(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
İTAAT VE ŞEFAAT şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
İTAAT VE ŞEFAAT şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.
Değerli Hocam, Yüce Allah Kul hakkı yiyen, İslamı kendine göre yorumlayıp, insanları acı veren cahil insanlardan korusun. Şiir çok anlamlıydı.Tebrik ederim.
Muhteşem bir şiir kaleme almışsınız. Şiir final beyti ile akıllardan silinmez şiirler sayfasına hakkıyla adını yazdırıyor. O İlahî mahkeme elbet zamanı gelince kurulacak, Her kul yaptıklarından dolayı hesaba çekilecek, işte o gün son pişmanlığın fayda vermeyeceği gündür. Dünyada sürdürülen saltanatın, mücevherlerin, cariyelerin ve sarayların zerre kadar kişiye bir faydası olmayacağı gibi, bunları ne şekil elde ettiğinin de hesabı sorulacak. Sultan Süleyman'a kalmayan bu dünya hiçbir kişiye kalmayacak. Önemli olan Azrail (AS) geldiğine insana ne şekil görüneceğidir. Dünyanın bütün güzelliklerinden daha mı güzel görünecek, yoksa kulun gözleri korkudan yuvalarından mı fırlayacak... Merak etmesin kimse herkes o anı yaşayacak... Hiçbir zulüm yapanın yanına kâr kalmayacak... Çok güzel bir şiir kaleme almışsınız. Beğenerek ve duygulu kaleminize saygı duyarak okuduğum bu güzel şiirinizi tam puanım ve beğeni ile antolojime ekliyorum.
Tebrik ediyor başarınızın devamını diliyorum Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun. Sevgi ve saygılarımla efendim. Dr. İrfan Yılmaz. BODRUM.
İrfan Yılmaz Üstadım, Anlam yüklü yorumunuz ile onur verdiniz. Kalbî teşekkürlerimi iletiyor, muhabbetle selâmlıyorum. Siteye çok seyrek girebiliyor, girdiğim birkaç dakikalık zaman diliminde de sadece günün şiirine göz atıp çıkıyorum. Bu yüzden, sayfamı ziyaret eden gönül dostlarına cevap yazmakta da ihmalkâr davranmış oluyorum. Umarım yanlış anlaşılmaz. Tekrar Selâm ediyor, sıhhat ve huzur dileklerimi iletiyorum.
Gecikmeli bir teşekkür ile sıhhat ve afiyet dileklerimi iletiyor, muhabbetle selâmlıyorum Sadık Bey Kardeşim. Uzun zamandır siteyle ilgilenemiyorum. Çok seyrek ve birkaç dakikalık girişlerimde günün şiirine bakıp çıkıyorum. Umarım yanlış anlaşılmaz gecikmelerim. Tekrar selâmlar...
Dinden önce menfaat gelmemeli ama günümüz dünyasında maalesef geliyor.....((( anlamlı beyitler okudum Kalemin daim olsun ____________________________________Selamlar
Ulü-l emr den kasıt tarikatlarsa ben onu reddediyorum. Şimdi herkesin okuması yazması var. Okusunlar, araştırsınlar, birinci elden öğrensinler derim ve de öyle isterim. Yoksa bugün dünyada ulül emr yok. O eskidenmiş. Cahiliye ve okuma yazma bilinmeyen dönemlerde. Dinleyerek öğrenirlermiş. Şiir gerçekten anlamlı ve olumluydu. Kutluyorum sizi. Yüreğine gönlüne sağlık.
