Düşmanlarınızı daima bağışlayın, hiçbir şey onların bu derece canını sıkmaz. oscar wilde
CEMRE_YMN
CEMRE_YMN

Bu Kaçıncı Darbe Yüreğime

Yorum

Bu Kaçıncı Darbe Yüreğime

( 22 kişi )

18

Yorum

27

Beğeni

5,0

Puan

285

Okunma

Bu Kaçıncı Darbe Yüreğime

Bu Kaçıncı Darbe Yüreğime


🥀ᰔᩚ_________>
Şimdi sen
Bütün kapıları tek tek yüzüme kapatıp,
Sanki hiç yaşanmamış gibi her şeyi
Böyle sessizce çekip gidiyorsun ya;
Söyle, bu kaçıncı darbe yüreğime?

Kolaydır elbet unuttum deyip arkana bakmamak,
Bir kalemde silip atmak geçmişin izlerini.
Bir de geride kalıp o boş odalarda
Kendi sesinin yankısıyla baş başa kalmak var,
Gecenin en koyu, en zifiri vaktinde.

Şimdi sen benim,
Umutlarımı gömdüğüm o en derin uçurumsun artık.
Yollarını beklerken tükettiğim ömrümün,
Bana bıraktığı en ağır, en dilsiz sızısı,
Geri dönüşü olmayan o büyük hüsransın.

Ne fark eder ki bundan sonra;
Ha gökyüzü dökülmüş avuçlarıma parça parça,
Ha senin o zehirli sözlerin saplanmış sırtıma.
Zaten yıkılmış bir dünyada yaşayan bir canın,
Baharı görse ne olur, kışı yaşasa ne olur...

Seninle yürürken yollar bile kısalırdı eskiden,
Adımlarımızda saklıydı o en masum sevinçler.
Aynalar bile küsmemişti henüz bu yorgun çehreme,
Zaman su gibi akardı dizlerinin dibinde,
Dünya yıkılsa, biz eksilmeyiz sanırdım.

Ama şimdi adının tek bir harfi değse kulaklarıma,
İçimde bir şeyler kopuyor, nefesim daralıyor.
Saatler duruyor sanki, zaman akmak bilmiyor,
Sığamıyorum bu duvarların arasına, bu dar odalara,
Uykular firari, geceler bitmek bilmeyen bir işkence...

Eskiden fırtınalar kopsa sarsılmazdım ben,
Hayatın her yüküne karşı dimdik dururdu bu beden.
Şimdi ise anıların yükü ağır geliyor omuzlarıma,
Yüzüm düşüyor, dizlerimin bağı çözülüyor;
Çaresizliğim feryat figan, gururum parça parça.

Korkarım ki bu sızı,
Bir gölge gibi ömrümün sonuna kadar yürüyecek benimle.
Hangi sokağa kaçsam, hangi limana sığınsam,
Karşımda hep senin o soğuk, o umursamaz siluetin;
Bırakmıyor peşimi, nefes aldırmıyor bana.

Senden vazgeçmek, seni unutmaya yetmedi ne yazık.
Ben senden geçtim de şu inatçı, şu dertli yüreğe
Geçmişin izlerini yakmayı bir türlü öğretemedim.
Hâlâ o eski yangından kalan külleri savuruyor,
Hâlâ senin açtığın o dipsiz yarayı kanatıyor.

Şimdi geceler daha koyu, daha büyük bir yalnızlıkta,
Beni en zayıf anımda, uykusuzluğumda yakalıyor.
Ruhumu amansız sessizlikler sarıyor dört bir yandan;
Ağlasam, gözlerimden dökülen her damlada sen varsın,
Gülsem, attığım her kahkaha içimi sızlatıyor.

Şimdi sen,
Hiç can yakmamış, hiç söz vermemiş gibi,
Ardında darmadağın bir enkaz bırakıp gidiyorsun ya;
Söyle bana, hangi vicdana sığar bu insafsızlık?
Nasıl helal etsin bu yorgun, bu kırgın ruhum hakkını?

Nasıl, söyle nasıl ayakta kalsın bu can?
Beni böyle dilsiz bir acıyla baş başa bırakıp gittiğin için,
Hangi teselli avutur, hangi zaman iyileştirir bu yarayı?
Korkarım ki bir ömür boyu içimde kanayıp duracaksın,
Affetmeyecek seni bu yürek, asla affedemeyecek...

