaman ki; aydınlanma, çağdaşlaşma ve eğitim mücadelesi dedi, bütün kirli emel ve ilişkilerine.
Şimdi "çağdaş melek" diye pazarlanan bir "çağdaş şeytan" için emri hak vaki oldu. Asıl şimdi bakalım neler olacak? Allah'a ve Rasulüne Atatürkçülük adına meydan okuyan, savaş açan, sinsi tuzaklar kuranların akıbeti nasıl olacak?
Kardelenler Projesi adı altında İslamı toplumsal hayattan silme mücadelesini ülkenin en ücra köşelerine kadar götürürken TSK'nın, TÜSİAD'ın, AB'nin ve Merkez Medya'nın büyük desteğiyle hareket eden Saylan efsanesi "bütün canlılar ölümü tadacaktır" duvarına tosladı.
Saylan ve benzerleri ölüm sonrasında bile dürüst olabilir mi ki? Eğer olabilselerdi cenaze törenlerini de laik ve çağdaş değerlere uygun icra edilmesini vasiyet ederlerdi. Yıllarca Kur'an'a, ezanın çağrısına, namaza, camiye meydan okumuş Kemalist bir kadın şimdi de utanmadan, sıkılmadan, arlanmadan Kur'an okunan, ezanın çağrısıyla toplanılan, namaz kılınan cami avlusunda toplayacak insanları. Pişkinliğin bu kadarı ancak Saylan gibilere yakışır.
Tutarlılık ve olduğu gibi görünmek konusunda Leyla Gencer'in tırnağı bile olamaz bu gibiler. Teşvikiye Camii değil o cenaze töreninin yeri, Devlet Opera ve Balesi sahneleridir. Çok sesli müziği severdi ayrıca. Yalnız müzik topluluğunu yönetecek şefin adı zinhar Muhammed vs olmasın. Çünkü kendisini bunu bir utanç vesilesi saydı hayatı boyunca. İslam'a ait her türlü kavram ve sembolü gericilik/yobazlık sayan Türkan Saylan cansız bedeni ile bile kavram ve sembollerimizi kirletmeye girişiyor.
Türkan Saylan'ın yasını kimler tutsun? Elbetteki her renk ve çevreden darbeciler, İslam düşmanları, zor ve zorbalıkla halkı aydınlatmayı bir vazife sayan ilerici çevreler... TSK ve DİSK, TÜSİAD ve TKP, Halkevleri ve AB, Tabibler Odası ve Cumhuriyet Gazetesi, Ergenekon Cuntası ve Birgün Gazetesi, Encümen-i Daniş ve KA-DER vs, vs,
VAKİT okurları kendi aralarında "teolojik" açıdan şu sorunun yanıtını vermeye çalışıyorlarmış:
"Türkan Saylan cehenneme mi gidecek?"
Bence bu konuda tartışmalarına hiç gerek yok...
Çünkü...
Ölçü gayet basit:
"Eğer küçük bir kız çocuğunu tacizle suçlanan Hüseyin Üzmez, öteki dünyada altından ırmaklar akan cennette ağırlanacaksa... Ömrünü küçük kız çocuklarının eğitimine adamış Türkan Saylan varsın o cennete gidemesin..."
ah tamara ah tamara, aldığınız kullanıcı adı bile sizin nasıl fır döndü ve mixer olduğunuzu yansıtıyor gözlerimize. Nankörlere sürçü lisan eylenir mi acep? Yiyozzz, içiyozzzzz, altımıza ediyozzzz, yan gelip keyfimize bakıyozzz değil mi ah, tamara vah tamara... Hesaplar 80 yıl öncesi yapılmış zaten. İngilizin repikleri ile buralarda söyleşiler yapmadan önce; Şu kullanıcı adını bir düzelt bakalım hele, sonra çık karşımıza... İsimler kişinin karakterini yansıtırmış, Ah tamara vah tamara...
Hiç bir şeyden emin olmayınız. Dine sövdüğünü kulağınızla duydunuz mu? İnsanlığa hizmet edene saygı duymak gerekir. Yargılamak, cezalandırmak yetkisi Allah'ındır. Dini kullanarak yapılan katliamları unutmayınız. Herkesin inancı içindedir. Kul hakkına inanmayan tarikat liderleri, 'Siz sorunlarınızı bana iletin, Allah'a sorayım, size bildiririm.' diyenler vardır. Kişinin kendi sesinden dinledim. Daha neler neler... Bence dönüp onları yargılayınız.
Fatma hanım dinime söven müslüman olsa bari denir...aldığı her nefeste allahın dinine küfreden biri için cenneti nasıl beklersiniz anlamış değilim.dahası dediğiniz zevat ölüm ona gelmezden önce böyle bir gaile içinde değildi...öldükten sonra hesaba çekileceği bir hayatın olduğuna inanmıyordu...ama belli ki siz inanıyorsunuz ve sevdiklerinizle birlikte diriltileceksiniz...bu yüzden seviyorum dediğiniz kişileri daha dikkatli ve rikkatli seçin derim...vesselam...
O değerli insana bunları yazacak kadar kin ve nefret dolu kişilere yuh olsun...! Erbakan gibi yapsaydı Cennet'e mi gidecekti sizce? Ve gitmediğini nerden biliyorsunuz? Veya inanç sömürücülüğü yapıp halktan ve müritlerinden topladıkları sermayeyle yurtdışında yaşayan, çevresini saraylarda yaşatanlardan olsaydı... Siz bu kalbinizle Cennete gideceğinizi mi sanıyorsunuz? Yazıklar olsun size... Takdir etmediğim kişilerin arkasından bile Fatiha okuyorum. Hangimiz daha fazla müslümanız? Dinimizin emirlerine ne derece uyduğunuz burada yazdığınız cümlelerinizden belli... Hele siz bir kadınsınız, değerini bilmeniz gerekirdi! Savunduğunuz rejimlerdeki kadınların durumunu görmüyor musunuz? Sizin gibi müslümanlardır insanları dinden uzaklaştıran.
Beyler bayanlar ben adı geçen kişi ile fikren hayatı hiç bir yerde kesismemiş bir insanım ama bu yorumu ben yazmadım.Benim adıma böyle bir yorum yazılmış.Adı geçen kişiyi Allah yaşadığı gibi haşretsin.
abdulkadir korkmaz tarafından 5/21/2009 12:54:25 AM zamanında düzenlenmiştir.
'De ki: Ey kafirler, yenileceksiniz ve CEHENNEME SÜRÜLECEKSİNİZ' Güzel bir ayet... Kafirin kim olduğunu tartışmak gerek. Gerçek müslümanın içi bu kadar kin ve nefretle dolu olmamalı, Türkan Saylan gibi insan sevgisiyle dolu olmalı. Sizin gibi düşünenlerdir dine en büyük düşmanlığı yapan, nifak tohumları serpen. Ne kadar eminsiniz Cehennem azabını tadacağından? Yoksa Cennetten yer satanlardan mısınız? Ben de diyorum ki düşmanlık, kin ve nefret duygularıyla dolu olanlara, değer bilmezlere yuh olsun.
Benim Kuran'dan okuduğum, öğrendiğim kadarıyla kimin dindar, kimin dinsiz olduğuna ve kimin cezaladırılacağına, kimin mükafatlandırılacağına Ulu Tanrı Karar verir.. Din Allah ile Kul arasındadır. Kendinizi Tanrı yerine koyarak; Dini vecibelerini yerine gietirmek için Hacca gitmiş, ancak Allah ile kendi arasında olan bir şeyi, sahte dinciler gibi, kimseyle paylaşmamış birisine böylesine saldırmyı ve iftiralarda bulunmayı siz müslümanlık mı sanıyorsunuz?
Yüce Tanrı'ya hesabı vatana millete böylesine hizmet etmiş olanlar mı yoksa din kisvesi altında, dini kullanarak halkı soyan; kul hakkı yiyenler ile sen ve senin gibi maşalar mı hesap verecekler?
"Hesap Görücü Olarak Allah Yeter" diyorsun ama hükmü sen veriyorsun. Bu nasıl Müslümanlık?
Sen ve senin gibiler Türkan Saylan'ın müslümanlığını sorgulayamazsınız!.. Ama ben sizin müslümanlığınızdan kuşkuluyum. Çünkü Müslümanlık sizin bildiğiniz "Uydurma Din" değildir!..
Size yanıt vermek zorunda kaldığım için de kendimden hicab duyuyorum...
Türkan Saylan cennetin gülü oldun yüreğimizdesin seni hiç unutmayacağız nurlarda yat.. Türkiye büyük bir insanını kaybetti, üzüntüm anlatamıyacak kadar çok. Kaleminiz daim olsun efendim teşekkürler...Saygılar sevgiler yüreğinize.
ceynan tarafından 5/20/2009 9:20:13 PM zamanında düzenlenmiştir.
