Okuduğunuz şiir 26.3.2009 tarihinde günün şiiri olarak seçilmiştir.
hasb - ı hal
demiştin ki; uçurumları sevenlerin kanatları olmalı ben bir güvercin gerdanlığı taktım sana, ki ; şahinlerden ve anka’dan yukarıya uçasın… gün dolanır, gelince demi beni anlarsın.
şiiri ilmek ilmek dokur, ularsın maviliklere de boynuna urgan edip bağlarsın, ve hala titriyor mu taburen şaşar baka kalırsın... demiştim ki;
Yıllar önceydi, belki hatırlarsın;
kırılmasaydı kanatlarım açardım elbet aşardım nice dağları zor zahmet en nihaiye ulaşırdım Kaf Dağı’na da gül sürerdim yârin ayağının tozuna...
dedin ki;
kavga için gâye lazım, ki; sendedir. aşk; umut ile yoğrulmuş lâkin tehir edilmekte, ve gerisi sürüklenmektedir meçhule…
iki cihan yıkılsa bu serseri serdedir... sırrın sırrı bilinmez ki sen de mi bende midir?
demiştim ki;
hiçbir kalıp benim için mutlak değil, bilirsin. çelişkiler yumağında girift bir bilmeceyim.
lodosta kuyruksuz bir uçurtma, zemheride bir kardelen kadar mağrur ve serseriyim...
diyordun ki;
hak verilmez alınır, cümlenin malumudur, bilinir, söz demlenir demlenir de, vakti gelince kılıç gibi çekilir...
diyordum ki; uzayıp gidecek bu ozanca deyişler nasibini alacak bil cümle. kılıç gibi çekilecek elbet, ancak vakt - i deminde güle dönecek serzenişler…
ve diyorsun ki;
yokluğun sol yanımda durur paramparça her gün bir eksik parçasını tamamlayacağım.. bu siluete bir mevhum can katacağım.. önce emekletip sonra yürütüp ve en nihaiye uçuracağım bu diyardan öte diyara yollayıp, adını gül – i ruhsar koyacağım…
ve diyorum ki;
kolay değil öyle gülşen içinden son gülü seçmek kavga için yardan;yar için alem – i faniden geçmek bir ateşti bu ezelden beri yanan ki; gülün renginden almıştı yangınını ve bulutlara yüklemişti ah-u zârını
gel desem de gelemezsin, bir sırr – ı kadimsin sen adın siyah olsa da gönlümde hep mavisin sen
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
hasb - ı hal şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
hasb - ı hal şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
ofyonu patlamamış bir şairin,sabah mahmurluğuna verin! Hakkınız var kelimeler dost kalemlere gül olmalı,değil kurşun.Yukarıdaki ifadelerimin rengini siyahtan beyaza çeviriyorum. Tekrar affola.Kastım aslında bu değildi. Dedim ya :sabah mahmurluğu. en iyisi ben bi kahve alayım,sadesinden.
Bir zümrüt-ü anka kuşudur ki bu onun çaresiz çırpınışları, Görür elbet içindeki hüznü onun can dostları, Bilmeli ki korkarım,acıtacak onun kalbini bu gönül yarası..... Sayende ben de ilk şiirimi yazdım.Tebrikler arkadaşım...İnanılmaz güzel yazmışsın.
Şiir girişinden itibaren okuyucuyu etkisinde bırakarak sürükleyici bir yapı oluşturmuştur. Gerek ses uyumları, gerek dize arasında geçişlerdeki konuların bozulmaması bu sürükleyici tabloya eşlik etmiştir. Kıtaların uzun tutulmaması, içeriğin dizeler arasında dağılmadan finale kadar ilerlemesini sağlamıştır.
Demiştin ki, demiştim ki, dedin ki, dedim ki, diyordun ki, diyordum ki, ve diyorsun ki, ve diyordum ki ile başlayan bölümlerin başında kullanılan “ … “ noktalama işaretleri şiirin sayfadaki görüntüsü bozmaktadır. Bunun ortadan kaldırılması için, şiiri sayfaya eklerken sitede bulunan “ içeri “ komutunu kullanmak daha estetik bir duruş ortaya çıkartılabilir.
“hak verilmez alınır,cümlenin malumudur, bilinir,” dizesinde “alınır” kelimesinden sonra gelen virgülden sonra bir boşluk bırakılmadığını görüyorum. Bu hatırlatmanın sebebi ise, yazarın diğer dizelerde bu uygulamayı kullandığı fakat sadece burada unutulduğundandır. “kılıç gibi çekilcek elbet,” dizesinde üçüncü kelime alan “çekilcek” sözcüğünde bir yazım hatası olduğu kanısındayım. “ çekilecek “ şeklinde olduğunu, düzeltilmesi gerekildiğini söylemeden geçmek istemiyorum.
ben tipik bir terazi olarak kendimi çok detaycı bilirdim :) ancak gözden kaçırdıklarım olabiliyormuş demek ki. "çekilcek" kelimesi ve virgüller bu gözden kaçanlar arasında.bunları düzeltirken 2 hatayı da ben farkettim. lakin, onca şiir göndermekle birlikte, hâlâ sayfa dizaynında eksiklerim var galiba :) umarım çözerim... uyarınız için teşekkür ederim... sevgi ve saygılar...
Beyan-ı halden hasb-i hale geldim durdum. Okumak gerek bir bir bercesteyi, berceste ki akışı olmayan inci ırmağı. Bir belleği bir anıyı daim içinde tutan akışı olmayan sular gibi, içdenizler, içgöller gibi. Her birikim kristal bir ifadeyle sunuyor kendi güzelliğini. Kalbinde feveran eden lal yakut renkli, sevda yüklü kan gibi, esrar yüklü deruni güller gibi. Sırla örülü gecenin tülü gibi, yürek kendini bulmuş dile gelmiş. İki kalbin ebedi söyleşisi, dinlesin melekler de... Ancak tertemiz kalplere ilham olunan manalarla dolu. Bir dizi kırık umut, bir dizi yiğit duruş, derin özleyiş ve sonsuz sabrediş, ŞİİRİNİZ...
kolay değil öyle gülşen içinden son gülü seçmek kavga için yardan;yar için alem – i faniden geçmek bir ateşti bu ezelden beri yanan ki; gülün renginden almıştı yangınını ve bulutlara yüklemişti ah-u zârını
---------------- Güzel ve anlamlı şiirinizi kutluyorum..resimde harika şiirle bütünleşmiş...
Buralarda olmayı gerçekten haketmiş bir şiirle güne mrb dedim Emek verilmiş Yürek sesindeki içtenlik bambaşka bir güzellik katmış Yüreğinize sağlık dileğiyle paylaştım
dostyeli tarafından 3/29/2009 12:42:33 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ben teşekkür ederim ki bu güzel dizeleri paylaştın bizlerle.... Cok hoşuma gitti üst sırada'' Yaradana şükür yazmışsın..'' Yüregi güzel berceste....... Sevgilerimle...dua ile...
şiirin girişi önce yakalar okuyucuyu belki gelişmeleri hızlıca geçeriz sonunu merak ettiğimiz bir roman gibi soluksuz okuruz ve vuruluruz son satırlara, son satıraralarına. saygımla şiire ve sahibine.