İlhan Abi de güzel yazmış, verilen cevap da güzel. Atatürk her işinde isabetli kararlar aldığı gibi bu tarikat işinde de isabetli karar almış. Mustafa Abinin dediği gibi maalesef her tarafı örümcek ağı gibi sarmış durumdalar. Halktan bir şekilde topladıkları yardımlarla ekonomik yönden de sıkıntıları yok. Benim hep anlatmaya çalıştığım Afganistan’dan dün gelmiş kılıklı kişiler. Bunlar İslamiyet’e fayda yerine zarar veriyorlar. Yüce Peygamberimiz kılık kıyafet konusunda herhangi bir zorunluluk koymamış. Veda haccında derdi ki "Ey insanlar benim şu kıyafetime bakın ve kıyamete kadar böyle giyinin". Var mı böyle bir şey. Yok. Bunlar bu şekilde giyindikleri zaman akıllarınca bir saygınlık elde ediyorlar. Pantolon, gömlek ceket giyen ve bence hakiki Müslüman olan Anadolu insanımız Müslüman değil mi. Yada inancı mı zayıf. Bence tertemiz ve dört dörtlük Müslümanlar. Her iki Ustama da hayırlı bayramlar, sağlıklı günler dilerim. * Bununla ilgili yazdığım yazılarımdan biri şu: DİNDE KIL TÜY KIYAFET ÖNEMLİ Mİ? Cat Stevens, Roger Garaudy, Jacques-Yves Cousteau (Kaptan Kusto-Hiçbir zaman müslüman olmadığı da söyleniyor-) Müslüman olan Batılılardan en bilinenleri. Şüphesiz tüm İslam Âleminde olduğu gibi, yurdumuzda da böylesine önemli kişilerin Müslüman olmaları, büyük memnuniyetle karşılanmıştır. Bunlardan Cat Stevens adını değiştirerek “Yusuf İslam” adını almıştır.
Yusuf İslam’ı televizyonlarda, basında falan hepiniz görmüşsünüzdür. O meşhur kıyafeti de mutlaka hafızalarınızdadır; uzun kahverengi bir cüppe, başında bir sarık, uzun bir sakal.
Bazıları giyim kuşamı epeyce abartıyor. Böyleleri özellikle dış basında öne çıkarılarak batı ülkelerinde yanlış bir Müslüman imajı oluşturuluyor. "Yanlış bir şablon."
* * *
Ben mimarım.
Diyelim ki Türkiye’de değil de İngiltere’de İngiliz bir mimarım. İngiltere’de mimarlık yapmam lazım ki para kazanayım, karnımı doyurayım. Bir taraftan da Müslüman olmak istiyorum. Bir İngiliz mimar olarak düşünüyorum: “Ben Müslüman olursam sakallı olmam lazım. Cüppeli, sarıklı giyinmem lazım, öyle olunca da bana kimse iş vermez ki!”
Fakat ben bilmiyorum ki Müslüman’ın illa öyle giyinmesi şart değildir.
Anadolu insanı gibi normal kıyafetli, hatta kravatlı Müslüman da olabilir!..
Ve ben bir İngiliz mimar olarak Müslüman olmayı biraz daha düşünürüm, ya da gizli Müslüman olurum, ya da (hâşâ) Müslüman olmam (Tövbe söylemesi bile kötü).
O cüppeli, sarıklı giyim dış ülkelerde İslamiyete fayda mı sağlamıştır, yoksa zararı mı olmaktadır?
Bence zararı.
Yanlış mı?
* * *
Dinimizde tek tip kıyafet sınırlaması olsaydı; Sevgili Peygamberimiz, O Yüce İnsan:
“Ey insanlar, benim kıyafetime bakın ve bunu kafanıza yazın. Bu kıyafetimi örnek alacaksınız ve kıyamete kadar böyle giyineceksiniz!” derdi.
Var mı böyle bir hadis (uydurma değilse tabii)?
Bizim Anadolu insanımız cüppeli falan değil.
Kravatlı olanlarımız var. Medeni giyimliyiz hepimiz.
Muhterem İlhan Hocam, Tarikat meselesinde hemfikiriz. İnancımızı dilim dilim dilenler bu tarikat bağımlıları. Neticesi tefrikaya varan bu bağımlılıkların faydadan çok zararı var. Fakat maalesef günümüzün gerçeği de bu tarikat bağımlılarının her tarafa bir örümcek ağı gibi sarmış olmaları. Rabbim, memleketimizin ve devletimizin sonunu hayr eyleye...
Yüce Allah Kul hakkı yiyen, İslamı kendine göre yorumlayıp,
insanları acı veren cahil insanlardan korusun.
Şiir çok anlamlıydı.Tebrik ederim.