Geçmiş ve Gelecek
Geçmiş ve gelecek insanın ömrü hayatında uzayıp giden uzun bir yol demekmiş. Fakat bu süreç aşılması bir o kadar zor, bir o kadar da umudu beklemek gibi bir şey. Sanki insanda ufacık bir beklenti söz konusu... Ama ne olursa olursa olsun nereye kaçmak isterse istesin asla peşini bırakmaması gibi. Çok kilit bir nokta aslında baktığımız zaman ettiğin bütün kelamlar tıpkı bir dizede toplanması. Aslolan şey, ne cümle kurarsan kur bir araya getirilmiş her kelime insanın ömrünü ifade eden anlamların tümüymuş bunu anladım. Sadece hayatını sınırlayan dizelerin değil her şeyiyle tek vücut olmasıymış. Hep bir özlem hep bir özlem duymasıydı insanda. Çünkü basit bir husus vardır görmediğimiz ya da kaçırdığımız. Yaka paça savrulmuş,iki yakası bir araya gelmeyen bu şeyde neydi peki... Bilmiyorum vardır illaki kabaran bir yanımız yaşamak insan için en büyük hakikattir belki de ummak, kanaat etmek, tecrübelerin vermiş olduğu sarmaya tenezzül bile edemediğimiz yaraların vücut bulmuş haliydi geçmiş ve geleceğin ta kendisi. Her bir hatıra ve içinde bulunmuş olduğumuz ortam bizi farklı yerlere sürüklermiş kimi zaman, ummanlara kimi zaman, gözümüzden akan yaştaki belli ama bir yandan ifade edemediğimiz yakarışa ve çoğu zamanda insanın olmak istemediği yermiş mekan, farkı olmaksızın Velhasıl insan nereye giderse gitsin bırak kendisini o yere ait hissetmesi yine de bütün yaşadıklarına hitap etmesiymiş ve hiçbir zaman senin peşini bırakmazmış... Bazı hatiralar bitmiş gibi gözükse de insanın hayatı boyunca acı bir gerçek gibi gelirmiş önüne... Bazen de yıkılmasi zor bir dağ gibi olmak istermiş insan. Gün gelir ne kadar dayanmak istesen de o küçük kaya her yeri toz duman edermiş ve arkasından diğerlerini getirir ortada bir şey kalmazmış. Geçmiş, gelecek söylemi çok kolay olmasa gerek.Bizler geçmiş ve bilmediğimiz ya da üzerine hayaller kurduğumuz geleceğin birer oyuncularıyız önümüze ne gelirse biz onu oynarız ne dramlar, ne komediler ama bizim payımıza en çok da dramlar düştü hakikatin can alıcı simgesi... Dile getiremediğim ne varsa kağıda buladım hepsini çünkü beni en iyi o anladı şu zamana kadar belki biraz geç başladım ama pişman olmadım yüzleşmekten kaçmadığım kayda değer tek servetim buydu. İçimden ne geliyorsa söyledim mi söylemedim mi bilmiyorum ama bildiğim tek bir şey varsa geçmiş koca bir yüktür insanın omzunda dayanmasını bilene. Gelecek ise açılan hayırlı kapılara niyet etmektir.
Vesselam |