### NİSAN 1 ###Şiirin hikayesini görmek için tıklayın 15 yüzyılın sonlarında,haçlı ordusu ENDÜLÜS, müslümanların son kalesini kuşatır.Uzun süren bir kuşatma olamsına rağmen,kış aylarının etkisiyle,kale zor korunabilmektedir.Durumun zorluğunu anlayan haçlı ordusunun komutanı değişik bir taktik düşünmektedir.En sonunda 31 mart gecesi kalenin önüne giderek, bir elinde kuran, bir elinde incil "şu kitap üzerine yemin ederim ki teslim olursanız. Bu günden sonra , size birşey yapmıyacam " der.Gerekli görüşmelerden sonra,canlarının kurtarılması karşısında, müslümanlar kaleyi teslim ederler.Ertesi sabahaı, yanı 1 nisan sabahı ,haçlı ordusu komutanı, bütün müslümanların öldürülmesi için emir verir.Bunun üzerine MÜSLÜMANLAR " yemin etmiştiniz ,söz vermiştiniz" dediklerinde haçlı ordusu komutanı "ben sözümü dün akşam verdim , bugün için size bir sözüm yoktur " diye cevap verir,ve bütün müslümanlar orada şehit edilir.işte o gün bugündür 1 nisan hiristiyanlar arasında hile günü olarak kutlanmaktadır ve bu gelenek haline gelerek, günümüzde 1 nisan şakası haline gelmiştir...TUĞBA...
Bir nisan şakasını bilirmisiniz ?
Biliriz biliriz hepimizde biliriz. Şakalar birirbirimize yapılınca, Sanki bayrammış gibi seviniriz... Şaka maka derken Gerçeklerden uzklaşıyoruz, Şakanın dozunu kaçırınca İstemeden kalpleri kırıryoruz... Bu şakalar hep var bizde Kimine göre dertlerden uzaklaşmak, Kimimize göre eğelence Aklımızdan çıkmaz, biz istesekde... Şaka gerçek bir mizahtır Bunu anlamyan ahmaktır Şakada hep gerçek payı vardır İstemesekte kalpler kırılır... Şaka bazen yuvaları yıkar duydunuzmu ? Bazende canları bezdirir, Şakalar uzadıkça dönüşür yalana Anlatabilirsen anlat bakalım anlayana... TUĞBA ÇELİK... LÜTFEN ŞİİR DOSTLARIM HİKAYESİNİ OKUYUNUZ TEŞEKKÜR EDERİM... |
DİŞ ÜLKENİN BİZE YAPDIĞI GİBİ KUTLLARIM