(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
..... siyah-beyaz sevdam şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
..... siyah-beyaz sevdam şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
İstemem olmasın çelengim top arabam , alıp götürsün beni dört inanmış adam. diyen şairimiz gibi,
Sizinde nobeliniz olmayacak ama o kadar gönüll den ödüllendiriliyorsunuz ki nobel hiç kalır yanında. Hem seni nobel alan kıytırıkların yanına yakıştıramayız ki biz gönlünü verenler. Kutluyorum . SAYGILARIMLA.
okkalı bir hiciv olmuş....:)taşlar kör salihe...sinek vızıldadı sanır...elinde ki lavaş mı ...yufka mı bilmeden... memleketin hali tek perdelik oyun gibi...ziplenmiş bizans oyunları mübarek çerez...kim dinler seni koca yürek...
her okurun da yürekten katılıp, bir dostuna daha bunu yayması, onları da bilinçlendirip kendine döndürmesi, aydınlanması sonuçta..
bir insan, ülke aşığı edası ile, Veysel'in renge kör dünyasından katılan çeşni ile, aslolanın renkten ziyade, gerçeğinin doğrulanması, özünün korunması ve her türlü suçun işlenemez olması, gibi renksiz ama hammaddenin saydamlığına vurgu yapan etkin bir tema ve kurgulamaya sahip şiir.
dikine dikine konuşma Celâli kıvır biraz biraz da küfret belki nobel verirler
Aynen katıldım ustam, kesinlikle bir ödül vereceklerdir . Ama biz bilirizki öz değerler karşılığında ödülü alsa alsa ne idüğü belirsizler alır sözüm meclisten dışarı . Belki benim ki de laf değil ama dilinde kemiği yok. En kalbi sevgilerim ve saygılarımı sunuyorum. Varol usta.
akıllan be hey yurttaş! çocuklarımız dilenci kızlarımız fahişe mi olsun desem Şimdi bişey diyecem efendim o dedikleriniz olmuş zaten inşallah dahada fazlası olmaz yüreğinize sağlık
Celal bey bu şiiri okuduktan sonra kendime okkalı bir kahve yaptım ve şiiri tekrar okudum. Birden aklıma Rahmetli Aziz Nesin geldi ne kadar da doğru anlatıyordu bu Milleti nur içinde yatsın. Sizde Aziz Nesinden aşağı kalmamışsınız güzel şiirinizi ve günümüzün konusunu hatırlattığınız için sizi canı gönülden tebrik ederim
Selamlar
izzet bektas tarafından 1/13/2009 5:12:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
Olmamış be şairim, düpedüz, Türk milletini aşağılayanları, yapmadığı halde yapılmış sayıp da özür dileyenleri, hele bir sürü bilmem kimleri kesti deyip de nobel ödülü alanları, Türk kelimesinden imtina edip, ağızlarına almayanları, Din sömürücülüğüne soyunmuş olan bezirgânları yermişsiniz. Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar.! Kutluyorum hissimize tercüman olan şiirinizi. Saygılarımla.
at oynatırlar şimdi kemiklerin üstünne şarapla yoğrulmuş çocuğa ayyaş analardan, sarhoş babalardan geriye tütsü yak ey şair kahpeler gömülsün içindeki çöplüğe............................saygımla
dikine dikine konuşma Celâli kıvır biraz biraz da küfret belki nobel verirler
C.Çalık
Hala aramızda kaldırımlara balgam tüküren insan görünümlüler var iken; hala aramızda beynini kullanmadan çan sesine koşanlar var iken; hala kafayı çekip çekip direksiyona geçenler var iken; hala özünü, sözünü unutup yabancıların her şeyine hayran olanlar var iken; hala milletini, vatanını, tarihini karalamayı aydın'lık sananlar var iken; hiç korkma istediğini yaparsın. Bir anda hain de olursun, bir anda kahramanda... İstersen yurdu da parseller satarsın, istersen İstanbul'u da bahşiş yaparsın. Karşı çıkacak olanlar her zaman karşı çıkanlar olacaktır. Onları da dıştaki düşmanlarla, içteki hainlerle birlik olup belki bu sefer haklarsın. Allah bu Milletin yardımcısı olsun. Sevgili Şairim, duyarlı şiirin ve doğru tespitlerin bana bu duygularımı aktarma fırsatı verdi. Şiirinize ve size teşekkür ederim. Saygılarımla...
öyle bir koyunlaştırılmanın arifesidir ki bundandır halkımızın kemandan ve Kemal’den nefreti durmadan kaval dinler// DİNLER SÖZCÜĞÜNÜN MECAZI VE CİNASLARIYLA GÜZEL BİR ŞİİR OKUDUM. DİNLEYEN DİNLİYOR... AH AH ELİN AĞZI ÇUVAL DEĞİL Kİ BÜZESİN HERKES AKLINA GELENİ SÖYLÜYOR. doğruyla yanlışı ayırmak için akıl lazım.Akıl için de okumak gerek. ''' Bilgi sahibi olunmadan fikir sahibi olunmaz '' demiş Uğur Mumcu.
kUTLARIM SAYGIMLA.
Şaban Aktaş tarafından 1/14/2009 10:08:45 AM zamanında düzenlenmiştir.
Celal abi siirlerimde hep yapmak istedigimdir bu, hicivle anlatilani bile yanlisa yoranlar oluyor okuyup, kaldi ki bu kaval dinleyenlere dogrulari anlatmak ve düzeni yermek küfüre estir. Bilge cok iyi yorumlamis ve demeden gecmis akillica :)))) desem- desem ile... Bende bunu yapmak istiyorum, Her sahte dindar, dini isine geldigi gibi yansitti, dogru söyleyen ya kovuldu ya ardindan sövüldü ama dogru söylemekten eger tepkiden cekinerek kacarsak kaval dinlemeye devam etmis oluruz. Demek isterdim :))) Mükemmel bir anlatim, alkisliyorum ayakta...
Taskin Uzel tarafından 1/13/2009 12:34:29 PM zamanında düzenlenmiştir.
İnsan hayatında siyasi, ekonomik ve politik entrikaların, ve sonrasında yaşanan toplumda insana bıraktığı izleri mizahi anlatımla ve ironiyle veren bir kalem.
Hiç bir şeyin göründüğü gibi olmadığını görünen yüzün timsah gözyaşı olduğunu ve hala insanların birbirlerini gözünün içine baka baka nasılda kandırıyor sandıklarını. Asıl ideolojinin insan vicdanında olduğunu betimlerken.
Kimi güldük, kimi düşündük, kimi vahlandık! Olan bu! Okuduklarımızdan paye çıkarmadık acı olanda bu ya! Aaa ne güzel şiir,oysa ne acıdır gülerken düştüğümüz durum...
Zaten doğrunun kazandığı zaferle, oyunu kılıfına uyduranın zaferi nedense hüsrandır. Haklının zaferi bir avuçken, haksızın zaferi boy boy gösterilir.
„Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar hesabı” göz boyamanın yada koyunlaşmanında bir adaleti var, ölçüsü var bunu dengeleyemedik!
Acı olan her kes her şeyin farkında, hatta feryatta ama değişen yada yapılan hamle yok. Böyle gelmedik neden böyle gideriz.
Çoban sürüye lazımdır, ve ne yazık ki etimiz, sütümüz, derimiz, yünümüz yüzüle yüzüle ne adet kaldı ne töre, satıla satıla kalacak kime! (af ola!) Al sana, al bana kalan kör Hasan'a, Hasan'da kalmadı lazer çıkalı!
Din, Siyaset ve gelişen ülke adına yaptıkları bu sac ayağına yatanlar vur patlasın çal oynasın da, madalyonun öbür yüzü bambaşka!
Bam teli dize; bundandır halkımızın kemandan ve Kemal’den nefreti
Abi nobeli alırsın da sen fitil fitil burnundan getirirler vergi bile alırlar senden, ödül vergisi!
dikine dikine konuşma Celâli kıvır biraz biraz da küfret belki nobel verirler
Kalem ince düşünmüş, şair sorgulu lâkin bu şiirlerin tek olumlu yanı tarihi belge olarak kalması.
Doğruyu konuşsan kahpe derler... Çünkü kaçınılır doğrulardan bilirler... Alsan bir çocuğu sevsen kucağında sapık derler... Çünkü akılları hep p...çlikledirler... Hadi desen yakalım tüm yalanları... Kabullenemezler... Çünkü yalansız yaşanılmayacağına inanan tiplerdendirler... Bu dünyanın cılkı çıkmış Bu şekilde yaşamak zorunda senin benim gibi yürekler...
Yüreğiniz dert görmesin... Sizin gibi yazmak imkansız tabi ama güzel yüreğinizi bu şekilde kutlamak istedim affınıza sığınarak... Saygılarımla...
her dizesi,her bölümü alınıp üzerinde konferans ,panel,açık oturum,sohbet yapılacak kadar dolu bir şiir... kardanadam şiiri, üstad şiiri, usta şiiri, büyük şair şiiri... kutadım sonsuz kere... selam ve sevgilerimle.
balyoz inmiş kafamıza darbe yemişiz dostum, satılan gazetelerin, televizyonların sürekli narkozundayız, hayır da şer de tanrıdan gelir demişiz de içimizdeki şeytanı hiç hesaplamamışız.
işimizden edip dilendiren verir sadakayı, biz aç ölür sadaka vereni şah görürüz. eli çabuk baş çok gördük ammaaa başımızda illüzyonistleri yeni görürüz.
bu sitede hiciv senin işin dostum ve sen işini mükemmel yapıyorsun...
akıllan be hey yurttaş! çocuklarımız dilenci kızlarımız fahişe mi olsun desem akla mantığa izana-mizana davet etsem gördükleri yerde söverler
öyle bir koyunlaştırılmanın arifesidir ki bundandır halkımızın kemandan ve Kemal’den nefreti durmadan kaval dinler
maval dinler yalan dinler masal dinler
sizin şiirlerinizi okumak bir ayrıcalık bence.vatandaş her şeyi dinliyor ama aklından gelen sesi bir türlü duymuyor.vicdanının sesine kulağını tıkamış tıka/tılmış.yazacak çok var hissedersin.kutlarım saygıyla
Güzel şiir... Başka da ne diyeceğimi bilemez gibi oldum. Velhasıl etkileyici bir şiir,ve çok güzel, hep olduğu gibi.Harikasın...Yüreğine, sağlıklar.Selam saygı ve sevgilerimle...
yine yapacağını yapmışsın üstad... dokundura dokundura kıllandıra kıllandıra:))) ama her satırında düşündüre...
harika bir şiirdi...ben adıma büyük bir zevk ile okudum...ustalık bu işte... incitmeden, üzmeden düşünmeye çağırdın yine bizi.. sevgilerimla...şiirle ve şiirce...
kendileri sandığım nicelerinin içlerinde bir ses vardı geceli gündüzlü daldırırdı yüreklerini boşluğa onlar bilirdi ki o ses kendileri değildi... zk usta içindeki ses bu satırlar ise bende siyah beyaz sevdana yüreğimi veririm. saygılarımla...
Şiirinizin marifetinde ‘okyanusta mercan arayan dilin efsanevi havası var…
Teşekkürler…