Adım soğuk mezar taşında ve Sen beldesine defnetmişler... Solumda yatan beyaz bir kız çocuğu Anne diye bana döndü ve baktı annesi değilim; olduğu yerde ağladı.a Buraya gelen herkes yitiğini arıyor Çünkü biliyorlar ’kişi sevdiği ile beraberdir. ’ Cuma günleri aydınlanır toprak Cumanın hatırına..
Ağlayasım var ama ağlarsam kız çocuğu da ağlayacak Yıllardır annesini bekliyormuş ben ise geleli daha üç gün oldu Anlayacağınız, ağlamak için çok vaktim olacak. Allah bilir, ne zaman kavuşacağız. Orada iken, nikâhına oturmuştuk ayrılığın Kıymıştık geleceğe... Kömürden yapılmış iki yüzük ile göğe bakmıştık. Yağmur yağsa da, yıkasa parmaklarımızı Gelmeyen gelecek için endişe etme Defalarca kez düğüm atılmış bir ip gibi boğazında ki kör düğümü yutkunmaya çalışırsın Su uzatacak el bulamazsın Yaşamak için bütün sularını kullandım ben Sen beldesinde gömülüyüm unuttun mu yoksa ? İçine ağlama sakın! İçe şemsiye açılmıyor çünkü Sonra içimiz de çiçekler açar, Olgunlaşır, meyve verir. Kim toplayacak onları, benim ellerim yok ki? Çürüdü, toprağa karıştı. Elma ağaçları bize sırtını dönmüş Üzerinde, iki aşığın öpüşürken çekilmiş baskılı tişörtten giymiş. Bu bize nispet, Bu bize âlâmet...
Sûrun üflenmesine daha çok sanırım Burada ki takvimler daha 10 Aralık’ı gösteriyor Sen geçmişten hiç geçmemişsin anlaşılan Siyah bir kıyafet giydirmişsin kalbinin üstüne Matemler, ağıtlar; Bitmemiş kaleminin mürekkebi harman savuruyor. Bugün biri daha geldi Kucağında sevgilisinin fotoğrafı ile Kurumamış henüz kirpiklerinin boyası Gri gri dökülüyor yanaklarından aşağı Kendini çürütecek haberi yok Ne denir ki ölmüş birine ’ Hoş geldin ’ ya da ’Başın sağ olsun ’ mu? Sanma ki sadece yaşayanlar, yani geride kalanlar ağlayıp yas tutar. Hayır! Ölüler mezarlığından her gece yükselen ses Her gelenin ağlayış sesidir. Beni de duymak istersen eğer elini kalbinin üzerine koy ve içini dinle... Hepsi geçecek üzerinden...
(c) Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve/veya temsilcilerine aittir.
Şiirlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur.
Hepsi Geçecek şiirine yorum yap
Okuduğunuz şiir ile ilgili düşüncelerinizi diğer okuyucular ile paylaşmak ister misiniz?
Hepsi Geçecek şiirine yorum yapabilmek için üye olmalısınız.