mahrem bucaklı sokaklarda başladım kendimi keşfetmeye bir kimyager tüpünde koca koca gözlerimin saf merakı vardı dedemin bavulunu karıştırırken akşam işten geldiği vakit yiyeceğim bağlıklara eş tarifsiz heyecanım bastırırdı tüm korkumu dudaklarımı kemirirken dişlerimle o gizemli alet çantalarını karıştırmak dedemin ayrı bir delilikti benim için yaşım üç dört...
kepçe kulak diye severlerdi küçük mahallemizin bazı ihtiyarları beni köy çocuğu olmak özgürlüktür çok kimseler bilmez dağlarda mantar aramayı yağmurdan sonra toplanıp mahalle bebeleriyle villa soymayı...
soymak dediysem eşyasız terk edilmiş bir villadan atılmış kağıtları diyorum hırsızlığı bile masumdu çocukluğun atılmış kağıtlardan sayısız ok yapıp borulardan üfleyerek oyun oynardık birbirimizi vurup özgürlük buydu bizim için...
o kadar zengindik ki ayakkabıya dahi ihtiyaç duymazdık o kadar mutluluk vardı ki cebimizde taşardı ayaklarımızın altındaydı dünya büyüklerimiz kızardı bize çünkü mutluluğumuzu kıskanırlardı bunu kimse anlamaz büyükler çocuklara kıskandıkları için kızarlar anlayamadılar anlayamazlar...
sonra hatırlıyorum anneannem beni çok sever gözünden sakınırdı elinde büyüdüğüm o temiz kadın altı evlat büyütmüş hayatın en iğneli yerinde her söz kalbinden dökülürdü bu yüzden okuma yazma bilmeyen doğal bir şairedir anneannem her maniyi yaşantısıyla anlatır her manayı özüyle dillendirir kalbinden öksüz yetim büyümüş tam bir dert kadını ama sapasağlamdı tebessümü...
tevekkeli bana okumayı ilk söktüğüm vakitler kuran meali okutturup gözlerini kapatır dinlerdi tarifsiz bir sükunet ve huzur ile...
dağlarda gezdirdiğim çocukluğum meraklı gözleriyle kocaman kocaman kulaklarıyla dünyanın en masum kalbiyle çocukluğum sonra yağmur yağdı mevsimler boyu sağanak halinde çamurlara yuvarlandı çocukluğum o dağlardan çukurlardan çalıların arasından yırtıla yırtıla kan kusa kusa büyük kayaların altında akreplerin yılanların zehirleriyle bulana bulana kocaman kulaklarıyla kocaman gözleriyle ağlaya ağlaya kurtaramadım...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
masum suçlar pasajı... şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
masum suçlar pasajı... şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.