Doğa’nın güzdönümü, sanatın nevruzudur; Melalin kardeleni, nazmın tadı-tuzudur; Dört mevsimin herbiri yekdiğerinden özel; Aydan ay aşkın imge, değme Şair kozudur...
ALÇAK DAĞIN DORUĞU
Mevki, makam, mansıp, şan, şöhret, de gitti ünvan, Böbürlenmek toy heves, aldanmıştır aldatan; Kibir, faniye değil, anca Baki’ye özgü, Kabir ziyareti yap, anlarsın ayan beyan!..
ÇİFTE MUM
Her yediğim elmadan, payını, dilsem gerek; Nazına mum kesilip, eşk’ini, silsem gerek; Özlemi dibe vurdu, gündüzüm gece sanki; Gönül şavkı şiddeti, kaç mumdur ?.. Bilsem gerek...
* Eşk: Gözyaşı * Mum: 1. Bir tür aydınlatma aracı. 2. Işık şiddeti birimi.
KARGA TULUMBA
Olmazı oldurmaktı tek derdim, hayal meyal; Sonuç, yüzde bin hüsran, payıma düştü melal; Başardık ödül umduk, bak nasıl yedik yumruk: " Ağzınla kuş tutmak da, hayvan hakkını ihlal "!.?
* Amfor: Antik testi * Çağa: Emekleme çağındaki bebek.
FAKI BABA TUĞLASI
Zehirli yumurtadan bahisle gafil memiş, " Bizde onun cılkı var " avazıyla gürlemiş; Dopra Fakı babamız, tuğlaya harcı sürüp " Sade yumurtan değil, sütün de, bozuk " demiş...
* Memiş: Mısradaki anlamı def’i hacet.
AKIL AKÇASI
Av peşinde tozuttu dağ, bayır geze geze; Buna postal dayanmaz, O’na lazım eneze; Göl sahilinde pusu, çer-çöp kamufle siper, Paso meke avlasın, akıl akçası bize...
* Eneze: Avcıların kamufle edilmiş av bekleme kulübesi. * Meke: Göl kıyılarında yaşayan aptallığıyla maruf bir cins yaban ördeği.
GÖZÜ MAMALİGADA
Cazgırlığa soyunmuş kırk pınarın agası; Her takdimin sonunda "be" çekimli sigası; Er meydanında razı kuzu çevirmesine, Hanede baş yemeği, hatun mamaligası...
* Mamaliga: Kaynar suda haşlanmış mısır unundan yapılan bir Rumeli yemeği.
TİRESİNE MEDET
İğnesine gözler de, bir çuvaldız deliği, Hala farkında değil, damda gezer keliği; Halbuki her geçen gün ipliğini üzmekte, Süyeğinin iliği, kalbinin isiliği...
* Tire: Pamuktan mamul ince ip. * Kelik: Arkasına basılmış eski ayakkabı. * Süyek: Kemik.
TAMİRCİ
Ruh gizem çiçeklerden özgün ecza karmalı; Bereli yürekleri, teskin edip sarmalı; Maneviyat uzmanı Aile Hekimleri, Bozulan hayatları, onarıp otarmalı !..
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 4 şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
GÜL DAĞINDAN ESİNLER - 4 şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.