SON OLMAZŞiirin hikayesini görmek için tıklayın Şiirin hikayesi
Sesimi duyan var mı ? Öncelikle depremde hayatını kaybeden kardeşlerimize Allah’tan rahmet yaralılara acil şifalar diliyorum. İnşallah bu son olsun demek istiyorum . lakin ders almadığımız sürece ve bizde ki bu zihniyet devam ettike biraz zor grünüyor malesef. Her deprem sonrası yıkımlar, ölümler unutulur yeni bir deprem olduğunda ise yeniden konuşulur suçlular nedense var olmaya devam eder bugün olduğu gibi. Peygamber efendimiz (sav) devesini başıboş bırakıp huzuruna gelen Amr bin Umeyye’ye aynen şöyle buyurmuştur . “Deveni bağla sonra tevekkül et.” . Yani İlk önce tedbirini al daha sonra Allah’a sığın. Bizi deprem değil, cehalet öldürüyor Gerçekleri konuşmak gerekirse her karışı şehit kanlarıyla sulanmış bu güzelim cennet vatanda Millet olarak dürüst değiliz . Ahlak desen sıfır ,şükür yok, her türlü hileler bizde, tüm sahtekarlık üç kağıtcılık bizim için çocuk oyuncağı olmuş. Her meslekte, belki komşulukta ve belki de ebeveyn çocuk ilişkisinde bile dürüst değiliz vesselam. Rengimiz bile belli değil; her yaptığımızı göstermelik yaparız,sahte günaydınlar, sahte sevgiler gülücükler,sahte dostluklar vs.. , fiyatları bile adamına göre ayarlarız , fırsatcılıkta üstümüze yoktur ,daha neler neler… Her işten anlarız anlamadığımız iş yok, on parmağımızda on marifet bilmediğimiz sadece dürüstlük ve ahlak. Toprağın altı hiç aklımıza gelmez , Ta ki afetler olana kadar.Hak’kı tanıyan yok ölene kadar. Şahit lazım değil mi? Bizlerin Hz Mevlana, Yunus Emre , ve Hacı Bektaş ile aynı topraklarda yaşadığımıza. Velhasıl bundan böyle fırıldak siyasetçilerden ,Küfür eden babaya, asık suratlı şoförden,gösteriş yapan mümine, sadece gel-git yapan sınıfta konu mankeni gibi duran öğretmene, , Allah’ın selamını vermekten aciz komşuya, …ve her meslekte işi ehline verip ahlaklı ve dürüst olmamız lazım. Bir yanlış doksan dokuz doğruyu yok etmemeli .İnsanlık bir nokta menfaat için , virgül kadar eğilmemeli .Vaktini ilime bilime harcayan kurtulur Japonya da olduğu gibi. Bilgili ahlaklı ve akıllı dürüstlük, en iyi siyasettir. Kurnazlık politikası ise, cehaletin, ahlaksızlığın ,samimiyetsizliğin ve sahtekarlığın müşterek malıdır ,ve aynı zamanda adıdır. Onun için ayırmadan ,ayrışmadan, kutuplaşmadan el ele gönül gönüle vererek hep birlikte elimizi taşın altına koymalıyız . Göreceksiniz ki İşte o vakit düzelir eğriler, o vakit dost oluruz kendimizle çevremizle insanlarla, ve o vakit güneş en parlak haliyle tekrar doğar bu toprakların üzerine, yoksa bu deprem SON OLMAZ .
SON OLMAZ
Altı şubat sabahı, vatan aldım haberin |