(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Nedir Derdin Yâr? *)(* şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Nedir Derdin Yâr? *)(* şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
-gec kalmis siirini candan kutluyorum Yunus...az. öz ve cok özeldi... ___yar ila alakali her sey güzeldir, özeldir... -yar'in elinden zehir olsada icilir... -yar'in derdi seni üzer, sevinci seni mutlu eder... -yarda seni seviyorsa, insan daha ne ister... *
çok ama çok güzel bir anlatımdı düzelerinizin oluşturduğu genişlikte kısa görülse de düşündürdünüz ve boğuldum harika bir şiir daha okudum tebrikler yunusi dost
Varsın bilinmesin, sen ki içim yerdin yâr, Güldürmedin niçin, bir de neden yerdin yâr? **************************************************** İki dize olmuş binlerce dize, Saygı ve selamlarımla.
Varsın bilinmesin, sen ki içim yerdin yâr, Güldürmedin niçin, bir de neden yerdin yâr? GÜZELDİ TEBRİKLER YAR DERDİNE SÖYLE DERMAN OLAYIM DER GİBİYDİ DİZELER KUTLARIM..
BAZEN ÇOK KÜÇÜK GİBİ YAZILAN MISRALAR ÇOK BÜYÜK MANA MESAJ DUYGULARI İÇİNE ALIYOR ŞİİR TEKNİĞİ İLE CİNASLI KAFİYELERLE DE ZİNETLENDİRİLMİŞSE TAMAMEN BİR ŞAHESER OLUYOR TEBRİKLER SELAMLAR
hocam çok anlamlı dizeler az kelime çok anlatım kutlarım muama gibi çözmek kolay değil birde çözünce insanin ruhunu rahatlatıyor gönlüne ellerine sağlık sevgiler ,saygılar sunarım
Önce manileri çağrıştıran ama aynı zamanda sevgiyi ve sevgide ki vefasılzığı anlatan şirinizi, ardından sayın ŞEHAMETTİN beyin yormunu okudum ve kendi adıma özleşimce şiirler için bilgi sahibi olduğm.
Size ve Saytın ŞEHABETTİN beye bu özel paylaşımınız için çok teşekkür ediyorum.
Varsın bilinmesin, sen ki içim yerdin yâr, Güldürmedin niçin, bir de neden yerdin yâr?
Yunus ÇETKİN ******************************************* Cinaslı mâni. Nefis bir Özleşim örneği. Farklı bir görünüm ve... Harikaydı efendim. Başka ne denir bilemem. Tebrik, teşekkür ve saygımla...
Varsın bilinmesin, sen ki içim yerdin yâr, Güldürmedin niçin, bir de neden yerdin yâr? **************************** off offf hem güldürmez hemde yerer off :) çok güzeldi tebrikler saygılar
Yüreğinizin sesi muhteşem olmuş değerli şair dost, yazdıran yüreğinize sağlık kaleminiz daim, ilham perileriniz bol olsun, umut ve şiirle kalın saygılar üstad...
Çok okunası ve tatlı bi şiir idi,Mevlam yüreğinizden ilhamı bedeninizden kudreti ve kaderinizden muaffakiyeti eksik etmesin.Daha güellerini yazmanız ümitlerimle,saygılar...
İste o yar için o aşk için neler yapılmaz ki can kardeşim o ne dert dinler nede engel. ancak yaşayan biler o elekten geçen bilir. hürmetüler.............
Varsın bilinmesin, sen ki içim yerdin yâr, Güldürmedin niçin, bir de neden yerdin yâr?
Yine mükemmele imza atmış bu kez farklı bir temada yudum yudum şiirin hazzına vardığım bu güzel eserinizi ve yüreğinizi canı gönülden kutlarım üstadım. Gerçekten çok güzel yazıyorsunuz. Eserin barındırdığı musiki ve anlatımdaki özgece tutum dört dizede şiir ziyafeti verdi. Kaleminiz baki olsun.Herdaim yazsın hep yazsın bu kalem. Sanatçı kimliğinize ve yüreğinize sonsuz saygımla efendim.
Varsın bilinmesin, sen ki içim yerdin yâr, Güldürmedin niçin, bir de neden yerdin yâr?
Her mısraı çift anlam taşıyan, her mısarındaki kelimelerinin her biri iki farklı manaya gelen mısra boyutlarında cinaslı , tevriyeli ve ihamlı söyleşilerle örülmüş iki beyit.
Yâr derdi , dertlerin en zevklisidir diye söylerdin Yâr derdi öyle derttir (ki), dertlerin en zevklisidir. Yâr, dert çekmenin derdindesin diye( bana) söylerdi. Yâr, ( bana) yâr derdi çekmenin zevkinde misin diye söylerdi.
Her mısraı bu şekilde üç ayrı manaya gelebilecek şeklilde dizilmiş mısralarıyla dikkat çekiyor.
Bu yönüyle de Özleşim şiirinde yeni boyut kazandıran bir bakış açısıyla karşı karşıyayız.Bir iki şiirde bunu denemiş olmamızla birlikte sadece bu amaca uygun yazılmış olması bakımından Özleşimde bir ilki örneklendiriyor.
Bu çalışma esintisini anonim şiirimizdeki cinaslı manilerden alıyor. Cinaslı manilerde söyleyeni bilinmeyen halktan söz ustalarının dehası parıldardı. Şairimiz bu çalışmasıyla cinaslı manileri beyit sistemine taşıyıp iham ve tevriyeyle destekleyerek Yazılı edebiyata bir şaheser ürün kazandırmış.
Bu örnekle cinaslı maninin Özleşim Tarzıyla ve sanatlı söyleyişiyle aydın şairler şiirine taşıdığını görüyoruz.
Bu bile kültürümüze çok önemli bir hediyedir.
Özleşim tarzının gözardı edilen bir yönünü belirtmek istiyorum. Özleşim şairie edebi birikimine yön verme , stil yaratma yolunu açıyor.Özleşimin misyonu şairine yeni biçimsellik yeni teknikler bulma, mevcut tekniklere farklı işlevlere sokma, yaratma ve üretme yollarına sevk ediyor.
Şairinin yaratıcılığını kamçılıyor, ona özgüven vererek özgür üretme şevkini kazandırıyor. Yani özleşim fikirileri değiştirerek şairin eylemlerini de değiştirmesine olanak veriyor.
Arzumuz o dur ki bu özgüveni tüm insanlarımıza kazandıralım. Arzumuz o dur ki milletçe düştüğümüz, kendimize eşip içine gizlendiğimiz kendimize güvensizlik kuyusundan çıkalım.
Arzu ediyoruz ki kuyuda kalmaya razı olanlar ayaklarımızdan asılıp bizi kuyuda bırakmaya çalışmasınlar.
Saygılarım VE ALKŞILARIMLA DEĞERLİ YÂREN
şahamettin tarafından 1/31/2009 11:52:30 AM zamanında düzenlenmiştir.
Varsın bilinmesin, sen ki içim yerdin yâr, Güldürmedin niçin, bir de neden yerdin yâr?
anlam, mana bakımından sizi okumak gerçekten de çok hoş efendim. bir de şiirlerinizi okurken zihin alıştırması yapıyor okuyucular... yüreğinize sağlık. Allah´a emanet olunuz...
Hocam geçen günki mesajınızı okudum..Samava gitmişti.bir gün....İlk okuldan bugüne kadar tanıdığım ancak görmediğim bir büyüğümü ilk olarak orada görmüştüm.dinlemiştim. (siyasi)Kütahyaya bir hayli uzak bir ilçe Siav........Şiirinizi severek beğenerek okudum.yüreğinize sağlık