Nefretin kök salması, tıpkı kötü ün gibidir: yok edilmesi zordur. baltasar gracian
Turgay Kılıç
Turgay Kılıç

Kandilin içinde yanan hatıra

Yorum

Kandilin içinde yanan hatıra

( 11 kişi )

12

Yorum

17

Beğeni

5,0

Puan

141

Okunma

Kandilin içinde yanan hatıra




Bu akşam
Ruhum sana misafir...

Kırık dökük kapından
Ellerim olmayan ziline uzanmadan
Ayaklarım eşiğine dokunmadan...

Sessiz...
Bir köşede
Çürüyen merteginde
çakılı civiye bakacağım...

Orada asılı yanıyor
hâtıranın en eski
en mahzun kandili…

fitili eğri ışığı yarım
Bir zaman yolcusu gibi
isleri tavanında dolaşır ...

Ben ...
Bu gece oradan geçiyorum
gözlerimi tutarak...

Bilirim
Bakarsam
bütün geçmiş üstüme devrilir...

Sen...
Adının harfleri
kandilin içinde yandıkça...

Gönlüm ...
Eski bir vaktin içinde kalmışcasına
Feryat eder
ismi anılmayan bir mevsim gibi
Islıklar ve uğultular içinde...

Şimdi yokluğun
bir eski konağın avlusunda
Sahnelenir...

Zamanın içinde kurumuş
unutulmuş bir su sesi…
duyulmaz sanılırken
birden
canlanır...

Gecenin en tenha yerinde
kendini ele verir...

Ve ben sustum
sözlerim kısıldı
Gözlerim konuştu...

Harflerim döküldü yüreğimden
bir meçhulün eşiğinde ...

İşte o ...
yıllardır bitmeyen bir cümle gibi
Hâlâ o köşede yanıyor...

Işığı sana
karanlığı bana düşüyor...

Turgay Kılıç

Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (11)

5.0

100% (11)

Kandilin içinde yanan hatıra Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Kandilin içinde yanan hatıra şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Kandilin içinde yanan hatıra şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
AHMET ACAR
AHMET ACAR, @ahmetacar
20.5.2026 21:15:06
5 puan verdi
Emeğine eline yüreğine kalemine sağlık
Çok harika ve akıcı bir şiir okudum
Tebrik ediyorum
Sağlıklı huzurlu mutlu ve başarılı nice güzel akşamlar diliyorum.
CEMRE_YMN
CEMRE_YMN , @cemre-ymn
20.5.2026 00:46:14
5 puan verdi
O mahzun hatırayı, çürüyen mertek ve yarım ışıklı kandille bu kadar etkileyici anlatan kaleminizi gönülden tebrik ederim. Saygılarımla üstad..
Ali Rıza  Coşkun
Ali Rıza Coşkun, @alirizacoskun
19.5.2026 22:57:21
5 puan verdi
Şiir, geçmişin hatırasını kandilin solgun ışığında sembolleştirerek yokluğun derin hüznünü dile getiriyor. Zamanın içinde unutulmuş sesler ve yarım kalan cümleler, ruhun sessiz feryadıyla birleşiyor.

Kaleminize, yüreğinize sağlık…
EZGİCE ŞİİR
EZGİCE ŞİİR, @alshasret
19.5.2026 20:06:52
5 puan verdi
Kutlarım güzel bir şiirdi.
Yank
Yank , @yank
19.5.2026 18:08:41
5 puan verdi
Yüreğine sağlık üstadım yılımın şiiri olarak kabul etmek istiyorum..

Yank tarafından 19.5.2026 18:22:38 zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
Gülüm Çamlısoy, @gulum-camlisoy
19.5.2026 11:30:24
5 puan verdi
yüreğiniz dert görmesin

selamlar saygılar hocam
ASIKLUZUMSUZ
ASIKLUZUMSUZ, @asikluzumsuz
19.5.2026 11:23:44
5 puan verdi
Güzel şiir
Biz de okuduk, kutladık ve alkışladık yürekten, yalansız ve riyasız
Gönlün abat olsun, tüm şiirlerin mükemmel ve birer ŞAHESER olsun
Sonsuzluğun sahibine emanet olasın, sağlıcakla kalasın
erbensalim
erbensalim, @erbensalim
19.5.2026 07:14:57
5 puan verdi
Şiir, alelade bir mekanda değil; yaşanmışlığın, terk edilmişliğin ve yalnızlığın simgesi olan "eski bir konak" atmosferinde geçiyor. Şair okuyucuya öyle güçlü görseller sunuyor ki; o kırık dökük kapıyı, tavanı is tutmuş odayı ve en önemlisi "çürüyen mertekte çakılı çiviyi" gözümüzle görüyor gibi oluyoruz. Hatıralar soyut birer kavram olmaktan çıkıp, o çivide asılı duran "ışığı yarım, fitili eğri bir kandile" dönüşüyor. Bu yerelleştirme ve nesneleştirme, acıyı somutlaştırarak etkisini katbekat artırmış.
Mavi Masal72
Mavi Masal72, @mavimasal72
19.5.2026 07:05:48
5 puan verdi
Emeğinize,yüreğinize sağlık hocam.Güzel bir şiirdi.Tebrik ederim.
Ro
Rozalinda, @rozalinda
19.5.2026 05:11:30
5 puan verdi
Yüreğinden dökülen kalemi kutluyorum.. çok güzel dizelerdi..
ben YEP
ben YEP, @benyep
19.5.2026 01:58:50
5 puan verdi
Çok güzel...
Emeğinize sağlık.
Garagız
Garagız, @garagiz
19.5.2026 00:39:53
Kâleminiz kâvi olsun saygıdeğer hocam, yüreğiniz incinmesin inşallah.
Gününüze esenlikler diliyorum.
SELÃM DUÂ VE MUHABBETLE..!🖊🤲🐞
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL