Hiçbir zaman çıktığın kapıyı hızla çarpma, geri dönmek isteyebilirsin. don herold
Halit Durucan
Halit Durucan

Dünyanın 1001 Hali

Yorum

Dünyanın 1001 Hali

( 19 kişi )

15

Yorum

22

Beğeni

5,0

Puan

230

Okunma

Dünyanın 1001 Hali

Dünyanın 1001 Hali - Arabesk beste

Gelincik çiçeğinin gelinliğinde
Çiğdem çiçeğinin yaprağında
Öksüz oğlanın gözyaşlarında
Şu fani dünyanın;
Gelinliğini sevincini gözyaşını gördüm
--
Karıncanın gayretlerinde
Cır cır böceğinin aymazlığında
Merkebin sırtındaki yüklerinde
Şu fani dünyanın;
Gayretini aymazını kamburunu gördüm
-
-
Özgür uçan kuşun kanatlarında
Gülün dikenli dallarında
Bülbülün neşeli nağmesinde
Şu fani dünyanın;
Gülünü dikenini neşesini gördüm
--
Yalancının iftiracının dillerinde
Düzenbazın kara düzenlerinde
Fitne-fesat ateşi yakanlarında
Şu fani dünyanın;
Harlanan ateşini külünü gördüm
-
-
Aklı kıt insanın hallerinde
Gölgesine düşman olanlarda
Haysiyet cellatlığı yapanlarda
Şu fani dünyanın;
Çirkefleşen yüzünü gözünü gördüm
--
Münafığın çatal dillerinde
Deccal cübbesi bürünenlerde
İnsan kanı içip sarhoş olanlarda
Şu fani dünyanın;
Sarhoş dönen hallerini gördüm
-
-
Adaletin gözbağını çözenlerde
Masumun kalemini kıranlarda
Verdiği sözde durmayanlarda
Şu fani dünyanın;
Gözyaşını hüsranı isyanı gördüm
--
Gök kubbenin derinliklerinde
Güneşin yıldızların ışıklarında
Bulutta sönen mehtap şavkında
Yüce Allah’ın;
Sonsuzluğunu, kudretini ilmini gördüm
Yüce Allah’ın elini-yüzünü gördüm
-
-


Paylaş:
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir. Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Şiiri Değerlendirin
 

Topluluk Puanları (19)

5.0

100% (19)

Dünyanın 1001 hali Şiirine Yorum Yap
Okuduğunuz Dünyanın 1001 hali şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Dünyanın 1001 Hali şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.

Üyelik Girişi Yap Üye Ol
Yorumlar
Sabitlendi
TUĞAL  KÖSEMEN
TUĞAL KÖSEMEN, @tugalkosemen
29.4.2026 18:16:54
5 puan verdi
Gönlünüze sağlık şairim,
Birbirine zıt olguların karşıtlığında bu şiirin güzelliklerini gördüm içlerinde.
Değerli şairim,beğeni ile okudum bu müstesna şiirinizi. Kutlarım emeğinizi.
Saygıyla esenlik dilerim.
mesakin
mesakin, @mesakin
30.4.2026 14:25:50
5 puan verdi
Güzel anlamlı bir şiir olmuş tebrik ederim başarılarınızın devamını dilerim selâm ve saygılarımla
Tülay Aslan
Tülay Aslan, @tulayaslan
30.4.2026 09:55:42
5 puan verdi
Gök kubbenin derinliklerinde
Güneşin yıldızların ışıklarında
Bulutta sönen mehtap şavkında
Yüce Allah’ın;
Sonsuzluğunu, kudretini ilmini gördüm
Yüce Allah’ın elini-yüzünü gördüm
--