Cemre Yaman

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (22)

5.0

100% (22)

Bu kaçıncı darbe yüreğime Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Bu kaçıncı darbe yüreğime şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Bu Kaçıncı Darbe Yüreğime şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Sabitlendi
Güneşin Kızı Zehra
Güneşin Kızı Zehra, @gunesinkizi1
3.6.2026 10:04:50
5 puan verdi
Bu eseriniz, kırılmanın en sessiz hâlini bile bağırmadan anlatıyor; özellikle “gidiş” değil “bırakılış” duygusu ağır basıyor. Acının büyüklüğü, yüksek sözlerde değil, içe çöken o sessiz boşlukta hissediliyor.

“Bazen insan en çok, geride bıraktığı kendine ağlar.
Aynalar konuşmaz ama her şeyi hatırlatır.
Ve en ağır yara, zamanla değil hatırlamayla büyür.”

Yüreğinize sağlık, şiirdeki sızı duygusu ölçülü ama etkili bir dille aktarılmış; okuyanı yormadan içine çeken bir kırılma atmosferi kurulmuş. Tebrik ederim, kaleminiz daim olsun; selam ve sevgilerimle can şairem.🌺🌺🌺💐💐💐
Adem Çelik
Adem Çelik, @geli
3.6.2026 16:11:40
5 puan verdi
Kalemine kuvvet şairem, ne güzel dile gelmiş,
Sanki benim gönlümün, fırtınası burada.
Yıkılan bir dünyanın, ateşi dile dolmuş,
Dertli olan anlıyor, dermanı bu sırada.
Dört yıl emek verenin, kalbi böyle yaralı,
Gidenin vicdanı yok, kalmış gönül karalı.
Sırtımızda taşıdık, o en ağır çuvalı,
Anlatmışsın derdimi, her dilde ve arada.
İnsan vazgeçer amma, yürek sözünü tutmaz,
Yangından kalan közü, bir türlü yere atmaz.
İnsan olan bu aşkı, bir an olsun unutmaz,
Yalan sevda uğruna, düştük koca darada.
Gidenler enkaz bırakır, dönüp bakmaz ardına,
Biz yanarız o ateş, değdikçe kalp yurduna.
Yorgun düşen şu canım, sarılmaz hiç derdine,
Bırakıp gidenlerin, yeri kalsın arada.
Okuduk, çok beğendik, emeğe yüreğine,
Sevda yalan olsa da, sağlık kalsın derine.
Gönül bir mühür vursun, o vefasız yerine,
Unutma bu sızıyı, kalsın temiz karada.
3 Haziran 2026, Çarşamba - 15:35
yudumyunus
yudumyunus, @yudumyunus
3.6.2026 16:07:20
Bazen insan düşünür emeklerini besleyip büyüttüğü sevgiyi ve yitip giden zamanı en çokta kaybolan zaman acıtır seven yüreği

Bir hiçti diyemez kendine bir vefasız için degermiydi bilemez karma karışık duygularını ayristirmaya çalışır fakat beceremez işte o andır vazgecilmisligin geldiği an

Caresizde olsa her şeye rağmen çekilip seyreyler olanları tıpkı şairin yaşadığı bu çıkmaz gibi amma velakin genede söküp atamaz yureginden o vefasızı

Ayrılığın adı bile yetmiş şaire şiirinde güzel vede derin anlamlar yüklenmiş mısralara
Kutlarım sizi vede usta kaleminizi Tebrikler

yudumyunus
Kul Yorgun
Kul Yorgun, @kulyorgun
3.6.2026 15:56:48
5 puan verdi


Sevgili Cemre

Bu şiir, terk edilmenin yarattığı derin acıyı çok katmanlı ve samimi bir şekilde işliyor. Oldukça içten, dürüst ve yüksek duygusal gerilime sahip. Modern serbest şiir formunda olmasına rağmen divan şiirindeki “hasret” ve “hicran” geleneğinin çağdaş bir yansıması gibi duruyor. Yüreğin yavaş yavaş ezilmesi, enkaza dönüşmesi hali çok güçlü verilmiş.

