(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Z'an şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Z'an şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Anneanne nikinizle yayında oldugunuz zamanlarda tanısmışttık, o zamanlar isimden çok niklerle birbirimizi tanıyorduk. Zonguldaklı yazarlarla ilgili kitap için yazısmıstık, o vakit abimle tanıştıgınızı öğrenmiştim. Hassas, derin bir kişilik olarak Mustafa Eyriboyun memleketine mal olan çok kıymetli bir değerdi. Özlemi derin içimizde, acımız tarifsiz. Ruhu şad olsun. Zonguldağa geldiğimde görüsmek temennisiyle onur duydum. Anmada görüşürüz diyordum malesef orta virüsünden hasta oldum o sıra. Görüsmek umuduyla sevgiler güzel şair.
Şiir, şairin iç dünyası ile konuşması ve bunu kimse duymuyor düşüncesi ile kağıda dökmesidir bazen.
Okur; kendisinden, çevresinden ve hayatın içinden ufak dokunuşlar bulur mısralar içinde ve şiirin bazı bölümlerini okumaktan haz alır, şairini takdir eder.
Yorum; bu beğenin, takdirin, şiire değer vermenin bir belirtisi / cevabıdır. Şair ne kadar şiirine emek veriyorsa, okur da yorum için emek verir, hatta bazen yerli yerinde şiir tahlilleri, şiirin önüne de geçebilir.
Beğenmek, kırmadan/dökmeden eleştirmek, hâta gördüğünde uyarmak ve bunların karşılığında şairin vereceği olumlu/olumsuz tepkiler; herkesin ufkunu genişleten ve edebiyata katkı sağlayacak güzelliklerdir.
Puan: Bunların şiire hiçbir değer katmayacağı düşüncesindeyim, çünkü duyguları ölçen, tartan, sınava tutan, yargılayan bir alet icat edilmemiştir. Hiçbir şiir ne bir puanlık ne de beş puanlıktır -bence-
Robotla teşekkür: Emek verilmiş, zaman ayrılmış bir okuyucu yorumuna, baştan savar gibi bir tıka dokunmakla cevap verilmesini etik bulmuyorum. Kısacık teşekkürü kendi ellerinizle yazmaya zamanınız yoksa, hiç cevap vermemeniz, o buttonu kullanmaktan daha da değerlidir -bence-.
Benden önceki emek verilmiş yorumlara sırf robot kullandığınız için ve puan hakkında düşüncelerimi yukarıda açıkladığım gibi bir puan kırmam ondandır.
Kısa kısa dizelerle duygularınızı, okura hissettiren, eskiden beri güzel, anlam yüklü serbest şiirlere kalem olduğunuzu biliyorum.
Son söz: Şiiriniz de güne seçilmeyi gerçekten haketmiş, dün okuduklarım arasında favorilerimden biriydi zaten.
Yusuf, Yusuf ise eğer kuyuya niye düşman olsun güzel kardeşim. O kuyu ki Yusuf'un sabırla beklediği mekan, o kuyu ki Yusuf'u heves ve heyecanla arzulayıp bekleyen mekan...
Tabi ki söylemek istediğiniz benim anladığımdan farklıdır. Şiir olarak çok güzeldi. Tebrikler.