Türkan Saylan'ın yaptığı söylenen onca faaliyetler yıllardır gözümde ufala ufala kaybolup gitti, değil mi ki İslam dininin önemli bir gereğini yok saydı, tesettürlü kızlarımız okullara gidip aydınlansın ve kendi ayakları üzerinde dursun istemedi. Bu çelişkisi onun hakkında olumlu düşünmemi engelliyor ve onca genç kız ve özellikle kendi kızım adına ona hakkımı helal etmiyorum, hesabını Allah'a versin şimdi, orada ne yapacaksa onu bilemeyiz elbette, burada yapabileceklerini ayptı...
buradaki destekten kasıt köstek olmamasıdır, başka türlüsünü düşünmek mümkün değil bizler için zaten, türkan saylan tesettürlü öğrencilere yaptığı köstekle tarihe geçti benğm nazarımda, cehennemde versin hesabını Allah'a, hakkımı helal etmiyorum ona ve etmeyeceğim...
Tesettürlü kızlara destek(!) veren birsürü din referanslı cemaatler varken, Türkan Saylam'dan destek beklemiş olmanızı yadırgadım doğrusu.. Yorumunuz için teşekkür ederim...
Sevgili şair ustam benim; izniniz ile birşey söylemek istiyorum....Şiir üslubunuz ve yazım şekliniz ile birlikte kafiye düzeniniz oldukça şahane....Her zaman sizi takdir ederim ve beğeni ile de takip ederim....Ahirete intikal etmiş bulunan Türkan Hanımefendi ne yazık ki; ERGENEKON denilen bir pisliğin içerisine ve çamura bulaşmış ve de bunun destekleyicisi olan güzel Türkiye' mizin çağ dışı gerisine gitmesine olanak sağlayan darbe planlarının savunucusu ve bir o kadar da bilmem karanlık ilişkilerle içiçe yaşamış birisini bu şiirinizde ele aldığınızdan dolayı Şiddetle Sizi KINIYORUM....
Yaşamınız bölümüne baktığımda "GÖNÜL DOSTU" yazdığınızı gördüm. Size tavsiyem onu oradan silmenizdir. Çünkü, yargısız hüküm vermek ve "KINAMAK" sözcüğü Gönül Dostu'na yakışmaz. Hele "şairlik" iddiasında bulunan birisine hiç yakışmaz... Sevgilerimle..
İnsanlar yaptıklarıyla anılır. Kimse kimsenin niyetini okuyamaz.
Evet, Sayın Saylan, belli bir kesime pozitif ayrımcılık yapmıştır. Eksik kalanların eksik yerlerini tamamlamak için çalışmıştır. Bu tür çalışmalar elbette Doğu ve Güneydoğu'da olmalı. Yoksa Bağdat Caddesi'nde mi çalışmalıydı bu bilim insanı!
Sevgili Dost: Negatif yorumlara yanıt verip vermeme arasında gidip gelirken, sizin bu yorumunuz imdadıma yetişti. Çok teşekkür ediyor ve düşüncenizin altına aynen imzamı atıyorum.. Selam ve saygılarımla...
Şiir tekniği, kafiye örgüsü, ayak uyak bütünlüğü açısından hecenin tüm kurallarını özümsemiş bir şiir, Lakin içeriğine katılmıyorum. Zira, T. Saylan'ın insanları kategorize eden, dışlayan ve hatta bir kısmına sırf inançarından ve kıyafetinden dolayı hayat hakkı tanımayan bir zihniyeti vardı.
Şiirimin tekniği hakkındaki görüşünüz için teşekkür ederim. T.Saylan hakkında yazdıklarınız için de sadece şunu söyleyeceğim; yanlış düşünüyorsunuz. Ben Saylan'ı şiir de anlattım zaten...
Şiir tekniği konusundaki sözleriniz için teşekkür ederim. Diğer yormunuza, sadece sizin dediğiniz gibi biri olmadığını söylemekle yetineceğim. Zaten nasıl biri olduğunu şiirimde anlattım... Selamlar.
Bu Vatana ve Millete en ufak bir hizmet edenlerden dahi Allah razı olsun. Hizmeti çoktu Türkân Hocanın Duyarlı yüreğine sağlık. Günün şiirini ve şairni tebrik ederim. Saygılar....