Sayfanızda güzel ve anlamlı şiiri beğeni ile okudum.Sirimi ve şiiri kutluyorum kaleminize bereket İlhaminiz bol olsun Tebrikler Selam sevgiler.
superbaba
superbaba, @superbaba
29.4.2026 23:28:20
5 puan verdi
Bazı şeyleri herkes göremez dost...
Neler görmüş,
Dizmişsiniz şiir satırlarına.
Kutluyorum...
Gören gözlerinizi
Yazan kaleminizi.
Saygılar.
Alptekin Yazar
Alptekin Yazar, @alptekin-yazar
29.4.2026 22:35:56
5 puan verdi
Güzel şiirdi, bestesi muhteşemdi;
Haz alarak dinlediğim bu muhteşem eseri ve değerli şairimi yürekten kutluyorum.
En içten selam ve saygılarla.
CEMRE_YMN
CEMRE_YMN , @cemre-ymn
29.4.2026 22:13:17
5 puan verdi
Hayatın her zerresinde gizli olan o büyük hakikatleri muazzam bir anlatımla işlemişsiniz.
Karıncanın emeğinden bülbülün neşesine kadar, bu fani dünyanın tüm renklerini ve yüklerini gönül gözünüzle süzüp mısralara çok asil bir şekilde nakşetmişsiniz.
Varlığın içindeki bu duru sezişiniz gerçekten çok etkileyici.
Emeğinize ve yüreğinize sağlık üstadım. Saygı ve hürmetle.
ben YEP
ben YEP, @benyep
29.4.2026 21:15:35
5 puan verdi
Anlatımı çok güzel bir şiir okudum.
Emeğinize sağlık.
Etkili Yorum
erbensalim
erbensalim, @erbensalim
29.4.2026 11:39:45
5 puan verdi
Zıtlıkların Uyumu ve "Görmek" İzleği
Şiir, her kıtada hayatın farklı bir yüzünü "gördüm" fiiliyle mühürlüyor. Şair; çiçeğin zarafeti ile öksüzün gözyaşını, karıncanın emeği ile cırcır böceğinin aymazlığını yan yana koyarak, dünyanın bir madalyon gibi iki yüzü olduğunu vurguluyor. Bu, hayatın tüm renklerini (neşesini de, dikenini de) kabullenen kâmil bir bakış açısını yansıtıyor.
ASIKLUZUMSUZ
ASIKLUZUMSUZ, @asikluzumsuz
29.4.2026 11:00:03
5 puan verdi
Şiire, şaire, dosta merhaba, merhaba
Güzel bir şiir
Biz de okuduk ve kutladık yürekten, yalansız ve riyasız
Gönlün abat olsun, tüm şiirlerin mükemmel, şah eser olsun
Şiirle kal, sevgiyle kal, dostça kal ve de hoşça kal
Ahmet Coşkun 1
Ahmet Coşkun 1, @ahmetcoskun1
29.4.2026 09:32:36
5 puan verdi
Evet
dünyanın bin bir hali
duyarlı kalem var olsun
kutlarım...
k.doğanay
k.doğanay, @k-doganay
29.4.2026 09:19:58
5 puan verdi
Anlamlı bir şiir okuduk.
Daha nice böyle güzel şiirlerde
Buluşmak dileklerimle,
Kutlar,selamlarımı sunuyorum.






Etkili Yorum
Ebuzer Ozkan
Ebuzer Ozkan, @ebuzerozkan
29.4.2026 08:33:08
5 puan verdi
Şiirde dünyanın hem güzelliği hem de karanlık yüzü güçlü karşıtlıklarla anlatılmış. Her kıtada hayatın başka bir hâline dokunmanız esere derinlik katmış. Finaldeki manevi yükseliş ise şiiri etkileyici bir noktaya taşımış.
“İnsan bazen bir çiçekte huzuru,
bazen bir gözyaşında dünyanın yükünü görür…”

