Yüreği yurt edinen hüzün bize aşina Ülfetle avlumuza lütfeder sine sine Öylesine derinde kırılgan tek başına Gönüldeki duyguyu onla yaşatır sine
Bazen dolarak taşar yıkmak ister bendini Bazen bir mabet döşer tamir eder kendini Bazen sabır deminde yenilerken fendini Ağır yüklü bünyeyi hazırlar sahnesine
İkindi güneşinde dinlerken sessizliği Göz kapağına inen uykuda densizliği Bir musalla taşında bulmuşken işsizliği Ruhu alır uzanır ötenin ötesine
Karanlık dehlizlerden ağarmaya yüz tutan Gecesinin koynunda sabahları unutan Şehrin ışıklarının kıvrımlarında yatan Ulu orta zamanda ilhamdır gölgesine
Nice hikâyelerde kalındıkça arafta Hayatın akışıyla yüzleştiği her safta Özlem, hasret, keşkenin bol olduğu tarafta Koskoca bir ömürde iz sürmez öylesine...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İhya-i Hüzün şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İhya-i Hüzün şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Ayşe Kardeşim, Ben de yoğunluğum dolayısıyla defterle çoğu kez kaçak güreşi ediyorum desem yalan değil, bir çok işimi bir arada götürürken olabiliyor gözden kaçmalar, sorunlar vs. Önemli olan vakit bulup, sayıp geldin ya. Çok teşekkürimle sevgiler.
Sayfaya iz düşen bu güzel şiiri —— Ve bu güzel şiiri yazan gönül dostu şairi Tebrik ederim Ûstadım ——Kaleminiz daim olsun Her zaman güzel olanı ———-Her zaman Hakikati yazsın
merhaba Nezahat hanım, şiirler müzik ancak bu kadar uyum gösterir. İhya oldum... kutluyorum sanata ruh katan algı gücünüzün güzelliğini. Emeğe ve sanata saygımla esen kalın.
Nice hikâyelerde kalındıkça arafta Hayatın akışıyla yüzleştiği her safta Özlem, hasret, keşkenin bol olduğu tarafta Koskoca bir ömürde iz sürmez öylesine...
Kutluyorum Nazom yine çok güzel bir heceydi. Eline, emeğine sağlık. Sevgimle...
Şair dostu; Acılı, tatlılı ve hüzün yüklü, anlamlı bir eser, beğenerek okudum... Beğendim… Şiir yaşamdır… Şiir hayattır… ...................................................Saygı ve selamlar..
Aynada gördüğün sen değilsin İçine mühürlenmiş söylemediklerin… Güçlü olmak ağır ve zordur hayallerini erteleyip durursun… Yüreğinin en hassas olduğu dönemlerde dahi… çünkü sen daima demir gibi sapasağlam durmalısın…. Sevinçlerini hayallerini sevdiklerin yaşamalı onlar sevinçlerinde mutluluklarında umutlarında mutluluğu yaşadığını düşünüyorsun…
Aynada gördüğün sen değilsin Kimse bilmiyor sular gibi için çağlayan hallerini ve hiç kimse farkında değil güneş kadar sıcak ve parlak narin kanatları gönül gittiği yerde değil olması gereken yerde….
O sensin, yanındaki de benim :) Bakış ve görüş açın geniş, müthiş ve ondandır aynalara ihtiyaç olunmaması Ümmüm. Yorumun yine beni sana doğru getirdi. Çok değil az kısa zamanlarda inşallah yanındayım :) Kocaman sevgi ve tebessümle kucakladım...
Nice hikâyelerde kalındıkça arafta Hayatın akışıyla yüzleştiği her safta Özlem, hasret, keşkenin bol olduğu tarafta Koskoca bir ömürde iz sürmez öylesine...
Yorgun bazen yılgın en çok da hüzne aşina... Kendime hep kıymışımdır ve hep hüzünle de içli dışlı geçmiştir ömrüm. En büyük hüzün aslında insanın kendine ihaneti. Ve ihanet ettim sayısız kere sadece kendime sanırım artık olgunlaştım ve kısa zaman dilimlerinde ömrü yad ediyorum. Tüm derdim kendimle ve iyi ki de hep kendimi kurcalıyorum. Nasıl nasıl nasıl özledim sizleri. Demlendim üç beş gün sonra iğne iplik aldım elime ve kalemin ağzını diktim lakin yazmadan geçen üç beş gün kabir azabı yaşattı bana.
Sizleri inanılmaz önemsiyor, özümsüyor ve gerçek manada çok çok sevip değer veriyorum.
Çok çok tebrik ediyorum değerli kaleminizi ve asil yüreğinizi.
Tüm sevgimle sevgili Nezahat Hanım.
Gözüm açık gördüğüm bu rüya adına şükürler olsun: Rabbime ve siz değerli dostlarıma, tüm kıymetli hocalarıma.
Hakkınızı asla ödeyemem ve bu anlamda kalemle yatıp kalemle kalkıyorum ve içimdeki sevgi dağını hep yükseklere taşıyorum.
Kalbi selam ve muhabbetle kutluyorum