Yolun açık olsun çocukluğumdan beri tanıdığım değerli insan...Rabbim sana rahatlık versin yattığın yerde...Ne güzeldin gözlerimde, yüreğimde..Hala öylesin, hala güzelsin..Hastayken bile asildi sesin..Durduğun yeri biliyordun..Hiç değişmedinki zaten...Bir sır vereyim..Son zamanlarındaki görünüşün tıpkı annem gibiydi...Öyle seyrettim seni....Değerine başka bir değer daha katarak...Sen gitmeden gözümüzde bir kat daha büyüdün..Bunu bilerek gittin..Seni yanına aldı Rabbim.....Dualarımla....Huzurla uyu ....
Şiir tekniği ve estetiği olarak güzel bir çalışma. Bu yönüyle seçkiyi de haketmesi doğal olmuş. İçeriği konusunda ise pek olumlu düşünemeyeceğim maalesef. İnsanların sadece bir kısmına iyilikler yapmaya çalışan, diğer önemli bir kısmını ise dışlayan hatta dışladığı kısmına da düşmanlık besleyen, dışladığı kesimlerin eğitim almasını engellemek için her türlü çabayı gösteren bir zihniyete güzelleme yazılmasını pek uygun bulamıyorum.Halkın, ayrımsız bütününü kucaklamayan bu türden çalışmalar görünürde hizmetlerden faydalananları mutlu etse de, toplum içinde ayrımcılığın gelişmesine ve körüklenmesine yardım eder diye düşünüyorum.
Feyzi’yim sağ olsun başı ulusun, Aydınlar söylerken yobaz ulusun! Yüce gönüllerde sen bir ulusun; Yolun açık olsun, ey! Türkan Saylan. ........./......../........................ Mekanı cennet ruhu şaadolsun. Günün şiirini yazan kaleme. Sağlık ve esenlikler dilerim.. Saygılarımla.
Öğrendim olmuşsun gerçek bir hacı, Sahte mümin gibi takmadan tacı. Yaralı kalplerin eşsiz ilâcı; Yolun açık olsun, ey! Türkan Saylan.
Papatya açmaya verdin de mola, Işığınla toprak aydınlık dola. Atamız orada yoldaşın ola; Yolun açık olsun, ey! Türkan Saylan.
Feyzi’yim sağ olsun başı ulusun, Aydınlar söylerken yobaz ulusun! Yüce gönüllerde sen bir ulusun; Yolun açık olsun, ey! Türkan Saylan. ----------------------------------------------- Dünyada eşi benzeri olmayan çok üstün bir değer hayatının son anına kadar yardıma koşan çağdaş aydın kanatsız bir melekti hem anne hem öğretmen hemde savcı olalabilen kilikleriyle örnekti insanlığa Türkan Syalan. Duarlı yüreğinizden dökülen bu çok anlamlı onu anlatan sevgi dolu yüreğinizden dökülen mısralar yakıştı giderken ardından bırakılan dimdik duruşunu anlatan kaleminiz kırılmazsın.tam puan bile az ellerinize sağlık+5
Papatya açmaya verdin de mola, Işığınla toprak aydınlık dola. Atamız orada yoldaşın ola; Yolun açık olsun, ey! Türkan Saylan.
HOCAMA VE BORCUM VAR şiirin güzelliğinden çok hocamın gidişi ilgilendirdi. O bayrağı taşıyacağız yeminimiz var Türkan abla Huzurla uyu... Seni seviyoruz..... Merhaba.
şiiriniz duyguyu geçirme ve teknik açıdan çok güzel.Kişilere yazılan şiirleri pek sevmesemde gerçek gerçektir.Bu konuda seçkiyi hak ettiniz kutlarım.ama merak ettiğim bir konu var.bunca insan ölen şahıs adına bir çok yazılar yazdı methiyeler düzdü de acaba kaçı onun vakfına bir küçük bağışta bulundu. saygılarımla
Değerli Şair Ozan Feyzi, Öncelikle, güne düşen şiirinizi ve sizi kutlar, değerli biliminsanı, rahmetli Türkan Saylan'ın, ailesine, dostlarına, tüm sevenlerine baş sağlığı dilerim. Güzel insan Türkan Saylan, bundan böyle sizin bu şiirinizin okunduğu her yerde saygıyla anılayacağından şiiriniz büyük bir değer taşıyor. Saygım, sevgimle.