“Bütün kapıları tek tek yüzüme kapatıp”
Ayrılığın en somut ve acı veren hali. Sadece bir ilişki bitmiyor; tüm iletişim kanalları, gelecek planları, paylaşılan dünya birer birer kapanıyor. “Tek tek” vurgusu özellikle etkileyici; aceleyle değil, bilinçli ve kararlı bir kapatma hissi veriyor.

“Umutlarımı gömdüğüm o en derin uçurumsun”
En güçlü metaforlardan biri. Sevgili artık bir insan olmaktan çıkmış, umutların gömüldüğü bir boşluk, bir uçurum haline gelmiş. Hem derinlik hem de geri dönüşsüzlük hissi çok çarpıcı.

“Zehirli sözlerin saplanmış sırtıma”
Klasik “sırtından hançerlenme” imgesinin daha modern ve toksik bir versiyonu. Sözlerin zehirli olması, sadece kırıcı değil, uzun süreli hasar bırakan bir etki yarattığını gösteriyor.

“Yıkılmış bir dünyada yaşayan bir can”
Kişinin iç dünyasının tamamen harap olduğu duygusu. Dışarıdaki dünya hâlâ dönüyor olsa da, şairin kendi gerçekliği artık bir enkazdan ibaret.

“Adının tek bir harfi değse kulaklarıma, içimde bir şeyler kopuyor”
İsim bile travmatik bir tetikleyiciye dönüşmüş. Bu, ayrılık sonrası travmanın en gerçekçi yansımalarından biri.

“Anıların yükü ağır geliyor omuzlarıma”
Hafıza burada bir yük, bir ceza aracı haline geliyor. Geçmiş güzel anılar bile şimdi işkence ediyor.

“Senden vazgeçmek, seni unutmaya yetmedi”
Şiirin en vurucu itiraflarından. Zihin vazgeçse bile yürek bir türlü razı olmuyor. Bu çaresizlik çok samimi.

“Hâlâ o eski yangından kalan külleri savuruyor”
Yangın bitmiş ama küller hâlâ sıcak ve savruluyor. Acı geçmişte kalmış olsa da etkisi devam ediyor.

“Dipsiz yara”
Yaranın kapanmayacağını, her an kanamaya devam edeceğini ima ediyor. Çok etkili bir imge.

“Ardında darmadağın bir enkaz bırakıp gidiyorsun”
Şiirin ana temalarından biri. Terk eden kişi hiçbir şey olmamış gibi giderken, geride kalan kişi bir enkazın içinde kalıyor. Vicdan sorgulaması burada zirveye çıkıyor.

Şiir baştan sona “terk eden” ile “terk edilen” arasındaki uçurumu çok net çiziyor. Terk eden tarafın soğukluğu, umursamazlığı ile terk edilenin içindeki fırtına arasındaki tezat çok başarılı.

Dil akıcı, imgeler yoğun ama abartıya kaçmıyor. Özellikle “bu kaçıncı darbe” sorusu şiire hem başlık hem de duygusal omurga görevi görüyor. Okuyanı “Bu acıyı yaşayan sadece ben değilim” hissiyle buluşturuyor.

Oldukça etkileyici ve samimi bir kırık kalp şiiri. Sevgili Cemre , acıyı estetize ederken dürüstlüğünü de kaybetmemiş. Bu tür şiirler insana “ben de yaşadım” dedirtiyor.

Muhteşem bir yapıt kalemine kelamına yüreğine sağlık.
☕🙏
Şair Mehmet Demirdelen
Şair Mehmet Demirdelen, @sair-mehmet-demirdelen
3.6.2026 15:39:28
5 puan verdi
Çok güzel ve etkili cümleler kullanarak özenle seçilmiş ayrıca değeri çok yüksek
Duyguları yazmış beğendim..
yüreğinize sağlık
kaleminiz daim olsun..
Kıymetli Şaire saygılar 🙏👍
Tülay Aslan
Tülay Aslan, @tulayaslan
3.6.2026 14:34:51
5 puan verdi
Güzel şiiri ve şairimi kutluyorum Kaleminize bereket İlhaminiz bol olsun Tebrikler Selam sevgiler.
Etkili Yorum
hosoglu
hosoglu, @hosoglu
3.6.2026 14:14:03
5 puan verdi
Toprak dahi insanı kabul etmez kefensiz
Gidişin ölüm bana, nasıl yaşarım sensiz?
Geri dön, sarıl bana, anılar üşümesin
Bizim ayrılığımız beyhude ve nedensiz

Yine eskisi gibi: Birer toy çocuk olsak,
Anlamsız sözcüklerle etrafa neşe salsak,
Masumane duygular yön versin rotamıza,
Çiçekli bahçelerde oyunumuza dalsak.

