Sol yanımda yatansın Canıma can katansın Hava toprak su gibi Benim için vatansın!
Güneşim sen gülüm sen Ayrılık sen ölüm sen "Sev!" dedin gelmedim ben Sen en büyük hatamsın!
Acep bensiz n’işledin Kaç yıl beni düşledin İliğime işledin Damarımda atansın!
Yüreğimde kanımsın Biriciğim canımsın Sen çok hanım hanımsın Sol yanımda yatansın!
Şaban AKTAŞ 14.12.2018 - 15.40
GEL BENİMLE GEL!
Gelirsen giderim gelmezsen gitmem Ayak bastığın yer seninle güzel Sensiz hiçbir yere adımım atmam Ne olur sevgilim gel benimle gel!
Senin nefesinle toprak ısınır O güzel sesinle yaprak esinir Sensiz ruh daralır, nefes kesilir Sen tut ellerimden gel benimle gel!
Umutsuzluk, boşluk derdin temeli Sensiz nere gidip ne işlemeli Göz göze güzel şey gül düşlemeli Gül yüzlü sevgilim gel benimle gel!
Umut tohumları ektin kâlbime Dokundu sımsıcak elin elime "Canım benim" dedin bir çift kelime Canıma can kattın gel benimle gel!
Seviyorum seni ve seveceğim Tatlısın şirinsin hep öveceğim Evvelim ahirim ve geleceğim Ahirete kadar gel benimle gel!
Beni gözü yaşlı deyip de geçme Dallarımı kırıp eğip de geçme Geçici değilim sevip de geçme Gel mahşere kadar gel benimle gel!
Aşktır bu sonsuzdur sınır tanımaz Öfke garaz kin bir sinir tanımaz Sensiz bir yanım yok sanki canım az Cana can katanım gel benimle gel!
Şaban AKTAŞ 14.12.2018 -14.00
SENDEN AYRI
Mutlu olamadım yâr senden ayrı Felek cefasını verdi yetirdi Kalmadı gelecek günlerin hayrı Dertler beni içten yedi bitirdi
Dıştan gören beni mutlu sanıyor Yüzüm gülse bile içim kanıyor Ellerim donarken kâlbim yanıyor Ayrılık canımı aldı götürdü
Bir yıl daha geçti bak Ocak ayı Ocak değil saplı bir bıçak ayı Senden aldım gülüm ben bu cefayı Gözlerinden esen yeldi götürdü
Bir yıl daha geçti doldu dolacak Bu gidişle acep sonum n’olacak Tende ömür gülü erken solacak Kırdı fırtınalar daldı götürdü
Saat sekiz oldu sabahın körü Gözümün önünde yüzünün nuru Gözlerim ıpıslak gönlüm kupkuru Göller çöle döndü sildi götürdü
Yediğim içtiğim içime sinmez Akan gözyaşlarım sel gibi dinmez Anlatsam derdimi kimseler bilmez Canda gizli sırlar deldi götürdü
Aktaşım derdini nasıl anlatsın Düşünde koynuna sarılıp yatsın Dert canımı alıp cânâna satsın Yâr hasretin beni yedi bitirdi
Şaban AKTAŞ 14.12.2018 - 09.34
SAKİN VE LÂKİN
Hatun kızın yanında Kaç gündür çıt yok Televizyon kumandasına Hiç dokunmadım Ev gayet sakin, Sessiz sessiz Huşu içinde yüreğim Sesini yazıyorum Amma velakin Yemekleri yiyen Hatun nerde diyen yok Iki buzdolabı var Zıngazınk erzak Yemek yenmiyor onsuz Yiyecekler bozulacak Parayı veren üzülecek Çünkü para demek Yalnız yemek değil(?) Bir de çekilen emek Emek en yüce değer Her şey bozulup gidecek Gelmezsen eğer?!
Şaban AKTAŞ 13.12.2018 - 23.51
BİR YANIM YARIM
Sen gittin ya yârim, bir yanım yarım Kaçtı sensiz tadım tuzum ayarım Var mı dünyada bir eşin benzerin Yerine ben neyi nasıl koyarım?!
Gün batarken ufuklar dile düşer Gözyaşlarım a kan mendile düşer Gözlerin rengârenk kandile düşer Sensiz gökkuşağın nasıl boyarım?!
Perçemin kakülün ile ile dolaşık Senin bakışında rengarenk ışık Deli gönül ezeldenberi âşık Âşkınla yanmaya nasıl doyarım?!