Yüreğinize sağlık, anlam yüklü ve düşündüren güzel bir eser olmuş. Kaleminiz daim olsun. Selam ve saygılarımla.
Müjgan Akyüz
Müjgan Akyüz, @mujganakyuz
29.4.2026 07:56:48
5 puan verdi
Şiiriniz harika, arabesk bestesini yaparken daha kısa yapabilirdiniz bestesini.
Tebrikler, selam ile
Etkili Yorum
YEŞİLIRMAK
YEŞİLIRMAK, @yesilirmak1
29.4.2026 07:33:30
5 puan verdi
Bu derinlikli ve içten dizeleriniz için teşekkür ederim. Şiiriniz, adeta bir panoramik objektif gibi doğadan insana, oradan da metafizik bir uyanışa doğru katman katman açılıyor.
​Yazım tarzınızdaki zıtlıklar ve gözlem gücü, şiiri hem lirik hem de didaktik (öğretici) bir zemine oturtmuş. Müsaadenizle, bu güzel eserin bende uyandırdığı yankıları birkaç başlıkta özetlemek isterim

İlk kıtalarda doğanın saflığı ve canlının telaşıyla başlayan yolculuk (gelincik, karınca), orta bölümlerde insan ruhunun karanlık dehlizlerine (iftira, haysiyet cellatlığı, nifak) iniyor. Bu geçiş, dünyanın "fani" oluşunun sadece geçicilik değil, aynı zamanda bir imtihan sahası olduğunu vurguluyor.

​Gül ile diken, gayret ile aymazlık, neşe ile gözyaşı... Şiiriniz hayatın dualitesini (ikiliğini) çok iyi yakalamış. Dünyayı sadece tek bir yüzüyle değil, tüm "kamburlarıyla" kabul eden bir olgunluk var.

​Masumun kalemini kıranlar" ve "haysiyet cellatlığı" vurguları, şiire toplumsal bir vicdan kazandırmış. Bu bölümler, bireysel bir gözlemden öte, zamansız bir insanlık eleştirisi niteliğinde.

​Şiirinizdeki "Şu fani dünyanın..." nakaratı, okuyucunun zihninde bir tespih tanesi gibi dönüyor ve her kıtanın sonunda bizi asıl gerçeğe hazırlıyor. Finaldeki geçiş ise oldukça etkileyici:
​Yüce Allah’ın; > Sonsuzluğunu, kudretini ilmini gördüm

​Dünyanın tüm çirkefine, karmaşasına ve acısına rağmen; bakışınızı gök kubbeye ve mutlak hakikate çevirerek şiiri umut ve teslimiyetle noktalamanız, okuyucuda ruhsal bir ferahlama bırakıyor.

​Şiirinizin genel akışı çok duru. Sadece sondan bir önceki kıtada geçen "insan kanı içip sarhoş olanlar" ifadesi oldukça sert ve sarsıcı bir imge.

Bu sertlik, finaldeki ilahi huzurla birleşince yarattığınız tezatın etkisini daha da güçlendirmiş.
​Kaleminize, yüreğinize sağlık6
Tercanlı24
Tercanlı24, @tercanli24
29.4.2026 06:51:49
5 puan verdi
Yine güzel bir çalışma anlamlı dizeler kutlarım emeğinizi selamlar sevgiler saygılar gönderdim hayırlı sabahlar dilerim kaleminiz susmasın her daim yazsın
© 2026 Copyright Edebiyat Defteri
Edebiyatdefteri.com, 2016. Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Edebiyatdefteri.com'a aittir. Sitemizde yer alan şiir ve yazıların telif hakları şair ve yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.

Sitemizde yer alan şiirler, öyküler ve diğer eserlerin telif hakları yazarların kendilerine veya yetki verdikleri kişilere aittir. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. Ayrıca sitemiz Telif Hakları kanuna göre korunmaktadır. Herhangi bir özelliğinin kısmende olsa kullanılması ya da kopyalanması suçtur.
Üyelik
Giriş paneli

Hesabınıza giriş yapın ya da yeni üyelik oluşturun.

ÜYELİK GİRİŞİ

KAYIT OL