Yine eskisi gibi: Gözüme ışık olsan,
Ben saçını okşarken sen rüyalara dalsan,
Alnında buselerim uykuların bölerken,
Mahmur bakışlarınla her dem aklımda kalsan.



hosoglu tarafından 3.6.2026 14:25:47 zamanında düzenlenmiştir.
Zümrüt Kul Hasani
Zümrüt Kul Hasani, @hasanbelek
3.6.2026 13:11:08
5 puan verdi
Kutluyorum hocamı ve şiiri.
Selamlar saygılar sunuyorum 🙏✍️☕
Tercanlı24
Tercanlı24, @tercanli24
3.6.2026 12:27:14
5 puan verdi
Kaleminiz daim olsun
Güzel bir çalışma güzel anlatım bencede afetmesin
duygu yüklü dizeler
Kutluyorum bu güzel eserinizi
Kaleminize yüreğinize sağlık
Selamlar sevgiler saygılar gönderdim...
İhalil
İhalil, @ihalil
3.6.2026 11:28:15
Her cümlesi birbirinden manidar böyle güzel şiiri kaleme aldığınız için sizi ve kaleminizi canı gönülden yüzlerce kez binlerce kez tebrik ediyorum.
Her şiiriniz çok hoşuma gidiyor. Okumaktan büyük bir zevk alıyorum.
Siz yaşadıkça her şey gönlünüzce olsun.
Etkili Yorum
erbensalim
erbensalim, @erbensalim
3.6.2026 10:39:38
5 puan verdi
Cemre Yaman imzası taşıyan, adeta sinesinden kan sızan, her bir satırı derin bir hayal kırıklığı ve sitemle yoğrulmuş muazzam bir serbest vezin veda ve isyan şiiri.
Şiir, gidenin umursamazlığı karşısında geride kalan ruhun yaşadığı o darmadağın enkazı son derece sinematografik ve sarsıcı imgelerle aktarıyor. Eskiden güven veren, dünyayı güzelleştiren o varlığın, şimdi "umutların gömüldüğü en derin uçuruma" dönüşmesi, aşkın nefrete değil ama o çok daha ağır olan "hüsrana" evrilmesini çok net hissettiriyor.
Özellikle "Zaten yıkılmış bir dünyada yaşayan bir canın, baharı görse ne olur, kışı yaşasa ne olur..." mısrası ile "Gülsem, attığım her kahkaha içimi sızlatıyor" ifadesi, acının insan ruhunda açtığı o derin tahribatı ve çaresizliği zirveye taşımış. Gururun parça parça oluşu ile adaletsiz gidişe duyulan o köklü öfke, şiirin sonundaki "asla affedemeyecek" mührüyle çok vakur ve sarsıcı bir biçimde noktalanmış.
Cemre Hanım’ın kalemine, bu dilsiz ve devasa sızıyı böylesine güçlü kelimelerle haykıran yüreğine sağlık. Çok tesirli, çok yaralı bir eser.
Elif_V_Mim
Elif_V_Mim, @elif-v-mim
3.6.2026 09:46:05
5 puan verdi
Değersizleştirip gidenin ardından ağlamak, yüreği anlamsazlıştırmak niye?!...

Hüznü hicranı hasreti resmetmişsiniz
Ötekileştirilmiş yüreğinizi...
Selam ve dua ile...
Ebuzer Ozkan
Ebuzer Ozkan, @ebuzerozkan
3.6.2026 09:40:26
5 puan verdi
Şiir, ayrılığın bıraktığı derin sarsıntıyı güçlü bir iç sesle anlatıyor. Sitem ve kırgınlık duygusu baştan sona yoğun bir şekilde hissediliyor; özellikle tekrarlar metne ağırlık ve dramatik etki katmış.

