DOĞRUYU ARAŞiirin hikayesini görmek için tıklayın *Şiir, iyilik, doğruluk ve güzelliğin hayatın her köşesinde bulunduğunu ve insanların bu güzellikleri bulmaya odaklanmaları gerektiğini vurgulamaktadır. Bu, daha mutlu ve anlamlı bir hayat yaşamalarına yardımcı olacaktır.
Şiirdeki Temel Mesajlar *Hayatta iyilik, doğruluk ve güzellik bulmak için sevgi ve anlayışla bakmak önemlidir. İnsanların kusurlarını değil, güzelliklerini görmek gerekir. Herkesin farklı bir hikayesi vardır ve her insanın içinde bir potansiyel vardır. Birbirimize karşı anlayışlı ve hoşgörülü olmak gerekir. İyilik, doğruluk ve güzellik içinde bir hayat yaşamak için sevgiyi kalbimizde taşımalıyız. *Şiirin Dili ve Anlamı *Şiir, sade ve anlaşılır bir dille yazılmıştır. Düz bir anlatımla ilerler ve okuyucuyu sıkmadan anlatır. Şiirde, iyilik, doğruluk ve güzellik gibi evrensel kavramlar işlenir. Bu kavramlar, günlük hayattan örnekler verilerek somutlaştırılır. Şiirin sonunda, iyilik, doğruluk ve güzellik içinde bir hayat yaşamak için sevginin önemi vurgulanır. *Şiirden Çıkarılan Öğütler *Hayatta iyilik, doğruluk ve güzelliği bulmaya odaklanalım. İnsanların kusurlarını değil, güzelliklerini görmeye çalışalım. Birbirimize karşı anlayışlı ve hoşgörülü olalım. İyilik, doğruluk ve güzellik içinde bir hayat yaşamak için sevgiyi kalbimizde taşıyalım.
.....
İyiyi ara, doğruyu ara, güzeli ara, Bak hayatın her köşesinde, daima onlar çıkar. Sevgiyle bak, anlayışla bak, hoşgörülü ol, Kusurları değil, güzellikleri gör, bu en önemli yol. Hayatın içinde dolaş, her insanı sevgiyle karşıla, Kusur arama, insanların içindeki değeri anla. Herkesin hikayesi vardır, birbirine farklıdır, Kusur arama, insanlığı anlamak için bak içlerine. Kusurlar insanı insan yapar, hatırla bu gerçeği, Hepimiz eksiklerle doluyuz, birbirimize destek olmalıyız hep. İyilikle yaklaş, dostlukla yaklaş, sevgiyle yaklaş, Kusur arama, çünkü herkesin içinde bir ışık var. Kusur arama, insanlığın bir parçası olduğunu unutma, İyi, doğru, güzel olanı ararken sevgiyi de taşı kalbinde. Kusurları değil, insanların potansiyelini gör, İşte o zaman hayatın anlamını, güzelliklerini keşfedersin. A. Nejat ALPEREN Şair, yazar, eğitimci |
Harika yazılmış sözlerinizi büyük bir beğeni ile okudum,
Kaleminiz kavi ilhamınız daim olması temennisi ile esenlikler dilerim.