Yanakların gamzeli. kiraz gibi dudağın. Kalbindeki aşkını gözlerinle serersin. Belli ki hep aklında , sevdiğine adağın. Elbet bir gün kavuşur,muradına erersin.
Dalgalanır saçların dağdan gelen yel ile. Geçirirsin sürünü, ırmaktaki sal ile. Hayallere dalarsın, kokladığın gül ile. Deredeki sazlardan sepetleri örersin.
Anan baban razıdır her yaptığın işinden. Çoluk çocuk kaşıklar,pişirdiğin aşından. Yanarsın için için kim anlar göz yaşından. Gördüğün her rüyayı,vuslatına yorarsın.
Seher vakti sürünü, indirirsin ovaya Koyunların sütünü,doldurursun kovaya. Akşam olur dönersin,obandaki yuvaya. Turnalara bakarak ,ondan haber sorarsın.
Doğanın nimetleri, ayağına serilmiş. Kırlardaki çiçekler sanki sana derilmiş. Güzel huylar toplanıp hepsi sana verilmiş. Uzaklara bakarak ,ne hayaller kurarsın.
Yaşamın çok farklıdır,kıl çadırlar otağın. Yorganındır yıldızlar,ince şilte yatağın. Yeşil çimen üstünde yastık olur eteğin Kara gözlü kuzunla,sohbet edip durursun.
Türkmen kızı aşıksın kimseyi görmez gözün, Sevdiğine vermezler, töreye geçmez sözün Sabırlı ol meleğim , solmasın güzel yüzün. Mutlu olmak hakkındır,en sonunda görürsün.
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Yörük kızı Reyhan şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Yörük kızı Reyhan şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Abla kış geldi arıları mız kış salkımındalar ya bahara kadar zamanım var artık sık sık sayfana uğrayıp bunun gibi her biri birbirinden güzel ve anlamlı şiirlerini okuyup resimlerini inceleyip mest olup tebriklerimi yazıp döneceğim. Eline yüreğine sağlık diliyorum
Harika şiir harika yorum beğeniyle gıptayla okudum dinledim kaleminiz hep çağlasın değerli şairem yüreğinize nefesinize sağlık dileklerimle güzel eserinizi ve yeni yılınızı kutluyorum sağlıcakla sevgiyle kalın
Şairlik bu olsa gerek dedim toprağım. Hani on parmağında on marifet denir ya siz de maşallah öylesiniz. Şiir deseniz şiir, yorum zaten tartışılmaz. bir de resim yeteneğiniz de buna eklenince Tek kelimeyle muhteşemsinizden başka bir söz gelmiyor aklıma.... Yürek sesinizi gönülden kutluyorum. Gül yüreğinize gönül dolusu sevgilerimle...
şairem harika şiir gönlün yüreğin var olsun lakin müzük uyumlu değil yörük müzüğüyle yapsaydın daha iyi olurdu örneğin sipsili bir çalgı veya sazla çalılan müzük ola bilirdi saygılarımla
Türkmen kızı aşıksın kimseyi görmez gözün, Sevdiğine vermezler, töreye geçmez sözün Sabırlı ol meleğim , solmasın güzel yüzün. Mutlu olmak hakkındır,en sonunda görürsün.
Merhametli şair arkadaşım. Türkmen kızı inşallah mutlu olur. Kutluyorum kaleminizi. Sağlıcakla kalınız...
her zamanki gibi Çok güzeldi,çok acıklıydı, sevda ve özlem vardı,Hakikat vardı, O güzel yüreğine sağlık Üstadem , ders vericiydi,akıcı anlamlı düşündürücüydü kutluyorum Dualarımla selamlarımla her daim.
Yanakların gamzeli. kiraz gibi dudağın. Kalbindeki aşkını gözlerinle serersin. Belli ki hep aklında , sevdiğine adağın. Elbet bir gün kavuşur,muradına erersin.
Resim çalışmanız ile bütünleşmiş bu çok güzel ve anlamlı şiiriniz için kutluyorum tebrikler. Saygılarımla.
Bilirim meralarda, gezerdin Yörük kızı Sürüleri önünde, rüzgardan büyük hızı Umutları rengârenk, hızla geçerdi yazı Seneye de inşallah, gülleri de derersin.
Sayın Ülkü Hocamızdan, çok hoş ve bizden bir şiir okuduk. Bizimde çok Yörük arkadaşlarımız oldu...Şimdi hepsi yalan oldu... Devede kalmadı, merada kalmadı, derede kalmadı, dolayısıyla göçende pek kalmadı. Çoğu yerleşik düzene geçti. Hala bu geleneği de sürdürenler var tabi...