Yüreğinize sağlık. Duyguyu doğrudan ve etkili bir şekilde yansıtan, içten bir şiir olmuş. Beğenerek okudum, kaleminize sağlık, saygılar, selamlar, esenlikler dilerim.
k.doğanay
k.doğanay, @k-doganay
3.6.2026 08:41:55
5 puan verdi
Şairin dilinden dökülen güzel sözler.
Şiir olup akmış sayfalara.
Şiir yazan ellerinize sağlık.
Kutlarım arkadaşım.
Selamlarımla!..






Etkili Yorum
YEŞİLIRMAK
YEŞİLIRMAK, @yesilirmak1
3.6.2026 07:11:57
5 puan verdi
Yüreğin en derin, en karanlık odalarından sökülüp gelmiş, adeta dilsiz bir çığlık gibi yankılanan muazzam bir şiir...

Her dizesinde, gidenin geride bıraktığı o ağır enkazın ve darmadağın olmuş bir ruhun izleri o kadar net hissediliyor ki.

​Sözcükleri seçişinizdeki o çiğ, çıplak acı ve hayal kırıklığı, okuyanın göğsüne bir taş gibi oturuyor. Özellikle şu mısralar, veda edilenin yaşattığı yıkımı o kadar güçlü özetlemiş ki:

​"Zaten yıkılmış bir dünyada yaşayan bir canın,
Baharı görse ne olur, kışı yaşasa ne olur..."
​Ve ardından gelen o sitem, o çaresizlik içindeki gurur kırıklığı:
​"Senden vazgeçmek, seni unutmaya yetmedi ne yazık.

Ben senden geçtim de şu inatçı, şu dertli yüreğe
Geçmişin izlerini yakmayı bir türlü öğretemedim."

​Bu iki dize, insanın aklıyla kalbi arasındaki o ezici savaşı, "vazgeçmek" ile "unutmak" arasındaki o devasa uçurumu harika anlatıyor. İnsan zihnen bitirebiliyor, arkasını dönebiliyor ama o "inatçı yürek" yangından kalan külleri savurmaya devam ediyor.

​Şiirinizde baştan sona hakim olan o sinematik yalnızlık duygusu —boş odalar, kendi sesinin yankısı, firari uykular ve sığınılamayan limanlar— okuyucuyu da o dar odanın içine hapsediyor.

Sorulan o son soru ise adeta bir yüzleşme değil, bitişin mukadderatına yakılmış dilsiz bir ağıt gibi:
​"Söyle bana, hangi vicdana sığar bu insafsızlık?
Nasıl helal etsin bu yorgun, bu kırgın ruhum hakkını?"

​Böylesine ağır, sancılı ama bir o kadar da asil ve duru bir dille kaleme aldığınız bu eseri paylaştığınız için teşekkür ederim.

Bu derin duyguları dize dize işleyen kırgın ama güçlü yüreğinize sağlık. Küllerinden yeniden doğacak o baharlara rehberlik etmesi dileğiyle...



Benden sana ve eserine senin o dilsiz sızına, o yangından kalan küllerine yoldaş olsun

​Yıkılan köprülerin ardından bakmak ağırdır
Giden çoktan yoldadır, geride kalan sağır...
Bir zamanlar sığmadığın o gökyüzü şimdi dar
Avucunda parçalanmış, zehir gibi umutlar
Sen yine de dik dur, varsın kanasın o yara
Elbet bir gün güneş doğar bu kapkara duvara

YEŞİLIRMAK
Hayalleryumağı
Hayalleryumağı, @hayalleryumagi
3.6.2026 06:46:31
5 puan verdi
bence de affetmesin
mükemmel
tebrikler
esenlikler dilerim
Atilla Çakıroğlu
Atilla Çakıroğlu, @atillacakiroglu
3.6.2026 06:21:26
5 puan verdi
Ne Bülbül yaşar gülsüz,
Ne can yaşar canansız.
Gülün rengi bülbülün kanı
Canın sızısı cananın hançeri…
Gülün rengini alırsan kefen
Canın hançerini çıkarırsan ölüm
“Ölüm ölüm dediğin nedir gülüm”
Özkan Değirmenci
Özkan Değirmenci, @ozkan-degirmenci
3.6.2026 03:41:52
5 puan verdi
Değerli üstadım
Tak kelime ile mükemmel ve o kadar da hüzün dolu keşke umut doyu olsaydı Yüce Rabbim yar ve yardıncınız olsun salam ve saygılar
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL