(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
SÖZ SANATI -VII şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
SÖZ SANATI -VII şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
sevgili dost. ne çok doğru söylüyorsunuz. ne de çok gidişatın farkındayız. ve çok güzel bir aforizma bu. insan onurunun, yaşam haklarının kısıtlandığı evreden geçiyoruz. Üstü kapalı bir faşizm gerçek yüzünü göstermeden yapıyor yapacağını. kitaplar, gazeteler toplatılmaya başladı farkındasınızdır eminim.gözle görülmeyen bir ortamda bile ortak değerlerin ayrıma ulaştığı evrensel kısırlığın acı notlarını düşüyoruz tarhin gözlerine. Şiir ezber bozandır, şair zincir kıran. Sıradan olmayacaktır bundan dolayı yazdıkları. ne çok turna uçurabilirsek gökyüzünde o kadar kaygısız olacaktır geleceğimizde. yollar yürümekle aşınmaz demişti birileri bir zaman. Aşınmayan yollarda yürümeyide yasaklayan zihniyetlerin dile vuruşudur şiir. bu yüzden toplumsaldır, bu yüzden bütün açmazların içinden yediverenler gibi güne durur. Sen hep yaz dost, biliyoruz zaman bizi haklı çıkaracak...
özdeyişiniz harika olmuş kutlarım yürekten....hemen karşıda ki ağaçta bir çift karga...insanlara ibretlik haller sergileyip duruyorlar...çok zeki hayvanlar ve de örnek bir çift...hayatı paylaşımlarını hayran hayran izliyorum ...sevgi saygı selamlarımla...
ZURNALARIN ARASINDA FLÜT SESİ DUYULMAZ ! TURNALARIN ARASINDA KARGALARA UYULMAZ ! ****************************** Bu güzel vecize çerçeveye yakışır.Davul zurnanın gür sesi ve şatafatı içinde flüt sesi ıslık gibi kalıyor. Turnaların arasında ise karga aslında değişik bir ses ve denge diye düşünülmeli. Aslında bir tez yazılır bu söz sanatından ama yorum bu kadar olsun. KUTLUYORUM: DÜŞÜNDÜREN DİZENİZİ SAYGILARIMLA ŞİİR VE SEVGİYLE KALIN:
Muradınızı anladığımı sanıyorum. Ama yine de, bir boşluğun müsebbibi olarak da algılanabilineceğinin önüne geçmek adına ve anlayışınıza sığınarak bir şeyler söylemek istiyorum.
Evet kentli değildir zurna (Ve zaten kentli olmak zorunda da değildir): Ama bu ülkenin burjuvasının bile bile ruhsal açlığını nasıl doyurduğunu biliriz hepimiz. 600 Yıl tebaa ve 80 Yıldır kapıkulu edilmiş bir insan topluluğunun acısını ve coşkusunu böylesine canhıraş haykırarak ancak ifade eden zurna gibi enstrümandan başka hangisi olabilirdi ki? Ve yanına davuldan daha çok ne yakışırdı? Onun öz benliğine çok da "Cuk oturan" bir eşleşme değil midir bu? Ya da... Zurnayla flüt nitelik ve işlev anlamında niye rakip olsun ki? Gül ile menekşeyi "üstünlükleri açısından" kıyaslayamayacağımız gibi. Ve tabi turnalardır bizi aşılmaz dağlar ardına aparan ve türkülerle yoğrulup kuş olmaktan çıkan. Ve hatta sazımıza isim olup adları Telli turnaya çıkan!
Evet sesi pek de hoş değildir karganın ama doğal denge gereği başımıza iş açacak bir çok zararlının da yok edicisi sayılırlar.
Başta belirttiğim gibi sizin muradınızı anlıyor ve inanıyorum. Gelelim ona: Beni bağışlayın, "ZURNALARIN ARASINDA FLÜT SESİ DUYULMAZ !" deseniz de siz, Fflüt sesinizi yine de bastırıyor sizi kuşatan zurna sesleri.
Dostluk, Sevgi ve Saygıyla...
Turgay Bahtiyar tarafından 5/16/2008 12:24:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
İlerde çocuklarımıza bunu bir özdeyiş olarak, ezberletsek diyorum. Yakışır çünkü, iki dizeye sığan muhteşem sözcükler ve hayat. Harika başka ne diyeyim. Sevgimle...
TEBRIKLER
SAYGILARIMLA