Şaban AKTAŞ 13.12.2018 - 15.06
PAYLAŞIMCI
Gözden ırak olan gönülden ırar İnsan olan insana kafa yorar Hâl hatır sormamak ömrüne zarar Bırak bencilliği, paylaşımcı ol!
Söbü bulsan dünyayı yutacaksın El uzatıp ay’dan gün tutacaksın Sen bir parçasısın şu kainatın Yerleşimci değil, eyleşimci ol!
Ne insanlar gördüm ağzı kapalı San bir toprak testi gibi tıpalı El bilip, ketumluk yaptın yapalı Bırak suskunluğu, söyleşimci ol!
Yürümez bu işler hep tek başına Bak dağların kayasına taşına İnmiş düze dönmüş çakıltaşına Dere, tepe, ırmak çağlaşımcı ol!
Şaban AKTAŞ 13.12.2018 - 11.39
ABCDE; EDEB
Oysa yaşantımızın bir parçası; Bazı sözcükler vardır İşitmekten hazetmediğimiz Kim söyler ise söylesin Daha duyar duymaz bazıları Yönünü çevirir, yüzünü civirir Eliyle burnunu tıkar Bövvv yapar, böğürür, geğirir...
Edepsiz, pis, çirkin, kötü Niteleyişimiz sıfatlar ile Öteleyişimiz suratlar ile Oysa insanın örneğin En stratejik ve Taktik merkezidir götü!
Her nedense kibarlaştırmışız Yeni adlar, sıfatlar bulmuşuz Göte popo, boka kaka deyip Kadifemsi, ipeksi Kılıflar giydirmişiz sözcüklere...
Bre Ademoğlu Hep havaya mı bakarsın Biraz da yere bak insan kendini unutur mu Bir kez olsun olsun helada Eğip yere kafasını, Görmez olur mu kakasını?!
Bunların hepsi doğal Günlük işler Midesi olmasa, Bağırsakları dolmasa İnsan acaba ne işler?!
Siz söyleyin şimdi bana Her işe burun civirenler Mesajım size ulaştı mı Elinize bok bulaştı mı?!
Şaban AKTAŞ 13.12.2018 -09.10
VİZYON
Tablolarım asılı Duvarlarda sessiz mi sessiz Yalnız ben içten içten Konuşurum onlarla Ne zaman yüz yüze gelsek Vardır söyleşecek bir konu, Eşimle konuşmazlar hiç Ben iyi anlarım onu...
Salon, mutfak, oturma odası Evde üç tane televizyon Nedir Allahaşkına, Benimkiler ona dert Onunkiler bana, Hasta etti bizleri Televizyon işte böyle namert!
Bu yüzden bozuştuk Anlaşamadık bir türlü, Kızıyor bana; "Ev bir ortak mekan Duvarda bu kadar Tablonun ne işi var, Müze mi burası ?!" Falan filân feşmekan...
Dedimki ona "Televizyona bakma bu kadar, Ne bu her odada gürültü; Bir evde Üç televizyonun ne işi var?! Ben düşünen Düşüncesini yazan adamım Sessizliğı severim, Ayır biraz vakit, bir kitap oku!"
Dedim, "O zaman psikoloğa git!" Gitmesine gitti, Fakat iş işten geçti Şimdi her gün ilaç alıyor Bana ’Sen de git!’ diyor Beni de kendisi gibi sanıyor...
Sebep işte belli; televizyon Ya onda yok ya bende vizyon!..
Şaban AKTAŞ 12.12.2018- 22.3
AVANOS HATIRASI TAŞKIN ÖFKE
Bir adım seninle bir adım bende Olmaz asla benim muradım sende Aklım zaten uçuk birazı demde Olmaz asla benim muradım sende
Bak sen beni ne hallere düşürdün Bastın damarıma, öfkem taşırdın Ne yapayım bilmem ben mi şaşırdım Biraz akıl mantık aradım sende?!
Sıksa dişini can ne kadar sıkar Kızdırıp durursan ok yaydan çıkar Cinnet getiren kul peşpeşe sıkar Sanki bir Ondörtlü taradım sende?!
Hey gidi zalimin vicdansız kızı Kimden aldın sen bu cesaret hızı Bir koysam sayarsın gökte yıldızı Mehtaplı geceyi aradım sende?!
