(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yekta ile Yelda şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yekta ile Yelda şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
"Etkili yorum seç" seçeneğinin yanında "Etkili soru seç" seçeneği de olsaydı. Türkünün "Ağlasam mı, ağlamasam mı" / "Bilmem çağlasam mı, çağlamasam mı" dediği moddayım. Çok teşekkür ederim.
İçimde susmayacağım. Mutlaka kendime uzun uzun cevabım olacak.
Kısaca, Kuzey yarım kürede tohumun toprağa atıldığı, toprağın üzerine örtüsünü çektiği ve tohumun uykuya geçtiği zaman. Yeni bir bahara, diyelim ki yeni bir sevdaya. Ve umutla bu beklenene dualar. Böyle bakınca kışın ardılı baharda çatlayacak tohum ve ta ki haziranda başlayan hasat.
İşin aslı böyle iken; (Doğru, Şeb-i yelda bildiğin gibi mutluluk ve bereketin yıl dönümü)
Topraktan hâsıl insanın sevdasının da hâsılatı haziranda başlar desek ve o güne değin uzun uzun konuşmalar (uzun hecelerle) ile kısacık yetmez gecelerle sevdanın gündönümüne eriştiğini düşünsek, vuslatın bittiği ve ayrılığın başladığı demlerde artık sevdalıların hecelerinin kısaldığını ve gecelerinin uzadığını hayal etsek, ... .. . Ah yengeç yay çizip kendine yolculuğu başlattın, Tam da vuslat ile firkatın kesiştiği o noktada...
Desem noktayı koysam bir mahsuru olmaz sanırım değil mi Sevgili Su?
bu vazgeçiş mi bir nevi yoksa 🤨