Erdoğan Bakar tarafından 5/21/2009 12:29:46 AM zamanında düzenlenmiştir.
Türkan SAYLAN öldü mü dersiniz. Bence hayır. Türkan SAYLAN yaptıkları ve bıraktıkları ile ölümsüzleşti bana göre. Türkiye de Tıp alanında yaptığı açlışmalar bir yana, bizi geriye götürmek isteyen düşüncelere savaşa açan en büyük devrimciydi bana göre.
Hani darbeci demişilerdi ya, Evet Türkan Saylan Darbecinin ta kendisi idi. Çağdaş yaşamı desteklemekle, kız çocuklarını okutmak için yollara dökülmekle, cüzzam gibi herkesin kaçtığı hastalık ile uğraşıp bir çok hastayı tedavi etmekle, kara beyinlerle savaşmakla en büyük darbeyi yapmıştı ve onun bıraktığı değerler, aynı darbeleri yapacağını bugün ki cenaze töreninde binlerce insan ( katılmak isteyip de katılamayanlar benimn gibi TV başında gözyaşı dökerek izledi bütün gün töreni) açık açık gösterdiler.
Şuna inanıyorum ki Türkan SAYLAN arkasında binlerce TÜRKAN SAYLAN ve binlerce ATATÜRK KIZI bıraktı.
Sen yerinde rahat uyu sevgili hocam. Bizler yaşadığımız sürece karanlıklar ile savaşmaya devam edeceğiz. Mekanın cennet olsun AYDINLIĞIN, MÜCADELENİN, ÇAĞDAŞLIĞIN yılmaz yüzü sevgili Türkan hocam.
Günün şiir olmayı hak etmiş bir şiir. Kutluyorum kaleminizi ve saygılar yüreğinize.
Seçkiyi hak eden çok başarılı bir şiir.. Türkan SAYLAN'ı rahmet ve sevgiyle anıyoruz bu vesileyle..
6+5 11'li ölçüde yazılmış güzel bir şiir.. Fİnaldeki cinas çok başarılı.. İçeriğin işlenişi ustalığı göz önüne seriyor zaten.. Tebriklerim günün şiirini yazan şaire..
Öğrendim olmuşsun gerçek bir hacı, Sahte mümin gibi takmadan tacı. Yaralı kalplerin eşsiz ilâcı; Yolun açık olsun, ey! Türkan Saylan.
Feyzi’yim sağ olsun başı ulusun, Aydınlar söylerken yobaz ulusun! Yüce gönüllerde sen bir ulusun; Yolun açık olsun, ey! Türkan Saylan.
ENTERASAN........ ULUYAN ULUMUŞ.... ÇOK SÖYLENECEK SÖZ VARDA...... GENEDE KUL OLARAK TÜRKAN MERHUMEYE ALLAH RAHMET EYLESİN DEMEK DÜŞER, BENCİLEYİN KUL'A... EMEĞE VEDE GAYRETE TEBRİK BIRAKTIM....
feyzi bey ben uluyan ulumuş derken, yukardakileri değil...direkt sizi kasdetmiştim.... ismini anmakla hicap duyduğum o kadının sanki bir ilahe gibi bizlere taktimi hoş değil vede ona karşı çıkanları ulumakla suçlamak ise ulumanın hatta zırvalamanın en bariz örneği olsa gerek.... çyd de okutulan kızlar kim ? hangi milletten... ermeni kaç kız var vede pkk nın dağ kadrosuna ve pkk terör örgütünü destekleyen siyasi partinin il merkezlerinde kaç kız var... eğer vatan sever bir insan isen önce bunları cevapla... sonrada ulumaktan bahset... gene diyorum uluyan biri varsa oda dizeleri kaleme alandır..........
Evet yukarıdaki yorumlara bakarsanız uluyanın nasıl uluduğunu görürsünüz.. Sağ olsunlar beni haksız çıkarmadılar.. Stayişkar sözleriniz için de ayrıca teşekkür ederim..
Öğrendim olmuşsun gerçek bir hacı, Sahte mümin gibi takmadan tacı. Yaralı kalplerin eşsiz ilâcı; Yolun açık olsun, ey! Türkan Saylan YÜREĞİNE SAĞLIK OZANIM TAM PUAN
harika olmuş yüreğinize emeğinize sağlık. İçtenlikle
kutluyorum kaleminizi. Selam ve saygılarımla...