Şaban AKTAŞ 12.12.2018 - 19.49
EŞİNİ EŞDEĞER DÜŞÜNEN ANLAR
Gün bile yıl gibi geliyor bana Çekilmiyor ayrı geçen zamanlar Ne bu halin diye hiç sorma sakın Düşenin halini düşüren anlar(!?)
Kim beni bu halden hale getirdi Dert yedi içimi oydu götürdü Kıtır kıtır bir kurt gibi bitirdi Biraz aklı olup düşünen anlar!
Kahreder dururum kendi kendime Sevdim diye ne geçti ki elime Yok mu âşık kula başka kelime O para pul üçle beşinden anlar
Sen beni ölüme terkedip gittin Derde üzüntüye garkedip gittin Hangi kusurumu farkedip gittin Hani o neşeyle geçen zamanlar?!
Acı mı tatlı mı dil yumuşak mı Eloğlu bildiysen köle uşak mı Eş nedir eşek mi bele kuşak mı Eşini eşdeğer düşünen anlar!
Şaban AKTAŞ 12.12.2018 - 17.32
Sabahın şiiri oldu Akşamın güneşi öldü Akşam ile sabahtan Aşkımın gülü soldu.
Şaban AKTAŞ 12.12.2018 - 08.37
TÜRKÜLER
Acıların ortak dili Evrilir çevrilir Akar su gibi İçilir yudum yudum Kanımıza iliğimize Genlerimize işler Ozanlar yakar türküleri Yakasına gül Karanfil takar gibi..
Ozanları kim yakar; Ne vicdan ne ruh Şerefsiz, vahşi güruh Hâlâ gözönünde Canlara Madımak’ta Benzine kibrit çakar(?) Ölümsüzdür ozanlar Yanar, erir, çağlar Su gibi akar, akar, akar...
Şaban AKTAŞ 12.12.2018 - 09.22
Gün dolandı yine başını eğdi Sen yoksun ufukta hangi eldesin Beydağları beyaz gelinlik giydi Nerede olduğun esen yel desin?!
Gülün kokusundan bilirdim seni Bülbül şakısından bulurdum seni Gel de yanağıma kondur buseni Mor dağlardan serin esen yeldesin
Şaban AKTAŞ 11.12.2018 - 23. 50
HAMDIM DAHA PİŞMEDİM
Hamdım daha pişmedim Yâr ardına düşmedim Düşüme sen girince İnan gözüm açmadım
Testi ağzı tıpalı Gözüm hâlâ kapalı Sana taptım tapalı Kanatlanıp uçmadım
Ey benim ceylan gözlüm Tatlı dil şirin sözlüm Dön bana güleryüzlüm Daha senden geçmedim
Testi ağzı tıpalı Gözüm hâlâ kapalı Sana taptım tapalı Kanatlanıp uçmadım
Şaban AKTAŞ 11.12.2018 - 22.21
Tablo: Tuncer Ertuğru
GEL DEYİNCE GELMEZ İSEN
Gel deyince gelmez isen Kaçar giderim bu elden Kadir kıymet bilmez isen Naçar giderim bu elden
Daha sesim duyamazsın Ocağa çay koyamazsın Bensiz elma soyamazsın Uçar giderim bu elden
Sevmiyorsan gelmeseydin Elin bana vermeseydin Bağımdan gül dermeseydin Düçar giderim bu elden
Gözlerim mavide kalır Aşkımsa abide kalır Alır beni dertler alır Göçer giderim bu elden
Şaban AKTAŞ 11.12.2018 - 20.34
BAĞLAMA
Elimde bağlamam Şarkını çalınca senin Bir olur ağlamam, Kendi bestem Özüm sözüm; Sensin iki gözüm Sana bel bağlarım Başkasına bağlamam!
Şaban AKTAŞ 11.12.2018 ’ 18.54
Fotoğraf: Şaban AKTAŞ
UN HELVASI
Un doğal, ceviz doğal, Yerli buğday, yerli ceviz Tereyağı doğal; Elmalı’dan "Cemiloğlu" Bir de karadut pekmezi Soğukta üşüyünce Helva yaptım kendime!
Çok tatlı değil fakat Biliyorum besleyici!
Verdiği enerjiyi almaz ise Nasıl ısınacak beden İşte bu yüzden önemli, Sağlığımız önce gelir Yerli üründen yap aşı Doğal besinleri yemek Sağlığımızın en başı!
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SOL YANIMDA YATANSIN şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SOL YANIMDA YATANSIN şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.